Narrow Search
Search narrowed by
Last searches

Results for *

Displaying results 1 to 25 of 235.

  1. Media, knowledge & education
    exploring new spaces, relations and dynamics in digital media ecologies
    Contributor: Hug, Theo (Publisher)
    Published: 2008
    Publisher:  IUP - Innsbruck Univ. Press, Innsbruck

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (kostenfrei)
    Source: Union catalogues
    Contributor: Hug, Theo (Publisher)
    Language: German; English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783902571670
    Other identifier:
    RVK Categories: DW 4000 ; SS 2008 ; DW 4400
    Edition: 1. Aufl.
    Series: Conference series
    Subjects: Medientheorie; Medienphilosophie; ; Neue Medien; Lernen;
    Scope: 1 Online-Ressource (319 S.), Ill., graph. Darst.
    Notes:

    Literaturangaben

  2. Der digitale Raum - Medienpädagogische Untersuchungen und Perspektiven
    Contributor: Pietraß, Manuela (HerausgeberIn); Fromme, Johannes (HerausgeberIn); Grell, Petra (HerausgeberIn); Hug, Theo (HerausgeberIn)
    Published: [2018]; © 2018
    Publisher:  Springer VS, Wiesbaden

    Der Sammelband thematisiert Potenziale und Relevanzen digitaler Räumlichkeit für Lern-, Sozialisations- und Bildungsprozesse. Ausgehend von Überlegungen zu den medialen Bedingungen des digitalen Raums fragen die Autorinnen und Autoren nach neuen... more

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    No inter-library loan
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    No inter-library loan
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Greifswald
    No inter-library loan
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    No inter-library loan
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    No inter-library loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    No inter-library loan
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    No inter-library loan
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    No inter-library loan
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    No inter-library loan
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    No inter-library loan
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    No inter-library loan
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    No inter-library loan
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    HAWK Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst Hildesheim/Holzminden/Göttingen, Bibliothek, Elektronische Ressourcen
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    No inter-library loan
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    No inter-library loan
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    No inter-library loan
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    No inter-library loan
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    No inter-library loan
    Hochschule Merseburg, Bibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule Neubrandenburg, Bibliothek
    No inter-library loan
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    No inter-library loan
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    No inter-library loan
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    No inter-library loan
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    No inter-library loan
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Rostock
    No inter-library loan
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Vechta
    No inter-library loan
    UB Weimar
    No inter-library loan
    Hochschule Harz, Hauptbibliothek, Standort Wernigerode / Harz
    No inter-library loan
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    No inter-library loan

     

    Der Sammelband thematisiert Potenziale und Relevanzen digitaler Räumlichkeit für Lern-, Sozialisations- und Bildungsprozesse. Ausgehend von Überlegungen zu den medialen Bedingungen des digitalen Raums fragen die Autorinnen und Autoren nach neuen Ermöglichungsräumen für Bildung und medienpädagogischen Perspektiven: Was zeichnet pädagogische Prozesse unter den Bedingungen digitaler Räumlichkeit in qualitativer Hinsicht aus? Wie kann der digitale Raum didaktisch genutzt werden? Welche Implikationen sind aus den Besonderheiten des digitalen Raums für die Mediendidaktik und für die Vermittlung von Medienkompetenz ableitbar?  Inhalt Überlegungen zum spatial turn und konzeptionelle Grundlagen Erfahrungs-, Nutzungs- und Aneignungsformen des digitalen Raums  Didaktische Potenziale des digitalen Raums Die Zielgruppen Dozierende und Studierende aus dem Bereich Medienpädagogik, Mediendidaktik, Medienwissenschaft, Pädagogische Anthropologie und Schulpädagogik Medienpädagogisch tätige Lehrerinnen und Lehrer Die Herausgeber  Prof. Dr. Manuela Pietraß, Universität der Bundeswehr München, Erziehungswissenschaft mit Schwerpunkt Medienbildung Prof. Dr. Johannes Fromme, Universität Magdeburg, Medien- und Erwachsenenbildung  Prof. Dr. Petra Grell, Universität Darmstadt, Medienpädagogik  Prof. Dr. Theo Hug, Universität Innsbruck, Medienpädagogik und Kommunikationskultur

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Source: Union catalogues
    Contributor: Pietraß, Manuela (HerausgeberIn); Fromme, Johannes (HerausgeberIn); Grell, Petra (HerausgeberIn); Hug, Theo (HerausgeberIn)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783658198398
    Other identifier:
    RVK Categories: DW 4000
    Series: Jahrbuch Medienpädagogik ; 14
    Research
    Subjects: Education; Educational technology
    Scope: 1 Online-Ressource (239 Seiten), Illustrationen, Diagramme
    Notes:

    Literaturangaben

  3. <<Das>> Ende der Vielfalt?
    zur Diversität der Medien
    Contributor: Holzmann, Katharina (Publisher); Hug, Theo (Publisher); Pallaver, Günther (Publisher)
    Published: [2019]
    Publisher:  innsbruck university press, Innsbruck

