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Displaying results 1 to 25 of 1017.

  1. Geheimräte gegen Geheimbünde
    Ein unbekanntes Kapitel der klassisch-romantischen Geschichte Weimars
    Published: 1991
    Publisher:  J.B. Metzler, Stuttgart

    Goethe als Subversiver - oder Goethe als Spitzel? Daniel Wilsons Darstellung belegt eindeutig die Schlüsselstellung der Illuminantenzirkel in Weimar und Jena. So entsteht ein überraschend neues Bild der Weimarer Klassik more

    Access:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
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    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
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    Badische Landesbibliothek
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    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
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    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
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    Universitätsbibliothek Vechta
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    Goethe als Subversiver - oder Goethe als Spitzel? Daniel Wilsons Darstellung belegt eindeutig die Schlüsselstellung der Illuminantenzirkel in Weimar und Jena. So entsteht ein überraschend neues Bild der Weimarer Klassik

     

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783476033765
    Other identifier:
    Subjects: Literature-History and criticism
    Scope: 1 Online-Ressource (XVI, 384 S)
  2. Geheimräte gegen Geheimbünde
    Ein unbekanntes Kapitel der klassisch-romantischen Geschichte Weimars
    Published: 1991
    Publisher:  J.B. Metzler, Stuttgart ; Imprint: J.B. Metzler

    Goethe als Subversiver - oder Goethe als Spitzel? Daniel Wilsons Darstellung belegt eindeutig die Schlüsselstellung der Illuminantenzirkel in Weimar und Jena. So entsteht ein überraschend neues Bild der Weimarer Klassik more

     

    Goethe als Subversiver - oder Goethe als Spitzel? Daniel Wilsons Darstellung belegt eindeutig die Schlüsselstellung der Illuminantenzirkel in Weimar und Jena. So entsteht ein überraschend neues Bild der Weimarer Klassik

     

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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook; Data medium
    Format: Online
    ISBN: 9783476033765
    Other identifier:
    Edition: 1st ed. 1991
    Subjects: Literature—History and criticism; Literary History
    Scope: 1 Online-Ressource (XVI, 384 Seiten)
  3. Goethe-Studien.
    Published: 2022; ©1991
    Publisher:  Duncker & Humblot, Berlin

    Intro -- Vorwort des Herausgebers -- Inhalt -- Erstes Kapitel: Goethes Menschenbild -- I. Daimon -- II. Das Dämonische -- Zweites Kapitel: Goethes Frömmigkeit -- I. Goethes Frömmigkeit -- II. „Weltfrömmigkeit" -- III. „Heilig" -- IV. Gott - Natur --... more

    Access:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
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    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
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    Intro -- Vorwort des Herausgebers -- Inhalt -- Erstes Kapitel: Goethes Menschenbild -- I. Daimon -- II. Das Dämonische -- Zweites Kapitel: Goethes Frömmigkeit -- I. Goethes Frömmigkeit -- II. „Weltfrömmigkeit" -- III. „Heilig" -- IV. Gott - Natur -- V. Gesamtcharakter von Goethes „Frömmigkeit" -- Drittes Kapitel: Theatrum Mundi. Anfang und Schluß von Goethes ‚Faust' -- Vorbemerkung -- I. Theatrum Mundi -- II. Der Rahmen: Gott - Teufel - Mensch -- III. Fausts Tod und Verklärung -- Viertes Kapitel: Faust und Helena -- I. Eigenart des deutschen Weltgedichtes vom Faust -- II. Der „Helena"-Akt und seine „Antezedenzien" -- III. Faust und Helena -- Fünftes Kapitel: Die „Marienbader Elegie" -- Entstehung der ‚Elegie' -- Aufbau der „Trilogie" und der „Elegie" -- Das Grundproblem.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783428471195
    RVK Categories: GK 4200 ; GK 4211 ; GK 4021 ; GK 4001 ; GK 4432
    Series: Schriften zur Literaturwissenschaft ; Band 7
    Subjects: Electronic books
    Scope: 1 Online-Ressource (194 Seiten)
    Notes:

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  4. Re-visiting Śākuntalam
    a commentary on Goethe's Śākuntala epigram
    Published: 1991
    Publisher:  Brijrani Publ., Mathura

    Critical study of a poem on Śakuntalam of Kālidāsa, by Johann Wolfgang von Goethe, 1749-1832. more

    Bayerische Staatsbibliothek
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    Critical study of a poem on Śakuntalam of Kālidāsa, by Johann Wolfgang von Goethe, 1749-1832.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Edition: 1. ed.
    Subjects: Sanskrit poetry
    Other subjects: Kālidāsa: Śakuntalā; Goethe, Johann Wolfgang von <1749-1832>; Goethe, Johann Wolfgang von (1749-1832); Kālidāsa (ca. um 400)
    Scope: XII, 152 S.
  5. Re-visiting Śākuntalam
    a commentary on Goethe's Śākuntala epigram
    Published: 1991
    Publisher:  Brijrani Publ., Mathura

    Critical study of a poem on Śakuntalam of Kālidāsa, by Johann Wolfgang von Goethe, 1749-1832. more

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
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    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
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    Critical study of a poem on Śakuntalam of Kālidāsa, by Johann Wolfgang von Goethe, 1749-1832.

     

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    Source: Staatsbibliothek zu Berlin
    Language: English
    Media type: Book
    Edition: 1. ed.
    Subjects: Sanskrit poetry
    Other subjects: Kālidāsa: Śakuntalā; Goethe, Johann Wolfgang von <1749-1832>; Goethe, Johann Wolfgang von (1749-1832); Kālidāsa (ca. um 400)
    Scope: XII, 152 S.
  6. Im Gedenken an Hafis
    = Bi-yād-i Ḥāfiẓ
    Contributor: Teherani-Krönner, Parto (VerfasserIn eines Vorworts)
    Published: September 1991
    Publisher:  Nawid Verlag, Saarbrücken

    Vorwort / Parto Teherani-Krönner. -- Hafez Schirazi / Zabihollah Safa. -- Hafez, der Dichter aus Schiraz / Nasser Kanani. -- Goethes Begegnung mit Hafis : Der west-östliche Divan / Joachim Wohlleben. -- Schlusswort / Schahnas Alami. -- Autoren more

    Universität Freiburg, Orientalisches Seminar, Bibliothek
    Frei 29: GC/a/37
    No loan of volumes, only paper copies will be sent

