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  1. "Doctoratus est dignitas"
    la lezione di Bartolo
    Published: 2014

    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
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    Source: Union catalogues
    Language: Italian
    Media type: Article (journal)
    Parent title:
    Annali di storia delle università italiane; Bologna, 2014; 18.2014, 33-44
    Subjects: Kommentar; Würde <Motiv>; Vorlesung; Universität; Doktorgrad
    Other subjects: Bartolus de Saxoferrato (1314-1357)
    Notes:

    Zsfassung in engl. Sprache

  2. Falscher Doktortitel auf Bewertungsportal ohne Zutun des Arztes
    §3 UWG, §5 Abs 1 S. 1 UWG, §5 Abs. 2 Nr. 3 UWG, §8 Abs. 1 S 1 UWG, §8 Abs. 3 Nr. 2 UWG

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Article (journal)
    Format: Online
    ISSN: 1433-8629
    Other identifier:
    Parent title:
    In:: Medizinrecht; Berlin ; Heidelberg ; New York, NY : Springer, 1998-; 35, Heft 7 (26.7.2017), 569-572, 7.2017; Online-Ressource
    Corporations / Congresses:
    LG Hamburg, Urt. v. 26.7.2016 – 312 O 574/15 (noch nicht rechtskräftig; anhängig beim Hanseatischen OLG Hamburg – 3 U 195/16) (Verfasser)
    Subjects: Arzt; Doktorgrad; Sorgfaltspflicht; Verkehrssicherungspflicht; Unterlassung; Zahn; Literaturproduktion
    Other subjects: (lcsh)Law.; (lcsh)Medicine.; (lcsh)Medical laws and legislation.; Law.; Medical Law.; Medicine/Public Health, general.
    Scope: Online-Ressource, online resource.
  3. The state of doctoral research in Uzbekistan
    results of a survey of doctoral students in agricultural economics
    Published: 2017
    Publisher:  Leibniz Institute of Agricultural Development in Transition Economies (IAMO), Halle (Saale), Germany

    The present study assesses the state of doctoral research and postgraduate education in agricultural economics in higher education institutions (HEI) in Uzbekistan and outlines initiatives for change. To better understand the content, process, and... more

    Leibniz-Institut für Agrarentwicklung in Transformationsökonomien, Bibliothek
    No inter-library loan
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    No inter-library loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    eBook
    No inter-library loan
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 50 (164)
    No inter-library loan

     

    The present study assesses the state of doctoral research and postgraduate education in agricultural economics in higher education institutions (HEI) in Uzbekistan and outlines initiatives for change. To better understand the content, process, and outcomes of postgraduate education and doctoral research, a survey of 72 doctoral students in HEI was conducted. The survey data show that the respondents cooperate little with their peers outside of Uzbekistan, lack international peer-reviewed publications and training in relevant theories and methods, and are underrepresented in international scientific events and associations. Furthermore, the scarcity of research funds and individual research space, as well as an excessive teaching load were indicated as key factors affecting the quality of doctoral research. Almost all respondents were satisfied with their current supervision, but were interested in being co-supervised by foreign professors. Most PhD students wish to continue their professional career within academia. Future reforms should enhance the quality and relevance of structured education programmes for PhD students, raise the incentives for conducting high-quality research that is published internationally, and support national and international collaboration between researchers. Die vorliegende Studie bewertet die aktuelle Lage von Promotionsvorhaben und Doktorandenausbildung im Fach Agrarökonomie an Hochschulen in Usbekistan und unterbreitet Vorschläge für Veränderungen. Um einen Überblick über den Inhalt, den Ablauf und die Ergebnisse der Doktorandenausbildung und von Promotionsvorhaben zu gewinnen, wurden 72 Doktoranden an Hochschulen befragt. Die Ergebnisse der Befragung weisen auf eine fehlende Zusammenarbeit mit Kollegen außerhalb Usbekistans, einen Mangel an Veröffentlichungen in internationalen Zeitschriften mit Gutachtersystem sowie an Fort- und Ausbildungsmöglichkeiten zu den entsprechenden Theorien und Methoden, des Weiteren auf die Unterrepräsentanz der Doktoranden bei internationalen wissenschaftlichen Veranstaltungen und Organisationen hin. Zudem zählen auch mangelnde Forschungsmittel und individuelle Räumlichkeiten sowie eine überhöhte Anzahl an Unterrichtsstunden zu den genannten Hauptgründen, die sich auf die Qualität der Promotionsforschung auswirken. Fast alle Befragten waren mit ihrer aktuellen Betreuung zufrieden, sie drückten allerdings Interesse an einer Co-Betreuung durch einen Professor oder eine Professorin im Ausland aus. Die meisten Doktoranden streben eine wissenschaftliche Karriere an. Zukünftige Reformen sollten auf eine Verbesserung der Qualität und Relevanz der strukturierten Doktorandenausbildung, eine Erhöhung der Anreize zur Durchführung von hochwertigen international veröffentlichten Forschungsarbeiten und die Unterstützung von nationaler und internationaler Zusammenarbeit zwischen Forschenden zielen. В настоящей работе проводится исследование системы докторантуры и послевузовского образования в области экономики сельского хозяйства в высших учебных заведениях (ВУЗ) Узбекистана и излагаются инициативы для возможных изменений. Для лучшего понятия содержания, процесса и результатов послевузовского образования и докторских исследований были опрошены 72 докторанта-исследователя. Данные опроса показывают, что респонденты мало взаимодействуют с другими докторантами за пределами Узбекистана и недостаточно участвуют в международных научных мероприятиях и ассоциациях. Анализ показал, что уровень публикуемости в международных рецензируемых журналах и доступность теоретических и методологических курсов остаются низкими. Кроме того, нехватка исследовательских фондов и офисного пространства, а также чрезмерная преподавательская нагрузка указывались в качестве ключевых факторов, влияющих на качество докторских исследований. Большинство респондентов указали, что они довольны своими научными руководителями, и отметили свою заинтересованность в работе под научным руководством зарубежного профессора. Большинство докторантов выразили свою заинтересованность продолжить свою профессиональную карьеру в сфере академии. Будущие реформы должны повысить качество и актуальность структурированных образовательных программ для исследователей, повысить стимулы для проведения вы сококачественных исследований, результаты которых публиковались бы на международном уровне, а также оказать поддержку развитию исследовательского сотрудничества на национальном и международном уровнях.

     

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    Content information
    Volltext (kostenfrei)
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/168313
    Series: Discussion paper / Leibniz Institute of Agricultural Development in Transition Economies ; no. 164
    Subjects: Usbekistan; Landwirtschaftliches Studium; Doktorgrad;
    Scope: 1 Online-Ressource (53 Seiten, 0,48 MB), Diagramme