Results for *

Displaying results 1 to 15 of 15.

  1. Reden wie ein Hund - Pfeifen wie eine Maus - Lernen wie ein Dachs
    über abgebrochene Serien des Tier-Werdens in Kafkas Erzählungen
    Published: 2010
    Publisher:  Wilhelm Fink, München ; Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg, Frankfurt am Main

    Access:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    No inter-library loan
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    No inter-library loan
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Gießen
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    No inter-library loan
    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    No inter-library loan
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschul- und Landesbibliothek RheinMain, Rheinstraße
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Article (edited volume)
    Format: Online
    Other identifier:
    Parent title: Enthalten in: Kunst der Serie; München : Wilhelm Fink, [2010]; 1 Online-Ressource (Seiten 33-41)
    DDC Categories: 830; 800
    Subjects: Tiere <Motiv>; Werden <Motiv>
    Other subjects: Kafka, Franz (1883-1924): Forschungen eines Hundes; Kafka, Franz (1883-1924): Josefine, die Sängerin; Kafka, Franz (1883-1924): Der Bau
    Scope: 1 Online-Ressource (Seiten 33-41)
  2. Tarkovskijs Kritik an der transzendentalen Obdachlosigkeit der Moderne
    Herkunft und Zukunft des Gesllschaftsbilds des Künstlers und Philosophen
    Published: 2022
    Publisher:  GRIN Verlag, München

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783346620385
    Other identifier:
    9783346620385
    Edition: 1. Auflage, digitale Originalausgabe
    Subjects: Film; Rezeption; Werden; Obdachlosigkeit
    Other subjects: Tarkovskij, Andrej (1932-1986); (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)PHI000000: PHILOSOPHY / General; Tarkovskij;Ästhetik;Kritik an der Moderne;Religionsphilosophie;Existenz;Kunst; (VLB-WN)9520: Philosophie
    Scope: Online-Ressource, 362 Seiten
    Notes:

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  3. Narrative and becoming
    Published: 2016
    Publisher:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Ridvan Askin brings together aesthetics, contemporary North American fiction, Gilles Deleuze, narrative theory and the recent speculative turn to answer the question, 'what is narrative?' more

    Universitätsbibliothek Bamberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Bayerische Staatsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan

     

    Ridvan Askin brings together aesthetics, contemporary North American fiction, Gilles Deleuze, narrative theory and the recent speculative turn to answer the question, 'what is narrative?'

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    RVK Categories: HU 1095
    Series: Plateaus
    Subjects: Narration (Rhetoric); American fiction / History and criticism; Canadian fiction / History and criticism; Literature / Philosophy; Werden; Metaphysik; Erzähltheorie
    Other subjects: Deleuze, Gilles / 1925-1995; Castillo, Ana (1953-): The Mixquiahuala Letters; Whitehead, Colson (1969-): The Intuitionist; Ondaatje, Michael (1943-): The collected works of Billy the Kid; Danielewski, Mark Z. (1966-): House of leaves
    Scope: 1 online resource (viii, 213 pages)
    Notes:

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 29 Sep 2017)

  4. Kierkegaard, aesthetics, and selfhood
    the art of subjectivity
    Published: 2014
    Publisher:  Ashgate, Farnham, Surrey ; Burlington

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781409470175; 1409470172; 1409470180; 9781409470182; 9781409470168; 1409470164
    Series: Ashgate studies in theology, imagination, and the arts
    Subjects: Aesthetics, Modern / 19th century; Christianity and the arts; Faith development; Kierkegaard, Søren, 1813-1855; PHILOSOPHY / History & Surveys / Modern; Aesthetics, Modern; Christianity and the arts; Faith development; Array; Werden; Ästhetik
    Other subjects: Kierkegaard, Søren / 1813-1855; Kierkegaard, Søren (1813-1855); Kierkegaard, Søren (1813-1855)
    Scope: 1 online resource (262 pages)
    Notes:

    Online resource (EBL, viewed November 28, 2014); title from title page

    Kierkegaard's ambiguous aesthetics -- Becoming Christian -- Christ and the art of subjective becoming -- Mimesis, aesthetics, and Christian becoming -- Becoming amidst the existence stages -- Becoming and art

    In the digital world, Kierkegaard''s thought is valuable in thinking about aesthetics as a component of human development, both including but moving beyond the religious context as its primary center of meaning. Contributing to the debate about Kierkegaard''s conception of the aesthetic, this book argues that Kierkegaard''s concern is provocatively to explore how a self becomes Christian, with aesthetics a dimension of such self-formation. At a broader level, Jothen also focuses on the role, authority and meaning of art within religious thought generally and Christianity in particular

  5. Differently queer : temporality, aesthetics, and sexuality in Pier Paolo Pasolini's "Petrolio" and Elsa Morante's "Aracoeli"
    Published: 2017
    Publisher:  Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg, Frankfurt am Main