     

    Vorwort / Parto Teherani-Krönner. -- Hafez Schirazi / Zabihollah Safa. -- Hafez, der Dichter aus Schiraz / Nasser Kanani. -- Goethes Begegnung mit Hafis : Der west-östliche Divan / Joachim Wohlleben. -- Schlusswort / Schahnas Alami. -- Autoren

     

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    Source: Union catalogues
    Contributor: Teherani-Krönner, Parto (VerfasserIn eines Vorworts)
    Language: German; Persian
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 3928706012
    RVK Categories: EV 5055
    Edition: 1. Auflage
    Subjects: Ḥāfiẓ;
    Scope: 46, 28 Seiten, 21 cm
  7. News of the universe
    poems of twofold consciousness
    Published: 1980
    Publisher:  Sierra Club Books, San Francisco

    Publisher's description: Acclaimed poet and translator Robert Bly, known most recently for gatherings in which he guides men to greater self-knowledge, has created a unique multicultural collection of 150 poems that demonstrate the union of spirit... more

    Universitätsbibliothek Bamberg
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    Universitätsbibliothek der LMU München
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    Publisher's description: Acclaimed poet and translator Robert Bly, known most recently for gatherings in which he guides men to greater self-knowledge, has created a unique multicultural collection of 150 poems that demonstrate the union of spirit between the poet and the natural world. Their "twofold" nature celebrates inner and outer consciousness, the participation of the object in the poetic vision. In this splendid anthology, Bly introduces the poems with extensive commentary to show society's changing attitudes toward nature - a movement away from anthropocentric assumptions fostered by Descartes, the church, imperial ambitions, and the rise of technology. Those beliefs held that human thought was the only sentient force in the universe and resulted in the subjugation of the natural world to the designs of the human intellect. Starting with the works of Pope, Swift, Milton, and others representing the "old position," the volume proceeds to the poetry of Blake, Hḻderlin, Rilke, Goethe, Keats, and on to the enlightened sensibilities of Rexroth, Levertov, Berry, and, among many others, Bly himself. Bly's translations of Goethe, Rilke, Neruda, Lorca, Jimňez, Nerval, and others provide cross-cultural examples. The news this poetry brings is good news - of consciousness operating outside our own, all around us, and universally available to receptive spirits.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    ISBN: 0871561980; 0871561999
    RVK Categories: HU 3167
    Subjects: Poetry
    Scope: XIV, 305 S.
  8. Illustrierte Geschichte der Weltliteratur
    Published: 1991
    Publisher:  Naumann und Göbel, Köln

    Jetzt, da sich eine Weltliteratur einleitet. schrieb Goethe 1827 und schärfte damit das Bewußtsein seiner Zeitgenossen für das Phänomen einer Literatur, die mehr ist als Nationalliteratur. Doch nicht alle Werke einer Nationalliteratur verdienen den... more

    Lernzentrum Cottbus / Stadt- und Regionalbibliothek Cottbus
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    Jetzt, da sich eine Weltliteratur einleitet. schrieb Goethe 1827 und schärfte damit das Bewußtsein seiner Zeitgenossen für das Phänomen einer Literatur, die mehr ist als Nationalliteratur. Doch nicht alle Werke einer Nationalliteratur verdienen den Rang des Höheren, den Rang der Weltliteratur. Einige jedoch unzweifelhaft, wie zum Beispiel Goethes Faust , Jane Austens Emma , Balzacs Colonel Chabert und Dostojewskis Brüder Karamasow . Die Illustrierte Geschichte der Weltliteratur gibt einen chronologisch-thematischen Überblick über mehr als 2000 Jahre Weltliteratur: vom Gilgamesch-Epos der Sumerer bis zur Literatur der Gegenwart. Über 500 bedeutende Autoren der Weltliteratur werden mit ihren wichtigsten Werken und in ihrem gesellschaftlichen und historischen Umfeld dargestellt. Diese mit zumeist farbigen Fotos, Illustrationen und Zeichnungen, Porträts von Schriftstellerinnen und Schriftstellern sowie Szenenaufnahmen berühmter Verfilmungen und Theateraufführungen reich bebilderte Geschichte der Weltliteratur vermittelt dem Leser fundierte Kenntnisse über die wichtigsten Werke und Meister des geschriebenen Worts aus allen großen Kulturkreisen der Erde.

     

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    Source: Union catalogues
    Contributor: Zetterholm, Tore; Quennell, Peter; Still, Waltraud [Bearb.]
    Language: German
    Media type: Book; Multimedia
    ISBN: 3-625-10424-5
    Edition: Überarb. und aktualisierte dt. Ausg.
    Subjects: Literatur
    Scope: 320 S., überwiegend Illustrationen, 28 cm
    Notes:

    Charles Dickens

  9. Ugo Foscolo, poet of exile
    Published: 1980
    Publisher:  Princeton University Press, Princeton, N.J. ; EBSCO Industries, Inc., Birmingham, AL, USA

    Contemporary with the Romantic generation, peer of Keats, Holderlin, and Goethe, and forerunner of Valcrv and Pound, Ugo Foscolo is nevertheless little known outside Italy. In an endeavor to discover"" this exemplary European poet for... more

    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
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    Contemporary with the Romantic generation, peer of Keats, Holderlin, and Goethe, and forerunner of Valcrv and Pound, Ugo Foscolo is nevertheless little known outside Italy. In an endeavor to discover"" this exemplary European poet for English-speaking readers, and to ""rediscover"" him for Italian readers, Glauco Cambon examines both textually and contextually Foscolo's major works and their inextricable connection with his life, his philosophy, and his aesthetic principles. Originally published in 1980. The Princeton Legacy Library uses the latest print-on-demand technol.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781400853427; 1400853427; 0691615713; 9780691615714
    Series: Princeton legacy library
    Scope: 1 Online-Ressource (x, 356 pages), facsimiles
    Notes:

    Includes bibliographical references (pages 345-349) and index

  10. Le lyrisme oriental de Goethe, Rückert et Platen
    Published: 1991
    Publisher:  Univ. de la Sorbonne Nouvelle Paris III, Paris

