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  1. Mixed Reality and Games
    Theoretical and Practical Approaches in Game Studies and Education
    Contributor: Bektic, Emir (Herausgeber); Bruns, Daniela (Herausgeber); Gabriel, Sonja (Herausgeber); Kelle, Florian (Herausgeber); Pölsterl, Gerhard (Herausgeber); Schniz, Felix (Herausgeber)
    Published: 2020
    Publisher:  transcript Verlag, Bielefeld

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    Source: Union catalogues
    Contributor: Bektic, Emir (Herausgeber); Bruns, Daniela (Herausgeber); Gabriel, Sonja (Herausgeber); Kelle, Florian (Herausgeber); Pölsterl, Gerhard (Herausgeber); Schniz, Felix (Herausgeber)
    Language: English
    Media type: Conference proceedings
    Format: Online
    ISBN: 9783839453292
    Other identifier:
    Corporations / Congresses: FROG, 13. (2019, Wien)
    Series: Edition Medienwissenschaft ; 80
    Subjects: Mixed Reality; Computerspiel; Ästhetik; Mediendesign
    Other subjects: (Produktform)Electronic book text; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; Education; Games; Mixed Reality; Aesthetics; Computer Games; Digital Media; Media Theory; Media Education; Media Studies; (VLB-WN)9744; Media; (DDC Deutsch 22)300; (BISAC Subject Heading)SOC052000; (BIC subject category)JFD
    Scope: Online-Ressource, 296 Seiten, Klebebindung, 10 SW-Abbildungen
  2. Mixed reality images
    Contributor: Grabbe, Lars Christian (Herausgeber); Rupert-Kruse, Patrick (Herausgeber); Schmitz, Norbert M. (Herausgeber)
    Published: [2023]
    Publisher:  Büchner, Marburg/Germany

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  3. Ästhetisch-informatische Medienbildung durch Gestaltungsprozesse mit Kindern und Jugendlichen in Mixed-Reality-Lernräumen
    didaktisch-methodische Empfehlungen für ein neues Feld der Kunst- und Medienpädagogik

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Online
    Other identifier:
    Subjects: Mixed Reality; Kunsterziehung; Medienpädagogik; Fachdidaktik
    Scope: Online-Ressource
    Notes:

    Kiel, Univ., Diss., 2004

  4. Mixed reality and games
    theoretical and practical approaches in game studies and education
    Contributor: Bektic, Emir (Herausgeber); Bruns, Daniela (Herausgeber); Gabriel, Sonja (Herausgeber); Kelle, Florian (Herausgeber); Pölsterl, Gerhard (Herausgeber); Schniz, Felix (Herausgeber)
    Published: [2020]
    Publisher:  transcript, Bielefeld

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    Source: Union catalogues
    Contributor: Bektic, Emir (Herausgeber); Bruns, Daniela (Herausgeber); Gabriel, Sonja (Herausgeber); Kelle, Florian (Herausgeber); Pölsterl, Gerhard (Herausgeber); Schniz, Felix (Herausgeber)
    Language: English
    Media type: Conference proceedings
    Format: Print
    ISBN: 9783837653298; 3837653293
    Other identifier:
    9783837653298
    Corporations / Congresses: FROG, 13. (2019, Wien)
    Series: Media studies ; volume 80
    Subjects: Mixed Reality; Computerspiel; Ästhetik; Mediendesign
    Other subjects: (Produktform)Paperback / softback; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; Education; Games; Mixed Reality; Aesthetics; Computer Games; Digital Media; Media Theory; Media Education; Media Studies; (VLB-WN)1744: Hardcover, Softcover / Medien, Kommunikation/Medienwissenschaft; Media; (BISAC Subject Heading)SOC052000; (BIC subject category)JFD
    Scope: 292 Seiten, Illustrationen, 23 cm, 462 g
    Notes:

