Narrow Search
Last searches

Results for *

Displaying results 1 to 25 of 63.

  1. Feedback und Rückmeldungen
    theoretische Grundlagen, empirische Befunde, praktische Anwendungsfelder
    Contributor: Ditton, Hartmut (Herausgeber); Müller, Andreas (Herausgeber)
    Published: 2014; © 2014
    Publisher:  Waxmann, Münster ; New York

    Universitätsbibliothek der RPTU in Kaiserslautern
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Koblenz
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Ditton, Hartmut (Herausgeber); Müller, Andreas (Herausgeber)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783830980902
    Subjects: Rückmeldung; Arbeitsleistung; Lernerfolg; Motivation
    Scope: 1 Online-Ressource (242 Seiten)
  2. Innovating teaching and learning
    reports from university lecturers
    Contributor: Adamová, L'udmila (Hrsg.)
    Published: 2013
    Publisher:  Budrich UniPress, Opladen [u.a.]

    Access:
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Siegen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Adamová, L'udmila (Hrsg.)
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783863881948; 9783863880347
    Subjects: Lernerfolg; Motivation; Unterrichtsmethode
    Scope: 127 S.
  3. Lernprogression narrativer Kompetenz im Geschichtsunterricht
    Ein Vergleich von Waldorf- und Regelschule
    Published: 2019
    Publisher:  Wochenschau Verlag, Frankfurt am Main ; UTB GmbH, Stuttgart

    Geschichtsunterricht soll historisches Denken fördern und fordern. Ob das gelingt, wird in dieser Studie am Lernfortschritt von 450 Schüler_innen an Waldorf- und Regelschulen untersucht. Als Gütemaßstab für Progression wird die Ausprägung der... more

    Access:
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    No inter-library loan

     

    Geschichtsunterricht soll historisches Denken fördern und fordern. Ob das gelingt, wird in dieser Studie am Lernfortschritt von 450 Schüler_innen an Waldorf- und Regelschulen untersucht. Als Gütemaßstab für Progression wird die Ausprägung der narrativen Kompetenz - repräsentiert durch die Bereiche Wissen, Chronologie, Argumentation, Gegenwartsbezug und Werturteil - herangezogen. Es werden sowohl schüler- als auch lehrerzentrierte Unterrichtsformen untersucht. Im Ergebnis zeigt sich, dass unabhängig von der Schulform auf den Feldern Wissen, Chronologie und Argumentation Fortschritte erzielt werden. Die Bereiche Gegenwartsbezug und Werturteil erweisen sich hingegen als problematisch.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Schürenberg, Wanda (Herausgeber)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783734408977
    RVK Categories: NB 8100
    DDC Categories: 370; 900
    Edition: 1st ed.
    Series: Wochenschau Wissenschaft
    Subjects: Geschichtsunterricht; Schüler; Narrativität; Waldorfschule; Regelschule; Geschichtsdenken; Lernerfolg
    Scope: 1 Online-Ressource (424 p.)
  4. Feedback und Rückmeldungen
    theoretische Grundlagen, empirische Befunde, praktische Anwendungsfelder
    Contributor: Ditton, Hartmut (Herausgeber); Müller, Andreas (Herausgeber)
    Published: [2014]
    Publisher:  Waxmann, Münster ; UTB GmbH, Stuttgart

    Die Autorinnen und Autoren nähern sich dem Themenfeld Feedback und Rückmeldung von einem möglichst allgemeinen, fachbereichsübergreifenden Standpunkt aus. Ziel ist es hierbei, auf Basis vorliegender empirischer Befunde und begründeter theoretischer... more

    Access:
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    No inter-library loan
    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    No inter-library loan

     

