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Displaying results 51 to 68 of 68.

  1. The micro-foundations of catch-up
    evidence from South Korean and Chinese high-tech industries
    Published: June 2020

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    03.e.2394
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    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2021 A 29237
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A/785529
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    A 280867
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    Universitätsbibliothek Leipzig
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    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    H 6712 Ex.2
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    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    2453/552
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    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    H 6712
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    Universitätsbibliothek Stuttgart
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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    RVK Categories: ZG 9080
    Subjects: Hochtechnologie; Wirtschaftliche Konvergenz; Lithium; Batterie; Elektrofahrzeug; Wissenstransfer; Mikrofundierung; Südkorea; China
    Scope: 105 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Notes:

    Literaturverzeichnis: Seite 102-105

    Enthält unter anderem 3 Aufsätze

    Dissertation, University of Hohenheim, 2020

  2. Soaking Up the Sun
    Battery Investment, Renewable Energy, and Market Equilibrium
    Published: 2021
    Publisher:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    We develop a dynamic competitive equilibrium model of battery adoption and operations to evaluate the social value and adoption trajectory of utility-scale batteries and examine policy counterfactuals. The first battery unit breaks even in 2027 when... more

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
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    Universitätsbibliothek Freiburg
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    We develop a dynamic competitive equilibrium model of battery adoption and operations to evaluate the social value and adoption trajectory of utility-scale batteries and examine policy counterfactuals. The first battery unit breaks even in 2027 when renewable energy share reaches 52% and expected capital costs are $259/kWh. While the competitive market will install 10 MWh by 2030, competitive adoption does not reach 5,000 MWh until 2043 because the marginal value of investment sharply declines in aggregate capacity. California's 1,300 MW battery mandate implies subsidies of 49% and creates deadweight losses of $433 million relative to a competitive battery market

     

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Series: NBER working paper series ; no. w29133
    Subjects: Erneuerbare Energie; Sonnenenergie; Photovoltaik; Batterie; Kalifornien
    Scope: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Notes:

    Hardcopy version available to institutional subscribers

  3. North-South Displacement Effects of Environmental Regulation
    The Case of Battery Recycling
    Published: 2021
    Publisher:  National Bureau of Economic Research, Cambridge, Mass

    This study examines the effect of a tightening of the U.S. air-quality standard for lead in 2009 on the relocation of battery recycling to Mexico and on infant health in Mexico. In the U.S., airborne lead dropped sharply near affected plants, most of... more

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
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    Universitätsbibliothek Freiburg
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    This study examines the effect of a tightening of the U.S. air-quality standard for lead in 2009 on the relocation of battery recycling to Mexico and on infant health in Mexico. In the U.S., airborne lead dropped sharply near affected plants, most of which were battery-recycling plants. Exports of used batteries to Mexico rose markedly. In Mexico, production increased at battery-recycling plants, relative to comparable industries, and birth outcomes deteriorated within two miles of those plants, relative to areas slightly farther away. The case provides a salient example of a pollution-haven effect between a developed and a developing country

     

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      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Series: NBER working paper series ; no. w29146
    Subjects: Kreislaufwirtschaft; Batterie; Blei; Umweltbelastung; Gesundheitsrisiko; Kinder; Mexiko; USA
    Scope: 1 Online-Ressource, illustrations (black and white)
    Notes:

    Hardcopy version available to institutional subscribers

  4. Energiespeicher-Monitoring 2018
    Leitmarkt- und Leitanbieterstudie: Lithium-Ionen-Batterien für die Elektromobilität
    Published: [Dezember 2018]
    Publisher:  Fraunhofer-Institut für System- und Innovationsforschung ISI, Karlsruhe

    Access:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
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    Universitätsbibliothek Clausthal
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    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
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    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Bibliothek der Hochschule Hannover
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
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    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
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    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
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    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
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    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
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    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    FbTIB
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    03XP0040B
    01165305
    Subjects: Batterie; Elektrofahrzeug; Schlüsselindustrie; Marktstruktur; Welt; Deutschland
    Scope: 1 Online-Ressource (92 Seiten, 2,41 MB), Diagramme
    Notes:

    Unterschiede zwischen dem gedruckten Dokument und der elektronischen Ressource können nicht ausgeschlossen werden

