Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

  1. Mobile Technology in Allergic Rhinitis: Evolution in Management or Revolution in Health and Care?

    Smart devices and Internet-based applications (apps) are largely used in allergic rhinitis and may help to address some unmet needs. However, these new tools need to first of all be tested for privacy rules, acceptability, usability, and... mehr

     

    Smart devices and Internet-based applications (apps) are largely used in allergic rhinitis and may help to address some unmet needs. However, these new tools need to first of all be tested for privacy rules, acceptability, usability, and cost-effectiveness. Second, they should be evaluated in the frame of the digital transformation of health, their impact on health care delivery, and health outcomes. This review (1) summarizes some existing mobile health apps for allergic rhinitis and reviews those in which testing has been published, (2) discusses apps that include risk factors of allergic rhinitis, (3) examines the impact of mobile health apps in phenotype discovery, (4) provides real-world evidence for care pathways, and finally (5) discusses mobile health tools enabling the digital transformation of health and care, empowering citizens, and building a healthier society.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Schlagworte: App; Digital transformation of health; MASK; mHealth; Mobile technology; Rhiniti; Delivery of Health Care; Europe; Human; Mobile Application; Phenotype; Rhinitis; Allergic; Risk Factor; Telemedicine; Smartphone
  2. On the demand for telemedicine
    evidence from the Covid-19 pandemic
    Erschienen: April 2021
    Verlag:  Inter-American Development Bank, Department of Research and Chief Economist, [Washington, DC]

    Telemedicine can expand access to health care at relatively low cost. Historically, however, demand for telemedicine has remained low. Using administrative records and a difference-in-differences methodology, we estimate the change in demand for... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 144
    keine Fernleihe

     

    Telemedicine can expand access to health care at relatively low cost. Historically, however, demand for telemedicine has remained low. Using administrative records and a difference-in-differences methodology, we estimate the change in demand for telemedicine experienced after the onset of the COVID-19 epidemic and the imposition of mobility restrictions. We find a 233 percent increase in the number of telemedicine calls and a 342 percent increase in calls resulting in a medication being prescribed. The effects were mostly driven by older individuals with pre-existing conditions who used the service for internal medicine consultations. The demand for telemedicine remains high even after mobility restrictions were relaxed, which is consistent with telemedicine being an experience good. These results are a proof of concept for policymakers willing to expand access to healthcare using advances in technology.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/237486
    Schriftenreihe: IDB working paper series ; no IDB-WP-1202
    Schlagworte: Coronavirus; COVID-19; Health care demand; Telemedicine; Argentina
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 26 Seiten), Illustrationen
  3. National teleconsultation service in India
    eSanjeevani OPD
    Erschienen: July 2021
    Verlag:  Center for Sustainable Development, Earth Institute, Columbia University, [New York, NY]

    India's achievements in the field of health leave much to be desired. Infant and child mortality and morbidity and maternal mortality and morbidity affect millions of children and women. The burden of disease continues to be high in the country with... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 800
    keine Fernleihe

     

    India's achievements in the field of health leave much to be desired. Infant and child mortality and morbidity and maternal mortality and morbidity affect millions of children and women. The burden of disease continues to be high in the country with life expectancy at around 69 years, MMR at 113 per 100,000 live births and IMR at 32 per 1,000 live births still remain high. The public healthcare system in rural areas in India is not only underutilized due to poor quality of healthcare services, but is also inadequate in terms of population coverage. Further, gross shortage of specialist and chronic absenteeism of healthcare staff makes the situation even worse. Majority of the specialists/doctors live in urban areas and in such a situation telemedicine offers an ideal solution. The utmost need of telemedicine was felt when OPD services came to a halt due to nationwide COVID-19 lockdown. To deal with the situation, on April 13, 2020, the Ministry of Health & Family welfare launched National Teleconsultation service via an online portal "eSanjeevani OPD – Stay Home OPD". This paper provides a detailed account of National Teleconsultation portal, eSanjeevani OPD. The paper discusses the current status of eSanjeevani OPD, its salient features, challenges in the way of successful adoption of eSanjeevani OPD and comparison of eSanjeevani OPD with global telemedicine platforms. Further, this paper also proposes a pilot study to explore the factors that act as barriers and facilitators for the utilization of eSanjeevani OPD.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/249842
    Schriftenreihe: CSD working paper series
    ICT India working paper ; #53
    Schlagworte: eSanjeevani OPD; Teleconsultation; Telemedicine; India
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 15 Seiten), Illustrationen
  4. Frauen in der digitalen Zukunft der Medizin und Gesundheitswirtschaft
    Karrieregerechtigkeit, Gendermedizin, (She) Health, Diversity
    Beteiligt: Thun, Sylvia (HerausgeberIn); Heinemann, Stefan (HerausgeberIn); Aulenkamp, Jana (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2021]; © 2021
    Verlag:  medhochzwei, Heidelberg