    Die Beiträge gingen aus der jährlichen FROG-Konferenz 2019 in Wien hervor

  5. Mittendrin, doch nicht dabei : die Problematik von narrativen Erzählstrukturen in Virtual Reality
    Published: 2017
    Publisher:  Hochschule Mittweida, Mittweida

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    Source: Union catalogues
    Contributor: Wierzbicki, Robert J. (Akademischer Betreuer); Meckl, Marius (Akademischer Betreuer)
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Online
    Other identifier:
    Subjects: Virtuelle Realität; Erzähltechnik; Erweiterte Realität <Informatik>; Immersion <Virtuelle Realität>; Mixed Reality; Virtuelle Realität
    Scope: Online-Ressource
    Notes:

    Bachelorarbeit, Mittweida, Hochschule Mittweida,

  6. Ästhetisch-informatische Medienbildung durch Gestaltungsprozesse mit Kindern und Jugendlichen in Mixed-Reality-Lernräumen
    didaktisch-methodische Empfehlungen für ein neues Feld der Kunst- und Medienpädagogik

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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    Subjects: Mixed Reality; Kunsterziehung; Medienpädagogik; Fachdidaktik
    Scope: [6], 277 S., Ill., graph. Darst., 30 cm
    Notes:

    Kiel, Univ., Diss., 2004

  7. Ästhetisch-informatische Medienbildung mit Kindern und Jugendlichen
    Grundlagen, Szenarien und Empfehlungen für Gestaltungsprozesse in Mixed-Reality-Lernräumen
    Published: 2006
    Publisher:  Athena, Oberhausen

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    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    ISBN: 9783898962490; 3898962490
    Other identifier:
    9783898962490
    Edition: 1. Aufl.
    Series: Artificium ; Bd. 23
    Subjects: Mixed Reality; Kunsterziehung; Medienpädagogik; Fachdidaktik
    Other subjects: (VLB-FS)Kunsterziehung; (VLB-FS)Medienpädagogik; (VLB-FS)Informatikunterricht; (VLB-PF)BA: Buch
    Scope: 280 S., Ill., graph. Darst., 24 cm
    Notes:

    Zugl.: Kiel, Univ., Diss., 2004 u.d.T.: Reimann, Daniela: Ästhetisch-informatische Medienbildung durch Gestaltungsprozesse mit Kindern und Jugendlichen in Mixed-Reality-Lernräumen

  8. Virtual Reality kompakt
    Entwicklung von immersiver Software
    Published: 2023
    Publisher:  Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden

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    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783658412456
    Other identifier:
    9783658412456
    Edition: 1. Auflage 2023
    Series: IT kompakt
    Subjects: Virtuelle Realität; Computerspiel; Programmierung
    Other subjects: (Produktform)Electronic book text; (BISAC Subject Heading)COM012000; (BISAC Subject Heading)UYT; (BISAC Subject Heading)COM072000; (BISAC Subject Heading)COM070000; (BISAC Subject Heading)COM034000; (BIC subject category)UYM; (BIC subject category)UYZG; (BIC subject category)UML; (BIC subject category)UG; Virtuelle Realtität; Virtual Reality; Virtual Reality Buch; Virtual Reality kompakt; OpenXR; Immersive Anwendungen; Mixed Reality; Immersive User Interfaces; VR-Anwendungen; Software-Entwicklung mit Unity; Software-Entwickiung mit HTC Vive Input Utility; Immersive Learning; (Springer Nature Product Market Code)SCI19000: Simulation and Modeling; (Springer Nature Product Market Code)SCI18067: User Interfaces and Human Computer Interaction; (Springer Nature Product Market Code)SCI22013: Computer Graphics; (Springer Nature Product Market Code)SCI18059: Multimedia Information Systems; (Springer Nature Taxonomy)4777: Computer Vision; (Springer Nature Taxonomy)2971: Computer Science; (Springer Nature Taxonomy)7147: User Interfaces and Human Computer Interaction; (Springer Nature Taxonomy)6737: Computer Graphics; (Springer Nature Taxonomy)5445: Multimedia Information Systems
    Scope: Online-Ressource
  9. Mixed Reality in Games
    = Mixed Reality in Games
    Published: 2017

