Results for *

Displaying results 1 to 19 of 19.

  1. Vielfalt und Diversität in Film und Fernsehen
    Behinderung und Migration im Fokus
    Contributor: Ricart Brede, Julia (Herausgeber); Helmes, Günter (Herausgeber)
    Published: 2017
    Publisher:  Waxmann, Münster ; New York

    Lehr- und Forschungsgebiet Erziehungswissenschaft mit dem Schwerpunkt Schulpädagogik, Bibliothek
    603:M 0970
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
    KNU Viel
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    KNMZ 8
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    KNMZ1426
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Soest
    85KNMZ1002
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Soest
    85KNMZ1002+1
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Seminar für Deutsche Sprache und ihre Didaktik, Bibliothek
    312/II/S132
    No inter-library loan
    Humanwissenschaftliche Bibliothek: Gemeinsame Bibliothek der Humanwissenschaftlichen Fakultät und der USB
    HFB/302/Ricart
    Loan of volumes, no copies
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    son 560-18a
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    son 560-18
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    KNMZ103
    Loan of volumes, no copies
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    Nep Viel
    Loan of volumes, no copies
    Bibliothek für Erziehungswissenschaft und Kommunikationswissenschaft
    FE/DW 4100 R488
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3L 18877
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Siegen
    21KNMZ1418
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    KNU1767
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
  2. Digitale Medien und Interdisziplinarität
    Herausforderungen, Erfahrungen, Perspektiven
    Contributor: Nistor, Nicolae (Hrsg.)
    Published: 2015
    Publisher:  Waxmann, Münster [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    ON480 D5M4I
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2015/7358
    Loan of volumes, no copies
    Universitätsbibliothek Dortmund
    Bg 26131
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    AGD1609
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    IGFA/NIS
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3L 11347
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (kostenfrei)
  3. The impact of technology education
    international insights
    Contributor: Vries, Marc de (HerausgeberIn); Fletcher, Stefan (HerausgeberIn); Kruse, Stefan (HerausgeberIn); Labudde, Peter (HerausgeberIn); Lang, Martin (HerausgeberIn); Mammes, Ingelore (HerausgeberIn); Max, Charles (HerausgeberIn); Münk, Dieter (HerausgeberIn); Nicholl, Bill (HerausgeberIn); Strobel, Johannes (HerausgeberIn); Winterbottom, Mark (HerausgeberIn)
    Published: 2020
    Publisher:  Waxmann, Münster

    The increasing use of technology in our lives requires not only the qualification of young professionals through vocational training in order to maintain innovation and technical and societal progress, but also a technical education “for everyone”,... more

    Access:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan

     

    The increasing use of technology in our lives requires not only the qualification of young professionals through vocational training in order to maintain innovation and technical and societal progress, but also a technical education “for everyone”, so as to cope with these environments and to become a society with technology literacy. A lack of technology activities may not only result in a “technology illiteracy”, thus making a responsible participation in social life more difficult, but also has an impact on identity development. Against this background, technology education is getting important and has an impact on various aspects of the personality, e.g. skills, knowledge and interest in technology, which initiate lifelong learning. With the combination of articles, the editors of Technology Education Vol. III want to give an insight into international approaches of technology education and its impact. Nine authors, respectively teams of authors from various countries present their educational setting and the impact it has for the personality development in technology.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Vries, Marc de (HerausgeberIn); Fletcher, Stefan (HerausgeberIn); Kruse, Stefan (HerausgeberIn); Labudde, Peter (HerausgeberIn); Lang, Martin (HerausgeberIn); Mammes, Ingelore (HerausgeberIn); Max, Charles (HerausgeberIn); Münk, Dieter (HerausgeberIn); Nicholl, Bill (HerausgeberIn); Strobel, Johannes (HerausgeberIn); Winterbottom, Mark (HerausgeberIn)
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783830991410
    RVK Categories: ZG 9000 ; DP 5400 ; DW 4400
    Series: Center of Excellence for Technology Education (CETE) ; Vol. 3
    Subjects: Evaluation; United States; Simulation; Schulpädagogik; Medien- und Umweltpädagogik; gaming; Secondary School; Primary School; Competences; self-efficacy; girls; design tasks; nursery school; K-12 STEM; technology literacy; Tinkering; digitalised world; general technical education; vocational technical education; affinity; boys; descision making competences
    Scope: 1 Online-Ressource (177 Seiten)
    Notes:

    Angekündigt unter dem Titel: Targets and impact of technology education

  4. Digitale Medien und Interdisziplinarität
    Herausforderungen, Erfahrungen, Perspektiven
    Contributor: Nistor, Nicolae (Publisher); Schirlitz, Sabine (Publisher)
    Published: 2015
    Publisher:  Waxmann, Münster ; New York

    Universitätsbibliothek Augsburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Evangelische Hochschule Nürnberg, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschulbibliothek Rosenheim
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Würzburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (kostenfrei)
    Source: Union catalogues
    Contributor: Nistor, Nicolae (Publisher); Schirlitz, Sabine (Publisher)
    Language: German; English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783830983385
    RVK Categories: AL 27200 ; DM 3000 ; DW 4400
    DDC Categories: 370
    Series: Medien in der Wissenschaft ; Band 68
    Subjects: Interdisziplinarität; Neue Medien; Lehre; World Wide Web 2.0; Forschung; Wissenschaft; E-Learning
    Other subjects: Social Media; Mobile Learning; Massive Open Online Courses; MOOCs; Lerngestaltung; Campus von morgen; Mediendidaktik; Educational Technology; mediale Bildungsräume; Tablets im Studium; Blended Learning; virtuelle Lernräume; Hochschuldidaktik; E-Assessment; Flipped Classroom; social Reading; xMOOC; eMOOC; E-Lectures; E-Vorlesungen; Medien- und Umweltpädagogik
    Scope: 1 Online-Ressource (353 Seiten), Diagramme
    Notes:

    Beiträge teilweise deutsch, teilweise englisch

  5. Digitale Medien und Interdisziplinarität
    Herausforderungen, Erfahrungen, Perspektiven
    Contributor: Nistor, Nicolae (Publisher); Schirlitz, Sabine (Publisher)
    Published: 2015
    Publisher:  Waxmann, Münster ; New York

    Universitätsbibliothek Augsburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Bayerische Staatsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule München, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der LMU München
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Zweigbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Passau
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Regensburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Nistor, Nicolae (Publisher); Schirlitz, Sabine (Publisher)
    Language: German; English
    Media type: Book
    ISBN: 9783830933380
    RVK Categories: AL 27200 ; DM 3000 ; DW 4400
    DDC Categories: 370
    Series: Medien in der Wissenschaft ; Band 68
    Subjects: Forschung; E-Learning; World Wide Web 2.0; Lehre; Wissenschaft; Neue Medien; Interdisziplinarität
    Other subjects: Social Media; Mobile Learning; Massive Open Online Courses; MOOCs; Lerngestaltung; Campus von morgen; Mediendidaktik; Educational Technology; mediale Bildungsräume; Tablets im Studium; Blended Learning; virtuelle Lernräume; Hochschuldidaktik; E-Assessment; Flipped Classroom; social Reading; xMOOC; eMOOC; E-Lectures; E-Vorlesungen; Medien- und Umweltpädagogik
    Scope: 353 Seiten, Diagramme, 210 mm x 148 mm
    Notes:

    Beiträge teilweise deutsch, teilweise englisch

  6. Vielfalt und Diversität in Film und Fernsehen
    Behinderung und Migration im Fokus
    Contributor: Ricart Brede, Julia (Publisher); Helmes, Günter (Publisher)
    Published: 2017
    Publisher:  Waxmann, Münster

    Universitätsbibliothek Bamberg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Evangelische Hochschule Nürnberg, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Regensburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschulbibliothek Rosenheim
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Technische Hochschule Würzburg-Schweinfurt Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
  7. Digitale Medien und Interdisziplinarität
    Herausforderungen, Erfahrungen, Perspektiven
    Contributor: Nistor, Nicolae (Herausgeber)
    Published: 2015
    Publisher:  Waxmann, Münster [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Dortmund
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (kostenfrei)
    Source: Union catalogues
    Contributor: Nistor, Nicolae (Herausgeber)
    Language: German; English
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9783830933380; 383093338X
    Other identifier:
    9783830933380
    DDC Categories: 370
    Series: Medien in der Wissenschaft ; 68
    Subjects: Wissenschaft; Forschung; Lehre; Neue Medien; World Wide Web 2.0; E-Learning; Interdisziplinarität
    Other subjects: Social Media; Mobile Learning; Massive Open Online Courses; MOOCs; Lerngestaltung; Campus von morgen; Mediendidaktik; Educational Technology; mediale Bildungsräume; Tablets im Studium; Blended Learning; virtuelle Lernräume; Hochschuldidaktik; E-Assessment; Flipped Classroom; social Reading; xMOOC; eMOOC; E-Lectures; E-Vorlesungen; Medien- und Umweltpädagogik; Hochschuldidak
    Scope: 353 S. : Ill., graph. Darst., 21 cm
    Notes:

    Literaturangaben

  8. Vielfalt und Diversität in Film und Fernsehen
    Behinderung und Migration im Fokus
    Contributor: Ricart Brede, Julia (Herausgeber); Helmes, Günter (Herausgeber)
    Published: [2017]; © 2017
    Publisher:  Waxmann, Münster ; New York

    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der RPTU in Landau
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Paderborn
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Siegen
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Ricart Brede, Julia (Herausgeber); Helmes, Günter (Herausgeber)
    Language: German; English
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9783830930198; 3830930194
    Other identifier:
    9783830930198
    Subjects: Behinderung <Motiv>; Migration <Motiv>; Film; Fernsehsendung
    Other subjects: Heterogenität; Vielfalt; Diversität; Inklusion; Migration; Mehrsprachigkeit; Deutsch als Fremdsprache; Deutsch als Zweitsprache; film literacy; Kultur; Interkulturalität; Film; Fernsehen; Mediendidaktik; Medienpädagogik; Schulpädagogik; kulturelles Lernen; sprachliches Lernen; Unterrichtspraxis; Medien- und Umweltpädagogik
    Scope: 255 Seiten, Illustrationen, Diagramme
  9. Digitale Medien und Interdisziplinarität
    Herausforderungen, Erfahrungen, Perspektiven
    Contributor: Nistor, Nicolae (Publisher); Schirlitz, Sabine (Publisher)
    Published: 2015
    Publisher:  Waxmann, Münster ; New York

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Fachhochschule Potsdam, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Nistor, Nicolae (Publisher); Schirlitz, Sabine (Publisher)
    Language: German; English
    Media type: Book
    ISBN: 9783830933380
    RVK Categories: AL 27200 ; DM 3000 ; DW 4400
    DDC Categories: 370
    Series: Medien in der Wissenschaft ; Band 68
    Subjects: Forschung; E-Learning; World Wide Web 2.0; Lehre; Wissenschaft; Neue Medien; Interdisziplinarität
    Other subjects: Social Media; Mobile Learning; Massive Open Online Courses; MOOCs; Lerngestaltung; Campus von morgen; Mediendidaktik; Educational Technology; mediale Bildungsräume; Tablets im Studium; Blended Learning; virtuelle Lernräume; Hochschuldidaktik; E-Assessment; Flipped Classroom; social Reading; xMOOC; eMOOC; E-Lectures; E-Vorlesungen; Medien- und Umweltpädagogik
    Scope: 353 Seiten, Diagramme, 210 mm x 148 mm
    Notes:

    Beiträge teilweise deutsch, teilweise englisch

  10. Digitale Medien und Interdisziplinarität
    Herausforderungen, Erfahrungen, Perspektiven
    Contributor: Nistor, Nicolae (Publisher); Schirlitz, Sabine (Publisher)
    Published: 2015
    Publisher:  Waxmann, Münster ; New York

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Katholische Hochschule für Sozialwesen Berlin, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (kostenfrei)
    Source: Union catalogues
    Contributor: Nistor, Nicolae (Publisher); Schirlitz, Sabine (Publisher)
    Language: German; English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783830983385
    RVK Categories: AL 27200 ; DM 3000 ; DW 4400
    DDC Categories: 370
    Series: Medien in der Wissenschaft ; Band 68
    Subjects: Interdisziplinarität; Neue Medien; Lehre; World Wide Web 2.0; Forschung; Wissenschaft; E-Learning
    Other subjects: Social Media; Mobile Learning; Massive Open Online Courses; MOOCs; Lerngestaltung; Campus von morgen; Mediendidaktik; Educational Technology; mediale Bildungsräume; Tablets im Studium; Blended Learning; virtuelle Lernräume; Hochschuldidaktik; E-Assessment; Flipped Classroom; social Reading; xMOOC; eMOOC; E-Lectures; E-Vorlesungen; Medien- und Umweltpädagogik
    Scope: 1 Online-Ressource (353 Seiten), Diagramme
    Notes:

    Beiträge teilweise deutsch, teilweise englisch

  11. The impact of technology education
    international insights
    Contributor: Vries, Marc de (HerausgeberIn); Fletcher, Stefan (HerausgeberIn); Kruse, Stefan (HerausgeberIn); Labudde, Peter (HerausgeberIn); Lang, Martin (HerausgeberIn); Mammes, Ingelore (HerausgeberIn); Max, Charles (HerausgeberIn); Münk, Dieter (HerausgeberIn); Nicholl, Bill (HerausgeberIn); Strobel, Johannes (HerausgeberIn); Winterbottom, Mark (HerausgeberIn)
    Published: 2020
    Publisher:  Waxmann, Münster

    The increasing use of technology in our lives requires not only the qualification of young professionals through vocational training in order to maintain innovation and technical and societal progress, but also a technical education “for everyone”,... more

    Access:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Leibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    No inter-library loan
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    No inter-library loan
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    No inter-library loan
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    No inter-library loan
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    No inter-library loan
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    No inter-library loan
    Badische Landesbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook UTB scholars
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Leipzig
    No inter-library loan
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    No inter-library loan
    Württembergische Landesbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book UTB-scholars EBS
    No inter-library loan

     

    The increasing use of technology in our lives requires not only the qualification of young professionals through vocational training in order to maintain innovation and technical and societal progress, but also a technical education “for everyone”, so as to cope with these environments and to become a society with technology literacy. A lack of technology activities may not only result in a “technology illiteracy”, thus making a responsible participation in social life more difficult, but also has an impact on identity development. Against this background, technology education is getting important and has an impact on various aspects of the personality, e.g. skills, knowledge and interest in technology, which initiate lifelong learning. With the combination of articles, the editors of Technology Education Vol. III want to give an insight into international approaches of technology education and its impact. Nine authors, respectively teams of authors from various countries present their educational setting and the impact it has for the personality development in technology.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Vries, Marc de (HerausgeberIn); Fletcher, Stefan (HerausgeberIn); Kruse, Stefan (HerausgeberIn); Labudde, Peter (HerausgeberIn); Lang, Martin (HerausgeberIn); Mammes, Ingelore (HerausgeberIn); Max, Charles (HerausgeberIn); Münk, Dieter (HerausgeberIn); Nicholl, Bill (HerausgeberIn); Strobel, Johannes (HerausgeberIn); Winterbottom, Mark (HerausgeberIn)
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783830991410
    Other identifier:
    9783830991410
    RVK Categories: ZG 9000 ; DP 5400 ; DW 4400
    Series: Center of Excellence for Technology Education (CETE) ; Vol. 3
    Subjects: Evaluation; United States; Simulation; Schulpädagogik; Medien- und Umweltpädagogik; gaming; Secondary School; Primary School; Competences; self-efficacy; girls; design tasks; nursery school; K-12 STEM; technology literacy; Tinkering; digitalised world; general technical education; vocational technical education; affinity; boys; descision making competences
    Scope: 1 Online-Ressource (177 Seiten)
    Notes:

    Angekündigt unter dem Titel: Targets and impact of technology education

  12. IATEL
    Interdisciplinary Approaches to Technology-enhanced Learning = IATEL : Interdisziplinäre Zugänge zum technologiegestützten Lernen
    Published: 2011
    Publisher:  Waxmann, Münster

    „Interdisziplinäre Zugänge zum technologiegestützten Lernen“ war der Titel einer Tagung des DFG-Graduiertenkollegs „Qualitätsverbesserung im E-Learning durch rückgekoppelte Prozesse“ an der TU Darmstadt im Sommer 2009. Die Beiträge dieses Bandes sind... more

    Access:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan

     