  5. Closing the loop on energy access in Africa
    Published: May 2021
    Publisher:  World Economic Forum, Cologny/Geneva, Switzerland

    Widening access to clean, reliable electricity is one of the greatest challenges to sustainable development in Africa. Energy storage, particularly batteries, will be critical in supporting Africa's progress to full energy access by 2030, enabling... more

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Widening access to clean, reliable electricity is one of the greatest challenges to sustainable development in Africa. Energy storage, particularly batteries, will be critical in supporting Africa's progress to full energy access by 2030, enabling off-grid and on-grid electrification. But the increasing demand for batteries also brings challenges, due to the growing stream of decommissioned batteries. This report aims to advance the Global Battery Alliance's 2030 vision to provide 600 million people with access to electricity via battery deployment. The World Economic Forum, in collaboration with the GBA, the Energy Storage Partnership and the Faraday Institution, supported by the African Circular Economy Alliance, seeks to support energy access outcomes through the sustainable scale-up of batteries in sub-Saharan Africa and mobilize actions to reduce the gap between those with and without electricity by 70%. This report aims to advance the Global Battery Alliance's 2030 vision to provide 600 million people with access to electricity via battery deployment.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Series: White paper / World Economic Forum
    Subjects: Batterie; Elektrizitätsversorgung; Betriebliche Wertschöpfung; Kreislaufwirtschaft; Afrika
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 44 Seiten), Illustrationen
  6. Entwicklung einer Wertschöpfungskette für das Recycling von Lithium-Ionen-Batterien (LIB) in Österreich
    Published: September 2021
    Publisher:  WIFO, Österreichisches Institut für Wirtschaftsforschung, Wien

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    C 284642
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    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Köberl, Katharina (MitwirkendeR); Markytan, Susanne (MitwirkendeR)
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Print
    Subjects: Batterie; Kreislaufwirtschaft; Betriebliche Wertschöpfung; Österreich
    Scope: XXVII, 138 Seiten, Illustrationen, 30 cm
  7. A charging infrastructure network for battery electric trucks in Europe
    Published: 2021
    Publisher:  Fraunhofer ISI, Karlsruhe

    Facing climate change, The European Union has set ambitious greenhouse gas (GHG) reduction targets. Within Europe, heavy-duty vehicles (HDV) account for a quarter of greenhouse gas emissions in the transport sector and therefore plays a central role... more

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 224
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    Facing climate change, The European Union has set ambitious greenhouse gas (GHG) reduction targets. Within Europe, heavy-duty vehicles (HDV) account for a quarter of greenhouse gas emissions in the transport sector and therefore plays a central role in achieving the climate targets. A potential solution to reduce GHG emissions is the use of battery electric vehicles (BEV). However, the limited range of BEV requires a European public fast-charging network to ensure widespread deployment of BEV. Here, European road freight transport flows are modelled based on the publicly available European Transport policy Information System (ETISplus) dataset. The resulting truck flows serve as input for a charging infrastructure network model. Potential charging stations are located using a coverage-oriented approach and sized according to a queuing model such that an average waiting time of five minutes is guaranteed at each location. Our results show that for a share of 15% BEV in HDV stock and a dense network with charging locations every 50 km, a total of 4,067 charging points at 1,640 locations are required by 2030. In contrast, with a share of 5% BEV and charging locations every 100 km, 1,715 charging points are needed at 812 locations. Our findings provide insights for the design of a public fastcharging network in Europe and thus supports the planning of future infrastructure projects.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/235603
    Series: Working paper sustainability and innovation ; no. S 2021, 02
    Subjects: Straßengüterverkehr; Elektrofahrzeug; Ladeinfrastruktur; Lastkraftwagen; Batterie; Europa
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 33 Seiten), Illustrationen
  8. Rohstoffe für die E-Mobilität
    entwicklungspolitische Perspektiven
    Published: Mai 2021
    Publisher:  Bundesanstalt für Geowissenschaften und Rohstoffe (BGR), Hannover

    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    Dn
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Content information
    Volltext (kostenfrei)
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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Subjects: Elektromobilität; Elektrofahrzeug; Batterie; Rohstoff; Bergbau; Lieferkette; Nachhaltige Entwicklung; Entwicklungsländer; Schwellenländer
    Scope: 1 Online-Ressource (107 Seiten), Illustrationen, Diagramme, Karten
    Notes:

    Gesehen am 29.06.2021

    Volltext: PDF

  9. Batterierohstoffe für die Elektromobilität
    Published: 18.03.2021
    Publisher:  Deutsche Rohstoffagentur (DERA) in der Bundesanstalt für Geowissenschaften und Rohstoffe (BGR), Berlin-Spandau

    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Series: Themenheft
    Subjects: Batterie; Rohstoffversorgung; Risiko; Elektromobilität; Elektrofahrzeug; Deutschland; Rohstoffmarkt; NE-Metall; Unternehmenskonzentration; Welt; Batterie; Rohstoffversorgung; Risiko; Elektromobilität; Elektrofahrzeug; Deutschland; Rohstoffmarkt; NE-Metall; Unternehmenskonzentration; Welt
    Scope: 1 Online-Ressource (25 Seiten), Illustrationen
    Notes:

    Gesehen am 25.06.2021

    Volltext: HTML; PDF

  10. Supply chain for EV batteries: 2020 trade and value-added update
    Published: 2021
    Publisher:  Office of Industries, U.S. International Trade Commission, Washington, DC, USA

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Series: Office of Industries working paper / United States International Trade Commission ; no. ID-072 (January 2021)
    Subjects: Lieferkette; Elektrofahrzeug; Batterie; USA
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 28 Seiten), Illustrationen
  11. Batterien für Elektroautos
    Faktencheck und Handlungsbedarf : sind Batterien für Elektroautos der Schlüssel für eine nachhaltige Mobilität der Zukunft?

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Universitätsbibliothek Clausthal
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 756
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      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/233461
    Series: Policy Brief / Fraunhofer-Institut für System- und Innovationsforschung ISI ; 2020, 01
    Subjects: Elektrofahrzeug; Batterie; Produktlebenszyklus; Betriebliche Wertschöpfung
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 36 Seiten)
    Notes:

    Erscheint auch als Druck-Ausgabe

  12. POINT review of industrial transition of Greece
    renewables, batteries and their applications in mobility, agriculture, shipping and defence
    Published: 2021
    Publisher:  Publications Office of the European Union, Luxembourg

    Access:
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789276311409
    Other identifier:
    Series: EUR ; 30620
    JRC science for policy report
    Subjects: Systemtransformation; Erneuerbare Ressourcen; Batterie; Branchenentwicklung; Griechenland
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 130 Seiten), Illustrationen
  13. Energiespeicher-Roadmap (Update 2017) - Hochenergie-Batterien 2030+ und Perspektiven zukünftiger Batterietechnologien
    Published: Dezember 2017
    Publisher:  Fraunhofer-Institut für System- und Innovationsforschung ISI, Karlsruhe

    Access:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
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    Universitätsbibliothek Clausthal
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    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
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    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
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    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
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    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
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    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Bibliothek der Hochschule Hannover
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
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    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
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    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
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    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
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    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
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    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    FbTIB
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
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      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    03XP0040B
    01165305
    Subjects: Batterie; Technologiepolitik; Energieinfrastruktur; Lager; Elektrofahrzeug; Prognose
    Scope: 1 Online-Ressource (124 Seiten, 9,62 MB), Illustrationen, Diagramme
    Notes:

    Förderkennzeichen BMBF 03XP0040B

    Verbundnummer 01165305

    Unterschiede zwischen dem gedruckten Dokument und der elektronischen Ressource können nicht ausgeschlossen werden

  14. Advanced technologies for industry
    product watch : Solid-state-lithium-ion-batteries for electric vehicles
    Published: January 2021
    Publisher:  European Commission, Brussels

    Access:
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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789294604057
    Other identifier:
    Subjects: Technischer Fortschritt; Elektrofahrzeug; Lithium; Batterie; EU-Staaten
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 33 Seiten), Illustrationen
  15. Alternative Antriebe im Schienenverkehr
    Published: [2024]
    Publisher:  Fraunhofer ISI, Karlsruhe

    Der Schienenverkehr in Deutschland fährt bereits heute zu einem Großteil elektrisch (~90% der Verkehrsleistung auf ~60% elektrifizierten Strecken). Für eine vollständige Defossilisierung sind jedoch auch für die verbliebenen 10% Fahrleistung Lösungen... more