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Subjects: Pasolini, Pier Paolo; Petrolio; Morante, Elsa; Aracoeli; Ästhetik; Sexualverhalten; Zeitlichkeit; Intersubjektivität; Werden; Gedächtnis
    Other subjects: Sexuality; Aesthetics; Temporality; Intersubjectivity; Becoming (Philosophy); Italian literature - 20th Century; Memory
    Scope: Online-Ressource
    Notes:

    In: De/constituting wholes : towards partiality without parts / edited by Manuele Gragnolati and Christoph F.E. Holzhey ; Cultural inquiry ; vol. 11, Wien ; Berlin : Verlag Turia + Kant, 2017, 978-3-85132-854-7, S. 85-99, doi:10.37050/ci-11_05

  6. Enumerative Praktiken der Philosophie : zu Nietzsche
    Published: 2017
    Publisher:  Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg, Frankfurt am Main

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Subjects: Philosophie; Rhetorik; Nietzsche, Friedrich; Tropus; Metapher; Enumeration; Heer; Struktur; Vielheit; Werden; Begriff; Verschiedenheit; Einheit
    Scope: Online-Ressource
    Notes:

    In: In: Kunst der Serie : die Serie in den Künsten / herausgegeben von Christine Blättler, München : Wilhelm Fink ; 2010, Trajekte ; ISBN 978-3-7705-5005-0, S. 73-86

  7. Seventeen (and Counting)
    zum Prinzip der Reihung in den Büchern von Ed Ruscha
    Published: 2017
    Publisher:  Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg, Frankfurt am Main

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Subjects: Künstlerbuch; Fotosequenz; Ästhetik; Repräsentation <Motiv>; Werden <Motiv>; Tiere <Motiv>; Neutrino; Syntax; Fotografie; Künste; Bildnis; Ruscha, Edward; Künstlerbuch; Serie; Fotobuch
    Other subjects: Ruscha, Ed (1937-); Ruscha, Ed (1937-): Twentysix gasoline stations; Kafka, Franz (1883-1924): Josefine, die Sängerin
    Scope: Online-Ressource
    Notes:

    In: Kunst der Serie : die Serie in den Künsten / herausgegeben von Christine Blättler, München : Wilhelm Fink ; 2010, Trajekte ; ISBN 978-3-7705-5005-0, S. 109-114

  8. Lieber Anti als Held
    Wiederholen und 'Werden' als Leitmotive in Charles Burns' 'Black Hole'
    Published: 2018
    Publisher:  Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg, Frankfurt am Main

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Subjects: Schwarzes Loch; Superheld; Held; Comic; Burns, Charles; Comicroman; Metamorphose <Motiv>; Werden; Pubertät <Motiv>; Black hole
    Other subjects: Burns, Charles (1955-); Burns, Charles / Black hole
    Scope: Online-Ressource
    Notes:

    In: Comics an der Grenze : Sub/Versionen von Form und Inhalt : 9. Wissenschaftstagung der Gesellschaft für Comicforschung (ComFor) / herausgegeben von Matthias Harbeck, Linda-Rabea Heyden und Marie Schröer ; Berlin : Ch. A. Bachmann Verlag, 2017, ISBN 978-3-96234-012-4

  9. Tarkovskijs Kritik an der transzendentalen Obdachlosigkeit der Moderne
    Herkunft und Zukunft des Gesellschaftsbilds des Künstlers und Philosophen
    Published: 2022
    Publisher:  GRIN Verlag, München

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783346620392
    Other identifier:
    9783346620392
    Edition: 1. Auflage
    Subjects: Film; Rezeption; Werden
    Other subjects: Tarkovskij, Andrej (1932-1986); (Produktform)Paperback / softback; (BISAC Subject Heading)PHI000000: PHILOSOPHY / General; Tarkovskij;Ästhetik;Kritik an der Moderne;Religionsphilosophie;Existenz;Kunst; (VLB-WN)1520: Philosophie
    Scope: Online-Ressource, 368 Seiten
    Notes:

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  10. Reden wie ein Hund - Pfeifen wie eine Maus - Lernen wie ein Dachs
    über abgebrochene Serien des Tier-Werdens in Kafkas Erzählungen
    Published: 2017
    Publisher:  Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg, Frankfurt am Main

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Subjects: Tiere <Motiv>; Werden <Motiv>; Hund; Dachs; Sprechen; Pfeifen; Tiere; Lernen; Forschungen eines Hundes; Kafka, Franz; Josefine, die Sängerin oder das Volk der Mäuse; Der Bau; Natur; Vergänglichkeit; Tiere <Motiv>; Metamorphose; Wirklichkeit; Tier; Mensch
    Other subjects: Kafka, Franz (1883-1924): Forschungen eines Hundes; Kafka, Franz (1883-1924): Josefine, die Sängerin; Kafka, Franz (1883-1924): Der Bau
    Scope: Online-Ressource
    Notes:

    In: Kunst der Serie : die Serie in den Künsten / herausgegeben von Christine Blättler, München : Wilhelm Fink ; 2010, Trajekte ; ISBN 978-3-7705-5005-0, S. 33-41

  11. Narrative and becoming
    Published: 2016
    Publisher:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Introduction ; differential narratology -- Intensive narration : Ana Castillo's The Mixquiahuala Letters -- Narrating sensation : Michael Ondaatje's The Collected Works of Billy the Kid -- Sensational realism : Colson Whitehead's The Intuitionist --... more

    Access:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book EBSCO
    No inter-library loan
    Hochschule Esslingen, Bibliothek
    E-Book Ebsco
    No inter-library loan
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    No inter-library loan

     

    Introduction ; differential narratology -- Intensive narration : Ana Castillo's The Mixquiahuala Letters -- Narrating sensation : Michael Ondaatje's The Collected Works of Billy the Kid -- Sensational realism : Colson Whitehead's The Intuitionist -- Real folds : Mark Z. Danielewski's House of Leaves -- Conclusion : from the becoming of narrative to the narrativity of becoming

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
  12. Reden wie ein Hund - Pfeifen wie eine Maus - Lernen wie ein Dachs
    über abgebrochene Serien des Tier-Werdens in Kafkas Erzählungen
    Published: 2010
    Publisher:  Wilhelm Fink, München ; Universitätsbibliothek Johann Christian Senckenberg, Frankfurt am Main

    Access:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Specialised Catalogue of Comparative Literature
    Language: German
    Media type: Article (edited volume)
    Format: Online
    Other identifier:
    Parent title: Enthalten in: Kunst der Serie; München : Wilhelm Fink, [2010]; 1 Online-Ressource (Seiten 33-41)
    DDC Categories: 830; 800
    Subjects: Tiere <Motiv>; Werden <Motiv>
    Other subjects: Kafka, Franz (1883-1924): Forschungen eines Hundes; Kafka, Franz (1883-1924): Josefine, die Sängerin; Kafka, Franz (1883-1924): Der Bau
    Scope: 1 Online-Ressource (Seiten 33-41)
  13. Differently queer : temporality, aesthetics, and sexuality in Pier Paolo Pasolini's "Petrolio" and Elsa Morante's "Aracoeli"
    Published: 2017

    The de-constitution of the 'I' is at the centre of Manuele Gragnolati's essay 'Differently Queer: Temporality, Aesthetics, and Sexuality in Pier Paolo Pasolini's "Petrolio" and Elsa Morante's "Aracoeli"'. The essay explores the relationship between... more

     

    The de-constitution of the 'I' is at the centre of Manuele Gragnolati's essay 'Differently Queer: Temporality, Aesthetics, and Sexuality in Pier Paolo Pasolini's "Petrolio" and Elsa Morante's "Aracoeli"'. The essay explores the relationship between temporality, aesthetics, and sexuality in the final novels of two twentieth-century Italian authors: Pasolini's "Petrolio" (1972–75) and Morante's "Aracoeli" (1982). Both novels mobilize a form of temporality that resists a sense of linear and teleological development and that instead appears contorted, inverted, and suspended. The article argues that both novels thereby allow for the articulation of queer desires and pleasures that cannot be inscribed in normative logics of completion, progression, or productivity. It shows how the aesthetics of Pasolini's and Morante's texts replicate the movement of queer subjectivity and dismantle the traditional structure of the novel but do so differently. The fractured and dilated movement of "Petrolio's" textuality corresponds to a post-Oedipal and fully formed subject who is haunted by his complicity with bourgeois power and wants to shatter and annihilate himself by replicating the paradoxical pleasure of non-domesticated sexuality. "Aracoeli", by contrast, has a 'formless form' ('forma senza forma') that corresponds to the position of never completing the process of subject formation by adapting to the symbolic order. The poetic operation of Morante's novel consists in staging an interior journey, backwards along the traces of memory and the body and at the same time forward towards embracing the partiality and fluidity of an inter-subjectivity that is always in the process of becoming.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: BASE Selection for Comparative Literature
    Language: English
    Media type: Article (edited volume)
    Format: Online
    DDC Categories: 800; 850
    Subjects: Pasolini; Pier Paolo; Petrolio; Morante; Elsa; Aracoeli; Ästhetik; Sexualverhalten; Zeitlichkeit; Intersubjektivität; Werden; Gedächtnis
    Rights:

    creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/de/deed.de ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  14. Lieber Anti als Held : Wiederholen und 'Werden' als Leitmotive in Charles Burns' 'Black Hole'
    Published: 2017