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Holzmann, Katharina (Publisher); Hug, Theo (Publisher); Pallaver, Günther (Publisher)
    Language: German; English
    Media type: Conference proceedings
    Format: Print
    ISBN: 9783903187832
    RVK Categories: AP 14000 ; AP 15946 ; AP 11500
    DDC Categories: 300; 070
    Edition: 1. Auflage
    Corporations / Congresses: Medientag der Universität Innsbruck (2018, Innsbruck)
    Series: Medien - Wissen - Bildung
    Subjects: Medien; Vielfalt; ; Neue Medien; Vielfalt; Medienkompetenz; Medienpädagogik;
    Scope: 162 Seiten, Illustrationen, 22 cm
    Notes:

    Enthält Literaturangaben

  4. Talk with the Bots : Gesprächsroboter und Social Bots im Diskurs
    Contributor: Hug, Theo (Publisher); Pallaver, Günther (Publisher)
    Published: 2018
    Publisher:  innsbruck university press, Innsbruck

    More and more often, software communicates with and for us. Bots often take over complex tasks unnoticed, and virtual assistants process spoken language. Technological developments now allow us to integrate the services of digital, often voice-based... more

     

    More and more often, software communicates with and for us. Bots often take over complex tasks unnoticed, and virtual assistants process spoken language. Technological developments now allow us to integrate the services of digital, often voice-based assistance systems into our everyday lives. Particularly in the field of political propaganda and public relations, social bots have for some time been gaining dubious notoriety. Used as an instrument for opinion making, they automatically spread messages in so-called "social" networks. This interdisciplinary volume addresses this issue and seeks answers to questions such as the following: How can we distinguish interaction with artificial intelligences from that with humans? To what extent is this important? What does this development mean for everyday life and for the field of communication? What is the significance of the widespread use of bots as a new interface between humans and machines?; Immer öfter kommuniziert Software mit und für uns. Bots übernehmen oft unbemerkt komplexe Aufgaben und virtuelle Assistenzen verarbeiten die gesprochene ­Sprache. Die Technologieentwicklung gestattet uns mittlerweile, die Dienste von digitalen, oftmals sprachbasierten Assistenzsystemen in unseren Alltag zu integrieren. Besonders im Bereich der politischen Propaganda und Public Relations sind Social Bots seit einiger Zeit zu zweifelhafter Berühmtheit gelangt. Eingesetzt als Instrument zur Meinungsmache verbreiten sie automatisiert Nachrichten in sogenannten „sozialen“ Netzwerken. Der interdisziplinär ausgerichtete Band befasst sich mit dieser Thematik und sucht nach Antworten auf Fragen wie die folgenden: Wie können wir die Interaktion mit künstlichen Intelligenzen von jener mit Menschen unterscheiden? Inwieweit ist das wichtig? Was bedeutet diese Entwicklung für das Alltagsleben und für den Bereich der Kommunikation? Welche Bedeutung hat der verbreitete Einsatz von Bots als neue Schnittstelle zwischen Mensch und Maschine?

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: OAPEN
    Contributor: Hug, Theo (Publisher); Pallaver, Günther (Publisher)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    Subjects: Media studies; Human-computer interaction
    Other subjects: Media studies; Digital technologies; AI; Medienwissenschaft; digitale Technologien; KI
    Scope: 1 electronic resource (116 p.)
  5. Kritische Lektionen
    Contributor: Burkhardt, Laura (Publisher); Hierdeis, , Helmwart (Publisher); Hug, Theo (Publisher)
    Published: 2017
    Publisher:  innsbruck university press

    "Critical Lessons" is overriding the contributions here, which deal with the discriminating, enlightening, resistant, and innovative functions of critique, in relation to a wide range of social science topics. On the occasion of his departure from... more

     

    "Critical Lessons" is overriding the contributions here, which deal with the discriminating, enlightening, resistant, and innovative functions of critique, in relation to a wide range of social science topics. On the occasion of his departure from the University of Innsbruck, the authors want to express their thanks, appreciation and respect for his scientific and academic achievements in life - also for having opened his eyes to them and many others for some, even uncomfortable truths. „Kritische Lektionen“ sind die hier versammelten Beiträge überschrieben, die sich, bezogen auf ein breites sozialwissenschaftliches Themenspektrum, mit den unterscheidenden, aufklärerischen, widerständigen und innovativen Funktionen von Kritik befassen. Die Autorinnen und Autoren wollen damit Josef Christian Aigner anlässlich seines Abschieds von der Universität Innsbruck Dank, Anerkennung und Respekt für seine wissenschaftliche und wissenschaftspolitische Lebensleistung zum Ausdruck bringen – auch dafür, dass er ihnen und vielen anderen für manche, auch unbequeme Wahrheiten die Augen geöffnet hat.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: OAPEN
    Contributor: Burkhardt, Laura (Publisher); Hierdeis, , Helmwart (Publisher); Hug, Theo (Publisher)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783903122871
    Subjects: Social research & statistics; Social & cultural anthropology, ethnography
    Other subjects: Social science; Sozialwissenschaft; Psychoanalyse; Sigmund Freud
    Scope: 1 electronic resource (262 p.)
  6. Ernst-von-Glasersfeld-Lectures 2015
    Contributor: Hug, Theo (Publisher); Schorner, Michael (Publisher); Mitterer, Josef (Publisher)
    Published: 2015
    Publisher:  innsbruck university press

