Results for *

Displaying results 1 to 4 of 4.

  1. Reviews zur Bildung im digitalen Wandel. Methodisches Vorgehen im Reviewprozess
    Published: 2022
    Publisher:  DIPF Leibniz Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt

    Abstract: Der Beitrag führt in das Themenfeld Lehren und Lernen mit digitalen Medien ein und stellt die jeweiligen Schwerpunkte vor, die im vorliegenden Band von den fünf verschiedenen Bildungssektoren (Bildung in Kindheit, Jugend und Familie,... more

     

    Abstract: Der Beitrag führt in das Themenfeld Lehren und Lernen mit digitalen Medien ein und stellt die jeweiligen Schwerpunkte vor, die im vorliegenden Band von den fünf verschiedenen Bildungssektoren (Bildung in Kindheit, Jugend und Familie, schulische Bildung, Lehrerbildung, berufliche Bildung und Erwachsenenbildung) gesetzt und ausgestaltet werden. Methodisch erläutert das Kapitel die Arbeitsprozesse, die den fünf Reviews zu Grunde liegen. Dabei wird insbesondere die Ausgestaltung von Suchtaktiken sowie die Formulierung und dynamische Anpassung der Suchstrategie dargestellt und diskutiert. Ein weiterer Fokus liegt außerdem auf der Ausgestaltung des Kodierprozesses, der den Rahmen zur Auswahl der Literatur bereitstellt. Chancen und Herausforderungen des Themas und seiner Bearbeitung in Form von Critical Reviews werden anhand verschiedener Verweise beleuchtet. Hierzu zählt zum Beispiel das Auftreten sehr hoher Trefferzahlen in der Recherche, die Schwierigkeiten bei der ... Abstract: The contribution presents an introduction to the topic of learning and teaching with digital technology, highlighting the different priorities set and outlined by the five topical sectors of the volume, i.e. education in early childhood, family and youth, school education, teacher education, vocational education and training and adult education and continuing education. Methodologically, the chapter explains work processes chosen for the five reviews, particularly search tactics and the formulation and dynamic adaptation of the search strategy. Another focus is placed on the design of the coding process that provides a framework for the selection of references. Opportunities and challenges linked to the topic and its processing in terms of critical reviews are inspected. For example, the handling of extremely high numbers of matches resulting from literature searches or difficulties of assessing quality in the case of heterogeneous literature findings are indicated, as ...

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (kostenfrei)
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Series: Digitalisierung in der Bildung ; 3
    Subjects: Digitalisierung; Neue Medien; E-Learning; Bildung; Bildungseinrichtung
    Other subjects: Array
    Scope: Online-Ressource
    Notes:

    In: Wilmers, Annika [Hrsg.]; Achenbach, Michaela [Hrsg.]; Keller, Carolin [Hrsg.]: Bildung im digitalen Wandel. Lehren und Lernen mit digitalen Medien. Münster ; New York : Waxmann 2022, S. 7-29. - (Digitalisierung in der Bildung; 3). ISBN 978-3-8309-9622-4; 978-3-8309-4622-9

  2. Bildung im digitalen Wandel. Lehren und Lernen mit digitalen Medien
    Contributor: Wilmers, Annika (Herausgeber); Achenbach, Michaela (Herausgeber); Keller, Carolin (Herausgeber)
    Published: 2022
    Publisher:  DIPF Frankfurt am Main, NP-Ablieferer, Frankfurt

    Abstract: Bei der Anwendung von digitalen Medien und der Wissensvermittlung über digitale Technologien kommt dem pädagogischen Personal aller Bildungsbereiche eine Schlüsselposition zu. Die Frage nach der Rolle des pädagogischen Personals in diesem... more

     

    Abstract: Bei der Anwendung von digitalen Medien und der Wissensvermittlung über digitale Technologien kommt dem pädagogischen Personal aller Bildungsbereiche eine Schlüsselposition zu. Die Frage nach der Rolle des pädagogischen Personals in diesem Prozess berührt unterschiedliche Aspekte von der Haltung und Einstellung der Lehrenden über ihre Kompetenzen hin zu allgemeinen Entwicklungen in den Bildungsbereichen sowie zu Maßnahmen, die zur Aus- und Fortbildung von Lehrenden umgesetzt werden. Dieser Frage und ihren Unterthemen wird in diesem Band durch ein Reviewformat nachgegangen, das sich am Verfahren von Critical Reviews orientiert und die wichtigste Literatur im Feld identifiziert, die Qualität der recherchierten Literatur systematisch erfasst und in Anlehnung an den jeweiligen Fokus der Fragestellung auswertet. (DIPF/Orig.)

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (kostenfrei)
    Source: Union catalogues
    Contributor: Wilmers, Annika (Herausgeber); Achenbach, Michaela (Herausgeber); Keller, Carolin (Herausgeber)
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Series: Digitalisierung in der Bildung ; 3
    Subjects: Digitalisierung; Neue Medien; Bildung
    Other subjects: Array
    Scope: Online-Ressource
    Notes:

    Münster ; New York : Waxmann 2022, 186 S. - (Digitalisierung in der Bildung; 3). ISBN 978-3-8309-9622-4; 978-3-8309-4622-9

  3. Organizational hierarchies and export destinations
    Published: 2022
    Publisher:  CEDLAS, Universidad Nacional de la Plata, [La Plata, Argentina]

    This paper proposes a new link relating export destinations and the organization of the firm. We claim that the production of higher-quality varieties exported to rich destinations induces firms to re-structure their production processes, becoming... more

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 165
    No inter-library loan

     

    This paper proposes a new link relating export destinations and the organization of the firm. We claim that the production of higher-quality varieties exported to rich destinations induces firms to re-structure their production processes, becoming organizationally more complex. We introduce a theoretical model with these features and we explore the mechanisms using a panel of Chilean manufacturing plants. Our identification strategy relies on falling tariffs on Chilean products across destinations caused by the signature of Free Trade Agreements with high-income countries (the European Union, the United States, and South Korea). We find that Chilean plants that were induced by these tariff reductions to start exporting to high-income destinations increased the number of hierarchical layers and upgraded the quality of their products. This involved the addition of qualified supervisors that facilitated the provision of higher product quality. These effects took place at new high-income exporting firms.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    hdl: 10419/289878
    Series: Documento de trabajo / CEDLAS ; nro. 297 (Mayo, 2022)
    Subjects: Exports; Export destinations; Organizational change; Quality
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 63 Seiten), Illustrationen
  4. Multiple dimensions of cyclicality in investing
    Published: February 2022
    Publisher:  Madras School of Economics, Chennai, India

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Rechte
    No inter-library loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Series: Working paper / Madras School of Economics ; 216 (2022)
    Subjects: Quality; Cycle; Investment; Portfolio
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 74 Seiten), Illustrationen