    „Interdisziplinäre Zugänge zum technologiegestützten Lernen“ war der Titel einer Tagung des DFG-Graduiertenkollegs „Qualitätsverbesserung im E-Learning durch rückgekoppelte Prozesse“ an der TU Darmstadt im Sommer 2009. Die Beiträge dieses Bandes sind aus Vorträgen und Diskussionen dieser Tagung hervorgegangen. Sie repräsentieren neue Perspektiven auf technologiegestütztes Lernen aus unterschiedlichen disziplinären Blickwinkeln. Unter vier leitenden Gesichtspunkten wenden sich die Beiträge der Frage zu, was im Bereich des technologiegestützten Lernens als „Qualität“ verstanden und entwickelt werden kann:Teil 1: Learning (in) Networks. Vom Lernen in Netzen zu lernenden Netzen – und zurückTeil 2: Community-adaptive Systeme – von Lernern lernen, eine kluge Idee?Teil 3: Unterbrechend oder nahtlos? Nutzerschnittstellen für technologie-gestützes LernenTeil 4: Qualität und Kompetenz“Interdisciplinary Approaches to Technology-enhanced Learning” was the title of a conference held at TU Darmstadt, Germany, in 2009. The chapters of this book result from the talks and discussions that took place during this conference. They represent novel perspectives on technology-enhanced learning from various disciplinary angles. Focusing on four main areas, the authors explore what is “quality” in technology-enhanced learning and how this quality can be further improved:Part 1: Learning (in) Networks. From Learning in the Network to the Learning Network and BackPart 2: Community-Adaptive Systems – Learning from learners, a smart Idea?Part 3: Disruptive or seamless? User Interfaces for Technology-Enhanced LearningPart 4: Quality and Competences Dieser Band bietet neue interdisziplinäre Perspektiven auf technologiegestütztes Lernen, die auf den Ergebnissen einer Tagung an der TU Darmstadt aufbauen. Dabei wird das Verhältnis von technischer und sozialer Vernetzung in Lernprozessen vorgestellt und das Spannungsfeld zwischen Experten versus der Community als Lehrmeister analysiert. Sowohl die Gestaltung von lernförderlichen Nutzerschnittstellen als auch die Kompetenzorientierung in technologiegestützten Lernprozessen werden ausgiebig behandelt. „Interdisziplinäre Zugänge zum technologiegestützten Lernen“ war der Titel einer Tagung des DFG-Graduiertenkollegs „Qualitätsverbesserung im E-Learning durch rückgekoppelte Prozesse“ an der TU Darmstadt im Sommer 2009. Die Beiträge dieses Bandes sind aus Vorträgen und Diskussionen dieser Tagung hervorgegangen. Sie repräsentieren neue Perspektiven auf technologiegestütztes Lernen aus unterschiedlichen disziplinären Blickwinkeln. Unter vier leitenden Gesichtspunkten wenden sich die Beiträge der Frage zu, was im Bereich des technologiegestützten Lernens als „Qualität“ verstanden und entwickelt werden kann: Teil 1: Learning (in) Networks. Vom Lernen in Netzen zu lernenden Netzen – und zurück Teil 2: Community-adaptive Systeme – von Lernern lernen, eine kluge Idee? Teil 3: Unterbrechend oder nahtlos? Nutzerschnittstellen für technologie-gestützes Lernen Teil 4: Qualität und Kompetenz “Interdisciplinary Approaches to Technology-enhanced Learning” was the title of a conference held at TU Darmstadt, Germany, in 2009. The chapters of this book result from the talks and discussions that took place during this conference. They represent novel perspectives on technology-enhanced learning from various disciplinary angles. Focusing on four main areas, the authors explore what is “quality” in technology-enhanced learning and how this quality can be further improved: Part 1: Learning (in) Networks. From Learning in the Network to the Learning Network and Back Part 2: Community-Adaptive Systems – Learning from learners, a smart Idea? Part 3: Disruptive or seamless? User Interfaces for Technology-Enhanced Learning Part 4: Quality and Competences

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German; English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783830974819
    Other identifier:
    9783830974819
    RVK Categories: DP 1960
    DDC Categories: 370
    Subjects: Medienpädagogik; Technikphilosophie; E-Learning; Human-Computer-Interaction; Bildungstechnologie; Medien- und Umweltpädagogik; E-Learning; Human-Computer-Interaction; Medien- und Umweltpädagogik; Bildungstechnologie; Technikphilosophie; Medienpädagogik
    Other subjects: Paperback / softback
    Scope: Online Ressource
  13. Vielfalt und Diversität in Film und Fernsehen
    Behinderung und Migration im Fokus
    Contributor: Ricart Brede, Julia (Publisher); Helmes, Günter (Publisher)
    Published: 2017
    Publisher:  Waxmann, Münster