    " The present volume documents the Ernst-von-Glasersfeld Lectures 2015 at the University of Innsbruck. In addition to the lectures by Siegfried J. Schmidt and Gebhard Rusch, two other contributions from the Ernst-von-Glasersfeld Archive are printed.... more

     

    "

    The present volume documents the Ernst-von-Glasersfeld Lectures 2015 at the University of Innsbruck. In addition to the lectures by Siegfried J. Schmidt and Gebhard Rusch, two other contributions from the Ernst-von-Glasersfeld Archive are printed. These deal with documentary and media artistic intention with the Lana project and ""Yerkish"", the first sign language for primates, the philosopher and communication scientist Ernst von Glasersfeld (1917-2010) together with Piero Pisani beginning of the 70's at the University of Georgia developed." Der vorliegende Band dokumentiert die Ernst-von-Glasersfeld-Lectures 2015 an der Universität Innsbruck. Neben den Vorträgen von Siegfried J. Schmidt und Gebhard Rusch sind zwei weitere Beiträge aus dem Ernst-von-Glasersfeld-Archiv abgedruckt. Diese befassen sich in dokumentarischer und medienkünstlerischer Absicht mit dem Lana-Projekt und „Yerkish“, der ersten Zeichen­sprache für Primaten, die der Philosoph und Kommunikationswissenschaftler Ernst von Glasersfeld (1917–2010) zusammen mit Piero Pisani Anfang der 70er Jahre an der University of Georgia entwickelte.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: OAPEN
    Contributor: Hug, Theo (Publisher); Schorner, Michael (Publisher); Mitterer, Josef (Publisher)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783902936936
    Other identifier:
    Subjects: The arts: general issues; History of art / art & design styles; Communication studies; Philosophy
    Other subjects: Philosophy; Communication studies; Art; Philosophie; Kommunikationswissenschaft; Kunst; Kognition; Wahrnehmung; Yerkish
    Scope: 1 electronic resource (80 p.)
  7. Medien – Wissen – Bildung: Medienbildung wozu?
    Contributor: Hug, Theo (Publisher); Kohn, Tanja (Publisher); Missomelius, Petra (Publisher)
    Published: 2016
    Publisher:  innsbruck university press

    It is largely a matter of consensus that media literacy and media education beyond serve the mature and critical use of media offerings. On closer inspection, however, very different regional, national and transnational situational assessments, areas... more

     

    It is largely a matter of consensus that media literacy and media education beyond serve the mature and critical use of media offerings. On closer inspection, however, very different regional, national and transnational situational assessments, areas of responsibility and responsibilities as well as criticisms and ideas for the transformation of learning cultures can be found. The interdisciplinary volume deals with current and future-oriented objectives of media education and provides answers to the question of media education. Es ist weithin Minimalkonsens, dass Medienkompetenzvermittlung und darüber hinausgehende Medienbildung der mündigen und kritischen Nutzung medialer Angebote dient. Bei näherer Betrachtung sind allerdings sehr unterschiedliche regionale, nationale und transnationale Situationseinschätzungen, Aufgabenbereiche und Zuständigkeiten sowie Kritikverständnisse und Ideen zur Transformation von Lernkulturen anzutreffen. Der interdisziplinär ausgerichtete Band befasst sich mit aktuellen und zukunftsweisenden Zielvorstellungen von Medienbildung und gibt Antworten auf die Frage Medienbildung wozu?

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: OAPEN
    Contributor: Hug, Theo (Publisher); Kohn, Tanja (Publisher); Missomelius, Petra (Publisher)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783903122161
    Subjects: Media studies; Philosophy & theory of education
    Other subjects: Media competence; learning; educational science; Medienkompetenz; Lernen; Bildung; Strukturale Medienbildung
    Scope: 1 electronic resource (290 p.)
  8. Grenzenlose Enthüllungen? : Medien zwischen Öffnung und Schließung
    Contributor: Rußmann, Uta (Publisher); Beinsteiner, Andreas (Publisher); Ortner, Heike (Publisher); Hug, Theo (Publisher)
    Published: 2012
    Publisher:  innsbruck university press

    The current media landscape is often attributed a tendency to disclosure and openness. Social network sites blur the boundaries between the private and the public, platforms such as WikiLeaks and OpenLeaks publish secret material, while file-sharing... more

     

