Narrow Search
Last searches

Results for *

Displaying results 1 to 5 of 5.

  1. Star Gazing - Strategien der medialen Inszenierung bei Alfred Hitchcock und Gilbert & George
    Published: [2017]; © 2017
    Publisher:  transcript, Bielefeld

    As much as the powerful appearance of film-maker Alfred Hitchcock still fascinates today, artists Gilbert & George have created a unique brand identity over several decades. Assuming that star personas are constituted by performative acts and rely on... more

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschule Augsburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Bamberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Bayerische Staatsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Evangelische Hochschule Nürnberg, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Deutsches Forum für Kunstgeschichte, Bibliothek
    Universitätsbibliothek Passau
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschulbibliothek Rosenheim
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan

     

    As much as the powerful appearance of film-maker Alfred Hitchcock still fascinates today, artists Gilbert & George have created a unique brand identity over several decades. Assuming that star personas are constituted by performative acts and rely on mechanisms of repetition, the focus lies on exploring these complex star phenomena through their individual performances and appearances, as they generate a coherent image across various media. Great attention is also attached to paratexts, such as trailers, print advertising, and photographs. Ebenso wie die mächtige Erscheinung des Filmemachers Alfred Hitchcock noch heute fasziniert, haben die Künstler Gilbert & George über mehrere Jahrzehnte eine unverwechselbare Markenidentität kreiert. Anhand dieser prominenten Positionen analysiert Nadine Seligmann unter Berücksichtigung paratextueller Elemente, darunter Trailer, Printwerbung und Fotografien, Mechanismen der Starproduktion. Dabei liegt ihr Fokus auf den Performances und (Ab-)Bildern der Akteure, wie sie sich über verschiedene Medien in Wiederholungsprozessen zu einem kohärenten Image formieren

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783839441558
    Other identifier:
    RVK Categories: AP 51170 ; HN 4449 ; LI 33490
    Series: Edition Medienwissenschaft ; Band 48
    Subjects: Art; Bildwissenschaft; Kunst; Media Aesthetics; Media Studies; Media Theory; Media; Medien; Medienästhetik; Medientheorie; Medienwissenschaft; Paratextualität; Paratextuality; Performance; Performativität; Performativity; Stars; Visual Studies; Starkult; Performativität <Kulturwissenschaften>; Medien; Image; Selbstdarstellung
    Other subjects: Hitchcock, Alfred (1899-1980)
    Scope: 1 Online-Ressource (339 Seiten)
    Notes:

    Dissertation, ,

  2. Star Gazing
    Strategien der medialen Inszenierung bei Alfred Hitchcock und Gilbert & George
    Published: [2017]
    Publisher:  transcript Verlag, Bielefeld

    Ebenso wie die mächtige Erscheinung des Filmemachers Alfred Hitchcock noch heute fasziniert, haben die Künstler Gilbert & George über mehrere Jahrzehnte eine unverwechselbare Markenidentität kreiert. Anhand dieser prominenten Positionen analysiert... more

    Access:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    No inter-library loan
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    No inter-library loan
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    No inter-library loan
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    No inter-library loan
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    No inter-library loan
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    No inter-library loan
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook UTB scholars
    No inter-library loan
    Muthesius-Kunsthochschule, Zentrale Hochschulbibliothek
    E-Book
    No inter-library loan
    Hochschule für Musik und Theater 'Felix Mendelssohn Bartholdy' Leipzig, Bibliothek und Archiv
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Leipzig
    No inter-library loan
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    No inter-library loan
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book UTB-scholars EBS
    No inter-library loan

     

    Ebenso wie die mächtige Erscheinung des Filmemachers Alfred Hitchcock noch heute fasziniert, haben die Künstler Gilbert & George über mehrere Jahrzehnte eine unverwechselbare Markenidentität kreiert. Anhand dieser prominenten Positionen analysiert Nadine Seligmann unter Berücksichtigung paratextueller Elemente, darunter Trailer, Printwerbung und Fotografien, Mechanismen der Starproduktion. Dabei liegt ihr Fokus auf den Performances und (Ab-)Bildern der Akteure, wie sie sich über verschiedene Medien in Wiederholungsprozessen zu einem kohärenten Image formieren. As much as the powerful appearance of film-maker Alfred Hitchcock still fascinates today, artists Gilbert & George have created a unique brand identity over several decades. Assuming that star personas are constituted by performative acts and rely on mechanisms of repetition, the focus lies on exploring these complex star phenomena through their individual performances and appearances, as they generate a coherent image across various media. Great attention is also attached to paratexts, such as trailers, print advertising, and photographs.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
  3. Star Gazing - Strategien der medialen Inszenierung bei Alfred Hitchcock und Gilbert & George
    Published: [2017]; © 2017
    Publisher:  transcript, Bielefeld