    LA PUBLICATION DU DIVAN PAR GOETHE EN 1819 AVAIT OUVERT LA VOIE A LA POESIE ALLEMANDE D'INSPIRATION ET DE FORME ORIENTALES. ON RETROUVE DANS CE LYRISME, CULTIVE PAR LES POETES LES PLUS DIVERS, LES THEMES ET LES MOTIFS DES ECRIVAINS DE L'ORIENT, LEUR... more

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
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    LA PUBLICATION DU DIVAN PAR GOETHE EN 1819 AVAIT OUVERT LA VOIE A LA POESIE ALLEMANDE D'INSPIRATION ET DE FORME ORIENTALES. ON RETROUVE DANS CE LYRISME, CULTIVE PAR LES POETES LES PLUS DIVERS, LES THEMES ET LES MOTIFS DES ECRIVAINS DE L'ORIENT, LEUR LANGAGE ALLEGORIQUE, LEURS METAPHORES ET AUSSI LEUR TECHNIQUE DE VERSIFICATION, NOTAMMENT LA FORME DU GHAZEL. GOETHE, QUI REPRODUIT DANS SON DIVAN LA TENEUR ET LA SYMBOLIQUE DE LA POESIE DE HAFIZ, NE SE SOUMET CEPENDANT PAS AUX REGLES DU GHAZEL. SES SUCCESSEURS RUCKERT ET PLATEN, S'INSPIRANT L'UN DE ROUMI ET L'AUTRE DE HAFIZ, SE CONFORMENT EUX STRICTEMENT AUX LOIS DU GENRE. ILS AMBITIONNENT DANS LEURS RECUEILS DE GHAZELS D'ENRICHIR LA POESIE ALLEMANDE DES RESSOURCES EXPRESSIVES DES ECRIVAINS ORIENTAUX ET DE LA FAIRE PARVENIR A LA PERFECTION FORMELLE PAR L'EMPLOI DU GHAZEL ET DE CONTREBALANCER AINSI LA DOMINATION EXCLUSIVE DU METRE ANTIQUE. EN RESTITUANT LA TECHNIQUE POETIQUE DE LEUR MODELE ET LA STRUCTURE TRES CONDENSEE DE LEUR PENSEE, ILS SE HEURTENT A L'HOSTILITE DE LA CRITIQUE QUI NE VOIT DANS LEURS CREATIONS ORIENTALES QU'UN TRAVAIL DE FORME DE QUALITE INEGALE. DE LA LES ASSERTIONS MAL FONDEES SUR LEURS GHAZELS ET LA MALVEILLANCE A L'EGARD DE TOUTE LEUR OEUVRE. LES ANALOGIES FORCEES ETABLIES ENTRE EUX ET LEURS EMULES MUNICHOIS EN FERONT EN OUTRE LES PRECURSEURS D'UN ESTHETISME FORMALISTE QU'ILS N'ONT PAS PRECONISE GOETHE'S PUBLICATION OF THE DIVAN IN 1819 MARKED THE BEGINNING OF GERMAN POETRY OF ORIENTAL FORM AND INSPIRATION. THIS POETRY, PRACTICED BY MANY POETS, IS CHARACTERIZED BY THEMES AND MOTIVES OF ORIENTAL WRITERS, OF THEIR ALLEGORICAL LANGUAGE, THEIR METAPHORS, AS WELL AS THEIR TECHNIQUE OF VERSIFICATION, ESPECIALLY IN THE GHAZEL FORM. ALTHOUGH GOETHE USES THE CONTENT AND THE SYMBOLISM OF HAFIZ ES POETRY FOR HIS DIVAN, HE DOES NOT STICK TO THE FORMAL LAWS OF THE GHAZEL. HIS SUCCESSORS RUCKERT, INSPIRED BY RUMI, AND PLATEN, INSPIRED BY HAFIZ, STRICTLY OBEY THE LAWS OF THE GENRE. THEIR AMBITION IS TO ENRICH THE GERMAN POETRY BY RECURRING TO THE ABUNDANT EXPRESSIVITY OF THE ORIENTAL WRITERS AS WELL AS TO ACHIEVE A PERFECT FORM OF THE POEM BY USING THE GHAZEL. IN THIS WAY THEY OPPOSE THE EXCLUSIVE DOMINANCE OF THE ANTIQUE METRE. BY IMITATING THE VERSIFICATION AND THE HIGHLY CONDENSED STRUCTURE OF THOUGHT OF THEIR MODELS, THEY FACE FIERCE CRITICISM. THEIR ORIENTAL POETRY IS CONSIDERED AS FORMAL WORK OF INCONSISTANT QUALITY. THIS EXPLAINS WHY THEIR GHAZELS ARE NOT CORRECTLY ASSESSED. CONSEQUENTLY THIS PREJUDICE IS EXTENDED TO THEIR ENTIRE LITERARY PRODUCTION. THE SUPPOSED ANALOGIES WITH THEIR DISCIPLES WRONGLY MADE THEM THE PRECURSORS OF FORMAL ART

     

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  11. Milton and the Rise of Russian Satanism
    Published: 2016; ©1991
    Publisher:  University of Toronto Press, Toronto

    No European Devil can claim so long or so political a connection with Russian culture as Milton's Satan. Russian poets came to know him before they heard of Dante, Marlowe, Tasso, or of the devils of the Baroque era. This may explain why Milton's... more

    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
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    Universitätsbibliothek Braunschweig
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    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
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    Universitätsbibliothek Greifswald
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    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    No inter-library loan
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
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    Universitätsbibliothek Hildesheim
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    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
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    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
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    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
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    Hochschule Merseburg, Bibliothek
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
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    Universitätsbibliothek Osnabrück
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    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
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    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
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    No European Devil can claim so long or so political a connection with Russian culture as Milton's Satan. Russian poets came to know him before they heard of Dante, Marlowe, Tasso, or of the devils of the Baroque era. This may explain why Milton's influence was so intensely felt by the Russians, especially during the Romantic age. In this, the first study in any language of Milton's reception in Russia, that influence is traced to an early translation of Paradise Lost uncovered by Valentin Boss in the Moscow archives.British radicals who professed to believe that Milton himself was of the Devil's party were, with the notable exception of Byron and Tom Moore, hardly known by Pushkin and his contemporaries. Russian literary Satanism, although derived from Milton, thus developed its own characteristics which tsarist censors considered morally subversive. A brilliant pleiade of poets from Zhukovsky to Lermontov gave Milton's outcast from Heaven some of his many modern masks. Towards the end of the nineteenth century these inspired the alarming paintings and sculptures of Mikhail Vrubel who, like Lermentov, was obsessed by the demonic. In cultural influence Goethe's Devil had by then eclipsed Milton's, but Goethe's did not survive 1917 with the same political authority. Boss concludes with a description of what happened to Milton's Satan after October 1917, when his connection with the English Revolution gave him an edge his German rival lacked.Lunacharsky, Lenin's Commissar for Education, who admired Milton's Arch-rebel, steered him past Left-wing Communists who continued to regard Paradise Lost and Paradise Regained as Christian propaganda. Despite such attacks, Milton's Satan resurfaced under Brezhnev to bask in Soviet pedagogic approval as an Anti-Imperialist and 'the embodiment of love of freedom.' Russian notions of good and evil changed before the Revolution and will change again under glasnost' and p