    The current media landscape is often attributed a tendency to disclosure and openness. Social network sites blur the boundaries between the private and the public, platforms such as WikiLeaks and OpenLeaks publish secret material, while file-sharing networks and open-content licenses make previously proprietary content publicly accessible. These developments are intertwined with, at first sight, opposing tendencies of containment, control and closure. Communication on the Internet is becoming increasingly linked to the mediation of individual private sector actors such as Google or Facebook. Online and offline, new information and communication technologies are enabling more and more comprehensive forms of surveillance while the re-use of data takes place in camera. The contributions of this volume deal with different aspects of this complex field of tension. Der gegenwärtigen Medienlandschaft wird häufig eine Tendenz zur Offenlegung und Offenheit zugeschrieben. Social Network Sites lassen die Grenzen zwischen Privatem und Öffentlichem verschwimmen, Plattformen wie WikiLeaks und OpenLeaks veröffentlichen geheimes Material, über Filesharing-Netzwerke und open-content-Lizenzen werden vormals proprietäre Inhalte offen zugänglich gemacht. Verflochten sind diese Entwicklungen mit auf den ersten Blick gegenläufigen Tendenzen der Eingrenzung, der Kontrolle und der Schließung. Kommunikation im Internet bindet sich immer mehr an die Vermittlung einzelner privatwirtschaftlicher Akteure wie Google oder Facebook, online wie offline ermöglichen neue Informations- und Kommunikationstechnologien immer umfassendere Formen der Überwachung, während die Weiterverwendung von Daten unter Ausschluss der Öffentlichkeit stattfindet. Die Beiträge des vorliegenden Bandes befassen sich mit unterschiedlichen Aspekten dieses komplexen Spannungsfeldes.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: OAPEN
    Contributor: Rußmann, Uta (Publisher); Beinsteiner, Andreas (Publisher); Ortner, Heike (Publisher); Hug, Theo (Publisher)
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783902811776
    Other identifier:
    Subjects: Literature & literary studies; Media studies; Digital lifestyle
    Other subjects: Social networks; new media; communication; Soziale Netzwerke; Neue Medien; Kommunikation; Facebook; Kantenfärbungszahl; Leichtathletik-Weltmeisterschaften 2011/Teilnehmer (Vietnam); Stuttgarter Evangeliumsterzett
    Scope: 1 electronic resource (180 p.)
  9. Medien - Wissen - Bildung. Explorationen visualisierter und kollaborativer Wissensräume
    Contributor: Hug, Theo (Publisher); Maier, Ronald (Publisher)
    Published: 2010
    Publisher:  innsbruck university press, Innsbruck

    This volume deals with the dynamics and transformational processes at the intersections of medial, social and organizational developments. The contributions aim at exploring interdisciplinary and transdisciplinary fields of discourse. They address... more

     

    This volume deals with the dynamics and transformational processes at the intersections of medial, social and organizational developments. The contributions aim at exploring interdisciplinary and transdisciplinary fields of discourse. They address contemporary and pioneering forms of the visualization and collaborative use of knowledge spaces. - Der vorliegende Band befasst sich mit Dynamiken und Transformationsprozessen an den Schnittstellen medialer, sozialer und organisationaler Entwicklungen. Die Beiträge zielen auf die Erkundung inter- und transdisziplinärer Diskursfelder. Sie thematisieren kontemporäre und zukunftsweisende Formen der Visualisierung und kollaborativen Nutzung von Wissensräumen.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: OAPEN
    Contributor: Hug, Theo (Publisher); Maier, Ronald (Publisher)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    Subjects: Media studies
    Other subjects: Knowledge; Visualisation; Collaboration; Media Studies; Wissen; Visualisierung; Kollaboration; Medienwissenschaft
    Scope: 1 electronic resource (236 p.)
  10. Das Ende der Vielfalt? Zur Diversität der Medien
    Contributor: Holzmann, Katharina (Publisher); Hug, Theo (Publisher); Pallaver, Günther (Publisher)
    Published: 2019
    Publisher:  innsbruck university press, Innsbruck

    Media can show diversity in very different ways. On the one hand, there is a variety of media forms and their outlets. On the other hand, the media landscape reflects the plurality of society. People with different interests and experiences produce... more

     

    Media can show diversity in very different ways. On the one hand, there is a variety of media forms and their outlets. On the other hand, the media landscape reflects the plurality of society. People with different interests and experiences produce different media contents and formats. But the forms and possibilities of media communication do not only become more varied as a result of new technologies. This volume includes the papers from a lecture series titled “Media Diversity” and a media day of the same name, held in the winter term of 2018/19. The central topics included, among others, the requirements for medial diversity, dangers which threaten to limit this plurality, as well as media forms which promote or address diversity in various ways. - Medien können auf ganz unterschiedliche Art Diversität zeigen. Einerseits gibt es eine Vielgestaltigkeit der Medienformen und ihrer Outlets. Andererseits spiegelt die Medienlandschaft die Vielfalt der Gesellschaft wider. Menschen mit unterschiedlichen Interessen und Erfahrungen produzieren verschiedenste Medieninhalte und -formate. Aber Formen und Möglichkeiten medialer Kommunikation werden nicht nur durch neue Technologien vielfältiger. In diesem Sammelband sind die Vorträge des gleichnamigen Medientages und der Ring­vorlesung „Mediendiversität“ im Wintersemester 2018/19 abgedruckt. Zentrale Inhalte waren unter anderem die Voraussetzungen für mediale Vielfalt, Gefahren, die die Vielfalt einzuschränken drohen, aber auch Medienformen, die auf unterschiedliche Weise Diversität unterstützen oder zum ­Thema ­machen.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: OAPEN
    Contributor: Holzmann, Katharina (Publisher); Hug, Theo (Publisher); Pallaver, Günther (Publisher)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    Subjects: Media studies
    Other subjects: Media Studies; Journalism; Medienwissenschaft; Journalismus
    Scope: 1 electronic resource (162 p.)
  11. Medienpädagogik : Herausforderungen für Lernen und Bildung im Medienzeitalter
    Contributor: Hug, Theo (Publisher)
    Published: 2018
    Publisher:  innsbruck university press, Innsbruck