    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
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    Source: Union catalogues
    Contributor: Marbach, Alexander (AkademischeR BetreuerIn); Ritter, Marc (AkademischeR BetreuerIn)
    Language: German
    Media type: Dissertation
    Format: Print
    Subjects: Computerspiel; Mixed Reality
    Scope: 40, XVI Seiten
    Notes:

    Bachelorarbeit, Hochschule Mittweida, Fakultät Angewandte Computer- und Biowissenschaften, 2017

  10. Kultur und Informatik: hybrid systems
    Contributor: Busch, Carsten (Herausgeber); Kassung, Christian (Herausgeber); Sieck, Jürgen (Herausgeber)
    Published: [2018]
    Publisher:  vwh, Verlag Werner Hülsbusch, Fachverlag für Medientechnik und -wirtschaft, Glückstadt

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    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Busch, Carsten (Herausgeber); Kassung, Christian (Herausgeber); Sieck, Jürgen (Herausgeber)
    Language: English
    Media type: Conference proceedings
    Format: Print
    ISBN: 9783864881282; 3864881285
    Other identifier:
    9783864881282
    Edition: Als Typoskript gedruckt
    Corporations / Congresses: Conference Culture and Computer Science, 16. (2018, Berlin)
    Series: Multimedia
    Subjects: Kulturelle Einrichtung; Interaktive Medien; Erweiterte Realität <Informatik>; Medieninformatik
    Other subjects: (Produktform)Hardback; (Zielgruppe)Fachhochschul-/Hochschulausbildung; (Zielgruppe)Fachpublikum/ Wissenschaft; (Zielgruppe)Informatiker, Medientechniker, Medieninformatiker, Kulturinformatiker, Museumspädagogen; (Produktform (spezifisch))Sewn; Augmented Reality; Digital Humanities; Kulturinformatik; Medieninformatik; Medientechnik; Mixed Reality; Multimedia; Museen; Museumsinformatik; digitale Sammlungen; neue Medien; (VLB-WN)1639: Hardcover, Softcover / Informatik, EDV/Sonstiges
    Scope: 264 Seiten, Illustrationen, 23 cm
  11. Mixed Reality and Games
    Theoretical and Practical Approaches in Game Studies and Education
    Contributor: Bektic, Emir (Herausgeber); Bruns, Daniela (Herausgeber); Gabriel, Sonja (Herausgeber); Kelle, Florian (Herausgeber); Pölsterl, Gerhard (Herausgeber)
    Published: [2020]; ©2020
    Publisher:  transcript-Verlag, Bielefeld

    Video games allow us to immerse ourselves in worlds that are reflective of cultural phenomena. At the same time, games are in a process of occupying and utilising the real world as a part of the game. The book provides a combination of theoretical... more

    Access:
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
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    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
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    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Bielefeld
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    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
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    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
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    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
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    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Dortmund
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    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
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    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
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    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
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    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
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    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
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    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
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    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
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    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
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    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
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    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
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    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
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    Universitätsbibliothek Paderborn
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    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
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    Universitätsbibliothek Siegen
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    Universitätsbibliothek Wuppertal
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    Video games allow us to immerse ourselves in worlds that are reflective of cultural phenomena. At the same time, games are in a process of occupying and utilising the real world as a part of the game. The book provides a combination of theoretical and practical approaches to mixed reality through the lenses of game studies and pedagogy. These novel approaches invite the reader to rethink their conceptions of games and mixed reality. They are complemented with classical analyses of games and applications in educational contexts. In uniting theory and hands-on approaches, the book provides a broad spectrum that facilitates and inspires interdisciplinary thinking and work

     

