Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 11 von 11.

  1. Authorship in film adaptation
    Beteiligt: Boozer, Jack (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Univ. of Texas Press, Austin, Tex.

    Universität Bonn, Institut für Sprach-, Medien- und Musikwissenschaft, Bibliothek für Medien- und Musikwissenschaft
    AP 47600 B725
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    DSU1261
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Institut für Deutsche Sprache und Literatur mit Volkskundlicher Abteilung, Bibliothek
    405/Hm7448
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    KNML1191
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    21KNML1866+1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Boozer, Jack (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 029270285X; 9780292702851; 9780292718531; 0292718535
    Weitere Identifier:
    2007049228
    Schlagworte: Film adaptations; Motion picture authorship
    Umfang: [IX], 341 S., Ill.
  2. Authorship in film adaptation
    Beteiligt: Boozer, Jack (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Univ. of Texas Press, Austin, Tex.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Boozer, Jack (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780292702851; 029270285X; 9780292718531; 0292718535
    RVK Klassifikation: AP 53000 ; AP 47600
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schlagworte: Film adaptations; Motion picture authorship
    Umfang: VIII, 341 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  3. Authorship in Film Adaptation

    Authoring a film adaptation of a literary source not only requires a media conversion but also a transformation as a result of the differing dramatic demands of cinema. The most critical central step in this transformation of a literary source to the... mehr

    Zugang:
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Authoring a film adaptation of a literary source not only requires a media conversion but also a transformation as a result of the differing dramatic demands of cinema. The most critical central step in this transformation of a literary source to the screen is the writing of the screenplay. The screenplay usually serves to recruit producers, director, and actors; to attract capital investment; and to give focus to the conception and production of the film project. Often undergoing multiple revisions prior to production, the screenplay represents the crucial decisions of writer and director that will determine how and to what end the film will imitate or depart from its original source. Authorship in Film Adaptation is an accessible, provocative text that opens up new areas of discussion on the central process of adaptation surrounding the screenplay and screenwriter-director collaboration. In contrast to narrow binary comparisons of literary source text and film, the twelve essays in this collection also give attention to the underappreciated role of the screenplay and film pre-production that can signal the primary intention for a film. Divided into four parts, this collection looks first at the role of Hollywood's activist producers and major auteurs such as Hitchcock and Kubrick as they worked with screenwriters to formulate their audio-visual goals. The second part offers case studies of Devil in a Blue Dress and The Sweet Hereafter, for which the directors wrote their own adapted screenplays. Considering the variety of writer-director working relationships that are possible, Part III focuses on adaptations that alter genre, time, and place, and Part IV investigates adaptations that alter stories of romance, sexuality, and ethnicity.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Acevedo-Muñoz, Ernesto R.; Bell-Metereau, Rebecca; Berrettini, Mark L.; Boozer, Jack; Boozer, Jack; Cobb, Shelley; LaValley, Albert J.; Leitch, Thomas; Lucia, Cynthia; Palmer, R. Barton; Roth, Elaine; Tomasulo, Frank P.
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780292794016
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Film adaptations; Motion picture authorship; PERFORMING ARTS / Film & Video / History & Criticism
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 27. Okt 2021)

  4. Career Movies
    American Business and the Success Mystique
    Autor*in: Boozer, Jack
    Erschienen: 2002
    Verlag:  University of Texas Press, Austin ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780292796522
    RVK Klassifikation: AP 59783
    Schlagworte: Film; Beruf <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (301 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  5. Authorship in Film Adaptation
    Autor*in: Boozer, Jack
    Erschienen: 2008
    Verlag:  University of Texas Press, Austin ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780292794016
    RVK Klassifikation: AP 53000
    Schlagworte: Verfilmung; Autorschaft; Drehbuch
    Umfang: 1 Online-Ressource (354 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  6. Career movies
    American business and the success mystique
    Autor*in: Boozer, Jack
    Erschienen: 2002
    Verlag:  Univ. of Texas Press, Austin, Tex.

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    13.192.59
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Georg Forster-Gebäude / USA-Bibliothek
    791.43655 BOO
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0292709129; 0292709110
    RVK Klassifikation: AP 59783
    Schlagworte: Film; Beruf <Motiv>
    Umfang: 292 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite [275]-280

  7. Authorship in film adaptation
    Beteiligt: Boozer, Jack (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Univ. of Texas Press, Austin, Tx.

