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  1. A research note on entrepreneurs' financial commitment and crowdfunding success
    Published: Juni 2018
    Publisher:  Institut für Mittelstandsforschung Bonn, Bonn

    Established early stage investors decide to invest in new ventures after evaluating the propensity of success and the risk of failure. Consequently, it is of considerable importance that the new business owners have substantial 'skin in the game' and... more

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 301 (2018,3)
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    Established early stage investors decide to invest in new ventures after evaluating the propensity of success and the risk of failure. Consequently, it is of considerable importance that the new business owners have substantial 'skin in the game' and are thus highly committed to business success. Despite its key role in practice, the entrepreneurs' own financial commitment has not yet been discussed in a crowdfunding context. Applying a signaling approach, our empirical findings show that entrepreneurs with comparatively more ex ante financial commitment in their project achieve significantly higher funding success. Moreover, our results suggest that financial commitment is the single most important variable determining funding success.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/180672
    Series: Working paper / Institut für Mittelstandsforschung Bonn ; 18, 03
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 21 Seiten)
  2. Unternehmensgründungen und Crowdinvesting
    Published: Oktober 2015
    Publisher:  IfM, Institut für Mittelstandsforschung, Bonn

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Print
    Series: IFM-Materialien ; Nr. 241
    Subjects: Unternehmensgründung; Kapitalverwendung; Unternehmen; Beweggrund; Rechtsstellung
    Scope: V, 52 Seiten, Illustrationen, 30 cm
  3. Einfluss des Regionalbankensystems auf die Mittelstandsfinanzierung
    = The influence of the regional bank system on financing the German Mittelstand
    Published: Dezember 2017
    Publisher:  Institut für Mittelstandsforschung Bonn, Bonn

    Infolge der Finanzkrise hatten britische Unternehmen deutlich häufiger Probleme Kredite zu erhalten als deutsche. Die Studie zeigt, dass ein Grund hierfür im deutschen Regionalbankensystem und seinen spezifischen Eigenschaften liegen könnte. Durch... more

    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 302 (267)
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    Infolge der Finanzkrise hatten britische Unternehmen deutlich häufiger Probleme Kredite zu erhalten als deutsche. Die Studie zeigt, dass ein Grund hierfür im deutschen Regionalbankensystem und seinen spezifischen Eigenschaften liegen könnte. Durch die Nähe zum Unternehmer besteht die Möglichkeit auch weiche Informationen in den Kreditvergabeprozess einfließen zu lassen. Ausnahmesituationen und deren Ursachen können so genauer erfasst und die vorhandenen Risiken besser bewertet werden. In den vergangenen Jahren wurde die Kreditvergabe aller Banken zunehmend stark reguliert. Gerade Regional- und Genossenschaftsbanken, die sich in der Krise als wichtige Stütze erwiesen, könnte dies jedoch finanziell überproportional stark belasten. After the financial crises British firms had much more difficulties than the German firms to get access to credits. The study shows that one reason for this development might lie in the specific features of the German regional banking system. Thus, due to the proximity to the entrepreneur regional banks can consider soft information in the lending process. It is therefore possible to understand and better assess exceptional situations and their causes. In recent years the lending processes of all banks have been heavily regulated. This might disproportionately burden regional- and cooperative banks financially.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/176779
    Series: IfM-Materialien ; Nr. 267
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 46 Seiten), Illustrationen
  4. Access to digital finances
    equity crowdfunding across countries and platforms
    Published: [2024]
    Publisher:  University of Potsdam, Potsdam

    Access:
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    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Series: CEPA discussion papers ; no. 72 (Januar 2024)
    Subjects: equity crowdfunding; soft information; entrepreneurship; finance; financial access and inclusion
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 29 Seiten, 611 KB), Illustrationen
    Notes:

    Financing entrepreneurship spurs innovation and economic growth. Digital financial platforms that crowdfund equity for entrepreneurs have emerged globally, yet they remain poorly understood. We model equity crowdfunding in terms of the relationship between the number of investors and the amount of money raised per pitch. We examine heterogeneity in the average amount raised per pitch that is associated with differences across three countries and seven platforms. Using a novel dataset of successful fundraising on the most prominent platforms in the UK, Germany, and the USA, we find the underlying relationship between the number of investors and the amount of money raised for entrepreneurs is loglinear, with a coefficient less than one and concave to the origin. We identify significant variation in the average amount invested in each pitch across countries and platforms. Our findings have implications for market actors as well as regulators who set competitive frameworks

  5. Matching founders and funders in equity crowdfunding
    Published: [2019?]

    Universitätsbibliothek Braunschweig
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    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    Universitätsbibliothek Clausthal
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    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
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    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Bibliothek der Hochschule Hannover
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    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
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    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
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    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
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    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
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    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
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    UB Weimar
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    Source: Union catalogues
    Contributor: Welter, Friederike (AkademischeR BetreuerIn)
    Language: English
    Media type: Dissertation
    Format: Online
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    Scope: 1 Online-Ressource (circa 140 Seiten), Illustrationen
    Notes:

    Dissertation, Universität Siegen, 2019

  6. Von der Idee bis zum Gewinn - eine empirische Analyse der Entwicklungsprozesse von Neugründungen
    = From idea to profit - an empirical analysis of the development processes of start-ups
    Published: April 2020
    Publisher:  Institut für Mittelstandsforschung Bonn, Bonn

    Die Studie analysiert den Gründungsprozess sowie die hierfür benötigte Zeit von Neugründungen in den zwei Branchen alternative Energien und Informationstechnologie. Es zeigt sich, dass Gründungen keinem einheitlichen Prozess folgen. So konnten... more

    Access:
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 302
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    Die Studie analysiert den Gründungsprozess sowie die hierfür benötigte Zeit von Neugründungen in den zwei Branchen alternative Energien und Informationstechnologie. Es zeigt sich, dass Gründungen keinem einheitlichen Prozess folgen. So konnten insgesamt vier verschiedene Gründungsverlaufstypen identifiziert werden. Die Gründungsverläufe unterscheiden sich insbesondere dahingehend, ob und wann ein Businessplan erstellt wurde. Die Geschwindigkeit der einzelnen Prozessschritte wird dagegen vor allem durch den Innovationsgrad des Geschäftsmodells bestimmt. Gründungen, die etwa auf radikalen Innovationen beruhen, brauchen fast 16 Monate länger, bis ein tragfähiges Geschäftsmodell entsteht als Gründungen, die imitativ sind. Im Vergleich zur USA sind die Gründungsprozesse in Deutschland signifikant kürzer. The study analyses start-up processes in the alternative energy and information technology sectors. The findings reveal that start-ups do not follow a uniform process. Thus, a total of four different types of start-up processes were identified. The foundation processes differ regarding whether and when entrepreneurs started to write a business plan. The speed of the individual process steps is primarily determined by the business models degree of innovation. Consequently, start-ups with radical innovations, for example, take almost 16 months longer to develop a viable business model than imitative ones. In comparison to the US, start-up processes in Germany are significantly shorter.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/222321
    Series: IfM-Materialien ; Nr. 281
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 36 Seiten), Illustrationen
  7. Resilienz von Unternehmen
    Einflussfaktoren in der Corona-Pandemie
    Published: November 2021
    Publisher:  Institut für Mittelstandsforschung Bonn, Bonn

    Diese Studie entwickelt auf Basis einer Literaturrecherche ein Resilienz-Modellfür Unternehmen. Darauf aufbauend identifizieren wir anhand von exemplari-schen Fällen Einflussfaktoren und Mechanismen, die relevant für die Bewälti-gung der... more