     

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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781442664654
    Other identifier:
    Subjects: Russian poetry; Devil in literature; Devil in literature; Russian poetry; Devil in literature.; Russian poetry.
    Scope: 1 online resource
    Notes:

    Description based on online resource; title from PDF title page (publishers Web site, viewed Jan. 06, 2016)

    Frontmatter -- -- Contents -- -- Preface -- -- Acknowledgments -- -- Transliteration -- -- INTRODUCTION. The Rise of Russian Satanism -- -- PART I. The Satan of the Enlightenment -- -- 1. Satan and the First Translation of Paradise Lost -- -- 2. Introducing Milton's Satan to the Common Reader -- -- 3. Monks and 'Pocket Poets': Publication -- -- 4. Masonic Devils and the Light Within -- -- 5. Satan, Pugachev, and the French Revolution -- -- PART II. Satan as Romantic and Marxist Idol -- -- 6. The Demonic Tradition from Zhukovsky to Pushkin -- -- 7. Milton's Satan and Lermontov -- -- 8. Banning and Reviving Satan -- -- 9. 1917 and After: The Triumph of Milton's Satan -- -- 10. Satan as Anti-Imperialist -- -- Conclusion: Prince of Darkness, Prince of Light -- -- Appendixes -- -- Abbreviations -- -- Notes -- -- Bibliographic Note -- -- Bibliography -- -- Index

  12. Milton and the rise of Russian satanism
    Published: [1991]
    Publisher:  University of Toronto Press, Toronto ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin, Germany

    No European Devil can claim so long or so political a connection with Russian culture as Milton's Satan. Russian poets came to know him before they heard of Dante, Marlowe, Tasso, or of the devils of the Baroque era. This may explain why Milton's... more

    Access:
    Universitätsbibliothek Gießen
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    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
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    Universität Mainz, Zentralbibliothek
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    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
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    No European Devil can claim so long or so political a connection with Russian culture as Milton's Satan. Russian poets came to know him before they heard of Dante, Marlowe, Tasso, or of the devils of the Baroque era. This may explain why Milton's influence was so intensely felt by the Russians, especially during the Romantic age. In this, the first study in any language of Milton's reception in Russia, that influence is traced to an early translation of Paradise Lost uncovered by Valentin Boss in the Moscow archives.British radicals who professed to believe that Milton himself was of the Devil's party were, with the notable exception of Byron and Tom Moore, hardly known by Pushkin and his contemporaries. Russian literary Satanism, although derived from Milton, thus developed its own characteristics which tsarist censors considered morally subversive. A brilliant pleiade of poets from Zhukovsky to Lermontov gave Milton's outcast from Heaven some of his many modern masks. Towards the end of the nineteenth century these inspired the alarming paintings and sculptures of Mikhail Vrubel who, like Lermentov, was obsessed by the demonic. In cultural influence Goethe's Devil had by then eclipsed Milton's, but Goethe's did not survive 1917 with the same political authority. Boss concludes with a description of what happened to Milton's Satan after October 1917, when his connection with the English Revolution gave him an edge his German rival lacked.Lunacharsky, Lenin's Commissar for Education, who admired Milton's Arch-rebel, steered him past Left-wing Communists who continued to regard Paradise Lost and Paradise Regained as Christian propaganda. Despite such attacks, Milton's Satan resurfaced under Brezhnev to bask in Soviet pedagogic approval as an Anti-Imperialist and 'the embodiment of love of freedom.' Russian notions of good and evil changed before the Revolution and will change again under glasnost' and p...

     

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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781442664654
    Other identifier:
    RVK Categories: KH 1437 ; HK 2578 ; HK 2576
    Subjects: Rezeption; Lyrik; Teufel; Satanismus; Russisch; Literatur
    Other subjects: Milton, John (1608-1674): Paradise lost; Milton, John (1608-1674)
    Scope: xxvi, 276 Seiten
    Notes:

    Literaturverzeichnis: Seite 239-254

    Online-Ausgabe:

  13. Das gelähmte Genie
    Versuch einer Deutung von Goethes Gedicht Der Adler und die Taube (1772/73)
    Published: 1991

    Das im Jahrgang 1774 des Göttinger "Musenalmanachs" erstmals erschienene Gedicht "Der Adler und die Taube" nimmt aufgrund seiner fabelähnlichen Struktur eine Sonderstellung in Goethes Sturm-und-Drang-Lyrik ein. Im Unterschied zu fast allen übrigen... more

    Access:
    Archivierung (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
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    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
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    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
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    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
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    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
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    Universitätsbibliothek Gießen
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    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
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    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
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    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
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    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
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    Das im Jahrgang 1774 des Göttinger "Musenalmanachs" erstmals erschienene Gedicht "Der Adler und die Taube" nimmt aufgrund seiner fabelähnlichen Struktur eine Sonderstellung in Goethes Sturm-und-Drang-Lyrik ein. Im Unterschied zu fast allen übrigen Texten aus diesem Zeitraum, die was Thematik, Aufbau oder Handlungsstruktur angeht meist von äußerster Komplexität sind, steht hier eine überschaubar wirkende gleichnishafte Situation im Mittel-punkt, die unverkennbar auf Auslegbarkeit hin entworfen ist. Diese Konstellation hat zu einer Reihe von Interpretationen geführt, die allerdings größtenteils unbefriedigend ausgefallen sind. Der vorliegende Beitrag begreift sich deshalb als Versuch, die bisherigen Deutungen kritisch auf ihren Aussagegehalt hin zu überprüfen, um darauf aufbauend einen erweiterten Verstehensansatz vorzustellen.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Article (journal)
    Format: Online
    Other identifier:
    Parent title: In: Wirkendes Wort; Trier : WVT, Wissenschaftlicher Verl. Trier, 1950-; Band 41, Heft 1 (1991), Seite 1-14