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    88.597.40
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Boozer, Jack (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780292702851; 9780292718531
    RVK Klassifikation: AP 53000
    Schlagworte: Verfilmung; Autorschaft; Drehbuch
    Umfang: VIII, 341 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Mildred Pierce / Albert J. LaValley -- Hitchcock and his writers / Thomas Leitch -- From traumnovelle (1927) to script to screen--Eyes wide shut (1999) / Jack Boozer -- Private knowledge, public space / Mark L. Berrettini -- Strange and new ... / Ernesto R. Acevedo-Mu±oz -- Adaptation as adaptation / Frank P. Tomasulo -- From obtrusive narration to crosscutting / R. Barton Palmer -- The three faces of Lolita, or how I learned to stop worrying and love the adaptation / Rebecca Bell-Metereau -- Traffic/traffik / Mark Gallagher -- Adapting Nick Hornby's High fidelity / Cynthia Lucia -- Adaptable Bridget / Shelley Cobb -- Who's your favorite Indian? / Elaine Roth

  8. Authorship in film adaptation
    Beteiligt: Boozer, Jack (Verfasser eines Geleitwortes, Herausgeber)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  University of Texas Press, Austin, Texas

    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Boozer, Jack (Verfasser eines Geleitwortes, Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 029270285X; 9780292702851; 9780292718531; 0292718535
    Schriftenreihe: Film and media studies
    Schlagworte: Film adaptations; Motion picture authorship
    Umfang: vii, 341 Seiten, IlIustrationen
  9. Authorship in film adaptation
    Beteiligt: Boozer, Jack (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Univ. of Texas Press, Austin, Tex.

    Deutsche Kinemathek - Museum für Film und Fernsehen, Bibliothek
    4.11.AUT 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    AP 53000 B725
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2008/6933
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2008 A 16043
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    VD/370/717
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Fi 6. dreh 16
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    231 660
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Boozer, Jack (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780292702851; 9780292718531
    Weitere Identifier:
    9780292718531
    RVK Klassifikation: AP 53000 ; AP 47600
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schlagworte: Film adaptations; Motion picture authorship; Film adaptations; Motion picture authorship
    Umfang: VIII, 341 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Mildred Pierce / Albert J. LaValley -- Hitchcock and his writers / Thomas Leitch -- From traumnovelle (1927) to script to screen--Eyes wide shut (1999) / Jack Boozer -- Private knowledge, public space / Mark L. Berrettini -- Strange and new ... / Ernesto R. Acevedo-Mu±oz -- Adaptation as adaptation / Frank P. Tomasulo -- From obtrusive narration to crosscutting / R. Barton Palmer -- The three faces of Lolita, or how I learned to stop worrying and love the adaptation / Rebecca Bell-Metereau -- Traffic/traffik / Mark Gallagher -- Adapting Nick Hornby's High fidelity / Cynthia Lucia -- Adaptable Bridget / Shelley Cobb -- Who's your favorite Indian? / Elaine Roth

  10. Authorship in film adaptation
    Beteiligt: Boozer, Jack (Hrsg.)
    Erschienen: 2008
    Verlag:  Univ. of Texas Press, Austin, Tex.

    Deutsche Kinemathek - Museum für Film und Fernsehen, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Boozer, Jack (Hrsg.)
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780292718531
    Auflage/Ausgabe: First ed.
    Schriftenreihe: Film and media studies : screenwriting
    Weitere Schlagworte: Adaption; Drehbuch; Film; Literatur
    Umfang: VIII, 341 S., Ill.
  11. Authorship in Film Adaptation
    Beteiligt: Acevedo-Muñoz, Ernesto R (MitwirkendeR); Bell-Metereau, Rebecca (MitwirkendeR); Berrettini, Mark L (MitwirkendeR); Boozer, Jack (MitwirkendeR); Boozer, Jack (HerausgeberIn); Cobb, Shelley (MitwirkendeR); LaValley, Albert J (MitwirkendeR); Leitch, Thomas (MitwirkendeR); Lucia, Cynthia (MitwirkendeR); Palmer, R. Barton (MitwirkendeR); Roth, Elaine (MitwirkendeR); Tomasulo, Frank P (MitwirkendeR)
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  University of Texas Press, Austin