    In dem Buch „Frauen in der digitalen Zukunft der Medizin und Gesundheitswirtschaft“ setzen sich ausgewiesene Expertinnen und Experten aus Theorie und Praxis mit strukturellen wie anwendungsnahen Fragestellungen aus diesem facettenreichen Themenfeld... mehr

    Deutsches Zentrum für Altersfragen e.V. (DZA), Bibliothek
    31b 0785
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    Med A 2021/129
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsischer Landtag, Bibliothek
    2021.0550
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    ZB -0202-009
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    BÖW R 1000.447
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    IKP 180
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Berufsakademie Sachsen, Staatliche Studienakademie Plauen, Wissenschaftliche Bibliothek
    MS3050 Frau F845
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    71/11742
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    WG AE 066
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In dem Buch „Frauen in der digitalen Zukunft der Medizin und Gesundheitswirtschaft“ setzen sich ausgewiesene Expertinnen und Experten aus Theorie und Praxis mit strukturellen wie anwendungsnahen Fragestellungen aus diesem facettenreichen Themenfeld instruktiv und kritisch auseinander. Mit diesem Werk wird im deutschsprachigen Raum ein in dieser Breite bisher einmaliges Kompendium vorgelegt, welches sich mutig und lösungsorientiert des Themas annimmt und dabei auf eine Vielzahl von Perspektiven und wissenschaftlichen Disziplinen setzt. Zu den thematischen Facetten zählen unter anderem: Frauen in der gegenwärtigen Medizin und Gesundheitswirtschaft, Ethik der Geschlechtergerechtigkeit, Frauen und eHealth und Frauen in der Gesundheitspolitik. „Es geht nicht ohne Frauen in einer zukunftsfesten Medizin, und dass soll auch so sein. Wir wollen mit diesem Herausgeberband die unterschiedlichen Akzente der Debatte um Frauen in der Medizin bündeln und damit ein sichtbares Zeichen setzten“, erläutert Prof. Dr. Sylvia Thun. „Das zentrale Anliegen des Werkes, die Eminenz der Frauen in der Zukunft der Medizin greifbar zu machen und so der Medizin selbst Perspektiven zu eröffnen, wird durch die renommierten und engagierten Autorinnen und Autoren glaubwürdig und wirksam zu unterstrichen," fasst Prof. Dr. Stefan Heinemann zusammen. „Es werden konkrete Rollenvorbilder die als Good Practice inspirierenden Raum finden und Mut machen – ebenso wie das Werk insgesamt zum kritischen Mit-, Weiter- und Querdenken anregt,“ ergänzt Jana Aulenkamp. Weit über 40 vor allem Autorinnen aber auch Autoren liefern Beiträge zu diesem Buch. Zu diesen zählen beispielsweise Ann-Cathrin Riedel (Vors. load e.V.), Inga Bergen (Visionäre Gesundheit und Founderin), Dr. Christiane Gross (Präsidentin des Deutschen Ärztinnenbundes (DÄB), Antje Kapinsky (Co-Vorsitzende des Vereins Spitzenfrauen Gesundheit e.V.), Dr, Anne Paschke (Akademische Beamtin a. Z. am Lehrstuhl für Öffentliches Recht, Sicherheitsrecht und Internetrecht an der Universität Passau), Prof. Dr. Dirk Heckmann (Lehrstuhl für Recht und Sicherheit der Digitalisierung TUM, Mitglied der Datenethikomission der Bundesregierung), Dr. Ruth Hecker (Vors. des Aktionsbündnis Patientensicherheit), Prof. Dr. Örtelt-Prigione (Professorin für geschlechtersensible Medizin an der Rabdoud Universität in Nijmegen, Niederlande), Bärbel Therre (Geschäftsführerin unimed Abrechnungsservice), Dr. Regina Vetters (Leiterin der Innovationsabteilung Barmer.i), Ulrike Hauffe (stellvertretende Vorsitzende des Verwaltungsrates der Barmer Ersatzkasse, bis 1994-2017 Landesbeauftragte für Frauen des Landes) Bremen Prof. Dr. Jochen Werner (Ärztlicher Direktor und Vorstandvorsitzender der Universitätsmedizin Essen) sowie Dr. med. Alice Martin (Dermatologin und Gründerin Dermanostic).

