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  1. Customer competences and innovation capability
    empirical investigation for the example of the German video games industry
    Published: 2015
    Publisher:  Cuvillier, Göttingen

    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    QP 210 I29 78591
    No inter-library loan
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2015/2719
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A15-2608
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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    ISBN: 9783954049165
    Other identifier:
    9783954049165
    RVK Categories: QP 210
    Edition: 1. Aufl.
    Subjects: Open Innovation; Dynamische Kompetenzen; Kunden; Qualifikation; Computerspieleindustrie; Deutschland
    Scope: XX, 413 S., graph. Darst.
    Notes:

    Zugl.: Bremen, Univ., Diss., 2014

  2. Towards an employer brand
    an evidence-based approach to develop an employer brand ; a case study of a Berlin-based business incubator in the online and mobile gaming industry
    Published: 2015
    Publisher:  IMB, Berlin

    This paper analyses and lays the ground for the development of an employer brand that is designed to help a Berlin-based business incubator to attract and retain tech talent. The company case exemplifies which elements are necessary to develop an... more

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 399 (82)
    No inter-library loan

     

    This paper analyses and lays the ground for the development of an employer brand that is designed to help a Berlin-based business incubator to attract and retain tech talent. The company case exemplifies which elements are necessary to develop an employer brand and how distinguishing characteristics of an employer brand may look like. It gets clear that an one-size-fits-all approach is not effective. Diese Studie analysiert und konzipiert die Entwicklung einer Arbeitgebermarke als Instrument zur Rekrutierung und Bindung von Softwareentwicklern für einen Berliner Inkubator in der Online- und Mobile-Gaming Branche. Die Studie macht anhand eines Praxisfalls deutlich, welche Elemente benötigt werden, um zu einer Arbeitgebermarke zu gelangen, wie diese Elemente evidenzbasiert entwickelt werden können und welche differenzierenden Kernelemente eine Arbeitgebermarke umfassen kann. Es wird deutlich, dass eine One-size-fits-all Lösung nicht zielführend wäre.

     

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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/111287
    Series: Working Paper des IMB ; 82
    Subjects: Personalmarketing; Personalbeschaffung; Mitarbeiterbindung; IT-Berufe; Computerspieleindustrie; Technologiepark; Berlin; Deutschland
    Scope: Online-Ressource (28 S.), graph. Darst.
    Notes:

    Zsfassung in dt. Sprache