    The lecture series marks the starting point of media pedagogy as a pedagogical specialization in the degree program for secondary school teachers. It illustrates the manifold challenges for learning and teaching in the media age and is a signal for... more

     

    The lecture series marks the starting point of media pedagogy as a pedagogical specialization in the degree program for secondary school teachers. It illustrates the manifold challenges for learning and teaching in the media age and is a signal for the increasing recognition of the importance of media in schools, the classroom and further education, as well as in the processes of socialization and lifelong learning. The contributions of established education, media and communication scholars provide insights into the diverse connections between media-related and cultural developments and their relevance to the design, organization and analysis of processes of learning and education. - Die Ringvorlesung markiert den Beginn der pädagogischen Spezialisierung Medienpädagogik im Rahmen des Lehramtsstudiums für die Sekundarstufe (PädagogInnenbildung Neu). Sie zeigt die vielfältigen Herausforderungen für Lernen und Bildung im Medienzeitalter auf und steht als Signal für die zunehmende Anerkennung der Bedeutung der Medien in Schule und Unterricht, Aus- und Weiterbildung sowie in den Prozessen der Sozialisation und des Lernens über die Lebenszeit. Die Beiträge bekannter Bildungs-, Medien- und Kommunikationsfor­scher*innen geben Einblicke in die vielgestaltigen Zusammenhänge zwischen medialen und kulturellen Entwicklungen sowie deren Bedeutung für die Gestaltung, Organisation und Analyse von Lern- und Bildungsprozessen.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: OAPEN
    Contributor: Hug, Theo (Publisher)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    Subjects: Media studies; Education
    Other subjects: New Media; Media Pedagogy; Media Skills; Neue Medien; Medienpädagogik; Medienkompetenz
    Scope: 1 electronic resource (144 p.)
  12. Activist Media and Biopolitics: Critical Media Interventions in the Age of Biopower
    Published: 2012
    Publisher:  innsbruck university press

    After tactical media became less important, many media activist projects repositioned themselves: in the context of biopolitics they challenge the hegemony of biopower. This volume contains theoretical and empirical contributions to a conference on... more

     

    After tactical media became less important, many media activist projects repositioned themselves: in the context of biopolitics they challenge the hegemony of biopower. This volume contains theoretical and empirical contributions to a conference on issues of media activism and biopolitics which has been organized by Innsbruck Media Studies in 2010. Theorists and activists describe and analyze media, whose goal is to enable resistance against regimes of biopower. The control of mobility and visibility, the biopolitics of death, the creation of virtual subjects and chimeras as well as biopolitical production are areas in which activists have intervened and gave rise to a theoretical discourse to which this volume contributes. Nachdem die taktischen Medien mit Web 2.0 an Bedeutung verloren haben, positionierten sich viele medienaktivistische Projekte neu: im Kontext der Biopolitik fordern sie die Hegemonie der Biomacht heraus. Dieser Band enthält theoretische und empirische Beiträge einer Tagung, die von Innsbruck Media Studies 2010 zum Thema Medienaktivismus und Biopolitik veranstaltet wurde. TheoretikerInnen und AktivistInnen beschreiben und analysieren darin Medien, deren Ziel es ist, Widerstand gegen Regime der Biomacht möglich zu machen. Die Kontrolle von Mobilität und Sichtbarkeit, die Biopolitik des Todes, die Erzeugung von virtuellen Subjekten und Chimären sowie die biopolitische Produktion sind Bereiche, in denen AktivistInnen interveniert haben und die Anlass zu einem Theoriediskurs gaben, zu dem dieser Band beiträgt. Mit Beiträgen von Pau Alsina, Clemens Apprich, Joshua Atkinson, Suzanne V.L. Berg, Geoff Cox, Alessandro Delfanti, Eddie Glenn, Carolyn Guertin, Cliff Hammett, Valerie Hartouni, Theo Hug, jan jagodzinski, Alexandra Jönsson, Andreas Oberprantacher, Etienne Pelaprat, Raquel Rennó, Claudia Schwarz und Roy Wagner.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: OAPEN
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    Other identifier:
    Subjects: Media studies; Media, information & communication industries
    Other subjects: activist media; biopolitics; biopolitik; web 2.0; medienaktivismus; Biology; Do-it-yourself biology
    Scope: 1 electronic resource (210 p.)
  13. Media, Knowledge & Education: Exploring new Spaces, Relations and Dynamics in Digital Media Ecologies
    Author: Hug, Theo
    Published: 2008
    Publisher:  innsbruck university press

    In recent years, new and established media have penetrated, challenged, and often surpassed in significance traditional institutions of socialization and education. Moreover, the social organization of knowledge production and distribution has become... more

     

    In recent years, new and established media have penetrated, challenged, and often surpassed in significance traditional institutions of socialization and education. Moreover, the social organization of knowledge production and distribution has become highly mediated through increasingly complex combinations of information and communication technologies. The papers in this volume are exploring intersections and dynamics of spheres of media, knowledge and education.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
  14. Visuelle Kompetenz : Beiträge des interfaktultären Forums Innsbruck Media Studies
    Published: 2011
    Publisher:  innsbruck university press

    Connections between word and image have been addressed throughout history. As part of the ongoing medialization of life worlds issues of the production, distribution and perception of images have become especially virulent. This is true not only for... more

     