    As much as the powerful appearance of film-maker Alfred Hitchcock still fascinates today, artists Gilbert & George have created a unique brand identity over several decades. Assuming that star personas are constituted by performative acts and rely on... more

    Access:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan

     

    As much as the powerful appearance of film-maker Alfred Hitchcock still fascinates today, artists Gilbert & George have created a unique brand identity over several decades. Assuming that star personas are constituted by performative acts and rely on mechanisms of repetition, the focus lies on exploring these complex star phenomena through their individual performances and appearances, as they generate a coherent image across various media. Great attention is also attached to paratexts, such as trailers, print advertising, and photographs. Ebenso wie die mächtige Erscheinung des Filmemachers Alfred Hitchcock noch heute fasziniert, haben die Künstler Gilbert & George über mehrere Jahrzehnte eine unverwechselbare Markenidentität kreiert. Anhand dieser prominenten Positionen analysiert Nadine Seligmann unter Berücksichtigung paratextueller Elemente, darunter Trailer, Printwerbung und Fotografien, Mechanismen der Starproduktion. Dabei liegt ihr Fokus auf den Performances und (Ab-)Bildern der Akteure, wie sie sich über verschiedene Medien in Wiederholungsprozessen zu einem kohärenten Image formieren

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Staatsbibliothek zu Berlin
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783839441558
    Other identifier:
    RVK Categories: AP 51170 ; HN 4449 ; LI 33490
    Series: Edition Medienwissenschaft ; Band 48
    Subjects: Art; Bildwissenschaft; Kunst; Media Aesthetics; Media Studies; Media Theory; Media; Medien; Medienästhetik; Medientheorie; Medienwissenschaft; Paratextualität; Paratextuality; Performance; Performativität; Performativity; Stars; Visual Studies; Medien; Starkult; Performativität <Kulturwissenschaften>; Image; Selbstdarstellung
    Other subjects: Hitchcock, Alfred (1899-1980)
    Scope: 1 Online-Ressource (339 Seiten)
    Notes:

    Dissertation, ,

  4. Star Gazing - Strategien der medialen Inszenierung bei Alfred Hitchcock und Gilbert & George
    Published: [2018]
    Publisher:  transcript-Verlag, Bielefeld ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    As much as the powerful appearance of film-maker Alfred Hitchcock still fascinates today, artists Gilbert & George have created a unique brand identity over several decades. Assuming that star personas are constituted by performative acts and rely on... more

    Universitätsbibliothek Gießen
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    No inter-library loan
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    No inter-library loan
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan

     

    As much as the powerful appearance of film-maker Alfred Hitchcock still fascinates today, artists Gilbert & George have created a unique brand identity over several decades. Assuming that star personas are constituted by performative acts and rely on mechanisms of repetition, the focus lies on exploring these complex star phenomena through their individual performances and appearances, as they generate a coherent image across various media. Great attention is also attached to paratexts, such as trailers, print advertising, and photographs. Ebenso wie die mächtige Erscheinung des Filmemachers Alfred Hitchcock noch heute fasziniert, haben die Künstler Gilbert & George über mehrere Jahrzehnte eine unverwechselbare Markenidentität kreiert. Anhand dieser prominenten Positionen analysiert Nadine Seligmann unter Berücksichtigung paratextueller Elemente, darunter Trailer, Printwerbung und Fotografien, Mechanismen der Starproduktion. Dabei liegt ihr Fokus auf den Performances und (Ab-)Bildern der Akteure, wie sie sich über verschiedene Medien in Wiederholungsprozessen zu einem kohärenten Image formieren.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839441558
    Other identifier:
    RVK Categories: AP 51800 ; AP 51600
    DDC Categories: 791; 700; 300
    Series: Edition Medienwissenschaft ; 48
    Subjects: Selbstdarstellung; Medien; Performativität <Kulturwissenschaften>; Art; Bildwissenschaft; Kunst; Media Aesthetics; Media Studies; Media Theory; Media; Medien; Medienästhetik; Medientheorie; Medienwissenschaft; Paratextualität; Paratextuality; Performance; Performativität; Performativity; Stars; Visual Studies
    Other subjects: Hitchcock, Alfred (1899-1980)
    Scope: 1 Online-Ressource
    Notes:

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 21. Nov 2017)

  5. Star gazing - Strategien der medialen Inszenierung bei Alfred Hitchcock und Gilbert & George
    Published: [2017]
    Publisher:  transcript, Bielefeld ; Walter de Gruyter GmbH, [Berlin]

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839441558; 9783837641554
    Other identifier:
    Series: Edition Medienwissenschaft ; 48
    Subjects: Art; Bildwissenschaft; Kunst; Media Aesthetics; Media Studies; Media Theory; Media; Medien; Medienästhetik; Medientheorie; Medienwissenschaft; Paratextualität; Paratextuality; Performance; Performativität; Performativity; Stars; Visual Studies
    Scope: 1 Online-Ressource ( Seiten)