Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

  1. Welfare, workfare and labor supply
    a unified evaluation
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  CHILD, Centre for Household, Income, Labour and Demographic Economics, Collegio Carlo Alberto, Università degli studi di Torino, [Torino]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 661
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Auflage/Ausgabe: Revised, June 2021
    Schriftenreihe: CHILD working papers ; no. 82 (December 2020)
    Schlagworte: Alleinerziehende; Weibliche Arbeitskräfte; Aktivierende Arbeitsmarktpolitik; Öffentliche Sozialleistungen; Steuervergünstigung; Wohlfahrtsanalyse; USA; Earned Income Tax Credit (EITC)
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 79 Seiten), Illustrationen
  2. Learning through repetition?
    a dynamic evaluation of grade retention in Portugal
    Erschienen: November 11, 2022
    Verlag:  Penn Institute for Economic Research, Department of Economics, University of Pennsylvania, Philadelphia, PA

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Rechte
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: PIER working paper ; 22, 030
    Schlagworte: Bildungsverhalten; Bildungsniveau; Weiterführende Schule; Portugal
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 80 Seiten), Illustrationen
  3. Heterogeneity and Endogenous Compliance
    Implications for Scaling Class Size Interventions
    Erschienen: April 2024
    Verlag:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    This paper examines the scalability of the results from the Tennessee Student-Teacher Achievement Ratio (STAR) Project, a prominent educational experiment. We explore how the misalignment between the experimental design and the econometric model... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    keine Fernleihe

     

    This paper examines the scalability of the results from the Tennessee Student-Teacher Achievement Ratio (STAR) Project, a prominent educational experiment. We explore how the misalignment between the experimental design and the econometric model affects researchers' ability to learn about the intervention's scalability. We document heterogeneity in compliance with class-size reduction that is more extensive than previously acknowledged and discuss its consequences for the evaluation of the experiment. Guided by this finding, we implement a new econometric framework incorporating heterogeneous treatment effects and endogenous class size determination. We find that the effect of class size on test scores differs considerably across schools, with only a small fraction of schools having significant benefits from reduced class sizes. We discuss the challenges this poses for the intervention's scalability and conclude by analyzing targeted class-size interventions

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: NBER working paper series ; no. w32338
    Schlagworte: Modellierung; Experiment; Versuchsplanung; Ökonometrisches Modell; Schule; Schulpolitik; USA; Model Construction and Estimation; Government Expenditures and Education; Education and Research Institutions; Fertility; Family Planning; Child Care; Children; Youth
    Umfang: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Bemerkung(en):

    Hardcopy version available to institutional subscribers