    Connections between word and image have been addressed throughout history. As part of the ongoing medialization of life worlds issues of the production, distribution and perception of images have become especially virulent. This is true not only for the century of mass media, but most notably for the age of digitization. The contributors of this volume ask how images can be produced, described and interpreted today, how we can orient ourselves in visual worlds, which skills are needed, and what it means to be able to understand visual worlds. Zwischen Wort und Bild bestehen Zusammenhänge, deren Thematisierung in der Geschichte weit zurückverfolgt werden kann. Im Zuge der fortschreitenden Medialisierung der Lebenswelten sind Fragen nach der Produktion, Verbreitung und Wahrnehmung von Bildern in besonderer Weise virulent geworden. Dies gilt nicht nur für das Jahrhundert der Massenmedien, sondern vor allem für das Zeitalter der Digitalisierung. Der Band fragt, wie sich heute Bilder herstellen, beschreiben und interpretieren lassen, wie wir uns in Bilderwelten orientieren können, welche Kompetenzen dazu erforderlich sind und was es bedeutet, Bilderwelten verstehen zu können.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: OAPEN
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    Other identifier:
    Subjects: Media studies; Media, information & communication industries
    Other subjects: medienkompetenz; aufsatzsammlung; media; visuelle wahrnehmung; medienpädagogik; bildwissenschaft; visual cognition
    Scope: 1 electronic resource (356 p.)
  15. Jahrbuch Medienpädagogik 12
    Kinder und Kindheit in der digitalen Kultur
    Contributor: Hugger, Kai-Uwe (Publisher); Tillmann, Angela (Publisher); Iske, Stefan (Publisher); Fromme, Johannes (Publisher); Grell, Petra (Publisher); Hug, Theo (Publisher)
    Published: 2015
    Publisher:  Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Hugger, Kai-Uwe (Publisher); Tillmann, Angela (Publisher); Iske, Stefan (Publisher); Fromme, Johannes (Publisher); Grell, Petra (Publisher); Hug, Theo (Publisher)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783658098094
    Other identifier:
    Series: Jahrbuch Medienpädagogik
    Subjects: Social sciences; Early childhood education
    Scope: VI, 142 S. 10 Abb
  16. Vernetzt und entgrenzt - Gestaltung von Lernumgebungen mit digitalen Medien
    Contributor: Mayrberger, Kerstin (Publisher); Fromme, Johannes (Publisher); Grell, Petra (Publisher); Hug, Theo (Publisher)
    Published: [2017]
    Publisher:  Springer VS, Wiesbaden

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Mayrberger, Kerstin (Publisher); Fromme, Johannes (Publisher); Grell, Petra (Publisher); Hug, Theo (Publisher)
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9783658164317; 365816431X; 9783658164324
    Other identifier:
    9783658164317
    RVK Categories: DP 2600
    DDC Categories: 300; 370
    Series: Jahrbuch Medienpädagogik ; 13
    Research
    Subjects: Schule; Neue Medien; Lehrmittel; ; Medienpädagogik; Neue Medien; Social Media;
    Other subjects: EDU039000; YQT; BIldungsforschung; Hochschule; Lernen; Mediendidaktik; Schule; Unterricht mit Medien; B; SCO21000: Educational Technology; SCO22000: Learning & Instruction; SCO47000: Technology and Digital Education; SUCO41171: Education; 1574: Hardcover, Softcover / Pädagogik/Schulpädagogik, Didaktik, Methodik
    Scope: 247 Seiten, Diagramme, 21 cm x 14.8 cm, 328 g
    Notes:

    Literaturangaben

  17. Visuelle Kompetenz
    Beiträge des Interfakultären Forums Innsbruck Media Studies
    Contributor: Hug, Theo (Publisher); Kriwak, Andreas (Publisher)
    Published: 2011
    Publisher:  Innsbruck Univ. Press, Innsbruck

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Hug, Theo (Publisher); Kriwak, Andreas (Publisher)
    Language: Multiple languages
    Media type: Ebook
    Format: Online; Print
    ISBN: 9783902719850
    Other identifier:
    RVK Categories: AP 14800 ; CP 2500
    Edition: 1. Aufl.
    Series: Conference series
    Subjects: Visuelle Wahrnehmung; Medienkompetenz; Aufsatzsammlung; ; Bildwissenschaft; Medienpädagogik; Aufsatzsammlung;
    Scope: 355 S., Ill., graph. Darst., 22 cm
    Notes:

    Literaturangaben

  18. Augmentierte und virtuelle Wirklichkeiten
    Contributor: Beinsteiner, Andreas (Publisher); Blasch, Lisa (Publisher); Hug, Theo (Publisher); Missomelius, Petra (Publisher); Rizzolli, Michaela (Publisher)
    Published: 2020
    Publisher:  innsbruck university press, Innsbruck

    Models and applications of augmented and virtual realities are booming: They come across as apps on smartphones, as avatars and assistive technologies, in the form of virtual communities, soundscapes, organizations, operating rooms, games and... more

     