    Die Autorinnen und Autoren nähern sich dem Themenfeld Feedback und Rückmeldung von einem möglichst allgemeinen, fachbereichsübergreifenden Standpunkt aus. Ziel ist es hierbei, auf Basis vorliegender empirischer Befunde und begründeter theoretischer Überlegungen den domänenübergreifenden Austausch zu fördern und den Blick für Grundprinzipien, die hinter der Gestaltung und Wirkungsweise von Feedback stehen, zu öffnen und zu schärfen.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Ditton, Hartmut (Herausgeber); Müller, Andreas (Herausgeber)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783830980902
    Other identifier:
    RVK Categories: DO 1250 ; CX 3000 ; DP 1100 ; DP 1760 ; ZX 7200
    DDC Categories: 650; 370; 150
    Subjects: Rückmeldung; Lernerfolg; Arbeitsleistung; Motivation
    Scope: 1 Online-Ressource (242 Seiten)
  5. Schule Im Kontext Sprachlicher und Soziokultureller Pluralität
    Perspektiven Von Schülerinnen
    Author: Gerber, Eva
    Published: 2014
    Publisher:  Logos Verlag Berlin, Berlin ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Gießen
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783832595531
    RVK Categories: DO 9000
    DDC Categories: 370
    Series: Berliner Arbeiten Zur Erziehungs- und Kulturwissenschaft Ser. ; v.68
    Subjects: Schuljahr 4-6; Interkulturelle Erziehung; Mehrsprachigkeit; Vielfalt; Lernerfolg; Bildungsforschung
    Scope: 1 Online-Ressource (107 pages)
    Notes:

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  6. Gamify Your Classroom
    A Field Guide to Game-Based Learning – Revised edition
    Published: 2018
    Publisher:  Peter Lang Inc., New York ; Peter Lang International Academic Publishers, Bern

    This completely revised and expanded field guide is packed with new innovative ideas on how to implement game-based learning and gamification techniques in everyday teaching. With nearly two dozen more experts than the first edition, this book... more

    Access:
    Universitätsbibliothek Gießen
    No inter-library loan

     

    This completely revised and expanded field guide is packed with new innovative ideas on how to implement game-based learning and gamification techniques in everyday teaching. With nearly two dozen more experts than the first edition, this book contains interviews with more than 70 authorities in the field, including academics such as James Paul Gee, Kurt Squire, Mizuko (Mimi) Ito, Lee Sheldon, Jordan Shapiro, and Mary Flanagan. The author also shares conversations with experts from numerous organizations such as Common Sense Media, iCivics, DragonBox, Connected Camps, GlassLab Games, Schell Games, Institute of Play, Games for Change, BrainPOP, Tiggly, Toca Boca, ThinkFun, BrainQuake, Filament Games, BreakoutEDU, Kahoot, Classcraft, and more. Featuring a new introduction, as well as a foreword from USA Today’s national K-12 education writer Greg Toppo, this book provides new practical lesson plan ideas, ready-to-use games, and links for further research in each updated chapter. Included are best practice recommendations from star game-based learning teachers, including Steve Isaacs, Peggy Sheehy, Michael Matera, Rafranz Davis, Zack Gilbert, and Paul Darvasi. Regardless of your teaching discipline or grade level, whether you are new to game-based learning or if you have experience and want to take a deeper dive, this book will engage and reinvigorate the way you teach and how your students learn!... "Matthew Farber’s «Gamify Your Classroom» is the definitive guide to game-based learning. Whether you are dipping your toes in the pool or swimming in the deep end, this book is a rich resource. He has left no stone unturned as he provides background of game theory, history of the game industry (commercial and educational) and a tremendous practical overview of what is happening in the game-based learning space. The book is an easy read and demonstrates that he is a walking encyclopedia on the topic. I am truly amazed at the fact that Farber clearly connected with everyone in the field, and ties the work together beautifully."—Steve Isaacs, Middle School Teacher of Video Game Design and Development... "The world of games in education is vast. Matthew Farber is a clear-eyed guide to lands both familiar and foreign, and «Gamify Your Classroom» is a combined atlas and encyclopedia of game-based learning. This book is valuable for teachers, school leaders, and scholars. No matter what your destination in game-based learning, Farber can help you navigate like a native."—Barry Fishman, Professor, University of Michigan... "Matthew Farber’s voice rings with authenticity—he’s a real teacher, in a real classroom, who is passionate about working with young people. He is a true practitioner of what he presents, but he also is able to float above his school to offer us a comprehensive, bird’s eye view of the complicated and often contradictory field of games and learning. It is a gift for all of us to have a teacher’s voice as part of the literature and research in this field. In this book, Farber has done what games and play have the power to do—raise big questions, investigate different perspectives and stories, explore challenges, and allow us to emerge from the experience full of joyous curiosity and inspired to learn more."—Rebecca Rufo-Tepper, Director of Programs, Institute of Play...