    Access:
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 302
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    Landschaftsverband Rheinland, Bibliothek der LVR-Klinik Köln
    E-MED 12-Brink
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    Landschaftsverband Rheinland, LVR-Bibliothek der Zentralverwaltung
    246.297e
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    Diese Studie entwickelt auf Basis einer Literaturrecherche ein Resilienz-Modellfür Unternehmen. Darauf aufbauend identifizieren wir anhand von exemplari-schen Fällen Einflussfaktoren und Mechanismen, die relevant für die Bewälti-gung der Corona-Pandemie sind. Es zeigt sich: Resilienz ist kontextabhängig. Sie hängt zum einen davon ab, welche Voraussetzungen ein Unternehmen mit-bringt, über welche Handlungsspielräume es verfügt und wie diese genutzt wer-den. Zum anderen entsteht Resilienz im Spannungsfeld aus Robustheit und Vul-nerabilität auf der Personen-, der Unternehmens- und der Umfeldebene. Jedes Unternehmen hat sein eigenes Resilienz-Profil und steht so vor individuellen Herausforderungen. This study develops a resilience model for companies based on a literature re-view. Based on this, we identify influencing factors and mechanisms relevant tocoping with the Corona pandemic using case studies. It shows that resilience is context-dependent. On the one hand, it depends on the preconditions of com-pany, the possibilities to act and the use of these possibilities. On the other hand, resilience arises in the tension between robustness and vulnerability factors at the personal, company-related and environment-related levels. Every company has its resilience profile and thus faces individual challenges.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/248423
    Series: IfM-Materialien ; Nr. 289
    Subjects: Covid 19-Pandemie; Resilienz; Mittelstand; COVID-19-Pandemic; Resilience; German Mittelstand
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 33 Seiten), Illustrationen
  8. Digitalisierungsprozesse von KMU im Verarbeitenden Gewerbe - Folgebefragung
    Published: Februar 2022
    Publisher:  Institut für Mittelstandsforschung Bonn, Bonn

    Bei der vorliegenden Studie handelt es sich um eine Folgebefragung, die nach 2016 zum zweiten Mal den Digitalisierungsgrad von Unternehmen im Verarbeitenden Gewerbe untersucht. Unsere Ergebnisse zeigen, dass die Bedeutung der Digitalisierung in den... more

    Access:
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 302
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    Bei der vorliegenden Studie handelt es sich um eine Folgebefragung, die nach 2016 zum zweiten Mal den Digitalisierungsgrad von Unternehmen im Verarbeitenden Gewerbe untersucht. Unsere Ergebnisse zeigen, dass die Bedeutung der Digitalisierung in den letzten fünf Jahren deutlich zugenommen hat. Rund die Hälfte der befragten Unternehmen sieht noch umfangreiche Digitalisierungspotenziale. Motiviert wird die digitale Vernetzung - innerhalb der Unter-nehmen und auch über die Unternehmensgrenzen hinweg - weiterhin durch die Möglichkeiten Kosten einzusparen, während der mit einer Vernetzung verbundene hohe organisatorische Aufwand die Unternehmen davon abhält. Der tatsächliche Fortschritt der Unternehmen auf dem Weg zur digitalen Fabrik ist hingegen eher gering. Als wesentliche zukünftige Herausforderung für die Digitalisierung sehen die Unternehmen die Sicherstellung einer qualifizierten Belegschaft. Based on a follow-up survey, this study examines the level of digitalisation among manufacturing companies since 2016. Our results show that the importance of digitalisation has increased significantly over the past five years. Around half of the companies surveyed still see the vast potential for digitalisation. Digital networking - within and across companies - continues to be motivated by the opportunities for cost savings, while the associated high organisational costs discourage companies from digital networking. In contrast, companies' actual progress toward the digital factory is relatively low. The companies see securing a qualified workforce as a critical future challenge for digitalisation.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/249920
    Series: IfM-Materialien ; Nr. 291
    Subjects: Verarbeitendes Gewerbe; KMU; Digitalisierung; datenbasierte Geschäftsmodelle; smarte Produkte; KI; Industrie 4.0; manufacturing sector; SME; digitalisation; data-based business models; smart products; AI; Industry 4.0
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 48 Seiten), Illustrationen
  9. Unternehmensübergreifende Innovationen im Wandel
    eine Chance für mittelständische Unternehmen? = Cross-company innovations in change : an opportunity for Mittelstand firms?
    Published: Februar 2020
    Publisher:  Institut für Mittelstandsforschung Bonn, Bonn