    Frontmatter -- CONTENTS -- ACKNOWLEDGMENTS -- INTRODUCTION: THE SCREENPLAY AND AUTHORSHIP IN ADAPTATION -- PART I HOLLYWOOD’S “ACTIVIST” PRODUCERS AND MAJOR AUTEURS DRIVE THE SCRIPT -- 1 MILDRED PIERCE A Troublesome Property to Script -- 2 HITCHCOCK... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- CONTENTS -- ACKNOWLEDGMENTS -- INTRODUCTION: THE SCREENPLAY AND AUTHORSHIP IN ADAPTATION -- PART I HOLLYWOOD’S “ACTIVIST” PRODUCERS AND MAJOR AUTEURS DRIVE THE SCRIPT -- 1 MILDRED PIERCE A Troublesome Property to Script -- 2 HITCHCOCK AND HIS WRITERS Authorship and Authority in Adaptation -- 3 FROM TRAUMNOVELLE (1927) TO SCRIPT TO SCREEN— EYES WIDE SHUT (1999) -- PART II SCREENPLAY ADAPTED AND DIRECTED BY -- 4 PRIVATE KNOWLEDGE, PUBLIC SPACE Investigation and Navigation in Devil in a Blue Dress -- 5 “STRANGE AND NEW . . .” Subjectivity and the Ineffable in The Sweet Hereafter -- PART III WRITER AND DIRECTOR COLLABORATIONS: ADDRESSING GENRE, HISTORY, AND REMAKES -- 6 ADAPTATION AS ADAPTATION From Susan Orlean’s The Orchid Thief to Charlie (and “Donald”) Kaufman’s Screenplay to Spike Jonze’s Film -- 7 FROM OBTRUSIVE NARRATION TO CROSSCUTTING Adapting the Doubleness of John Fowles’s Th e French Lieutenant’s Woman -- 8 THE THREE FACES OF LOLITA, OR HOW I LEARNED TO STOP WORRYING AND LOVE THE ADAPTATION -- PART IV VARIATIONS IN SCREENWRITER AND DIRECTOR COLLABORATIONS -- 10 ADAPTING NICK HORNBY’S HIGH FIDELITY Process and Sexual Politics -- 11 ADAPTABLE BRIDGET Generic Intertextuality and Postfeminism in Bridget Jones’s Diary -- 12 “WHO’S YOUR FAVORITE INDIAN?” Th e Politics of Representation in Sherman Alexie’s Short Stories and Screenplay -- NOTES ON CONTRIBUTORS -- NAME AND TITLE INDEX Authoring a film adaptation of a literary source not only requires a media conversion but also a transformation as a result of the differing dramatic demands of cinema. The most critical central step in this transformation of a literary source to the screen is the writing of the screenplay. The screenplay usually serves to recruit producers, director, and actors; to attract capital investment; and to give focus to the conception and production of the film project. Often undergoing multiple revisions prior to production, the screenplay represents the crucial decisions of writer and director that will determine how and to what end the film will imitate or depart from its original source. Authorship in Film Adaptation is an accessible, provocative text that opens up new areas of discussion on the central process of adaptation surrounding the screenplay and screenwriter-director collaboration. In contrast to narrow binary comparisons of literary source text and film, the twelve essays in this collection also give attention to the underappreciated role of the screenplay and film pre-production that can signal the primary intention for a film. Divided into four parts, this collection looks first at the role of Hollywood's activist producers and major auteurs such as Hitchcock and Kubrick as they worked with screenwriters to formulate their audio-visual goals. The second part offers case studies of Devil in a Blue Dress and The Sweet Hereafter, for which the directors wrote their own adapted screenplays. Considering the variety of writer-director working relationships that are possible, Part III focuses on adaptations that alter genre, time, and place, and Part IV investigates adaptations that alter stories of romance, sexuality, and ethnicity

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Acevedo-Muñoz, Ernesto R (MitwirkendeR); Bell-Metereau, Rebecca (MitwirkendeR); Berrettini, Mark L (MitwirkendeR); Boozer, Jack (MitwirkendeR); Boozer, Jack (HerausgeberIn); Cobb, Shelley (MitwirkendeR); LaValley, Albert J (MitwirkendeR); Leitch, Thomas (MitwirkendeR); Lucia, Cynthia (MitwirkendeR); Palmer, R. Barton (MitwirkendeR); Roth, Elaine (MitwirkendeR); Tomasulo, Frank P (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780292794016
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Film adaptations; Motion picture authorship; PERFORMING ARTS / Film & Video / History & Criticism
    Umfang: 1 Online-Ressource (1 online resource)