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Knobel, Michele; Farber, Matthew
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781433138829
    Other identifier:
    DDC Categories: 370
    Edition: 1st, New ed.
    Series: New Literacies and Digital Epistemologies ; 77
    Subjects: Lernspiel; Unterrichtsmethode; Lernerfolg; Computerspiel; Videospiel
    Scope: 1 Online-Ressource
  7. Serious Games: The Challenge
    ITEC/CIP/T 2011: Joint Conference of the Interdisciplinary Research Group of Technology, Education, Communication, and the Scientific Network on Critical and Flexible Thinking,Ghent, Belgium, October 19-21, 2011, Revised Selected Papers
    Contributor: De Wannemacker, Stefan (Herausgeber); Vandercruysse, Sylke (Herausgeber); Clarebout, Geraldine (Herausgeber)
    Published: 2012
    Publisher:  Springer Berlin Heidelberg, Berlin, Heidelberg ; Springer International Publishing AG, Cham

    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: De Wannemacker, Stefan (Herausgeber); Vandercruysse, Sylke (Herausgeber); Clarebout, Geraldine (Herausgeber)
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783642338144; 3642338143
    Other identifier:
    DDC Categories: 004; 370
    Edition: 1st edition 2012
    Series: Communications in Computer and Information Science ; 280
    Subjects: E-Learning; Lernspiel; Computerspiel; Lernerfolg; Bildungsforschung; Microcomputers; Education; Application software; User interfaces (Computer systems); Human-computer interaction; Artificial intelligence; Computers and civilization; Personal Computing; Computers and Education; Computer and Information Systems Applications; User Interfaces and Human Computer Interaction; Artificial Intelligence; Computers and Society
    Scope: 1 Online-Ressource (VIII, 91 Seiten), 10 illus.
  8. Gamification in der beruflichen Weiterbildung. Chancen und Grenzen für die Verringerung der Dropout-Quote
    Published: 2022
    Publisher:  GRIN Verlag, München

  9. Der Einsatz von Tablet-PCs im Schulunterricht
    Author: Anonym
    Published: 2015
    Publisher:  GRIN Verlag, München

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783656908098
    Other identifier:
    9783656908098
    Edition: 1. Auflage, digitale Originalausgabe
    Subjects: Tablet PC; Unterricht; Neue Medien; Medienpädagogik; Lernerfolg
    Other subjects: (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)FOR009000: FOREIGN LANGUAGE STUDY / German; Tablet;Notebook; (VLB-WN)9576: Pädagogik / Sekundarstufe I, II
    Scope: Online-Ressource, 14 Seiten
    Notes:

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  10. Gamification zur Förderung der Lernmotivation im Distanzunterricht
    Published: 2022
    Publisher:  GRIN Verlag, München

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783346748942
    Other identifier:
    9783346748942
    Edition: 1. Auflage, digitale Originalausgabe
    Subjects: Gamification; Lernmotivation; Lernerfolg; Fernunterricht; Leistungsmotivation; Motivation; Hochschule
    Other subjects: (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)EDU009000: EDUCATION / Educational Psychology; Lernmotivation;Motivation;Distanzunterricht;Gamification;Pädagogik;Pädagogische Psychologie; (VLB-WN)9572: Pädagogik / Bildungswesen
    Scope: Online-Ressource, 17 Seiten
    Notes:

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  11. Gamify Your Classroom
    A Field Guide to Game-Based Learning – Revised edition
    Published: 2018
    Publisher:  Peter Lang Verlag, New York