    Access:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
  14. Lernräume gestalten - Bildungskontexte vielfältig denken
    Contributor: Rummler, Klaus (Herausgeber)
    Published: 2014
    Publisher:  Waxmann, Münster

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Rummler, Klaus (Herausgeber)
    Language: German; English
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9783830931423; 3830931425
    Other identifier:
    9783830931423
    isbn-a: 10.978.38309/31423
    Series: Medien in der Wissenschaft ; Bd. 67
    Subjects: Hochschule; Lernumwelt; E-Learning; Informelles Lernen
    Other subjects: (Produktform)Paperback / softback; Social Media; Mobile Learning; Massive Open Online Courses; MOOCs; Lerngestaltung; Campus von morgen; Mediendidaktik; Educational Technology; mediale Bildungsräume; Tablets im Studium; Maker Space; Blended Learning; virtuelle Lernräume; Hochschuldidaktik; E-Assessment; Smartphone und Lernen; Flipped Classroom; e:t:p: M:; social Reading; xMOOC; Medien- und Umweltpädagogik; (VLB-WN)1577: Hardcover, Softcover / Pädagogik/Erwachsenenbildung; Array
    Scope: 662 S., Ill., graph. Darst., 21 cm
    Notes:

    Beitr. teilw. dt., teilw. engl. - Literaturangaben

  15. Lernumgebungen an der Hochschule
    auf dem Weg zum Campus von morgen
    Contributor: Škerlak, Tina (Herausgeber); Kaufmann, Helen (Herausgeber); Bachmann, Gudrun (Herausgeber)
    Published: 2014
    Publisher:  Waxmann, Münster

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Škerlak, Tina (Herausgeber); Kaufmann, Helen (Herausgeber); Bachmann, Gudrun (Herausgeber)
    Language: German; English
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9783830930563; 3830930569
    Other identifier:
    9783830930563
    Series: Medien in der Wissenschaft ; Bd. 66
    Subjects: Student; Universität; Campus; Lernumwelt; Lernverhalten; Sozialer Wandel
    Other subjects: (Produktform)Paperback / softback; Lernort; modernes Lernen; Neue Medien; LearnTechNet; Projekt ITSI; Campus; Lernumgebung; lebenslanges Lernen; Studieren heute; Universitätsbibliothek; Design; Lernkultur; Universität Basel; E-Assessments; Medien- und Umweltpädagogik; (VLB-WN)1571: Hardcover, Softcover / Pädagogik/Allgemeines, Lexika; Array
    Scope: 367 S., Ill., graph. Darst., 21 cm
    Notes:

    Literaturangaben. - Beitr. teilw. dt., teilw. engl.

  16. Vielfalt und Diversität in Film und Fernsehen
    Behinderung und Migration im Fokus
    Contributor: Ricart Brede, Julia (Publisher); Helmes, Günter (Publisher)
    Published: 2017
    Publisher:  Waxmann, Münster

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
  17. IATEL
    interdisciplinary approaches to technology-enhanced learning ; [international conference, which took place in May 2009 at TU Darmstadt] = Interdisziplinäre Zugänge zum technologiegestützen Lernen
    Contributor: Mühlhäuser, Max (Hrsg.); Kaminski, Andreas (Hrsg.); Steimle, Jürgen (Hrsg.)
    Published: 2011
    Publisher:  Waxmann, Münster

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Bibliothek
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    DP 1960 M945
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    PAE 228:YD0007
    No inter-library loan
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    E 12 B 48
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek Leipzig
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    pae 228 CX 9147
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    ICT 5086-794 7
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    P 8-40-21
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universität des Saarlandes, Bereichsbibliothek Empirische Humanwissenschaften
    40/DP 1960 M945
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    52 A 6736
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Schloss Dagstuhl - Leibniz-Zentrum für Informatik, Bibliothek
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Contributor: Mühlhäuser, Max (Hrsg.); Kaminski, Andreas (Hrsg.); Steimle, Jürgen (Hrsg.)
    Language: German; English
    Media type: Book
    Format: Print
    ISBN: 9783830924814
    RVK Categories: DP 1960
    DDC Categories: 370
    Subjects: Computerunterstütztes Lernen; Virtuelle Kommunikation; Interdisziplinarität;
    Other subjects: Bildungstechnologie; E-Learning; Human-Computer-Interaction; Medien- und Umweltpädagogik; Medienpädagogik; Paperback / softback; Technikphilosophie
    Scope: 565 S., Ill., graph. Darst., 240 mm x 170 mm
    Notes:

    Literaturangaben

  18. IATEL
    Interdisciplinary Approaches to Technology-enhanced Learning = IATEL : Interdisziplinäre Zugänge zum technologiegestützten Lernen
    Published: 2011
    Publisher:  Waxmann, Münster

    „Interdisziplinäre Zugänge zum technologiegestützten Lernen“ war der Titel einer Tagung des DFG-Graduiertenkollegs „Qualitätsverbesserung im E-Learning durch rückgekoppelte Prozesse“ an der TU Darmstadt im Sommer 2009. Die Beiträge dieses Bandes sind... more

    Access:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    No inter-library loan
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    No inter-library loan
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    No inter-library loan
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    No inter-library loan
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    No inter-library loan
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    No inter-library loan
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    No inter-library loan
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    eBook Waxmann
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    No inter-library loan
    Badische Landesbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook UTB scholars
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Leipzig
    No inter-library loan
    Pädagogische Hochschulbibliothek Ludwigsburg
    E-Book Waxmann
    No inter-library loan
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Rostock
    No inter-library loan
    Pädagogische Hochschule, Bibliothek
    E-Book Waxmann
    No inter-library loan
    Württembergische Landesbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Vechta
    No inter-library loan
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book UTB-scholars EBS
    No inter-library loan

     

    „Interdisziplinäre Zugänge zum technologiegestützten Lernen“ war der Titel einer Tagung des DFG-Graduiertenkollegs „Qualitätsverbesserung im E-Learning durch rückgekoppelte Prozesse“ an der TU Darmstadt im Sommer 2009. Die Beiträge dieses Bandes sind aus Vorträgen und Diskussionen dieser Tagung hervorgegangen. Sie repräsentieren neue Perspektiven auf technologiegestütztes Lernen aus unterschiedlichen disziplinären Blickwinkeln. Unter vier leitenden Gesichtspunkten wenden sich die Beiträge der Frage zu, was im Bereich des technologiegestützten Lernens als „Qualität“ verstanden und entwickelt werden kann:Teil 1: Learning (in) Networks. Vom Lernen in Netzen zu lernenden Netzen – und zurückTeil 2: Community-adaptive Systeme – von Lernern lernen, eine kluge Idee?Teil 3: Unterbrechend oder nahtlos? Nutzerschnittstellen für technologie-gestützes LernenTeil 4: Qualität und Kompetenz“Interdisciplinary Approaches to Technology-enhanced Learning” was the title of a conference held at TU Darmstadt, Germany, in 2009. The chapters of this book result from the talks and discussions that took place during this conference. They represent novel perspectives on technology-enhanced learning from various disciplinary angles. Focusing on four main areas, the authors explore what is “quality” in technology-enhanced learning and how this quality can be further improved:Part 1: Learning (in) Networks. From Learning in the Network to the Learning Network and BackPart 2: Community-Adaptive Systems – Learning from learners, a smart Idea?Part 3: Disruptive or seamless? User Interfaces for Technology-Enhanced LearningPart 4: Quality and Competences Dieser Band bietet neue interdisziplinäre Perspektiven auf technologiegestütztes Lernen, die auf den Ergebnissen einer Tagung an der TU Darmstadt aufbauen. Dabei wird das Verhältnis von technischer und sozialer Vernetzung in Lernprozessen vorgestellt und das Spannungsfeld zwischen Experten versus der Community als Lehrmeister analysiert. Sowohl die Gestaltung von lernförderlichen Nutzerschnittstellen als auch die Kompetenzorientierung in technologiegestützten Lernprozessen werden ausgiebig behandelt. „Interdisziplinäre Zugänge zum technologiegestützten Lernen“ war der Titel einer Tagung des DFG-Graduiertenkollegs „Qualitätsverbesserung im E-Learning durch rückgekoppelte Prozesse“ an der TU Darmstadt im Sommer 2009. Die Beiträge dieses Bandes sind aus Vorträgen und Diskussionen dieser Tagung hervorgegangen. Sie repräsentieren neue Perspektiven auf technologiegestütztes Lernen aus unterschiedlichen disziplinären Blickwinkeln. Unter vier leitenden Gesichtspunkten wenden sich die Beiträge der Frage zu, was im Bereich des technologiegestützten Lernens als „Qualität“ verstanden und entwickelt werden kann: Teil 1: Learning (in) Networks. Vom Lernen in Netzen zu lernenden Netzen – und zurück Teil 2: Community-adaptive Systeme – von Lernern lernen, eine kluge Idee? Teil 3: Unterbrechend oder nahtlos? Nutzerschnittstellen für technologie-gestützes Lernen Teil 4: Qualität und Kompetenz “Interdisciplinary Approaches to Technology-enhanced Learning” was the title of a conference held at TU Darmstadt, Germany, in 2009. The chapters of this book result from the talks and discussions that took place during this conference. They represent novel perspectives on technology-enhanced learning from various disciplinary angles. Focusing on four main areas, the authors explore what is “quality” in technology-enhanced learning and how this quality can be further improved: Part 1: Learning (in) Networks. From Learning in the Network to the Learning Network and Back Part 2: Community-Adaptive Systems – Learning from learners, a smart Idea? Part 3: Disruptive or seamless? User Interfaces for Technology-Enhanced Learning Part 4: Quality and Competences