    Mittelständische Unternehmen innovieren heute vermehrt unternehmensübergreifend. Die Studie zeigt Auslöser, Funktionsweisen und Herausforderungen dieser gemeinsamen Innovationsentwicklung. Den Startpunkt des Prozesses bilden dabei oftmals... more

    Access:
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 302
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    Mittelständische Unternehmen innovieren heute vermehrt unternehmensübergreifend. Die Studie zeigt Auslöser, Funktionsweisen und Herausforderungen dieser gemeinsamen Innovationsentwicklung. Den Startpunkt des Prozesses bilden dabei oftmals Ressourcenengpässe oder strategische Überlegungen. Die Zusammenarbeit ist von hoher Dynamik und zahlreichen Rückkopplungsschleifen geprägt. Zentrales Element ist der Wissensaustausch, der die Umsetzung einer Innovation erst ermöglicht. Die dabei generierten Wissenszuwächse sind der Schlüssel, um - über die ursprüngliche Kooperationsbeziehung hinaus - an weiteren Innovationsprozessen beteiligt zu sein. Die gemeinsame Innovationsentwicklung erfordert von den Beteiligten Offenheit und gegenseitiges Vertrauen. Nowadays, German Mittelstand firms are increasingly innovating across company bounda-ries. The study shows triggers, functionalities and challenges of this joint innovation develop-ment. These processes often start with resource constraints or strategic considerations. The cooperation itself is characterized by high dynamics and numerous feedback loops. The cen-tral element in this context is knowledge exchange, which is what makes the implementation of an innovation possible. The resulting knowledge gains of the involved parties are key to being involved in further innovation processes beyond the original relationship with the inno-vation partner. This collaborative innovation development requires openness and mutual trust from the participants.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/214731
    Series: IfM-Materialien ; Nr. 277
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 31 Seiten), Illustrationen
  10. Die Förderung nachhaltiger Finanzierung durch die EU - Auswirkungen auf den Mittelstand
    Published: Oktober 2022
    Publisher:  Institut für Mittelstandsforschung Bonn, Bonn

    Die EU-Kommission möchte mit unterschiedlichen regulatorischen Maßnahmen privates Kapital für die Nachhaltigkeitstransformation der Wirtschaft mobilisieren. Ziel der Studie ist es, die Auswirkungen dieser regulatorischen Entwicklung auf die... more

    Access:
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 302
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    Die EU-Kommission möchte mit unterschiedlichen regulatorischen Maßnahmen privates Kapital für die Nachhaltigkeitstransformation der Wirtschaft mobilisieren. Ziel der Studie ist es, die Auswirkungen dieser regulatorischen Entwicklung auf die mittelständische Wirtschaft zu untersuchen. Neben den direkten Folgen wie z.B. neue Berichtspflichten werden die indirekten Folgen für mittelständische Unternehmen wie beispielsweise neue Informationsbedarfe von Kunden und Finanzpartnern untersucht. The EU Commission seeks to mobilize private funds for the sustainability transformation of the European economy through several regulatory measures. This study investigates the impact of this regulatory development on the German Mittelstand, i.e., owner-managed companies. Apart from direct effects, such as new reporting obligations, we investigate indirect effects, such as new informational needs of business customers and financial partners.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/266487
    Series: IfM-Materialien ; Nr. 294
    Subjects: EU Taxonomie; Nachhaltige Finanzierung; Mittelstand; KMU; EU Taxonomy; Sustainable Finance; Mittelstand; owner-managed firms; SME
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 34 Seiten), Illustrationen
  11. Fintechs
    Chancen für die KMU-Finanzierung?
    Published: Juli 2021
    Publisher:  Institut für Mittelstandsforschung Bonn, Bonn