    In Charles Burns’ 'Black Hole', high school students mutate as a result of a sexually transmitted disease. Contrasting the topos of positive mutation in superhero comics by Marvel or DC, Burns shows the mutation as mere deformity that cannot be... more

     

    In Charles Burns’ 'Black Hole', high school students mutate as a result of a sexually transmitted disease. Contrasting the topos of positive mutation in superhero comics by Marvel or DC, Burns shows the mutation as mere deformity that cannot be employed in any aesthetic or even reasonable sense. Burns’ critical reflection depicts the transition to adulthood and puberty as a group’s monstrous transformation, while thematising the limits between reality and fantasy, individualization and conformity, as well as sexual dichotomies. The depicted metamorphoses can be described with the term 'becoming' that is employed by Deleuze and Guattari to establish the idea of a structural system of organization that shows the differences between subjects and is capable of making these differences identifiable through techniques of fantastic literature and metamorphosis. Next to the metamorphoses, the ideas of the multifariousness of 'becoming' and its infectious proliferation are reflected in Burns’ imagery along the same lines. The group-in-becoming is not shaped through traditional social paradigms or even through the consensus of a homogenous group, such as it is in the depictions offered by the superhero comic. In that its narrative and graphic design test the limits of its medium, 'Black Hole' manifests a phantasmagorical space of becoming-I. Conventional narrative forms are contrasted with a diachrony: these conditions must be reconsidered. ; Charles Burns’ Comic 'Black Hole', in dem die Jugendlichen einer High-School als Folge einer sexuell übertragbaren Krankheit mutieren, greift den in Superheldencomics klassischen Topos der Metamorphose auf. Im Gegensatz zu den positiven Mutationen im DC- oder Marvel-Universum, zeigt 'Black Hole' nur Deformation, die sich nicht ästhetisch oder sinnvoll auflösen lässt. Kritisch werden Erwachsenwerden und Pubertät als monströse Transformation einer Gruppe erfasst und Grenzen zwischen Realität und Phantastik, Individualisierung und Konformität, sowie sexuelle Dichotomien thematisiert. ...

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: BASE Selection for Comparative Literature
    Language: German
    Media type: Article (edited volume)
    Format: Online
    DDC Categories: 800; 741
    Subjects: Burns; Charles; Comicroman; Metamorphose; Werden; Pubertät; Black hole
    Rights:

    publikationen.ub.uni-frankfurt.de/home/index/help ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  15. Alfred N. Whitehead : der Entwurf einer vollständigen Kosmologie
    Published: 2022

    Astrid Deuber-Mankowsky wirft einen Blick auf Alfred N. Whitehead und sein 1929 erschienenes Hauptwerk "Prozess und Realität. Entwurf einer Kosmologie". Zur Ausformulierung seines denkbar umfassenden Ziels einer "vollständigen" Kosmologie rekurriere... more

     

    Astrid Deuber-Mankowsky wirft einen Blick auf Alfred N. Whitehead und sein 1929 erschienenes Hauptwerk "Prozess und Realität. Entwurf einer Kosmologie". Zur Ausformulierung seines denkbar umfassenden Ziels einer "vollständigen" Kosmologie rekurriere Whitehead auf eine "systematische Philosophie des Prozesses". Whitehead sei davon überzeugt, dass die philosophische Erkenntnis sich den Ergebnissen der Relativitätstheorie und der Quantentheorie zu stellen habe und zugleich versuchen müsse, sich gegen deren Absolutheitsansprüche zu behaupten. Während die Quantentheorie gezeigt habe, dass sich kleinste Teilchen diskontinuierlich zueinander verhalten, beharre Whitehead auf der Möglichkeit, ein Ganzes zu denken und am "Prinzip der Kontinuität" energisch festzuhalten. Sein Bemühen ziele darauf ab, das berühmte, auch von Leibniz systematisch aufgegriffene Diktum "natura non facit saltus" wieder in sein Recht zu setzen. Die Spannung zwischen Kontinuität und Atomizität begreife Whitehead konsequent als "Komplementarität", ein entscheidendes Relais hierfür stelle seine Entdeckung der "realen Potentialität" dar. Anders als man vielleicht zunächst annehmen könnte, steht Whiteheads Interesse an Leibniz damit nicht in fundamentalem Widerspruch zu dem Latours, umso weniger als eine Zäsur zwischen Natur und Sozialem oder eine Einschränkung von Subjektivität auf den Menschen schon für Whitehead keine Verbindlichkeit mehr besaß.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: BASE Selection for Comparative Literature
    Language: German
    Media type: Article (edited volume)
    Format: Online
    DDC Categories: 100; 800
    Subjects: Whitehead; Alfred North; Ganzheit; Kontinuität; Werden; Potenzialität
    Rights:

    creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/de/deed.de ; info:eu-repo/semantics/openAccess