    DDC Categories: 830
    Scope: 16 S.
    Notes:

    Online-Ausg.:

  14. Kunstliteratur als Italienerfahrung
    Published: 2011; ©1991
    Publisher:  De Gruyter, Berlin

    Kunst will sprechend sein, Literatur anschaulich. Seit dem 18. Jahrhundert, mit der Entfaltung eines emphatischen Begriffs autonomer Kunst, wird das schwieriger und doch auch dringlicher. Kunstliteratur wird zu einem privilegierten ästhetischen... more

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    Kunst will sprechend sein, Literatur anschaulich. Seit dem 18. Jahrhundert, mit der Entfaltung eines emphatischen Begriffs autonomer Kunst, wird das schwieriger und doch auch dringlicher. Kunstliteratur wird zu einem privilegierten ästhetischen Genus. Die Bilder brauchen, wiewohl eigengesetzlich, Worte als neue Hermeneutik, anstelle der schwindenden ikonographischen Selbstverständlichkeiten; die Worte brauchen Bildwerke zur Beglaubigung des Neuen und zur Evidenz- und Gestaltfindung im Unerhörten. Italien wird wird mehr denn je das Land einschlägiger ästhetischer Erfahrungen. Deshalb widmen sich die Beiträge dieses Bandes der Kunstliteratur als und aus Italienerfahrung - von Herder bis Goethe, von Heinse und Moritz bis Carus, von der Landschaftsästhetik bis zu den Mäzenen, Sammlern und Kunsthistorikern in der ersten Hälfte unseres Jahrhunderts.

     

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    Source: Staatsbibliothek zu Berlin
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110938180
    Other identifier:
    RVK Categories: LN 10100 ; GE 5012 ; IT 2656 ; GE 3151 ; EC 5410
    Series: Reihe der Villa Vigoni ; 5
    Subjects: Art and literature.; German literature.
    Scope: Online-Ressource (VI, 327 S.)
  15. European writers
    Contributor: Stade, George (HerausgeberIn)
    Published: 1983-1991
    Publisher:  Charles Scribner's Sons, New York, N.Y

    vol. 1. Prudentius to medieval drama -- vol. 2. Petrarch to Renaissance short fiction -- vol. 3. Rene Descartes to Montesquieu -- vol. 4. Voltaire to Andre Chenier -- vol. 5. Goethe to Pushkin -- vol. 6. Hugo to Fontane -- vol. 7. Baudelaire to the... more

    Access:
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    vol. 1. Prudentius to medieval drama -- vol. 2. Petrarch to Renaissance short fiction -- vol. 3. Rene Descartes to Montesquieu -- vol. 4. Voltaire to Andre Chenier -- vol. 5. Goethe to Pushkin -- vol. 6. Hugo to Fontane -- vol. 7. Baudelaire to the well made play -- vol. 8. Sigmund Freud to Paul Valery -- vol. 9. Pio Baroja to Franz Kafka -- vol. 10. Yevgeny Zamyatin to Par Lagerkvist -- vol. 11. Walter Benjamin to Yuri Olesha -- vol. 12. George Seferis to Yannis Ritsos -- vol. 13. Jean Anouilh to Milan Kundera -- vol. 14. Index. Covers writers who have made significant contributions to European literature. Includes in-depth critical and biographical analysis

     

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    Source: Staatsbibliothek zu Berlin
    Contributor: Stade, George (HerausgeberIn)
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780684316796; 9780684195834; 9780684165943; 9780684179148; 9780684179155; 9780684189239; 9780684189246; 9780684179162; 9780684187983; 9780684191584; 9780684191591; 9780684192215
    Series: Array
    Subjects: European literature; European literature; Authors, European
    Scope: 1 Online-Ressource
    Notes:

    Includes bibliographical references and index

    Original 14 v. (4293 p.)

  16. Verzeichnisse bzw. Materialsammlungen anderer Institutionen
    Contributor: Hall, Murray G.
    Published: [1934-1992?]

    Enthalten sind folgende Materialsammlungen bzw. Verzeichnisse (zum teil auszugsweise oder in Kopie): Goethe- und Schillerarchiv : Bestandsverzeichnis ; Deutsche Dichterhandschriften von 1400 bis 1900 ; Guide to the Archives in Israel ; Verlag Allert... more

     

    Enthalten sind folgende Materialsammlungen bzw. Verzeichnisse (zum teil auszugsweise oder in Kopie): Goethe- und Schillerarchiv : Bestandsverzeichnis ; Deutsche Dichterhandschriften von 1400 bis 1900 ; Guide to the Archives in Israel ; Verlag Allert de Lange ; Inventar zu den Nachlässen der deutschen Arbeiterbewegung ; Verlagsarchiv Rascher & Cie. AG ; Das deutsche Exilarchiv ; Das schweizerische Literaturarchiv ; Sammlung der Handschriften in Bibliotheken und Museen Polens ; Verzeichnis Stefan Zweig Korrespondenz ; Kurt Wolff Archiv ; Handbuch der historischen Buchbestände in Deutschland ; Handschriften Autographen Bücher – Antiquariat Inlibris ; The Royal Commission on Historical Manuscripts, London

     

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    Source: Union catalogues
    Contributor: Hall, Murray G.
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Print
    Series: Sammlung Murray G. Hall
    Subjects: Archivkunde; Literaturwissenschaft; Germanistik
    Scope: 5 Mappen
    Notes:

    Titel fingiert. Der Entstehungszeitraum wurde geschätzt

    Es handelt sich um Unterlagen zum Projekt "Nachlassverzeichnis".