    Models and applications of augmented and virtual realities are booming: They come across as apps on smartphones, as avatars and assistive technologies, in the form of virtual communities, soundscapes, organizations, operating rooms, games and products of all kinds. On the one hand, the paradox here is that in many spheres of life, the information and communication technology conditions of processes of medialization, mediatization and normalization are becoming so obscure that alternative options of development hardly seem conceivable. On the other hand, pragmatic motives of routine practices, medial convenience, or monetarizability cannot hide the fact of a widespread discomfort in media cultures of digitality. What significance can augmented and virtual realities have in educational contexts? This volume brings together theoretical considerations, normative rationales as well as specific concepts and examples of applications concerning AR/VR in education.; Augmentierte und virtuelle Wirklichkeiten haben Konjunktur: Sie begegnen uns als Apps auf Smartphones, als Avatare und assistive Technologien sowie in Form von virtuellen Gemeinschaften, Klangwelten, Organisationen, Operationsräumen, ­Spielen und Produkten aller Art. Die informations- und kommunikationstechnologischen Bedingungen von Prozessen der Medialisierung, Mediatisierung und Normalisierung treten dabei vielfach so sehr in den Hintergrund, dass alternative Entwicklungsoptionen kaum mehr denkbar scheinen. Gleichzeitig können die pragmatischen Motive des Routinehandelns, der medialen Bequemlichkeit oder der Monetarisierbarkeit über ein verbreitetes Unbehagen in den Medienkulturen der Digitalität nicht hinwegtäuschen. Welche Rolle können digitale Technologien der Erweiterung, Anreicherung und ­Virtualisierung vor diesem Hintergrund in Lern- und Bildungskontexten spielen? Der vorliegende Band versammelt Beiträge zu theoretischen Grundlagen, normativen Zielsetzungen und praktischen Anwendungsbeispielen von AR/VR in der Bildung.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: OAPEN
    Contributor: Beinsteiner, Andreas (Publisher); Blasch, Lisa (Publisher); Hug, Theo (Publisher); Missomelius, Petra (Publisher); Rizzolli, Michaela (Publisher)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    Subjects: Media studies; Digital lifestyle
    Other subjects: Media studies; Digital technologies; Medienwissenschaft; digitale Technologien
    Scope: 1 electronic resource (242 p.)
  19. Jugendliche Mediennutzung und die Zukunft des Qualitätsjournalismus
    Contributor: Gallner-Holzmann, Katharina (Publisher); Hug, Theo (Publisher); Pallaver, Günther (Publisher)
    Published: 2020
    Publisher:  innsbruck university press, Innsbruck

    Young people find news and information of all kinds on the Internet. There, established media companies compete with bloggers, YouTubers, entertainers on the streaming platform twitch or Netflix productions that deal with political issues and news.... more

     

    Young people find news and information of all kinds on the Internet. There, established media companies compete with bloggers, YouTubers, entertainers on the streaming platform twitch or Netflix productions that deal with political issues and news. This anthology reproduces the lectures of the Media Day of the same name and the lecture series with exercise character in the winter semester 2019/20. The central contents were the media use habits of adolescents, new formats for young media users, the demands that adolescents make on media and implications for different educational contexts.; Jugendliche finden Nachrichten und Informationen aller Art im Internet. Dort konkurrieren etablierte Medienunternehmen mit Blogger*innen, YouTuber*innen, Unterhaltungskünstler*innen auf der Streaming-Plattform Twitch oder Angeboten auf Netflix, die sich mit politischen und tagesaktuellen Themen beschäftigen. Dieser Sammelband bildet die Vorträge des gleichnamigen Medientages und der Ringvorlesung mit Übungscharakter im Wintersemester 2019/20 ab. Zentrale Inhalte waren dabei die Mediennutzungsgewohnheiten Jugendlicher, neue Formate für junge Mediennutzer*innen, Anforderungen, die Jugendliche an Medien stellen, sowie Implikationen für unterschiedliche Bildungskontexte.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: OAPEN
    Contributor: Gallner-Holzmann, Katharina (Publisher); Hug, Theo (Publisher); Pallaver, Günther (Publisher)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    Other identifier:
    Subjects: Media studies; Digital lifestyle
    Other subjects: Media studies; Digital technologies; Medienwissenschaft; digitale Technologien
    Scope: 1 electronic resource (130 p.)
  20. DataPolitics : Zum Umgang mit Daten im digitalen Zeitalter
    Contributor: Bachor, Martina (Publisher); Hug, Theo (Publisher); Pallaver, Günther (Publisher)
    Published: 2021
    Publisher:  innsbruck university press, Innsbruck

    In our interaction with digital systems, we produce a great deal of data every day, which can be used for economic purposes as well as for political purposes. While democratic systems in Europe are looking for ways to deal with these personal traces... more

     

    In our interaction with digital systems, we produce a great deal of data every day, which can be used for economic purposes as well as for political purposes. While democratic systems in Europe are looking for ways to deal with these personal traces as securely, anonymously and effectively as possible, data can also be used for political and social control, of which China is an example. This anthology contains contributions on current questions about opportunities and dangers of the political use of data. The contributions cover data-driven campaigning, the "naturalisation" of personal data production, the democratisation of digital control, data activism and digital citizenship, as well as digital literacy and the responsible use of educational data.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: OAPEN
    Contributor: Bachor, Martina (Publisher); Hug, Theo (Publisher); Pallaver, Günther (Publisher)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    Subjects: Media studies; Politics & government; Media, information & communication industries; Digital lifestyle
    Other subjects: Media studies; Politics; digital; Internet; Data Protection
    Scope: 1 electronic resource (186 p.)
  21. Technologiekritik und Medienpädagogik
    zur Theorie und Praxis kritisch-reflexiver Medienkommunikation
    Contributor: Hug, Theo (Publisher); Glasersfeld, Ernst <<von>> (Publisher)
    Published: 1998
    Publisher:  Schneider, Hohengehren