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781433138829
    Other identifier:
    9781433138829
    Edition: digitale Originalausgabe
    Series: New Literacies and Digital Epistemologies ; 77
    Subjects: Lernspiel; Unterrichtsmethode; Lernerfolg; Computerspiel; Videospiel
    Other subjects: (Produktform)Electronic book text; (VLB-WN)9570: Pädagogik; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; Based; Classroom; Farber; Field; Game; Gamify; Guide; Learning; NEWLIT; Your; edition; revised
    Scope: Online-Ressource, XXII, 348 Seiten
  12. Motivation als Voraussetzung zum Lernerfolg. Welche Fähigkeiten sind wichtig für erfolgversprechendes Lernen?
    Published: 2022
    Publisher:  GRIN Verlag, München

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783346758033
    Other identifier:
    9783346758033
    Edition: 1. Auflage
    Subjects: Lernmotivation; Schüler; Lernerfolg; Lernen; Motivation; Intrinsische Motivation; Lerntechnik
    Other subjects: (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)EDU009000: EDUCATION / Educational Psychology; motivation;voraussetzung;lernerfolg;welche;fähigkeiten;lernen; (VLB-WN)9574: Pädagogik / Schulpädagogik, Didaktik, Methodik
    Scope: Online-Ressource, 8 Seiten
    Notes:

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  13. Gamification in der beruflichen Weiterbildung. Chancen und Grenzen für die Verringerung der Dropout-Quote
    Published: 2022
    Publisher:  GRIN Verlag, München

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783346635914
    Other identifier:
    9783346635914
    Edition: 1. Auflage, digitale Originalausgabe
    Subjects: Gamification; Berufliche Fortbildung; Computerspiel; Weiterbildung; Lernerfolg; Unterrichtsmethode
    Other subjects: (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)EDU002000: EDUCATION / Adult & Continuing Education; Gamification;Motivation;Dropout;Berufliche Weiterbildung;Lernen im Erwachsenenalter;Lebenslanges Lernen; (VLB-WN)9577: Pädagogik / Erwachsenenbildung
    Scope: Online-Ressource, 21 Seiten
    Notes:

    Vom Verlag als Druckwerk on demand und/oder als E-Book angeboten

  14. Feedback und Rückmeldungen
    theoretische Grundlagen, empirische Befunde, praktische Anwendungsfelder
    Contributor: Ditton, Hartmut (Publisher); Müller, Andreas (Publisher)
    Published: [2014]; © 2014
    Publisher:  Waxmann, Münster [u.a.]

    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der LMU München
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Evangelische Hochschule Nürnberg, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschulbibliothek Rosenheim
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Contributor: Ditton, Hartmut (Publisher); Müller, Andreas (Publisher)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783830980902
    RVK Categories: DO 1250 ; CX 3000 ; DP 1100 ; DP 1760 ; AL 34000
    Subjects: Schulleistung; Lernerfolg; Rückmeldung; Lehr-Lern-Forschung; Motivation
    Scope: 1 Online-Ressource (242 Seiten), Illustrationen, Diagramme
    Notes:

    Literaturangaben

  15. Innovating university teaching and learning
    reports from university lecturers
    Published: 2013
    Publisher:  Budrich UniPress Ltd., Opladen, [Leverkusen, Germany]

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783863880347; 9783863881948
    Subjects: Education, Higher / Slovakia; Educational innovations / Slovakia; Lernerfolg; Unterrichtsmethode; Motivation
    Other subjects: Electronic books
    Scope: 1 Online-Ressource (127 pages)
    Notes:

    Includes bibliographical references at the end of each chapters and index

  16. Schule im Kontext sprachlicher und soziokultureller Pluralität
    Perspektiven von Schülerinnen
    Author: Gerber, Eva
    Published: 2014
    Publisher:  Logos Verlag, Berlin