  17. Kunstliteratur als Italienerfahrung
    Published: 1991
    Publisher:  Niemeyer, Tübingen

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    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    Main description: Kunst will sprechend sein, Literatur anschaulich. Seit dem 18. Jahrhundert, mit der Entfaltung eines emphatischen Begriffs autonomer Kunst, wird das schwieriger und doch auch dringlicher. Kunstliteratur wird zu einem privilegierten ästhetischen Genus. Die Bilder brauchen, wiewohl eigengesetzlich, Worte als neue Hermeneutik, anstelle der schwindenden ikonographischen Selbstverständlichkeiten; die Worte brauchen Bildwerke zur Beglaubigung des Neuen und zur Evidenz- und Gestaltfindung im Unerhörten. Italien wird wird mehr denn je das Land einschlägiger ästhetischer Erfahrungen. Deshalb widmen sich die Beiträge dieses Bandes der Kunstliteratur als und aus Italienerfahrung - von Herder bis Goethe, von Heinse und Moritz bis Carus, von der Landschaftsästhetik bis zu den Mäzenen, Sammlern und Kunsthistorikern in der ersten Hälfte unseres Jahrhunderts.

     

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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 3484670053; 9783484670051
    Other identifier:
    Series: Reihe der Villa Vigoni ; Bd. 5
    Subjects: German literature; Art and literature
    Scope: Online-Ressource (vi, 327 p), ill
    Notes:

    Includes bibliographical references

    Papers from conference sponsored by the Villa Vigoni

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Einleitung; Italienerfahrung und Nationalhumanismus im 16. Jahrhundert; Anteil. Wilhelm Heinses »Bildbeschreibung«; In der Musen Heiligtum. Herder, Italien und der Klassizismus; »Die Signatur des Schönen« oder »In wie fern Kunstwerke beschrieben werden können?« Zu Karl Philipp Moritz und seiner italienischen Ästhetik; Italienerfahrung als Kunsterfahrung. Krisen und Wandlungen des römischen Klassizismus bei Goethe und Wilhelm von Humboldt; Carlo Castone della Torre di Rezzonico: ein Reisender zwischen klassizistischem Rationalismus und neuer Empfindsamkeit

    Die beseelte Natur. Der literarische Garten und die Theorie der Landschaft nach 1800Naturkunde und beschriebene Harmonie - Reisen in der Toscana 1760 bis 1840 (Anmerkungen zu einem Forschungsvorhaben); Canova als »Kunsttheoretiker«; Carl Gustav Carus' italienische Windung. Kunsterfahrung und bürgerliche Lebensorganisation im 19. Jahrhundert; Germania und Italia. Die Bedeutung der präraffaelitischen Malerei in der Kunstauffassung Friedrich Schlegels; »Vixi«. Spiegelungen von Carl Justis Italienerfahrung in seiner Biographie Johann Joachim Winckelmanns

    Florentiner Kunstliteratur des späten 19. Jahrhunderts: Die Schriften Karl Hillebrands und Adolf von HildebrandsSchack und Italien. Die Galerie als literarisches Spiegelkabinett; »Kunsthistoriker«, »Kunstkenner« und »Museumsleute«: Die deutschen Kollegen von Adolfo Venturi im Übergang zwischen dem 19. und 20. Jahrhundert; Italien und das deutsche Formgefühl

  18. Justus Mösers Konzept einer deutschen Nationalidentität
    Mit einem Ausblick auf Goethe
    Published: 1991
    Publisher:  De Gruyter, Berlin

    Intro -- Inhaltsverzeichnis -- Erster Teil. Einleitung: Forschungsgegenstand und Forschungsperspektiven -- Zweiter Teil. Die Suche nach Identität: Mösers nationale Orientierung um 1750 -- Dritter Teil. Möser und die Diskussion über die Nation in den... more

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    Intro -- Inhaltsverzeichnis -- Erster Teil. Einleitung: Forschungsgegenstand und Forschungsperspektiven -- Zweiter Teil. Die Suche nach Identität: Mösers nationale Orientierung um 1750 -- Dritter Teil. Möser und die Diskussion über die Nation in den sechziger Jahren des 18. Jahrhunderts -- Vierter Teil. Identität durch Geschichte: Der historische Individualismus Mösers -- Fünfter Teil. Individualität und Originalität: Die »Patriotischen Phantasien« als Zeit-, Sitten- und Kulturbild der deutschen Provinz Sechster Teil. Aspekte einer nationalen Schöpfungsästhetik: Mösers Auffassungen über Literatur und Sprache -- Siebter Teil. Möser und Goethe -- Literaturverzeichnis

     

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783484181144
    Other identifier:
    9783110957082
    RVK Categories: GI 6607 ; NN 6665
    Series: Studien zur deutschen Literatur ; 114
    Subjects: Möser, Justus; Deutschland; Nation;
    Scope: Online-Ressource (VII, 454 S.)
    Notes:

    Description based upon print version of record

  19. Ugo Foscolo
    Poet of Exile
    Published: 1980; ©1980
    Publisher:  Princeton University Press, Princeton, N.J.

    Main description: Contemporary with the Romantic generation, peer of Keats, Holderlin, and Goethe, and forerunner of Valcrv and Pound, Ugo Foscolo is nevertheless little known outside Italy. In an endeavor to discover" this exemplary European poet... more

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    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
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    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
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    Main description: Contemporary with the Romantic generation, peer of Keats, Holderlin, and Goethe, and forerunner of Valcrv and Pound, Ugo Foscolo is nevertheless little known outside Italy. In an endeavor to discover" this exemplary European poet for English-speaking readers, and to "rediscover" him for Italian readers, Glauco Cambon examines both textually and contextually Foscolo's major works and their inextricable connection with his life, his philosophy, and his aesthetic principles.Originally published in 1980.The Princeton Legacy Library uses the latest print-on-demand technology to again make available previously out-of-print books from the distinguished backlist of Princeton University Press. These paperback editions preserve the original texts of these important books while presenting them in durable paperback editions. The goal of the Princeton Legacy Library is to vastly increase access to the rich scholarly heritage found in the thousands of books published by Princeton University Press since its founding in 1905.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781400853427
    Other identifier:
    9781400853427
    Scope: Online-Ressource (368 S.)
    Notes:

    FrontmatterContentsAcknowledgmentsChapter I. Introduction: The Poetry of ExileChapter II. The Demon of Suicide and the Demon of FictionChapter III. Vatic Exorcism: The Lyrics and the SepulchersChapter IV. Vatic Conjuring: The GracesChapter V. The Act of WritingAppendix. Sample TranslationsWorks ConsultedIndex.

