Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 9 von 9.

  1. The effects of decentralized and video-based extension on the adoption of integrated soil fertility management
    experimental evidence from Ethiopia
    Erschienen: July 2019
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (26052)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 26052
    Schlagworte: Agrarpolitik; Innovationsdiffusion; Agrarboden; Düngemittel; Resampling; Kausalanalyse; Äthiopien
    Umfang: 51 Seiten
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  2. Using RCTs to estimate long-run impacts in development economics
    Erschienen: December 3, 2018
    Verlag:  BREAD, the Bureau for Research and Economic Analysis of Development, [Cambridge, Massachusetts]

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Speicherung
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: BREAD working paper ; no. 551
    Schlagworte: Öffentliche Sozialleistungen; Gesundheitsversorgung; Kinder; Entwicklungstheorie; cash transfer; randomized control trials
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 65 Seiten), Illustrationen
  3. Joint effects of parenting and nutrition status on child development
    evidence from rural Cambodia
    Erschienen: July 2018
    Verlag:  World Bank Group, Development Economics, Development Research Group, Washington, D.C.

    Substantial work has demonstrated that early nutrition and home environments, including the degree to which children receive cognitive stimulation and emotional support from parents, play a profound role in influencing early childhood development.... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Substantial work has demonstrated that early nutrition and home environments, including the degree to which children receive cognitive stimulation and emotional support from parents, play a profound role in influencing early childhood development. Yet, less work has documented the joint influences of parenting and nutrition status on child development among children in the preschool years living in low-income countries. Using panel data on parenting, nutrition status, and early developmental outcomes of about 7,000 Cambodian preschool-age children, this paper demonstrates that inequities in early development associated with family wealth are evident at the start of preschool and increase over time. A significant share of these inequalities can be explained by differences in parental stimulation and early nutrition status. Better educated parents engage in better parental activities that stimulate children's development. However, the positive association between parental activities and child outcomes is particularly strong for non-stunted children, and parental activities can only explain about 8-14 percent of the cognitive gap between the lowest and highest wealth quintiles. The results highlight the need for integrated interventions that address both parenting and early nutrition, also suggesting that parenting interventions for the most disadvantaged families should be carefully designed and evaluated to ensure maximum effectiveness

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Deutschlandweit zugänglich)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8529
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 38 Seiten), Illustrationen
  4. Improving preschool provision and encouraging demand
    heterogeneous impacts of a large-scale program
    Erschienen: December 2019
    Verlag:  World Bank Group, Development Economics, Development Research Group & Education Global Practice, [Washington, DC, USA]

    This paper experimentally examines the impacts of a large-scale government program that increased the supply and quality of community preschools in rural Cambodia. The construction of new preschool facilities was paired with two demand-side... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This paper experimentally examines the impacts of a large-scale government program that increased the supply and quality of community preschools in rural Cambodia. The construction of new preschool facilities was paired with two demand-side interventions designed to stimulate additional enrollment into preschools. The newly constructed preschools caused an increase in enrollment rates but the demand-side interventions did not. One year after the program started, the paper finds small and significant impacts on cognitive (0.04 standard deviations) and socio-emotional development (0.09 standard deviations). The analysis shows that the cognitive impacts are driven by children from the wealthiest quartile, while the program had limited impacts on children from the poorest families. The effects on cognitive development increased after two years for the wealthiest (the cognitive gap widened) while the effects on socio-emotional development faded out across the board. Using detailed classroom surveys and in-class observations, the paper shows that the program had large impacts on the quality of preschool infrastructure and materials but only limited impacts the quality of educational processes-the results therefore suggest that further improvement of those processes might be needed to foster the development of disadvantaged children

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 9070
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 71 Seiten), Illustrationen
  5. Improving preschool provision and encouraging demand
    heterogeneous impacts of a large-scale program
    Erschienen: December 2019
    Verlag:  World Bank Group, Development Economics, Development Research Group & Education Global Practice, [Washington, DC, USA]