    Universitätsbibliothek Bamberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783832595531
    RVK Categories: DO 9000
    DDC Categories: 370
    Series: Berliner Arbeiten zur Erziehungs- und Kulturwissenschaft ; Band 68
    Subjects: Mehrsprachigkeit; Bildungsforschung; Schuljahr 4-6; Lernerfolg; Vielfalt; Interkulturelle Erziehung
    Other subjects: Grundschule; Mehrsprachigkeit; kulturelle Vielfalt; Schülerperspektive; Gruppendiskussion
    Scope: 1 Online-Ressource (107 Seiten)
  17. Mehrsprachiges Vorlesen durch die Lehrperson
    Handbuch zu Theorie und Praxis
    Contributor: Hilbe, Robert (Publisher); Kutzelmann, Sabine (Publisher); Massler, Ute (Publisher); Peter, Klaus-Michael (Publisher)
    Published: 2017
    Publisher:  Verlag Barbara Budrich, Opladen ; Berlin ; Toronto

    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Evangelische Hochschule Nürnberg, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschulbibliothek Rosenheim
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Hilbe, Robert (Publisher); Kutzelmann, Sabine (Publisher); Massler, Ute (Publisher); Peter, Klaus-Michael (Publisher)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783847410102
    RVK Categories: DP 4230
    DDC Categories: 370
    Subjects: Mehrsprachigkeit; Lernerfolg; Vorlesen; Unterrichtsmethode
    Other subjects: Lesemotivation; Mehrsprachiges Vorlesen; sprachenübergreifende Hörstrategien; Pädagogik
    Scope: 1 Online-Ressource (204 Seiten), Illustrationen, Diagramme
  18. Performing arts as high-impact practice
    Contributor: Hayford, Michelle (Publisher); Kattwinkel, Susan (Publisher)
    Published: [2018]; © 2018
    Publisher:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    Universitätsbibliothek Passau
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Contributor: Hayford, Michelle (Publisher); Kattwinkel, Susan (Publisher)
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783319729442
    Other identifier:
    Series: The arts in higher education
    Subjects: Education; Performing arts; Educational policy; ducation and state; Higher education; Education; Creativity and Arts Education; Higher Education; Performing Arts; Educational Policy and Politics; Angewandte Kunst; Interdisziplinarität; Kreativität; Hochschulbildung; Lernerfolg
    Scope: 1 Online-Ressource (xii, 312 Seiten), Illustrationen
  19. What successful teachers do
    101 research-based classroom strategies for new and veteran teachers

    Covering topics ranging from collaborating with learners and the community to classroom discipline and student assessment, this easy-to-follow handbook helps new teachers as they tackle instructional challenges for the first time and provides new... more

     

    Covering topics ranging from collaborating with learners and the community to classroom discipline and student assessment, this easy-to-follow handbook helps new teachers as they tackle instructional challenges for the first time and provides new solutions for veteran teachers looking for fresh ideas

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781483350417
    RVK Categories: CP 3000 ; DP 1740
    Edition: 2nd ed
    Subjects: Effective teaching; Motivation in education; Unterrichtsführung; Motivation; Lernerfolg
    Scope: xviii, 253 p.
    Notes:

    Originally published in 2003

    Includes bibliographical references and index

  20. Innovating teaching and learning
    reports from university lecturers
    Contributor: Adamová, L'udmila (Herausgeber)
    Published: 2013
    Publisher:  Budrich UniPress, Opladen [u.a.]

    Access:
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Siegen
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Adamová, L'udmila (Herausgeber)
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783863881948; 9783863880347
    Subjects: Unterrichtsmethode; Motivation; Lernerfolg
    Scope: 127 S.
  21. Feedback und Rückmeldungen
    theoretische Grundlagen, empirische Befunde, praktische Anwendungsfelder
    Contributor: Ditton, Hartmut (Herausgeber); Müller, Andreas (Herausgeber)
    Published: 2014; © 2014
    Publisher:  Waxmann, Münster ; New York

    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Koblenz
    No inter-library loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Ditton, Hartmut (Herausgeber); Müller, Andreas (Herausgeber)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783830980902
    Subjects: Rückmeldung; Lernerfolg; Arbeitsleistung; Motivation
    Scope: 1 Online-Ressource (242 Seiten)
  22. Handbuch Validierung non-formal und informell erworbener Kompetenzen
    disziplinäre, theoretische und konzeptionelle Zugänge
    Contributor: Schmid, Martin (Publisher)
    Published: [2023]; © 2023
    Publisher:  wbv, Bielefeld