  20. European writers
    Contributor: Stade, George (HerausgeberIn)
    Published: 1983-1991
    Publisher:  Charles Scribner's Sons, New York, N.Y

    vol. 1. Prudentius to medieval drama -- vol. 2. Petrarch to Renaissance short fiction -- vol. 3. Rene Descartes to Montesquieu -- vol. 4. Voltaire to Andre Chenier -- vol. 5. Goethe to Pushkin -- vol. 6. Hugo to Fontane -- vol. 7. Baudelaire to the... more

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    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
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    vol. 1. Prudentius to medieval drama -- vol. 2. Petrarch to Renaissance short fiction -- vol. 3. Rene Descartes to Montesquieu -- vol. 4. Voltaire to Andre Chenier -- vol. 5. Goethe to Pushkin -- vol. 6. Hugo to Fontane -- vol. 7. Baudelaire to the well made play -- vol. 8. Sigmund Freud to Paul Valery -- vol. 9. Pio Baroja to Franz Kafka -- vol. 10. Yevgeny Zamyatin to Par Lagerkvist -- vol. 11. Walter Benjamin to Yuri Olesha -- vol. 12. George Seferis to Yannis Ritsos -- vol. 13. Jean Anouilh to Milan Kundera -- vol. 14. Index. Covers writers who have made significant contributions to European literature. Includes in-depth critical and biographical analysis

     

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    Source: Staatsbibliothek zu Berlin
    Contributor: Stade, George (HerausgeberIn)
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780684316796
    Series: Gale eBooks
    Subjects: European literature; European literature; Authors, European
    Scope: 1 Online-Ressource (14 v. (4293 p.)))
    Notes:

    Includes bibliographical references and index

  21. Kunstliteratur als Italienerfahrung
    Published: 2011; ©1991
    Publisher:  De Gruyter, Berlin

    Kunst will sprechend sein, Literatur anschaulich. Seit dem 18. Jahrhundert, mit der Entfaltung eines emphatischen Begriffs autonomer Kunst, wird das schwieriger und doch auch dringlicher. Kunstliteratur wird zu einem privilegierten ästhetischen... more

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    Verlag (lizenzpflichtig)
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    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
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    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
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    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Leipzig
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    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
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    Hochschule Merseburg, Bibliothek
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
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    Universitätsbibliothek Osnabrück
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    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
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    Universitätsbibliothek Rostock
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    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
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    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
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    Kunst will sprechend sein, Literatur anschaulich. Seit dem 18. Jahrhundert, mit der Entfaltung eines emphatischen Begriffs autonomer Kunst, wird das schwieriger und doch auch dringlicher. Kunstliteratur wird zu einem privilegierten ästhetischen Genus. Die Bilder brauchen, wiewohl eigengesetzlich, Worte als neue Hermeneutik, anstelle der schwindenden ikonographischen Selbstverständlichkeiten; die Worte brauchen Bildwerke zur Beglaubigung des Neuen und zur Evidenz- und Gestaltfindung im Unerhörten. Italien wird wird mehr denn je das Land einschlägiger ästhetischer Erfahrungen. Deshalb widmen sich die Beiträge dieses Bandes der Kunstliteratur als und aus Italienerfahrung - von Herder bis Goethe, von Heinse und Moritz bis Carus, von der Landschaftsästhetik bis zu den Mäzenen, Sammlern und Kunsthistorikern in der ersten Hälfte unseres Jahrhunderts.

     

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    Content information
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110938180
    Other identifier:
    RVK Categories: LN 10100 ; GE 5012 ; IT 2656 ; GE 3151 ; EC 5410
    Series: Reihe der Villa Vigoni ; 5
    Subjects: Art and literature.; German literature.; LITERARY CRITICISM / European / German
    Scope: Online-Ressource (VI, 327 S.)
  22. European writers
    Contributor: Stade, George (HerausgeberIn)
    Published: 1983-1991
    Publisher:  Charles Scribner's Sons, New York, N.Y

    vol. 1. Prudentius to medieval drama -- vol. 2. Petrarch to Renaissance short fiction -- vol. 3. Rene Descartes to Montesquieu -- vol. 4. Voltaire to Andre Chenier -- vol. 5. Goethe to Pushkin -- vol. 6. Hugo to Fontane -- vol. 7. Baudelaire to the... more

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    Universitätsbibliothek Freiburg
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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    vol. 1. Prudentius to medieval drama -- vol. 2. Petrarch to Renaissance short fiction -- vol. 3. Rene Descartes to Montesquieu -- vol. 4. Voltaire to Andre Chenier -- vol. 5. Goethe to Pushkin -- vol. 6. Hugo to Fontane -- vol. 7. Baudelaire to the well made play -- vol. 8. Sigmund Freud to Paul Valery -- vol. 9. Pio Baroja to Franz Kafka -- vol. 10. Yevgeny Zamyatin to Par Lagerkvist -- vol. 11. Walter Benjamin to Yuri Olesha -- vol. 12. George Seferis to Yannis Ritsos -- vol. 13. Jean Anouilh to Milan Kundera -- vol. 14. Index. Covers writers who have made significant contributions to European literature. Includes in-depth critical and biographical analysis

     

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    Source: Staatsbibliothek zu Berlin
    Contributor: Stade, George (HerausgeberIn)
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780684316796
    Series: Gale eBooks
    Subjects: European literature; European literature; Authors, European
    Scope: 1 Online-Ressource (14 v. (4293 p.)))
    Notes:

    Includes bibliographical references and index

  23. Um 1800
    Konfigurationen der Literatur, Kunstliteratur und Ästhetik
    Published: 2010; ©1991
    Publisher:  De Gruyter, Berlin

    Das Buch vereint zwei Gegenstandsbereiche der Literatur und Ästhetik um 1800: die anthropologische Frage nach dem neuen, ganzen Menschen und dem Zusammenhalt von Leib und Seele, nach den Sinnen und ihrer ästhetischen Produktivität; es ist dies auch... more

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
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    Das Buch vereint zwei Gegenstandsbereiche der Literatur und Ästhetik um 1800: die anthropologische Frage nach dem neuen, ganzen Menschen und dem Zusammenhalt von Leib und Seele, nach den Sinnen und ihrer ästhetischen Produktivität; es ist dies auch die Frage nach den literarischen Formen, in welchen dieser ganze Mensch sich exemplarisch zu konstituieren vermag.(u.a. im Drama, Aphorismus). Zum anderen geht es um die Vorbilder der Kunst, insbesondere der antiken Plastik, welche seit Winckelmann entfaltet wurden. Sie fungieren als Evidenzverheißungen für die Vergöttlichung der Menschennatur. Kunstliteratur ist das Medium, in dem sich solche ästhetischen Versprechen artikulieren. Literarische Anthropologie, ästhetische Theorie und die neu aufbereiteten Sinn-Bilder schließen sich hier also zusammen. Das Buch geht dem nach in Beiträgen zu Lichtenberg, Heinse, Moritz, Hölderlin, Schiller, Goethe und Jean Paul.

