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  1. Nudging debtors to pay their debt
    two randomized controlled trials
    Published: [2021]
    Publisher:  Research platform Empirical and Experimental Economics, University of Innsbruck, Innsbruck, Austria

    We conducted two large-scale, highly powered randomized controlled trials intended to encourage consumer debt repayments. In Study 1, we implemented five treatments varying the design of envelopes sent to debtors. We did not find any treatment... more

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 395
    No inter-library loan

     

    We conducted two large-scale, highly powered randomized controlled trials intended to encourage consumer debt repayments. In Study 1, we implemented five treatments varying the design of envelopes sent to debtors. We did not find any treatment effects on response and repayment rates compared to the control condition. In Study 2, we varied the letters' contents in nine treatments, implementing factorial combinations of social norm and (non-)deterrence nudges, which were either framed emotively or non-emotively. We find that all nudges are ineffective compared to the control condition and even tend to induce backfiring effects compared to the agency's original letter. Since comparable nudges have been shown to be highly effective in other studies, our study supports the literature, emphasizing that the success of nudging interventions crucially depends on the domain of application.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/240449
    Series: Working papers in economics and statistics ; 2021, 21
    Subjects: Nudging; randomized controlled trial; debt repayment
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 54 Seiten), Illustrationen
  2. Nudging im Unternehmen in Bezug auf das Sicherheits- und Gesundheitsverhalten von Arbeitnehmerinnen und Arbeitnehmern unter besonderer Berücksichtigung der Corona-Pandemie
    Published: [2021]
    Publisher:  Hochschule Bonn-Rhein-Sieg, Sankt Augustin, Germany

    Nudging stellt eine Methode zur positiven Verhaltensbeeinflussung unserer Mitmenschen dar. Mit diesem Instrument kann das Sicherheits- und Gesundheitsverhalten von Arbeitnehmern gestärkt werden. Allerdings findet sie trotz intensiver Forschung... more

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 806
    No inter-library loan

     

    Nudging stellt eine Methode zur positiven Verhaltensbeeinflussung unserer Mitmenschen dar. Mit diesem Instrument kann das Sicherheits- und Gesundheitsverhalten von Arbeitnehmern gestärkt werden. Allerdings findet sie trotz intensiver Forschung bislang wenig Anwendung im betrieblichen Kontext. Daher lautet die Forschungsfrage dieser Arbeit: "Wie lässt sich Nudging seitens der Unternehmen als Präventionsmaßnahme während der Corona-Pandemie einsetzen?". Mit der Übertragung von Nudging in der Arbeitswelt auf die derzeitigen Herausforderungen der aktuellen Corona-Pandemie leistet diese Arbeit einen wichtigen Beitrag zur Entwicklung neuer Präventionsmaßnahmen in Unternehmen. In der Arbeit konnte festgestellt werden, dass die Entwicklung von Nudges im Unternehmen unter Einbeziehung der Mitarbeiter in einem proaktiven und partizipativen Prozess stattfinden sollte. Mithilfe eines solchen Prozesses werden Gründe für das mögliche Fehlverhalten der Arbeitnehmer analysiert. Anschließend sollten Nudging-Techniken eingesetzt werden, die genau an diesen Punkten anknüpfen – am Fehlverhalten der Menschen. Über den partizipativen Nudging-Prozess wird die Akzeptanz der Arbeitnehmer im Hinblick auf etwaige Maßnahmen gefördert. Es wird am reflektierten Entscheidungssystem der Arbeitnehmer angesetzt. Unter Berücksichtigung der Corona-Pandemie sollte im betrieblichen Kontext zur Förderung des Sicherheitsverhaltens besonders auf den Wirkmechanismus "Norms" gesetzt werden. Im Home-Office eignen sich aufgrund der Distanz zu den Arbeitnehmern Nudges mit technischer Natur, wie z.B. automatisierte Anmeldungen zu Maßnahmen des Gesundheitsmanagements. Hier greift der Wirkmechanismus "Defaults". Diese Bachelorarbeit wurde als theoretische Arbeit auf Grundlage einer Literaturrecherche verfasst. Nudging is a method to positively influence the behaviour of our fellow human beings. Due to this instrument, the safety and health behaviour of employees can be strengthened. However, despite intensive general research in this area, it has so far found little application in the business sector. Therefore, the research question of this thesis is "How can nudging be used by companies as a preventive measure during the corona pandemic?" By referring nudging to the world of work to the current challenges of the corona pandemic, this paper makes an important contribution to the development of new prevention measures in companies. It was found out that the development of nudges in companies should take place in a proactive and participatory process by involving the employees. Based on such a process, the reasons for the employees' misbehaviour can be analysed and nudging techniques deployed according to the reasons for the misbehaviour. The participatory nudging process promotes acceptance of possible prevention measures. It is based on the employees' reflective decision-making system. With regard to the pandemic, special emphasis should be placed on the nudging-mechanism "norms" to promote the safety behaviour in companies. In the home office, due to the distance to the employees, technical nudges, such as automated registration for health management measures, are suitable. In this case, the nudging-mechanism "defaults" is warranted. This bachelor thesis was written as a theoretical paper based on a literature research.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783960430902
    Other identifier:
    hdl: 10419/251531
    Series: Social policy in demand ; 2021, 02 (March)
    Subjects: Arbeitspsychologie; Arbeitswelt; Corona-Pandemie; Nudging; Prävention; libertärer Paternalismus Nudging; corona-pandemic; libertarian paternalism; prevention; work-place psychology; working environment
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 52 Seiten)