    Access:
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschulbibliothek Ansbach
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Staatliche Bibliothek, Schloßbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschule Augsburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Augsburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Staatsbibliothek Bamberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Bamberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Landesbibliothek Coburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Hochschule Weihenstephan-Triesdorf, Zentralbibliothek
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Hochschulbibliothek Ingolstadt
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Bayerische Staatsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Deutsches Museum, Bibliothek
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Hochschule München, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Katholische Stiftungshochschule München, Bibliothek München
    No inter-library loan
    Landesamt für Digitalisierung, Breitband und Vermessung, Bibliothek
    No inter-library loan
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der LMU München
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Neu-Ulm, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Evangelische Hochschule Nürnberg, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Deutsches Forum für Kunstgeschichte, Bibliothek
    Universitätsbibliothek Passau
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Leibniz-Institut für Ost- und Südosteuropaforschung, Bibliothek
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Staatliche Bibliothek Regensburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Regensburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Universitätsbibliothek Würzburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Source: Union catalogues
    Contributor: Schmid, Martin (Publisher)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783763971657
    Other identifier:
    RVK Categories: DW 1300 ; DW 1000
    Series: Erwachsenenbildung und lebensbegleitendes Lernen. Forschung & Praxis ; Band 48
    Subjects: Informelles Lernen; Kompetenz; Lernerfolg; Lebenslanges Lernen; Erwachsenenbildung; Europäische Union <Motiv>; Validierung; Formale Bildung; Weiterbildung
    Other subjects: Validierung; Anerkennung; Zertifizierung; informelles Lernen; non formale Bildung; Kompetenzen; Europäische Union; lebenslanges Lernen; OpenLibrary 2022
    Scope: 1 Online-Ressource (511 Seiten), Illustrationen, Diagramme
  23. 101 Tipps für Unterrichtsgespräche
    die gelingende Praxis einer Königsdisziplin : mit E-Book inside
    Published: 2023
    Publisher:  Beltz, Weinheim ; Basel

    Universitätsbibliothek Bamberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Regensburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Würzburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783407259240
    RVK Categories: DP 2160 ; DP 1000
    Edition: 1. Auflage
    Subjects: Lehrerverhalten; Lernerfolg; Lehrer; Unterricht; Kommunikationsverhalten; Schüler; Unterrichtsklima; Unterrichtsgespräch
    Other subjects: Methode; Gesprächsführung; gelenktes Unterrichtsgespräch; fragend-entwickelndes Unterrichtsgespräch; Frontalunterricht; Rhetorik; Kommunikation
    Scope: 1 Online-Ressource (342 Seiten)
  24. Schule im Kontext sprachlicher und soziokultureller Pluralität
    Perspektiven von Schülerinnen
    Author: Gerber, Eva
    Published: 2014
    Publisher:  Logos Verlag, Berlin ; Preselect.media, Grünwald

    Access:
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783832595531
    RVK Categories: DO 9000
    DDC Categories: 370
    Series: Berliner Arbeiten zur Erziehungs- und Kulturwissenschaft ; Band 68
    Subjects: Schuljahr 4-6; Interkulturelle Erziehung; Mehrsprachigkeit; Vielfalt; Lernerfolg; Bildungsforschung
    Scope: 1 Online-Ressource (107 Seiten)
    Notes:

    Literaturangaben

  25. Mehrsprachiges Vorlesen durch die Lehrperson
    Published: 2017
    Publisher:  Verlag Barbara Budrich, Leverkusen ; UTB GmbH, Stuttgart

    Access:
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Kutzelmann, Sabine; Massler, Ute; Peter, Klaus
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783847410102
    RVK Categories: HD 205
    Edition: 1. Aufl.
    Subjects: Vorlesen; Unterrichtsmethode; Mehrsprachigkeit; Lernerfolg