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    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Bektic, Emir (Herausgeber); Bruns, Daniela (Herausgeber); Gabriel, Sonja (Herausgeber); Kelle, Florian (Herausgeber); Pölsterl, Gerhard (Herausgeber)
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839453292
    Other identifier:
    Series: Edition Medienwissenschaft ; 80
    Subjects: Mixed Reality; Computerspiel; Mediendesign; Ästhetik
    Other subjects: Aesthetics; Computer Games; Digital Media; Education; Games; Media Education; Media Studies; Media Theory; Mixed Reality; SOCIAL SCIENCE / Media Studies
    Scope: 1 online resource (296 p.)
  12. Kultur und Informatik: Hybrid Systems
    Contributor: Busch, Carsten (Herausgeber); Kassung, Christian (Herausgeber); Sieck, Jürgen (Herausgeber)
    Published: [2018]; © 2018
    Publisher:  Verlag Werner Hülsbusch, Fachverlag für Medientechnik und -wirtschaft, Glückstadt

    Universitätsbibliothek Paderborn
    KNZ5130
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  13. Mixed reality and games
    theoretical and practical approaches in game studies and education
    Contributor: Bektic, Emir (Publisher); Bruns, Daniela (Publisher); Gabriel, Sonja (Publisher)
    Published: 2020
    Publisher:  Transcript, Bielefeld

    Videogames allow us to immerse ourselves in worlds that are reflective of cultural phenomena. At the same time, games are in the process of occupying and utilising the real world as a part of the game. The book provides a combination of theoretical... more

    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
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    Videogames allow us to immerse ourselves in worlds that are reflective of cultural phenomena. At the same time, games are in the process of occupying and utilising the real world as a part of the game. The book provides a combination of theoretical and practical approaches to mixed reality through the lenses of game studies and pedagogy. These novel approaches invite the reader to rethink their conceptions of games and mixed reality. They are complemented with classical analyses of games and applications in educational contexts. In uniting theory and hands-on approaches, the book provides a broad spectrum that facilitates and inspires interdisciplinary thinking and work.

     

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    Source: Union catalogues
    Contributor: Bektic, Emir (Publisher); Bruns, Daniela (Publisher); Gabriel, Sonja (Publisher)
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9783837653298
    Edition: 1. Auflage
    Series: Edition Medienwissenschaft ; 80
    Subjects: Mixed Reality; Computerspiel; Ästhetik; Mediendesign
    Scope: 296 Seiten, Illustrationen, 22,5 cm
    Notes:

    Englisch

  14. Mixed reality and games
    theoretical and practical approaches in game studies and education
    Contributor: Bektic, Emir (Herausgeber); Bruns, Daniela (Herausgeber); Gabriel, Sonja (Herausgeber); Kelle, Florian (Herausgeber); Pölsterl, Gerhard (Herausgeber); Schniz, Felix (Herausgeber)
    Published: [2020]
    Publisher:  transcript, Bielefeld

    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
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    Source: Union catalogues
    Contributor: Bektic, Emir (Herausgeber); Bruns, Daniela (Herausgeber); Gabriel, Sonja (Herausgeber); Kelle, Florian (Herausgeber); Pölsterl, Gerhard (Herausgeber); Schniz, Felix (Herausgeber)
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9783837653298
    DDC Categories: 300
    Series: Media studies ; volume 80
    Subjects: Mixed Reality; Computerspiel; Ästhetik; Mediendesign
    Other subjects: Education; Games; Mixed Reality; Aesthetics; Computer Games; Digital Media; Media Theory; Media Education; Media Studies
    Scope: 292 Seiten
  15. Mixed reality and games
    theoretical and practical approaches in game studies and education
    Contributor: Bektic, Emir (HerausgeberIn); Bruns, Daniela (HerausgeberIn); Gabriel, Sonja (HerausgeberIn); Kelle, Florian (HerausgeberIn); Pölsterl, Gerhard (HerausgeberIn); Schniz, Felix (HerausgeberIn)
    Published: [2020]
    Publisher:  transcript, Bielefeld

