Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

  1. The savage in literature
    representations of "primitive" society in English fiction 1858 - 1920
    Erschienen: 1975
    Verlag:  Routledge & Kegan Paul, London [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0710081103
    RVK Klassifikation: HL 1101
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: International library of anthropology
    Schlagworte: English fiction; Man, Primitive; Primitivt samhälle i litteraturen; fiction in English; Primitive societies in literature; Wilder; Prosa; Englisch
    Umfang: XII, 207 S.
  2. Literacy in theory and practice
    Erschienen: 1984
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin; Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0521289610; 0521247853
    RVK Klassifikation: EC 2100 ; EC 2110 ; ES 115
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in oral and literate culture ; 9.
    Schlagworte: Läs- och skrivkunnighet - Storbritannien; Skrivkunnighet; Schulbildung; Lesen; Lesefähigkeit; Schreiben; Alphabetisierung
    Umfang: XI, 243 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 233 - 239

  3. The world on paper
    the conceptual and cognitive implications of writing and reading
    Autor*in: Olson, David R.
    Erschienen: 1996
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0521443113; 0521575583
    RVK Klassifikation: ER 975
    Auflage/Ausgabe: 1. paperback ed.
    Schlagworte: Cognition; Communication écrite; Written communication; Cognition; Sprachbewusstsein; Kognition; Lesen; Schriftlichkeit
    Umfang: XIX, 318 S., Ill.
  4. Cross-cultural approaches to literacy
    Beteiligt: Street, Brian V. (Hrsg.)
    Erschienen: 1993
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Street, Brian V. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0521401674; 0521409640
    RVK Klassifikation: ES 115 ; ES 140 ; ES 670
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in oral and literate culture ; 23
    Schlagworte: Literacy; Multicultural education; Interkulturelle Erziehung; Bildung; Lesen; Schriftlichkeit; Alphabetisierung
    Umfang: XII, 321 S., Ill., Kt.
  5. The world on paper
    the conceptual and cognitive implications of writing and reading
    Autor*in: Olson, David R.
    Erschienen: 1994
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge u.a.

    What role has writing played in the development of our modern understanding of language, nature, and ourselves? In the historical and developmental account, David Olson offers a new perspective on this process. Reversing the traditional assumption... mehr

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    What role has writing played in the development of our modern understanding of language, nature, and ourselves? In the historical and developmental account, David Olson offers a new perspective on this process. Reversing the traditional assumption about the relation between speech and writing, he argues that writing provides an important model of the way we think about speech; that our consciousness of language is structured by our writing system. In addition, he argues that writing provides our dominant models for thinking about nature and the mind, and shows how our understanding of the world and our understanding of ourselves are by-products of our ways of creating and interpreting written texts. This challenging study draw in recent advances in history, anthropology, linguistics, and psychology.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0521443113
    RVK Klassifikation: EC 1820 ; ER 940 ; ER 975 ; MS 8050
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Begripsvorming; Cognition; Communication écrite; Conocimiento; Schriftelijke communicatie; Cognition; Written communication; Schriftlichkeit; Lesen; Sprachbewusstsein; Kognition
    Umfang: XIX, 318 S., Ill.
  6. Literacy, language, and learning
    the nature and consequences of reading and writing
    Beteiligt: Olson, David R. (Hrsg.)
    Erschienen: 1988
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Olson, David R. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0521319129
    RVK Klassifikation: CP 6500 ; EC 1050 ; EC 2110 ; ER 975 ; ES 115
    Auflage/Ausgabe: Reprint der Ausg. Cambridge 1985
    Schlagworte: Spracherwerb; Schriftsprache; Bildung; Schreiben; Lesen; Alphabetisierung; Lesefähigkeit; Sprachfertigkeit
    Umfang: X, 438 S., graph. Darst.