Results for *

Displaying results 1 to 4 of 4.

  1. Identité(s) plurilingue(s) face à l'enseignement bilingue
    la situation des enfants plurilingues issus de l'immigration face à l'enseignement bilingue à l'école primaire
    Published: 2011

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: French
    Media type: Article (journal)
    Format: Print
    Parent title: In: Synergies pays germanophones; Hamburg : Avinus Verlag, 2008; 4(2011), Seite 81-96

    Subjects: Bildung; Erziehung; Fremdsprachenlernen; Sprachunterricht; Mehrsprachigkeit; Ethnische Gruppe; Generation 2; Identitätsentwicklung; Vorurteil
  2. Wege zu einer grenzüberschreitenden deutsch-französischen Fremdsprachendidaktik
    état des lieux, enjeux, perspectives
    Contributor: Polzin-Haumann, Claudia (Herausgeber); Putsche, Julia (Herausgeber); Reissner, Christina (Herausgeber)
    Published: 2019
    Publisher:  Röhrig Universitätsverlag, St. Ingbert

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
  3. Enseigner dans uns visée transfrontalière
    l'enseignement de langue comme passeur d'une langue-culture à l'autre : retour réflexifs et état des lieux d'une recherche frontalière
    Published: 2020

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Deutsch-Französisches Institut, Frankreich-Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: French
    Media type: Article (edited volume)
    Format: Print
    Parent title: Enthalten in: Le transfrontalier; Reims : ÉPURE, 2020; (2020), Seite 95-113; 311 Seiten

    Subjects: Grenzgebiet; Sprachpolitik; Schule; Fremdsprachenlernen; Sprachunterricht; Mehrsprachigkeit; Interkulturelle Erziehung; Didaktik; Lehrer; Arbeitsbedingungen
  4. Sprechen und zuhören - gefragte Kompetenzen?
    Überzeugungen zur Mündlichkeit in Schule und Beruf
    Published: 2013
    Publisher:  Hep, der Bildungsverl., Bern

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    90.465.42
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Bibliothek Sozialwissenschaften und Psychologie (BSP)
    04/DP 1100 E68
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Specialised Catalogue of Comparative Literature
    Contributor: Eriksson, Brigit (Hrsg.); Luginbühl, Martin (Hrsg.); Tuor, Nadine (Hrsg.); Leuchter, Miriam; Imhof, Margarete; Wyss, Corinne; Sieber, Peter; Putsche, Julia; Lin, Margrith; Selimi, Naxhi
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9783039058617
    RVK Categories: DP 1100
    DDC Categories: 300; 400; 370
    Edition: 1. Aufl.
    Series: Mündlichkeit ; 2
    Subjects: Mündliche Kommunikation; Unterricht; Beruf
    Scope: 208 S., 23 cm
    Notes:

    Literaturangaben