    Frontmatter -- Contents -- Preface -- Federal Ministry of Labour, Family and Youth -- University of Klagenfurt -- KPH Vienna/Krems -- Mixed Reality / Contributions to the 13th Future and Reality of Gaming Conference 2019 in Vienna -- Introduction to... more

    Access:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
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    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    No inter-library loan
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    No inter-library loan
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Greifswald
    No inter-library loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    No inter-library loan
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    No inter-library loan
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    No inter-library loan
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
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    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
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    Universitätsbibliothek Hildesheim
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    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
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    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Leipzig
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Leipzig
    No inter-library loan
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
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    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
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    Universitätsbibliothek Osnabrück
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    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan

     

    Frontmatter -- Contents -- Preface -- Federal Ministry of Labour, Family and Youth -- University of Klagenfurt -- KPH Vienna/Krems -- Mixed Reality / Contributions to the 13th Future and Reality of Gaming Conference 2019 in Vienna -- Introduction to Mixed Reality and Games -- Mixed Reality / Design & Aesthetics -- An Introduction to Design & Aesthetics -- Warning: Not Suitable for Robots -- Game Engineering for Hybrid Board Games -- Creating Digital Gamebooks with Twine -- Strategy Games as Neoliberal Historiography -- The Flaneur in a Masticator -- Cortana: A Digital Personal Assistant between Space Opera and Speech Recognition -- Is This the Real Life? Is This just Fantasy? -- Mixed Reality / Society & Culture -- An Introduction to Society & Culture -- Players Unite Legally -- "As You Command" -- Gender Portrayals in Videogames -- Periphery: The Departure from Avatar-Sexual Characters in BioWare's Dragon Age: Inquisition -- When the Future Becomes the Present -- The Case of Pokémon GO or How an AR-Game Influences Our Lives -- Mixed Reality / Theory -- An Introduction to Theory -- Save Gamer -- Gotta Go Fast -- Mixed Reality Is Already There! -- Settlement of Digital Land -- Archaeology and Videogames -- An Introduction to Gambling in the Context of Game Studies Video games allow us to immerse ourselves in worlds that are reflective of cultural phenomena. At the same time, games are in a process of occupying and utilising the real world as a part of the game. The book provides a combination of theoretical and practical approaches to mixed reality through the lenses of game studies and pedagogy. These novel approaches invite the reader to rethink their conceptions of games and mixed reality. They are complemented with classical analyses of games and applications in educational contexts. In uniting theory and hands-on approaches, the book provides a broad spectrum that facilitates and inspires interdisciplinary thinking and work

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Bektic, Emir (HerausgeberIn); Bruns, Daniela (HerausgeberIn); Gabriel, Sonja (HerausgeberIn); Kelle, Florian (HerausgeberIn); Pölsterl, Gerhard (HerausgeberIn); Schniz, Felix (HerausgeberIn)
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839453292
    Other identifier:
    RVK Categories: AP 99500 ; AP 15963
    Series: Edition Medienwissenschaft ; Volume 80
    Subjects: Educational games; Mixed reality; SOCIAL SCIENCE / Media Studies
    Other subjects: Aesthetics; Computer Games; Digital Media; Education; Games; Media Education; Media Studies; Media Theory; Mixed Reality
    Scope: 1 Online-Ressource (296 Seiten), Illustrationen, Diagramme
  16. Comparing pick-by-vision to pick-by-paper
    an experimental assessment of pick times, error rates and user satisfaction
    Published: 10/2020
    Publisher:  Hochschule für Angewandte Wissenschaften Neu-Ulm, Neu-Ulm

    Access:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 894
    No inter-library loan
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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Series: HNU working paper ; Nr. 42
    Subjects: Augmented Reality; Mixed Reality; Order Picking; Pick-by-Vision; Pick-by-Paper
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 22 Seiten), Illustrationen