Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

  1. ¿Entiendes?
    Queer Readings, Hispanic Writings
    Beteiligt: Agnes, Ortiz (MitwirkendeR); Arnaldo, Malave (MitwirkendeR); Bergmann, Emilie L (HerausgeberIn); Brad, Epps (MitwirkendeR); Daniel, Balderston (MitwirkendeR); David, Romtin (MitwirkendeR); Emilie, Bergmann (MitwirkendeR); John, Walsh (MitwirkendeR); Jorge, Salessi (MitwirkendeR); Jose, Piedm (MitwirkendeR); Jose, Quiroga (MitwirkendeR); Licia, Matta (MitwirkendeR); Luz, Umpirre (MitwirkendeR); Mary, Gossy (MitwirkendeR); Oscar, Montero (MitwirkendeR); Paul, Smith (MitwirkendeR); Smith, Paul Julian (HerausgeberIn); Suzanne, Silverman (MitwirkendeR); Sylvia, Molloy (MitwirkendeR); Yvonne, Bejarano (MitwirkendeR)
    Erschienen: [1995]
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    Frontmatter -- Contents -- Acknowledgments -- Introduction -- ONE. Re-Loading the Canon -- Aldonza as Butch: Narrative and the Play of Gender in Don QuiJote -- The "Fecal Dialectic": Homosexual Panic and the Origin of Writing in Borges -- TWO. (Neo)... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook Duke University Press
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- Contents -- Acknowledgments -- Introduction -- ONE. Re-Loading the Canon -- Aldonza as Butch: Narrative and the Play of Gender in Don QuiJote -- The "Fecal Dialectic": Homosexual Panic and the Origin of Writing in Borges -- TWO. (Neo) historical Retrievals -- The Argentine Dissemination of Homosexuality, 1890-1914 -- Julian del Casal and the Queers of Havana -- THREE. Nationalisms) Ethnicities) and (Honw ) sexualities -- Community at Its Limits: Orality, Law, Silence, and the Homosexual Body in Luis Rafael Sanchez's 'jJum!' -- Toward an Art of Transvestism: Colonialism and Homosexuality in Puerto Rican Literature -- Fleshing Out Virgilio Pifiera from the Cuban Closet -- The Lesbian Body in Latina Cultural Production -- FOUR. Biographical Constructions) Textual Encodings -- The "Schoolteacher of America": Gender, Sexuality, and Nation in Gabriela Mistral -- Disappearing Acts: Reading Lesbian in Teresa de la Parra -- A Logic in Lorca's Ode to Walt Whitman -- FIVE. Queer Readers/Queer Texts -- The Look that Kills: The "Unacceptable Beauty" of Alejandra Pizarnik's La condesa sangrienta -- Lesbian Tantalizing in Carmen Lugo Filippi's "Milagros, Calle Mercurio" -- SIX. Call to Theory/Call to Action -- Virtual Sexuality: Lesbianism, Loss, and Deliverance in Carme Riera's "Te de ix, amor, la mar com a penyora" -- Teatro Viva!: Latino Performance and the Politics of AIDS in Los Angeles -- Nationalizing Sissies -- Index -- Contributors "¿Entiendes?" is literally translated as "Do you understand? Do you get it?" But those who do "get it" will also hear within this question a subtler meaning: "Are you queer? Are you one of us?" The issues of gay and lesbian identity represented by this question are explored for the first time in the context of Spanish and Hispanic literature in this groundbreaking anthology.Combining intimate knowledge of Spanish-speaking cultures with contemporary queer theory, these essays address texts that share both a common language and a concern with lesbian, gay, and bisexual identities. Using a variety of approaches, the contributors tease the homoerotic messages out of a wide range of works, from chronicles of colonization in the Caribbean to recent Puerto Rican writing, from the work of Cervantes to that of the most outrageous contemporary Latina performance artists. This volume offers a methodology for examining work by authors and artists whose sexuality is not so much open as "an open secret," respecting, for example, the biographical privacy of writers like Gabriela Mistral while responding to the voices that speak in their writing. Contributing to an archeology of queer discourses, ¿Entiendes? also includes important studies of terminology and encoded homosexuality in Argentine literature and Caribbean journalism of the late nineteenth century.Whether considering homosexual panic in the stories of Borges, performances by Latino AIDS activists in Los Angeles, queer lives in turn-of-the-century Havana and Buenos Aires, or the mapping of homosexual geographies of 1930s New York in Lorca’s "Ode to Walt Whitman," ¿Entiendes? is certain to stir interest at the crossroads of sexual and national identities while proving to be an invaluable resource

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Agnes, Ortiz (MitwirkendeR); Arnaldo, Malave (MitwirkendeR); Bergmann, Emilie L (HerausgeberIn); Brad, Epps (MitwirkendeR); Daniel, Balderston (MitwirkendeR); David, Romtin (MitwirkendeR); Emilie, Bergmann (MitwirkendeR); John, Walsh (MitwirkendeR); Jorge, Salessi (MitwirkendeR); Jose, Piedm (MitwirkendeR); Jose, Quiroga (MitwirkendeR); Licia, Matta (MitwirkendeR); Luz, Umpirre (MitwirkendeR); Mary, Gossy (MitwirkendeR); Oscar, Montero (MitwirkendeR); Paul, Smith (MitwirkendeR); Smith, Paul Julian (HerausgeberIn); Suzanne, Silverman (MitwirkendeR); Sylvia, Molloy (MitwirkendeR); Yvonne, Bejarano (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822399483
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Series Q
    Schlagworte: Homosexuality and literature; Homosexuality and literature; Homosexuality in literature; Spanish American literature; Spanish literature; SOCIAL SCIENCE / LGBT Studies / Gay Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (448 p), 7 b&w photographs