Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 11 von 11.

  1. Imagination and politics in seventeenth-century England
    Autor*in: Butler, Todd
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Ashgate, Aldershot [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 075465883X; 9780754658832
    Weitere Identifier:
    2007038527
    RVK Klassifikation: HK 1031
    Schlagworte: Masques, English; Political science; Imagination
    Weitere Schlagworte: Bacon, Francis (1561-1626); Milton, John (1608-1674); Hobbes, Thomas (1588-1679)
    Umfang: X, 200 S, Ill, 24cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. Teaching Social Justice Through Shakespeare
    Why Renaissance Literature Matters Now
    Erschienen: [2022]; ©2019
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    New ideas for teaching contemporary social justice through Shakespeare and Renaissance literatureDescribes innovative and portable teaching methods informed by recent scholarship in early modern literature, cultural studies, and critical... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    New ideas for teaching contemporary social justice through Shakespeare and Renaissance literatureDescribes innovative and portable teaching methods informed by recent scholarship in early modern literature, cultural studies, and critical pedagogyOffers strategies for effective teaching and advocacy amidst the growing cultural and economic complexities of higher educationDemonstrates the relevance of historical literary study to contemporary cultural conversations, especially those about social justiceHistoricizes the malicious whitening" of Shakespeare and European culture, recognizing instead multiple, multicultural, accessible ShakespearesPresents Shakespeare’s plays as a common corpus of great value to democratic conversations in widely divergent contextsGives educators language for promoting the virtue of humanistic inquiry and when higher education is on the defensiveThis book is for teachers who want to heighten the intellectual impact of their courses by using their classrooms as a creative space for social formation and action. Its twenty-one chapters provide diverse perspectives on Shakespeare and early modern literature that engage innovation, collaboration, and forward-looking practices. They model ways of mobilizing justice with early modern texts and claim the intellectual benefits of integrating social justice into courses. The book reconceives the relationship between students and Renaissance literature in ways that enable them – and us – to move from classroom discussions to real-life applications."

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Boster, Tania (MitwirkendeR); Boyd, Ashley (MitwirkendeR); Butler, Todd (MitwirkendeR); De Barros, Eric L. (MitwirkendeR); Demeter, Jason M. (MitwirkendeR); Desai, Adhaar Noor (MitwirkendeR); Eklund, Hillary (MitwirkendeR); Espinosa, Ruben (MitwirkendeR); Gatta, Carla Della (MitwirkendeR); Hall, Kim F. (MitwirkendeR); Harrison, Matthew (MitwirkendeR); Hobgood, Allison P. (MitwirkendeR); Holmes, Rachel E. (MitwirkendeR); Hyman, Wendy Beth (MitwirkendeR); Jones, Emily Griffiths (MitwirkendeR); Kemp, Sawyer (MitwirkendeR); Laroche, Rebecca (MitwirkendeR); Mendoza, Kirsten N. (MitwirkendeR); Mentz, Steve (MitwirkendeR); Metzger, Mary Janell (MitwirkendeR); Munroe, Jennifer (MitwirkendeR); Osborne, Jeffrey (MitwirkendeR); Sarkar, Debapriya (MitwirkendeR); Thompson, Ayanna (MitwirkendeR); Yeo, Jayme M. (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474455602
    Schlagworte: English literature; Social justice in literature; Literary Studies; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh
    Umfang: 1 Online-Ressource (288 p.)
  3. Literature and Political Intellection in Early Stuart England
    Autor*in: Butler, Todd
    Erschienen: 2019; ©2019
    Verlag:  Oxford University Press USA - OSO, Oxford

    Todd Butler charts how some of the Stuart period's major challenges to governance evoked much greater disputes about the mental processes by which monarchs and subjects imagined and effected political action. He draws upon a myriad of literary and... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Todd Butler charts how some of the Stuart period's major challenges to governance evoked much greater disputes about the mental processes by which monarchs and subjects imagined and effected political action. He draws upon a myriad of literary and political texts, including the work of Francis Bacon, John Donne, Philip Massinger, and John Milton. Cover -- Literature and Political Intellection in Early Stuart England -- Copyright -- Dedication -- Acknowledgments -- Contents -- Note on Sources -- Introduction -- 1: Equivocation, Donne, and the Political Interior -- 1.1. Equivocation and the Divergence of Meaning -- 1.2. Ignatius His Conclave and the Hell of Equivocation and Counsel -- 1.3. Conclusion: Mind and Secrecy in Princes and the Populace -- 2: The Moderation of Oath-Taking in Jacobean England -- 2.1. Thinking Through the Oath of Allegiance -- 2.2. Donne and Considerations of Martyrdom -- 2.3. Reading Esther to Read the Conscience -- 2.4. Conclusion: Royal Sovereignty and Institutional Conflict -- 3: Composition, Counsel, and the Prerogatives of Deliberation -- 3.1. Thinking In and Through the Addled Parliament -- 3.2. Edmund Peacham, Treason, and the Problem of Counsel -- 3.3. Coke's Reports and the Power of Judicial Deliberation -- 3.4. Conclusion: Deliberative Thought and the Ancient Constitution -- 4: Deliberation, Tyranny, and Time in Early Caroline England -- 4.1. The Temporality of Tyranny and Deliberative Resistance -- 4.2. Staging Tyranny and Delay in Philip Massinger's The Roman Actor -- 4.3. Conclusion: Foreshadowing Tyranny and Rebellion -- 5: The Politics and Genre of Captured Correspondence -- 5.1. Captured Correspondence as a Polemic Genre -- 5.2. High Politics and the Publication of Pre-Naseby Correspondence -- 5.3. Publishing the King's Cabinet -- 5.4. Conclusion: Processes of Political Reading -- 6: Naseby, Milton, and the Politics of Marital Intimacy -- 6.1. The Naseby Letters and Marital Conversation -- 6.2. Milton and the Masculine Politics of Marital Intimacy -- 6.3. Conclusion: The Minds of Marriage and Parliament -- Conclusion: Political Intellection in the Restoration and Beyond -- Bibliography -- 1. Manuscript Sources -- 2. Printed Primary Sources.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780192582355
    Schlagworte: Bacon, Francis,-1561-1626-Criticism and interpretation; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (255 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  4. Imagination and politics in seventeenth-century England
    Autor*in: Butler, Todd
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Ashgate [u.a.], Aldershot