     

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    Content information
    Source: Staatsbibliothek zu Berlin
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783110942101
    Other identifier:
    RVK Categories: GK 1185 ; GK 1111 ; EC 1880 ; GI 1431
    Series: Untersuchungen zur deutschen Literaturgeschichte ; 59
    Subjects: Aesthetics, German; Art and literature; German literature; German literature
    Scope: Online-Ressource (V, 286 S.)
  24. Um 1800
    Konfigurationen der Literatur, Kunstliteratur und Ästhetik
    Published: 1991
    Publisher:  Niemeyer, Tübingen

    Main description: Das Buch vereint zwei Gegenstandsbereiche der Literatur und Ästhetik um 1800: die anthropologische Frage nach dem neuen, ganzen Menschen und dem Zusammenhalt von Leib und Seele, nach den Sinnen und ihrer ästhetischen Produktivität;... more

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
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    Main description: Das Buch vereint zwei Gegenstandsbereiche der Literatur und Ästhetik um 1800: die anthropologische Frage nach dem neuen, ganzen Menschen und dem Zusammenhalt von Leib und Seele, nach den Sinnen und ihrer ästhetischen Produktivität; es ist dies auch die Frage nach den literarischen Formen, in welchen dieser ganze Mensch sich exemplarisch zu konstituieren vermag.(u.a. im Drama, Aphorismus). Zum anderen geht es um die Vorbilder der Kunst, insbesondere der antiken Plastik, welche seit Winckelmann entfaltet wurden. Sie fungieren als Evidenzverheißungen für die Vergöttlichung der Menschennatur. Kunstliteratur ist das Medium, in dem sich solche ästhetischen Versprechen artikulieren. Literarische Anthropologie, ästhetische Theorie und die neu aufbereiteten Sinn-Bilder schließen sich hier also zusammen. Das Buch geht dem nach in Beiträgen zu Lichtenberg, Heinse, Moritz, Hölderlin, Schiller, Goethe und Jean Paul.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 3484320591; 9783484320598
    Other identifier:
    Series: Untersuchungen zur deutschen Literaturgeschichte ; Bd. 59
    Subjects: Aesthetics, German; Aesthetics, German; Art and literature; German literature; German literature
    Scope: Online-Ressource (v, 286 p), ill
    Notes:

    Includes bibliographical references

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

    Einleitung; Sich selber schreiben. Lichtenbergs fragmentarisches Ich; Pygmalion. Heinses Hermeneutik lebendiger Bilder; Dionysos. Heinse - Hölderlin - Nietzsche; Gemeißelte Sinnlichkeit. Herders Anthropologie des Plastischen und die Spannungen darin; Farbe. Goethes sizilianische Ästhetik; Der schöne Tod. Über einige Schatten in Goethes Italienbild; Evidenzverheißungen. Klassizismus und »Weimarer Klassik« im europäischen Vergleich; Würdige Anmut. Schillers ästhetische Verlegenheiten und philosophische Emphasen im Kontext bildender Kunst

    Genealogie der Identität. Schillers späte dramatische FragmenteAnthropologische Ästhetik und Kritik der ästhetischen Urteilskraft oder Herder, Schiller, die antike Plastik und Seitenblicke auf Kant; Antiklassizismus und Bedenken vor dem Ich. Jean Pauls Autobiographik; Abbildungen; Quellennachweis der Abbildungen; Drucknachweise

  25. Ein Brief über den Enthusiasmus. Die Moralisten
    Published: 1980
    Publisher:  Meiner, F, Hamburg

    Shaftesburys 'Brief über den Enthusiasmus' kann als eine Grundschrift des Aufklärungszeitalters, des 'Zeitalters der Kritik', angesehen werden. In dieser Schrift, die der Kritik des Fanatismus gewidmet ist, reflektiert Shaftesbury den Zusammenhang... more

    Access:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
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    Shaftesburys 'Brief über den Enthusiasmus' kann als eine Grundschrift des Aufklärungszeitalters, des 'Zeitalters der Kritik', angesehen werden. In dieser Schrift, die der Kritik des Fanatismus gewidmet ist, reflektiert Shaftesbury den Zusammenhang von Politik, Wissenschaft und Kritik; zugleich schlägt er mit dem 'test by ridicule' ein Verfahren kritischer Prüfung von Überzeugungen, Glaubenswahrheiten und Meinungen vor. In dem Werk 'Die Moralisten', das Shaftesbury mit Überlegungen zum Philosophiebegriff einleitet, bilden Tugend, Natur und das Problem des Schönen die zentralen Themenkreise.Daß Shaftesbury hier gegenüber der objektivierenden Naturbetrachtung den Gedanken eines sympathetischen Verstehens der Natur erneuert, das die Natur als Grund der eigenen Existenz erinnert und zu einer 'ästhetischen Gesamtansicht der Welt' (Cassirer) führt, begründet die nachhaltige und tiefgreifende Wirkung des Werks (vor allem Wieland, Herder und Goethe wären zu nennen).

     

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    Source: Union catalogues
    Contributor: Schrader, Wolfang H (HerausgeberIn); Frischeisen-Köhler, Max (ÜbersetzerIn); Schrader, Wolfang H (VerfasserIn eines Vorworts)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 378732593X; 9783787325931
    Other identifier:
    9783787325931
    Edition: Unverändertes eBook der 1. Aufl. von 1980.
    Series: Philosophische Bibliothek ; 111
    Subjects: 1500 bis heute; 18. Jahrhundert (1700 bis 1799 n. Chr.); Tugend; Aufklärung; Fanatismus; Zeitalters der Kritik; Natur; Ästhetik; Sozial- und Kulturgeschichte; 3M; NHTB; 3ML; 18. Jahrhundert (ca. 1700 bis ca. 1799); ca. 1500 bis zur Gegenwart
    Scope: 1 Online-Ressource (216 S.)