    This paper experimentally examines the impacts of a large-scale government program that increased the supply and quality of community preschools in rural Cambodia. The construction of new preschool facilities was paired with two demand-side... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    eBook
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    World Bank Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Leibniz-Fachhochschule Hannover, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    WIR 2016
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 160
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook WorldBank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook worldbank
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook World Bank
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook World Bank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Worldbank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    e-Book World Bank E-Library Archive
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book WorldBank
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    World Bank eLibrary
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    This paper experimentally examines the impacts of a large-scale government program that increased the supply and quality of community preschools in rural Cambodia. The construction of new preschool facilities was paired with two demand-side interventions designed to stimulate additional enrollment into preschools. The newly constructed preschools caused an increase in enrollment rates but the demand-side interventions did not. One year after the program started, the paper finds small and significant impacts on cognitive (0.04 standard deviations) and socio-emotional development (0.09 standard deviations). The analysis shows that the cognitive impacts are driven by children from the wealthiest quartile, while the program had limited impacts on children from the poorest families. The effects on cognitive development increased after two years for the wealthiest (the cognitive gap widened) while the effects on socio-emotional development faded out across the board. Using detailed classroom surveys and in-class observations, the paper shows that the program had large impacts on the quality of preschool infrastructure and materials but only limited impacts the quality of educational processes-the results therefore suggest that further improvement of those processes might be needed to foster the development of disadvantaged children

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 9070
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 71 Seiten), Illustrationen
  6. Using RCTs to estimate long-run impacts in development economics
    Erschienen: December 2018
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 1 (25356)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Working paper series / National Bureau of Economic Research ; 25356
    Schlagworte: Öffentliche Sozialleistungen; Gesundheitsversorgung; Kinder; Entwicklungstheorie; cash transfer; randomized control trials
    Umfang: 65 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe

  7. Joint effects of parenting and nutrition status on child development
    evidence from rural Cambodia
    Erschienen: July 2018
    Verlag:  World Bank Group, Development Economics, Development Research Group, Washington, D.C.

    Substantial work has demonstrated that early nutrition and home environments, including the degree to which children receive cognitive stimulation and emotional support from parents, play a profound role in influencing early childhood development.... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    eBook
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    World Bank Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Leibniz-Fachhochschule Hannover, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    WIR 2016
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 2 (8529)
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook WorldBank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook worldbank
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook World Bank
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook World Bank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Worldbank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    e-Book World Bank E-Library Archive
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book WorldBank
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    World Bank eLibrary
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Substantial work has demonstrated that early nutrition and home environments, including the degree to which children receive cognitive stimulation and emotional support from parents, play a profound role in influencing early childhood development. Yet, less work has documented the joint influences of parenting and nutrition status on child development among children in the preschool years living in low-income countries. Using panel data on parenting, nutrition status, and early developmental outcomes of about 7,000 Cambodian preschool-age children, this paper demonstrates that inequities in early development associated with family wealth are evident at the start of preschool and increase over time. A significant share of these inequalities can be explained by differences in parental stimulation and early nutrition status. Better educated parents engage in better parental activities that stimulate children's development. However, the positive association between parental activities and child outcomes is particularly strong for non-stunted children, and parental activities can only explain about 8-14 percent of the cognitive gap between the lowest and highest wealth quintiles. The results highlight the need for integrated interventions that address both parenting and early nutrition, also suggesting that parenting interventions for the most disadvantaged families should be carefully designed and evaluated to ensure maximum effectiveness

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Deutschlandweit zugänglich)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 8529
    World Bank E-Library Archive
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 38 Seiten), Illustrationen
  8. When effective teacher training falls short in the classroom
    evidence from an experiment in primary schools
    Erschienen: August 2023
    Verlag:  IZA - Institute of Labor Economics, Bonn, Germany

    While in-service teacher training programs are designed to enhance the performance of several cohorts of students, there is little evidence on the persistence of their effects. We present the two-year results of a large-scale, randomized study of an... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4
    keine Fernleihe

     

    While in-service teacher training programs are designed to enhance the performance of several cohorts of students, there is little evidence on the persistence of their effects. We present the two-year results of a large-scale, randomized study of an intensive in-service teacher training program in France: during and after implementation. Our estimates highlight the short-run effectiveness of the training program; it successfully improves students' outcomes but only during the implementation year. A detailed analysis of teachers' outcomes indicates that teachers changed their pedagogical vision and practices but struggled to apply acquired skills to contents not directly covered in the training.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/279096
    Schriftenreihe: Discussion paper series / IZA ; no. 16398
    Schlagworte: in-service teacher training; professional development; teacher effect
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 56 Seiten), Illustrationen
  9. Adjusting content to individual student needs
    further evidences from a teacher training program
    Autor*in: Bouguen, Adrien
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Paris-Jourdan Sciences Economiques, Paris

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 331 (2015,9)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working paper / Paris School of Economics ; 2015-09
    Schlagworte: Early childcare program; teacher training; teaching practices and content; inequality
    Umfang: Online-Ressource (55 S.), graph. Darst.