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  1. From legacy to the future
    incentivising demand migration through access fees
    Published: December 2022
    Publisher:  WIK Wissenschaftliches Institut für Infrastruktur und Kommunikationsdienste GmbH, Bad Honnef, Germany

    In this paper, we analyze how wholesale access fees of a crucial input can be utilized to influence demands for products of different technologies and the deployment sequence between an incumbent and entrant firm. In a setting of multi-product... more

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
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    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 813
    No inter-library loan

     

    In this paper, we analyze how wholesale access fees of a crucial input can be utilized to influence demands for products of different technologies and the deployment sequence between an incumbent and entrant firm. In a setting of multi-product competition with horizontally differentiated products we find that the access fee gives rise to asymmetric pricing incentives for the entrant firm if she offers a legacy and new product in parallel. The entrant's price for the new product decreases in the access fee while its legacy price increases with the aim to induce intra-brand legacy-to-new migration of demand. Fur- thermore, a regulator can depart from the socially optimal access fee and use this entrant's pricing channel to effectively promote demand side take-up of the new technology. Lastly, it is welfare beneficial in a sequential deployment process, that the entrant moves first to introduce the new technology while such a move can be fostered by a strategic use of the access fee that lowers profits from competition based on legacy products. In diesem Beitrag untersuchen wir, wie die Vorleistungsentgelte für den Zugang dazu genutzt werden können, die Nachfrage nach Produkten verschiedener Zugangstechnologien und die Reihenfolge der Einführung zwischen einem Incumbent und einem neuen Anbieter zu beeinflussen. Im Falle eines Mehrprodukt-Wettbewerbs mit horizontal differenzierten Produkten stellen wir fest, dass die Zugangsgebühr zu asymmetrischen Preisanreizen für den neuen Anbieter führt, wenn er ein altes und ein neues Produkt parallel anbietet. Der Preis des neuen Marktteilnehmers für das neue Produkt sinkt bei der Zugangsgebühr, während der Preis für das alte Produkt steigt, um eine markeninterne Verlagerung der Nachfrage vom alten zum neuen Produkt zu bewirken. Darüber hinaus kann eine Regulierungsbehörde von der sozial ausgewogenen Zugangsgebühr abweichen und den Preiskanal des neuen Marktteilnehmers nutzen, um die Akzeptanz der neuen Technologie auf der Nachfrageseite wirksam zu fördern. Schließlich ist es in einem sequentiellen Einführungsprozess von Vorteil, wenn der neue Anbieter die neue Technologie zuerst einführt, wobei ein solcher Schritt durch eine strategische Gestaltung der Zugangsgebühr gefördert werden kann, die die Gewinne des Wettbewerbs auf Grundlage der alten Produkte verringert.

     

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      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/270988
    Series: WIK working paper ; no 3
    Subjects: Access pricing; Multi-product competition; Product differentiation; Next generation networks
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 40 Seiten), Illustrationen
  2. Interchange fees, access pricing and sub-acquirers in payment markets
    Author: Aurazo, Jose
    Published: January 2024
    Publisher:  Bank for International Settlements, Monetary and Economic Department, [Basel]

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
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    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 546
    No inter-library loan
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      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Series: BIS working papers ; no 1163
    Subjects: Access pricing; Interchange fees; Payment cards; Payment facilitators; Two-sided markets
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 24 Seiten), Illustrationen