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  1. Towards sustainable market strategies
    a case study on eco-textiles and green power [[Elektronische Ressource]]
    Published: 2003
    Publisher:  Wuppertal Institut für Klima, Umwelt, Energie, Wuppertal

  2. Towards sustainable market strategies
    a case study on eco textiles and green power
    Published: 2003
    Publisher:  Wuppertal-Inst. für Klima, Umwelt, Energie, Wuppertal

  3. Towards sustainable market strategies
    a case study on eco textiles and green power
    Published: 2003
    Publisher:  Wuppertal-Inst. für Klima, Umwelt, Energie, Wuppertal

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 858 (130)
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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Print
    Series: Wuppertal papers ; 130
    Subjects: Marketingmanagement; Umweltbewusstsein; Erneuerbare Energie; Textilien; Öko-Produkt; Konsumentenverhalten
    Scope: 70 S, graph. Darst, 30 cm
    Notes:

    Literaturverz. S. 67 - 70

  4. Towards sustainable market strategies
    a case study on eco textiles and green power
    Published: 2003
    Publisher:  Wuppertal-Inst. für Klima, Umwelt, Energie, Wuppertal

    This study focuses on the economic, market-related context of consumption patterns and incorporates the regulatory settings and values. The aim is to systemise the influences on sustainable consumption patterns. Special attention is drawn to the... more

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 57 (130)
    No inter-library loan

     

    This study focuses on the economic, market-related context of consumption patterns and incorporates the regulatory settings and values. The aim is to systemise the influences on sustainable consumption patterns. Special attention is drawn to the question how existing niche markets could be extended to mass markets. This question is deepened by case studies on the green textile and the green power markets. The results emphasise the different key factors which influence the successful pathways for an extended green market volume. Looking at the case of the green power market it can be seen how important it is to create an economic and institutional context for adoption. Looking at the case of green textiles the importance of new lifestyles and cultural impacts are obvious. Looking at the interfaces between institutional settings, supply structure, societal values and consumers' decision-making, it can be seen that consumers' demands are not only a product of individual needs. Therefore sustainable consumption strategies will have to face not only the change of needs, but also the change of structures which influence individual choices. Diese Studie konzentriert sich auf den ökonomischen, marktbezogenen Kontext nachhaltiger Konsummuster unter Berücksichtigung von staatlicher Regulierung und gesellschaftlichen Werten. Eine besondere Aufmerksamkeit wird der Frage gewidmet, wie bestehende Nischenmärkte erweitert werden können. Am Beispiel der Märkte für umweltfreundliche Textilien und umweltfreundliche Energie werden vertiefend die Erfolgsbedingungen für eine Markterweiterung untersucht. Als ein wichtiges Ergebnis kann festgehalten werden, dass unterschiedliche Einflussfaktoren für den Erfolg in den untersuchten Märkten verantwortlich sind. Das Wachstum der umweltfreundlichen Energiebereitstellung kann vor allem mit den veränderten Rahmenbedingungen erklärt werden, während das Marktsegment umweltfreundlicher Textilien vor allem durch Lebensstile und kulturelle Einflüsse geprägt wird. Betrachtet man die Schnittstellen zwischen institutionellem Rahmen, Angebotsstrukturen, gesellschaftlichem Wertewandel und den Entscheidungen der Konsumenten systematisch, so wird deutlich, dass Konsumentscheidungen nicht nur auf individuellen Bedürfnissen beruhen. Von daher ist es für eine Strategie des nachhaltigen Konsums wichtig, nicht nur auf die Veränderung von Bedürfnissen zu zielen, sondern auch die Strukturen zu verändern, die individuelle Entscheidungen beeinflussen.

     

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    Content information
    Volltext (kostenfrei)
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/49107
    Series: Wuppertal papers ; 130
    Subjects: Marketingmanagement; Umweltbewusstsein; Erneuerbare Energie; Textilien; Öko-Produkt; Konsumentenverhalten
    Scope: Online-Ressource (69 S.), graph. Darst., Kt.
    Notes:

    Zsfassung in dt. Sprache