    Access:
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 224
    No inter-library loan

     

    Der Schienenverkehr in Deutschland fährt bereits heute zu einem Großteil elektrisch (~90% der Verkehrsleistung auf ~60% elektrifizierten Strecken). Für eine vollständige Defossilisierung sind jedoch auch für die verbliebenen 10% Fahrleistung Lösungen von Nöten. Aufgrund der lokalen Emissionsfreiheit eignen sich hierfür vor allem batterieelektrische und wasserstoffbetriebene Triebzüge. Es stellt sich dabei jedoch die Frage, welche Alternativen für welche Einsatzzwecke gut geeignet sind. Hierzu werden zwei Szenarien mit kurzen und langen Streckenabschnitten im Schienenpersonennahverkehr aus techno-ökonomischen Gesichtspunkten untersucht. Es zeigt sich, dass batterieelektrische Züge vor allem auf kürzeren Streckenabschnitten zum Einsatz kommen können, während wasserstoffbetriebene Züge zwar flexibler im Einsatz sind, aber einer höheren Auslastung bedürfen. Rund 80% der Streckenabschnitte in Deutschland wären zukünftig mit heutigen batterieelektrischen Zügen zu bewältigen, in 20% der Fälle wären wasserstoffbetriebene Züge geeigneter.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/283034
    Edition: [Version 02 (Februar 2024)]
    Series: Working paper sustainability and innovation ; no. S 2022, 01
    Subjects: Schienenpersonennahverkehr; Antriebstechnik; Batterie; Wasserstoff; Vergleich; Deutschland
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 32 Seiten), Illustrationen
  16. Wasserstoffanwendung im Verkehrssektor
    Published: Mai 2023
    Publisher:  Norddeutsches Reallabor, Hamburg

    Access:
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Series: Grüner Wasserstoff für die Energiewende ; Teil 3
    Subjects: Grüner Wasserstoff; Markt der Zukunft; Verkehrssektor; Technologievergleich; BEV; FCEV; ICEV; Brennstoffzelle; Batterie; Oberleitung; E-Fuels; synthetische Kraftstoffe; THG-Minderungsquote; Norddeutsches Reallabor
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 83 Seiten), Illustrationen
    Notes:

    Ohne Altersbeschränkung

  17. Is the share of renewable electricity in vehicle charging still above the grid mix in Europe?
    Published: February 2024
    Publisher:  Fraunhofer Institute for Systems und Innovation Research ISI, Karlsruhe, Germany

    Plug-in electric vehicles (PEV) are widely considered a promising option to reduce greenhouse gas (GHG) emissions in transport. The electricity used for charging is decisive for the environmental assessment of PEV. Most studies assume the average... more

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
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    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 224
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    Plug-in electric vehicles (PEV) are widely considered a promising option to reduce greenhouse gas (GHG) emissions in transport. The electricity used for charging is decisive for the environmental assessment of PEV. Most studies assume the average grid mix for charging. A study in 2021 showed that the share of renewables in charging electricity of PEV in Europe was above the grid mix. The present study provides an update of this study to further refine the database and to compare the results from 2021 and 2023. In addition, small methodological adjustments were implemented to improve the estimate of renewable electricity in PEV charging across Europe. Therefore, this article presents results of an extensive survey with over 3,400 PEV users in 13 countries across the EU. Results reveal that PEV users still charge their PEV mostly at home. However, the share of renewable charging tariffs for home charging decreased compared to the results from 2021. When considering all charging locations (home, work and public charging), the respective share of renewable contracted electricity, and the number of PEV per EU country, the share of renewables in the charging electricity of PEV has further increased and is still above the European grid mix (i.e., balanced total supplier mix). We discuss reasons for this finding by outlining differences between the results of the study from 2021 and the present one.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/283599
    Series: Working paper sustainability and innovation ; no. S 2024, 01
    Subjects: Elektrofahrzeug; Batterie; Elektrizität; Elektrizitätsversorgung; Konsumentenverhalten; Nachhaltige Energieversorgung; EU-Staaten
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 43 Seiten), Illustrationen
  18. Competitive implications of environmental regulation
    a study of six industries
    Published: 1994

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    C 203166
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