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Hug, Theo (Publisher); Glasersfeld, Ernst <<von>> (Publisher)
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 3896760629
    RVK Categories: DW 4000
    Subjects: Technik; Kritik; Aufsatzsammlung; ; Medienpädagogik; Informationsgesellschaft; Aufsatzsammlung; ; Massenmedien; Computer; Aufsatzsammlung;
    Scope: IV, 264 S., Ill., graph. Darst., 23 cm
    Notes:

    Literaturangaben

  22. Jahrbuch Medienpädagogik 14
    Der digitale Raum - Medienpädagogische Untersuchungen und Perspektiven
    Contributor: Pietraß, Manuela (Herausgeber); Fromme, Johannes (Herausgeber); Grell, Petra (Herausgeber); Hug, Theo (Herausgeber)
    Published: 2018
    Publisher:  Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden ; Imprint: Springer VS

    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Dortmund
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der RPTU in Kaiserslautern
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Rhein-Waal, Zweigbibliothek Kamp-Lintfort
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Rhein-Waal, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Koblenz, Bibliothek RheinMoselCampus
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Koblenz
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule für Wirtschaft und Gesellschaft Ludwigshafen, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Paderborn
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Koblenz, RheinAhrCampus, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Siegen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Pietraß, Manuela (Herausgeber); Fromme, Johannes (Herausgeber); Grell, Petra (Herausgeber); Hug, Theo (Herausgeber)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783658198398
    Other identifier:
    Series: Jahrbuch Medienpädagogik
    Subjects: Education; Educational technology; Medienpädagogik
    Scope: 1 Online-Ressource (VI, 233 S. 28 Abb)
  23. Der digitale Raum - medienpädagogische Untersuchungen und Perspektiven
    Contributor: Pietraß, Manuela (Herausgeber, Verfasser); Fromme, Johannes (Herausgeber, Verfasser); Grell, Petra (Herausgeber, Verfasser); Hug, Theo (Herausgeber, Verfasser)
    Published: [2018]; © 2018
    Publisher:  Springer VS, Wiesbaden

    Lehr- und Forschungsgebiet Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Schulpädagogik, Bibliothek
    603:M 0759-14
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    LZ450 J2M4[14
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    Z 2001/270 (14)
    Loan of volumes, no copies
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    25Z241-14_d
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    IBUG/JBMP
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der RPTU in Kaiserslautern
    ERZ 744/307
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    Nep Jahr
    Loan of volumes, no copies
    Universitätsbibliothek Siegen
    2025J41-14
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Trier
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Pietraß, Manuela (Herausgeber, Verfasser); Fromme, Johannes (Herausgeber, Verfasser); Grell, Petra (Herausgeber, Verfasser); Hug, Theo (Herausgeber, Verfasser)
    Language: German
    Media type: Book
    ISBN: 9783658198381
    Series: Jahrbuch Medienpädagogik ; 14
    Research
    Subjects: Neue Medien; Medienpädagogik
    Scope: 239 Seiten, Illustrationen
    Notes:

    Herbsttagung 2015 - siehe Vorwort

  24. Medien - Wissen - Bildung Medienbildung wozu?
    Contributor: Hug, Theo (Herausgeber); Kohn, Tanja (Herausgeber); Missomelius, Petra (Herausgeber)
    Published: [2016]; © 2016
    Publisher:  Innsbruck University Press, Innsbruck

    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    Nep Medi
    Loan of volumes, no copies
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Hug, Theo (Herausgeber); Kohn, Tanja (Herausgeber); Missomelius, Petra (Herausgeber)
    Language: German
    Media type: Conference proceedings
    ISBN: 9783903122161
    DDC Categories: 300
    Corporations / Congresses: Internationale Tagung Medien - Wissen - Bildung: Medienbildung Wozu? (2015, Innsbruck)
    Series: Edited volume series
    Subjects: Medienpädagogik
    Scope: 289 Seiten, Illustrationen, 22 cm
  25. Medien - Wissen - Bildung: Medienbildung wozu?
    Contributor: Hug, Theo (Herausgeber); Kohn, Tanja (Herausgeber); Missomelius, Petra (Herausgeber)
    Published: [2016]; © 2016
    Publisher:  innsbruck university press, Innsbruck

    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (kostenfrei)
    Source: Union catalogues
    Contributor: Hug, Theo (Herausgeber); Kohn, Tanja (Herausgeber); Missomelius, Petra (Herausgeber)
    Language: German
    Media type: Conference proceedings
    Format: Online
    Edition: 1. Auflage
    Corporations / Congresses: Internationale Tagung Medien - Wissen - Bildung: Medienbildung Wozu? (2015, Innsbruck)
    Series: Edited volume series
    Subjects: Medienpädagogik
    Scope: 1 Online-Ressource (289 Seiten), Illustrationen