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Thun, Sylvia (HerausgeberIn); Heinemann, Stefan (HerausgeberIn); Aulenkamp, Jana (HerausgeberIn)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783862168057; 3862168050
    Weitere Identifier:
    9783862168057
    RVK Klassifikation: MT 34000 ; MS 3050
    Schlagworte: Health Care Sector; Health Policy; Health Care Reform; Women; Gender Equity; Clinical Medicine; Sex Factors; Telemedicine; Medical Informatics; Medical Informatics Applications; Frauenförderung; Gesundheitswesen; Digitalisierung; Daten; Geschlechterstereotyp; Geschlechterforschung; Frau; Gleichberechtigung; E-Health; Medizin; Medizintechnik; Gesundheitspolitik
    Umfang: X, 487 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  5. The impact of information-granularity and prioritization on patients’ care modality choices
    Erschienen: [2024]
    Verlag:  [Stanford Graduate School of Business], [Stanford, CA]

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Rechte
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: [Stanford University Graduate School of Business research paper ; no. 4733392]
    Schlagworte: Telemedicine; Online Triage; Strategic Queueing; Information Granularity; Waiting Times; Priority Rules
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 61 Seiten), Illustrationen
  6. Increasing the use of telemedicine
    a field experiment
    Erschienen: May 2023
    Verlag:  Inter-American Development Bank, Department of Research and Chief Economist, [Washington, DC]

    Patients are reluctant to use telemedicine health services. Telemedicine is an "experience good," one that can be accurately evaluated and compared to its substitute (in this case, in-person visits) only after the product has been adopted and... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 144
    keine Fernleihe

     

    Patients are reluctant to use telemedicine health services. Telemedicine is an "experience good," one that can be accurately evaluated and compared to its substitute (in this case, in-person visits) only after the product has been adopted and experienced. As such, an intervention that increases the probability of a first experience can have lasting effects. This article reports the results of a randomized field experiment conducted in collaboration with a health insurance company in Argentina. During the intervention, about two thousand households with no previous experience with telemedicine received periodic e-mails with information about the available services. It effectively increased the take-up and demand for telemedicine. Within the first eight months of the experiment, patients assigned to the treatment group were 6pp more likely to have used the service at least once (12pp higher for those who opened at least one e-mail.) This first use led to large cumulative effects over time. After eight months, the number of virtual consultations by the treatment group was six times larger than those of the control group. These results provide additional evidence about how information interventions can increase technological take-up within the health sector and add to the understanding of how behavioral barriers affect patients' resistance to technological adoption.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/289935
    Schriftenreihe: IDB working paper series ; no IDB-WP-1471
    Schlagworte: Behavioral biases; Field experiment; Telemedicine; Health
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 33 Seiten), Illustrationen