    Die Studie untersucht die Potenziale von Fintechs für kleine und mittlere Unternehmen (KMU). Fintechs bringen Kapitalangebot und -nachfrage oftmals effizienter zusammen als Banken. Ihre Lösungen können in Einzelfällen Finanzierungsgeschwindigkeiten... more

    Access:
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 302
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    Die Studie untersucht die Potenziale von Fintechs für kleine und mittlere Unternehmen (KMU). Fintechs bringen Kapitalangebot und -nachfrage oftmals effizienter zusammen als Banken. Ihre Lösungen können in Einzelfällen Finanzierungsgeschwindigkeiten beschleunigen, Kreditkonditionen verbessern und Finanzierungen ermöglichen. Darüber hinaus erhöhen Fintechs den Innovationsdruck auf etablierte Banken, ihre Prozesse und Dienstleistungen zu optimieren. Zunehmend kooperieren beide Seiten hierzu miteinander, wodurch Banken vermehrt als Plattformen agieren. Insbesondere etablierte KMU können demzufolge sowohl innerhalb als auch außerhalb der bestehenden Hausbankbeziehung von den verbesserten Angeboten profitieren. The study examines the potential of fintechs for SME financing. Fintechs often bring together capital supply and demand more efficiently than banks. In individual cases, their solutions can accelerate the speed of financing, improve lending conditions and enable financing. In addition, fintechs increase the innovation pressure on established banks to optimize their processes and services. Increasingly, both sides are cooperating with each other to this end, making banks increasingly acting as platforms. As a result, established SMEs in particular can benefit from the improved offerings both within and outside the existing relationship with their principal bank.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/238202
    Series: IfM-Materialien ; Nr. 288
    Subjects: Unternehmensfinanzierung; KMU-Finanzierung; Mittelstandsfinanzierung; Fintechs; digitale Finanzierung; Corporate Financing; SME Financing; Fintech; Digital Finance
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 30 Seiten)
  12. Access to digital finance
    equity crowdfunding across countries and platforms
    Published: December 2023
    Publisher:  IZA - Institute of Labor Economics, Bonn, Germany

    Financing entrepreneurship spurs innovation and economic growth. Digital financial platforms that crowdfund equity for entrepreneurs have emerged globally, yet they remain poorly understood. We model equity crowdfunding in terms of the relationship... more

    Access:
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4
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    Financing entrepreneurship spurs innovation and economic growth. Digital financial platforms that crowdfund equity for entrepreneurs have emerged globally, yet they remain poorly understood. We model equity crowdfunding in terms of the relationship between the number of investors and the amount of money raised per pitch. We examine heterogeneity in the average amount raised per pitch that is associated with differences across three countries and seven platforms. Using a novel dataset of successful fundraising on the most prominent platforms in the UK, Germany, and the USA, we find the underlying relationship between the number of investors and the amount of money raised for entrepreneurs is loglinear, with a coefficient less than one and concave to the origin. We identify significant variation in the average amount invested in each pitch across countries and platforms. Our findings have implications for market actors as well as regulators who set competitive frameworks.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/282806
    Series: Discussion paper series / IZA ; no. 16679
    Subjects: equity crowdfunding; soft information; entrepreneurship; finance; financial access and inclusion
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 29 Seiten), Illustrationen
  13. Access to digital finances
    equity crowdfunding across countries and platforms
    Published: [2024]
    Publisher:  University of Potsdam, Potsdam

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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 811
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    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Series: CEPA discussion papers ; no. 72 (Januar 2024)
    Subjects: equity crowdfunding; soft information; entrepreneurship; finance; financial access and inclusion
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 29 Seiten, 611 KB), Illustrationen
    Notes:

    Financing entrepreneurship spurs innovation and economic growth. Digital financial platforms that crowdfund equity for entrepreneurs have emerged globally, yet they remain poorly understood. We model equity crowdfunding in terms of the relationship between the number of investors and the amount of money raised per pitch. We examine heterogeneity in the average amount raised per pitch that is associated with differences across three countries and seven platforms. Using a novel dataset of successful fundraising on the most prominent platforms in the UK, Germany, and the USA, we find the underlying relationship between the number of investors and the amount of money raised for entrepreneurs is loglinear, with a coefficient less than one and concave to the origin. We identify significant variation in the average amount invested in each pitch across countries and platforms. Our findings have implications for market actors as well as regulators who set competitive frameworks

  14. Nachhaltigkeit im Mittelstand
    die CSRD als Chance oder Herausforderung?
    Published: Mai 2024
    Publisher:  Bertelsmann Stiftung, Gütersloh

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Series: Array ; #18
    Subjects: KMU; Nachhaltigkeitsbericht; Standardisierung; EU-Recht; Deutschland
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 34 Seiten)
  15. Access to digital finance
    equity crowdfunding across countries and platforms
    Published: 2023
    Publisher:  DIW Berlin, German Institute for Economic Research, Berlin

    Financing entrepreneurship spurs innovation and economic growth. Digital financial platforms that crowdfund equity for entrepreneurs have emerged globally, yet they remain poorly understood. We model equity crowdfunding in terms of the relationship... more

    Access:
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 14
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    Financing entrepreneurship spurs innovation and economic growth. Digital financial platforms that crowdfund equity for entrepreneurs have emerged globally, yet they remain poorly understood. We model equity crowdfunding in terms of the relationship between the number of investors and the amount of money raised per pitch. We examine heterogeneity in the average amount raised per pitch that is associated with differences across three countries and seven platforms. Using a novel dataset of successful fundraising on the most prominent platforms in the UK, Germany, and the USA, we find the underlying relationship between the number of investors and the amount of money raised for entrepreneurs is loglinear, with a coefficient less than one and concave to the origin. We identify significant variation in the average amount invested in each pitch across countries and platforms. Our findings have implications for market actors as well as regulators who set competitive frameworks.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/283248
    Series: Discussion papers / Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung ; 2064
    Subjects: equity crowdfunding; soft information; entrepreneurship; finance; financial access and inclusion
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 29 Seiten), Illustrationen
  16. Gründungen von Minderjährigen - Verbreitung und Charakteristika
    Published: April 2023
    Publisher:  Institut für Mittelstandsforschung Bonn, Bonn

    Diese explorative Studie beleuchtet erstmals auf Basis des Taxpayer-Panels sowie selbst erhobener Daten die unternehmerische Selbstständigkeit von Minderjährigen. Es zeigt sich, dass es sich um ein Randphänomen handelt: Schätzungsweise 290 bis 610... more

    Access:
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 302
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    Diese explorative Studie beleuchtet erstmals auf Basis des Taxpayer-Panels sowie selbst erhobener Daten die unternehmerische Selbstständigkeit von Minderjährigen. Es zeigt sich, dass es sich um ein Randphänomen handelt: Schätzungsweise 290 bis 610 Minderjährige realisieren jährlich eine Gründung. Sie erzielen i.d.R. geringfügige Einkünfte, ihre Gründungen haben somit Nebenerwerbscharakter und sind häufig im Bereich internetbasierter Dienstleistungen angesiedelt. Die Gründung dient vor allem dem Ausprobieren, dem Kompetenzerwerb und der persönlichen Weiterentwicklung. Die im Elternhaus vermittelten Werte befördern den Schritt in die Selbstständigkeit, für die Umsetzung sind zudem Mentoren und Vorbilder bedeutsam. Institutionelle Einflüsse (Behörden, Schule) wirken eher entmutigend. Das gilt insbesondere für das Ermächtigungsverfahren am Familiengericht. Von einer Standardisierung des Verfahrens würden alle involvierten Akteure profitieren. We examine the entrepreneurial self-employment of minors based on the taxpayer panel of the statistical offices and a self-conducted survey. In 2017 around 4.200 minors were selfemployed (i.e., they gained income from profits, including asset transfer). About 290 to 610 minors start their own business in Germany every year. These are usually low-scale, sideline businesses, often in internet-based service industries. To gain an in-depth view of the start-up process and minors' founder personalities, we interviewed selected founders and experts. As for minor entrepreneurs, setting up a business is primarily about trying new things, building business skills, and personal development. Parental role models and values transported in the family foster entrepreneurial intention, while mentors and role models support implementation. Institutional influences (authorities, school) tend to have an unfortunate effect on the entrepreneurial intentions of minors. In particular, the legal process of authorization to conduct business holds potential for improvement.

