Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 8 von 8.

  1. Modernism, postcolonialism, and globalism
    Anglophone literature, 1950 to the present
    Beteiligt: Begam, Richard (Herausgeber, Verfasser); Moses, Michael Valdez (Herausgeber, Verfasser)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    WK160 M6P8G
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Englisches Seminar der Universität, Bibliothek
    PAA 400:7
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  2. Modernism, postcolonialism, and globalism
    Anglophone literature, 1950 to the present
    Beteiligt: Begam, Richard (Hrsg.); Moses, Michael Valdez (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Oxford University Press, New York

    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  3. Modernism, postcolonialism, and globalism
    Anglophone literature, 1950 to the present
    Beteiligt: Begam, Richard (Hrsg.); Moses, Michael Valdez (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Oxford University Press, New York

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  4. Modernism, postcolonialism, and globalism
    Anglophone literature, 1950 to the present
    Beteiligt: Begam, Richard (Hrsg.); Moses, Michael Valdez (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    "As England withdrew from its empire after World War II, how did writers living outside the United Kingdom respond to the history of colonialism and the aesthetics of modernism within a global context? In fourteen original essays, a group of... mehr

     

    "As England withdrew from its empire after World War II, how did writers living outside the United Kingdom respond to the history of colonialism and the aesthetics of modernism within a global context? In fourteen original essays, a group of distinguished scholars considers these questions in relation to novelists, playwrights and poets living in English-speaking countries around the world. The Introduction not only examines how modernism and postcolonialism evolved over roughly two generations, but also situates the writers analyzed in terms of the canonical realignments inspired by the New Modernist Studies and an array of emerging methodologies and approaches. While this volume highlights social and political questions connected with the end of empire, it also considers the aesthetics of postcolonialism, detailing how writers drew upon, responded to and, sometimes reacted against, the formal innovations of modernism. Many of the essays consider the influence modernist artists and movements exercised on postcolonial writers, from Yeats, Conrad, Kafka, Proust, Joyce, Eliot and Woolf to Impressionism, Expressionism, Surrealism, Dadaism and Abstraction. The volume is organized around six geographic locales and includes essays on Africa (Chinua Achebe, Ngũgĩ wa Thiong'o, Nadine Gordimer, J. M. Coetzee), Asia (Salman Rushdie, Arundhati Roy), the Caribbean (Jean Rhys, Derek Walcott, V. S. Naipaul), Ireland (Samuel Beckett, Seamus Heaney), Australia/New Zealand (David Malouf, Keri Hulme) and Canada (Michael Ondaatje). Among the topics considered are the narrative construction of time and space, the engagement with realism and the handling of aesthetic autonomy, globalization and cultural hybridity" -- Africa -- Asia -- The Caribbean -- Ireland -- Australia/New Zealand -- Canada

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Begam, Richard (Hrsg.); Moses, Michael Valdez (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780199980963; 9780199980970
    Weitere Identifier:
    9780199980970
    RVK Klassifikation: HP 1120 ; HP 1112
    Schlagworte: ; ; ; ; ; ; ; ; ;
    Umfang: xvi, 324 Seiten
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben

  5. Modernism, postcolonialism, and globalism
    Anglophone literature, 1950 to the present
    Beteiligt: Begam, Richard (Verfasser, Herausgeber); Moses, Michael Valdez (Verfasser, Herausgeber)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  6. Modernism, postcolonialism, and globalism
    Anglophone literature, 1950 to the present
    Beteiligt: Begam, Richard (Herausgeber); Moses, Michael Valdez (Herausgeber)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Oxford University Press, New York

    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    291.278
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Begam, Richard (Herausgeber); Moses, Michael Valdez (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780199980963; 9780199980970
    RVK Klassifikation: HP 1112
    Schlagworte: Postkoloniale Literatur; Englisch
    Umfang: xvi, 324 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  7. Modernism, postcolonialism, and globalism
    Anglophone literature, 1950 to the present
    Beteiligt: Begam, Richard (HerausgeberIn, VerfasserIn); Moses, Michael Valdez (HerausgeberIn, VerfasserIn)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Oxford University Press, New York, NY