    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    DTC1980
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 11957
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 075465883X; 9780754658832
    Schlagworte: Imagination; Masque; Politik; Literatur
    Umfang: X, 200 S., Ill.
  5. Teaching Social Justice Through Shakespeare
    Why Renaissance Literature Matters Now
    Erschienen: [2022]; ©2019
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    New ideas for teaching contemporary social justice through Shakespeare and Renaissance literatureDescribes innovative and portable teaching methods informed by recent scholarship in early modern literature, cultural studies, and critical... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book De Gruyter
    keine Fernleihe
    Orient-Institut Beirut
    Online
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Furtwangen University. Informatik, Technik, Wirtschaft, Medien. Campus Furtwangen, Bibliothek
    eBook DeGruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Gera-Eisenach, Bibliothek, Campus Gera
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book De Gruyter OA
    keine Fernleihe
    HAWK Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst Hildesheim/Holzminden/Göttingen, Bibliothek, Elektronische Ressourcen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook deGruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter open access
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    ebook deGruyter open access
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mannheim, Hochschulbibliothek
    eBook OA
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Book deGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    De Gruyter (Open Access)
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book OA
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gestaltung Schwäbisch Gmünd, Bibliothek
    eBook OA DeGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule der Medien, Bibliothek Standort Nobelstr.
    eBook DeGruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Weingarten
    eBook DeGruyter OpenAccess
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    New ideas for teaching contemporary social justice through Shakespeare and Renaissance literatureDescribes innovative and portable teaching methods informed by recent scholarship in early modern literature, cultural studies, and critical pedagogyOffers strategies for effective teaching and advocacy amidst the growing cultural and economic complexities of higher educationDemonstrates the relevance of historical literary study to contemporary cultural conversations, especially those about social justiceHistoricizes the malicious whitening" of Shakespeare and European culture, recognizing instead multiple, multicultural, accessible ShakespearesPresents Shakespeare’s plays as a common corpus of great value to democratic conversations in widely divergent contextsGives educators language for promoting the virtue of humanistic inquiry and when higher education is on the defensiveThis book is for teachers who want to heighten the intellectual impact of their courses by using their classrooms as a creative space for social formation and action. Its twenty-one chapters provide diverse perspectives on Shakespeare and early modern literature that engage innovation, collaboration, and forward-looking practices. They model ways of mobilizing justice with early modern texts and claim the intellectual benefits of integrating social justice into courses. The book reconceives the relationship between students and Renaissance literature in ways that enable them – and us – to move from classroom discussions to real-life applications."

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Boster, Tania (MitwirkendeR); Boyd, Ashley (MitwirkendeR); Butler, Todd (MitwirkendeR); De Barros, Eric L. (MitwirkendeR); Demeter, Jason M. (MitwirkendeR); Desai, Adhaar Noor (MitwirkendeR); Eklund, Hillary (MitwirkendeR); Espinosa, Ruben (MitwirkendeR); Gatta, Carla Della (MitwirkendeR); Hall, Kim F. (MitwirkendeR); Harrison, Matthew (MitwirkendeR); Hobgood, Allison P. (MitwirkendeR); Holmes, Rachel E. (MitwirkendeR); Hyman, Wendy Beth (MitwirkendeR); Jones, Emily Griffiths (MitwirkendeR); Kemp, Sawyer (MitwirkendeR); Laroche, Rebecca (MitwirkendeR); Mendoza, Kirsten N. (MitwirkendeR); Mentz, Steve (MitwirkendeR); Metzger, Mary Janell (MitwirkendeR); Munroe, Jennifer (MitwirkendeR); Osborne, Jeffrey (MitwirkendeR); Sarkar, Debapriya (MitwirkendeR); Thompson, Ayanna (MitwirkendeR); Yeo, Jayme M. (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474455602
    Schlagworte: English literature; Social justice in literature; Literary Studies; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh
    Umfang: 1 Online-Ressource (288 p.)
  6. Imagination and politics in seventeenth-century England
    Autor*in: Butler, Todd
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London

