Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

  1. Inequalities in student to course match
    evidence from linked administrative data
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Centre for Economic Performance, London School of Economics and Political Science, London

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 449
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: CEP discussion paper ; no 1647 (August 2019)
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 47 Seiten), Illustrationen
  2. Parental ethnic identity and child development
    Erschienen: January 2019
    Verlag:  IZA, Bonn, Germany

    We examine the relationship between parental ethnic identity and cognitive development in ethnic minority children. This aspect of parental identity may shape children's cognitive outcomes through a direct influence on parenting behaviour, or by... mehr

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4
    keine Fernleihe

     

    We examine the relationship between parental ethnic identity and cognitive development in ethnic minority children. This aspect of parental identity may shape children's cognitive outcomes through a direct influence on parenting behaviour, or by mediating parental access to social resources. Drawing an ethnic minority sample from a detailed UK cohort study, we find a negative association between maternal majority identity and children's cognitive test scores. This result is driven by poor households, by those who lack local family support networks, and by those who mostly speak a foreign language at home. We suggest that differential access to social resources is the most persuasive explanation of this result. Differences in parenting behaviour do not seem to play an important role.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/193398
    Schriftenreihe: Discussion paper series / IZA ; no. 12104
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 32 Seiten), Illustrationen
  3. Parental ethnic identity and child development
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  The University of Sheffield, Department of Economics, Sheffield

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 202
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Sheffield economic research paper series ; SERPS no. 2019, 003 (January 2019)
    Schlagworte: Ethnic identity; national identity; child development
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 31 Seiten), Illustrationen