    "As England withdrew from its empire after World War II, how did writers living outside the United Kingdom respond to the history of colonialism and the aesthetics of modernism within a global context? In fourteen original essays, a group of... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a ang 702 mb/026
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/HP 1120 B416
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2019 A 11797
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    EY/220/99
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    F OC 1992
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    ang 702.1 DH 3823
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    HP 1120 B416
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2019-621
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    69/20792
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "As England withdrew from its empire after World War II, how did writers living outside the United Kingdom respond to the history of colonialism and the aesthetics of modernism within a global context? In fourteen original essays, a group of distinguished scholars considers these questions in relation to novelists, playwrights and poets living in English-speaking countries around the world. The Introduction not only examines how modernism and postcolonialism evolved over roughly two generations, but also situates the writers analyzed in terms of the canonical realignments inspired by the New Modernist Studies and an array of emerging methodologies and approaches. While this volume highlights social and political questions connected with the end of empire, it also considers the aesthetics of postcolonialism, detailing how writers drew upon, responded to and, sometimes reacted against, the formal innovations of modernism. Many of the essays consider the influence modernist artists and movements exercised on postcolonial writers, from Yeats, Conrad, Kafka, Proust, Joyce, Eliot and Woolf to Impressionism, Expressionism, Surrealism, Dadaism and Abstraction. The volume is organized around six geographic locales and includes essays on Africa (Chinua Achebe, Ngũgĩ wa Thiong'o, Nadine Gordimer, J. M. Coetzee), Asia (Salman Rushdie, Arundhati Roy), the Caribbean (Jean Rhys, Derek Walcott, V. S. Naipaul), Ireland (Samuel Beckett, Seamus Heaney), Australia/New Zealand (David Malouf, Keri Hulme) and Canada (Michael Ondaatje). Among the topics considered are the narrative construction of time and space, the engagement with realism and the handling of aesthetic autonomy, globalization and cultural hybridity" -- Africa -- Asia -- The Caribbean -- Ireland -- Australia/New Zealand -- Canada

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Begam, Richard (HerausgeberIn, VerfasserIn); Moses, Michael Valdez (HerausgeberIn, VerfasserIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780199980970; 9780199980963
    Weitere Identifier:
    9780199980970
    RVK Klassifikation: HP 1120 ; HP 1112
    Schlagworte: Modernism (Literature); Modernism (Literature); Modernism (Literature); Modernism (Literature); Modernism (Literature); Modernism (Literature); Modernism (Literature); Modernism (Literature); Postcolonialism in literature; Literature and globalization
    Umfang: xvi, 324 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben und Index

  8. Modernism, Postcolonialism, and Globalism
    Anglophone Literature, 1950 to the Present
    Autor*in: Begam, Richard
    Erschienen: 2018; ©2019
    Verlag:  Oxford University Press USA - OSO, Oxford

    As England withdrew from its empire after World War II, how did writers living outside the United Kingdom respond to the history of colonialism and the aesthetics of modernism within a global context? In fourteen original essays, a distinguished... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    As England withdrew from its empire after World War II, how did writers living outside the United Kingdom respond to the history of colonialism and the aesthetics of modernism within a global context? In fourteen original essays, a distinguished group of scholars considers these questions in relation to novelists, playwrights, and poets living in English-speaking countries around the world. Cover -- Modernism, Postcolonialism, and Globalism -- Copyright -- Contents -- Acknowledgments -- List of Contributors -- Introduction -- Part I -- 1. Modernism in Chinua Achebe's African Tetralogy -- 2. Reading Ngũgĩ Reading Conrad: Modernism, Postcolonialism, and the Language Question -- 3. Kafka and Coetzee -- 4. Locating Gordimer: Modernism, Postcolonialism, Realism -- Part II -- 5. Rushdie and the Art of Modernism -- 6. Make It New: Trauma and the Postcolonial Modern in The God of Small Things -- Part III -- 7. "(The Knocking) Has Never Stopped": Jean Rhys's (Post)colonial Modernism -- 8. Walcott, Woolf, and Joyce: The Risks of Postcolonial Modernism -- 9. Worlds Lost and Founded: V. S. Naipaul as Belated Modernist -- Part IV -- 10. Samuel Beckett and the Colonial Gag -- 11. Slow Erosions: Seamus Heaney and the Aftermath of Modernism -- Part V -- 12. Interior History, Tempered Selves: David Malouf, Modernism, and Imaginative Possession -- 13. Modernism and Māoritanga: Rereading the Cultural Politics of Modernist Appropriation in the bone people -- Part VI -- 14. Michael Ondaatje Tricks the Eye -- Index.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format