    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138278295; 9780754658832
    Weitere Identifier:
    9781138278295
    Auflage/Ausgabe: first issued in paperback
    Schlagworte: England; Imagination; Masque; Politisches Denken; Politisches Handeln; Literatur; Geistesleben; Geschichte 1600-1700;
    Umfang: X, 200 Seiten, 24cm
    Bemerkung(en):

    first published 2008 by Ashgate Publishing

    Includes bibliographical references and index

  7. Teaching Social Justice Through Shakespeare
    Why Renaissance Literature Matters Now
    Erschienen: [2019]; ©2019
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    New ideas for teaching contemporary social justice through Shakespeare and Renaissance literatureDescribes innovative and portable teaching methods informed by recent scholarship in early modern literature, cultural studies, and critical... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    New ideas for teaching contemporary social justice through Shakespeare and Renaissance literatureDescribes innovative and portable teaching methods informed by recent scholarship in early modern literature, cultural studies, and critical pedagogyOffers strategies for effective teaching and advocacy amidst the growing cultural and economic complexities of higher educationDemonstrates the relevance of historical literary study to contemporary cultural conversations, especially those about social justiceHistoricizes the malicious whitening" of Shakespeare and European culture, recognizing instead multiple, multicultural, accessible ShakespearesPresents Shakespeare's plays as a common corpus of great value to democratic conversations in widely divergent contextsGives educators language for promoting the virtue of humanistic inquiry and when higher education is on the defensiveThis book is for teachers who want to heighten the intellectual impact of their courses by using their classrooms as a creative space for social formation and action. Its twenty-one chapters provide diverse perspectives on Shakespeare and early modern literature that engage innovation, collaboration, and forward-looking practices. They model ways of mobilizing justice with early modern texts and claim the intellectual benefits of integrating social justice into courses. The book reconceives the relationship between students and Renaissance literature in ways that enable them - and us - to move from classroom discussions to real-life applications."...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Boster, Tania (Mitwirkender); Boyd, Ashley (Mitwirkender); Butler, Todd (Mitwirkender); De Barros, Eric L. (Mitwirkender); Demeter, Jason M. (Mitwirkender); Desai, Adhaar Noor (Mitwirkender); Espinosa, Ruben (Mitwirkender); Gatta, Carla Della (Mitwirkender); Hall, Kim F. (Mitwirkender); Harrison, Matthew (Mitwirkender); Hobgood, Allison P. (Mitwirkender); Holmes, Rachel E. (Mitwirkender); Jones, Emily Griffiths (Mitwirkender); Kemp, Sawyer (Mitwirkender); Laroche, Rebecca (Mitwirkender); Mendoza, Kirsten N. (Mitwirkender); Mentz, Steve (Mitwirkender); Metzger, Mary Janell (Mitwirkender); Munroe, Jennifer (Mitwirkender); Osborne, Jeffrey (Mitwirkender); Sarkar, Debapriya (Mitwirkender); Thompson, Ayanna (Mitwirkender); Yeo, Jayme M. (Mitwirkender)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474455602
    Umfang: 1 Online-Ressource (288 p.)
  8. Imagination and politics in seventeenth-century England
    Autor*in: Butler, Todd
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Ashgate [u.a.], Aldershot

    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 075465883X; 9780754658832
    Schlagworte: England; Imagination; Masque; Politik; Literatur; Geschichte 1600-1700
    Umfang: X, 200 S. : Ill.
  9. Imagination and politics in seventeenth-century England
    Autor*in: Butler, Todd
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Ashgate, Aldershot [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 693657
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2879-7696
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2008 A 7716
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    A 3.8.2.-26
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    HIS 410:YD0004
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2008/2141
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2008 A 5992
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    HIS:PE:900:::2008
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    NJ 250.132
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    68.503
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 075465883X; 9780754658832
    Weitere Identifier:
    2007038527
    RVK Klassifikation: HK 1031
    Schlagworte: Masques, English; Political science; Imagination
    Weitere Schlagworte: Bacon, Francis (1561-1626); Milton, John (1608-1674); Hobbes, Thomas (1588-1679)
    Umfang: X, 200 S, Ill, 24cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  10. Imagination and Politics in Seventeenth-Century England
    Autor*in: Butler, Todd
    Erschienen: 2007; ©2008
    Verlag:  Taylor and Francis, Florence

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781351928731
    Umfang: 1 Online-Ressource (211 pages)
  11. Anne Dunan-Page and Beth Lynch, eds. Roger L'Estrange and the Making of Restoration Culture
    Autor*in: Butler, Todd
    Erschienen: 2009

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Renaissance quarterly; New York, NY : Cambridge University Press, 1967-; Band 62, Heft 1 (2009), Seite 330