     

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    Source: Union catalogues
    Contributor: Braun, Simone (MitwirkendeR)
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/271099
    Series: IfM-Materialien ; Nr. 298
    Subjects: Selbstständigkeit; Gründungen; Minderjährige; Deutschland; Self-employment; start-ups; minors; teenpreneurs; Germany
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 54 Seiten), Illustrationen
  17. Kooperationen zwischen etabliertem Mittelstand und Start-ups
    Published: August 2017
    Publisher:  Institut für Mittelstandsforschung Bonn, Bonn

    Die vorliegende Studie untersucht anhand von Experteninterviews die Motive, Formen sowie Herausforderungen und Erfolgsfaktoren von Kooperationen zwischen etablierten Mittelständlern und Start-ups. Während sich Start-ups durch die Kooperation den... more

    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 302 (258)
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    Die vorliegende Studie untersucht anhand von Experteninterviews die Motive, Formen sowie Herausforderungen und Erfolgsfaktoren von Kooperationen zwischen etablierten Mittelständlern und Start-ups. Während sich Start-ups durch die Kooperation den Zugang zu einem großen Netzwerk sowie branchenspezifisches Know-how erhoffen, motiviert Mittelständler der Zugang zu neuen Technologien und hochqualifizierten Fachkräften. Die Wahl der konkreten Kooperationsform leitet sich aus den jeweiligen Zielen ab. Dabei unterscheiden sich Kooperationen hinsichtlich ihrer Intensität sowie in ihrer juristischen Ausgestaltung. Damit beide Seiten erfolgreich zusammenkommen, sollte sich das Start-up bereits im Vorfeld mit den Bedürfnissen des potenziellen Kooperationspartners auseinandersetzen. Etablierte Mittelständler sollten hingegen ihr stark ausgeprägtes Sicherheitsdenken ablegen und eine innovationsfreundliche Kultur im Unternehmen etablieren. Insgesamt bietet die Zusammenarbeit für beide Seiten ein großes Potenzial. Dabei profitiert das Start-up von einer effizienten Zusammenarbeit durch kurze Entscheidungswege in den inhabergeführten Unternehmen und der etablierte Mittelstand von einer höheren Wettbewerbsfähigkeit durch die Innovationsimpulse der Start-ups. The study examines motives, forms, challenges and success factors of cooperations between start-ups and established Mittelstand firms. While start-ups are motivated by network access and industry-specific knowledge, established firms seek access to new technologies and to highly qualified specialists. The chosen cooperation design derives from the partners' objectives and differs in terms of intensity and legal structure. To initiate a successful cooperation, established firms have to be open-minded and need to establish a risk- and innovation-friendly culture within their organization. Start-ups should already understand the specific needs of their potential partner in advance. Overall these cooperations offer great potential for both sides. Start-ups benefit from the short decision-making processes in owner-managed firms and established firms from higher competitiveness through the innovation impulses they receive from start-ups.

     

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    Volltext (kostenfrei)
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    Source: Union catalogues
    Contributor: Norkina, Alinia (MitwirkendeR)
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/167644
    Series: IfM-Materialien ; Nr. 258
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 43 Seiten), Illustrationen