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Source: Union catalogues
    Language: German; English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783830974819
    Other identifier:
    9783830974819
    RVK Categories: DP 1960
    DDC Categories: 370
    Subjects: Medienpädagogik; Technikphilosophie; E-Learning; Human-Computer-Interaction; Bildungstechnologie; Medien- und Umweltpädagogik; E-Learning; Human-Computer-Interaction; Medien- und Umweltpädagogik; Bildungstechnologie; Technikphilosophie; Medienpädagogik
    Other subjects: Paperback / softback
    Scope: Online Ressource
  19. Challenges Facing Contemporary Didactics
    diversity of students and the role of new media in teaching and learning
    Published: 2011
    Publisher:  Waxmann, Münster

    This anthology raises the issue on current empirical and theoretical research approaches in the field of didactics, in respect to diversity, gender and new media. The intention is to show the related contemporary use and the reflections on didactic... more

    Access:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    No inter-library loan
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    No inter-library loan
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    No inter-library loan
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    No inter-library loan
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    No inter-library loan
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    No inter-library loan
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    No loan of volumes, only paper copies will be sent
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    No inter-library loan
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    eBook Waxmann
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    No inter-library loan
    Badische Landesbibliothek
    No inter-library loan
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook UTB scholars
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Leipzig
    No inter-library loan
    Pädagogische Hochschulbibliothek Ludwigsburg
    E-Book Waxmann
    No inter-library loan
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Rostock
    No inter-library loan
    Pädagogische Hochschule, Bibliothek
    E-Book Waxmann
    No inter-library loan
    Württembergische Landesbibliothek
    No inter-library loan
    Universitätsbibliothek Vechta
    No inter-library loan
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    No inter-library loan
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book UTB-scholars EBS
    No inter-library loan

     

    This anthology raises the issue on current empirical and theoretical research approaches in the field of didactics, in respect to diversity, gender and new media. The intention is to show the related contemporary use and the reflections on didactic approaches based on the tradition of Allgemeine Didaktik. The brainchild to use English as publication language pursues the idea to make the concept of didactics accessible for the English speaking world.The attempt is to mirror differences of provisions incurrent societal phenomena: new media, gender, and diversity which educational institutions are facing. It will reveal and demonstrate that this is a common issue which is to be addressed for satisfying the demands and necessities in today’s schooling out of the national educational perspectives given through the different educational systems.This anthology follows the idea to present approaches with their theoretical or empirical results. Thus, the reader will find a bunch of procedures, suggestions, and methods as well as critical questions shaped by the empirical and theoretical reflective work of the Norwegian, Austrian, US-American, and German authors, who contributed to the book. This anthology raises the issue on current empirical and theoretical research approaches in the field of didactics, in respect to diversity, gender and new media. The intention is to show the related contemporary use and the reflections on didactic approaches based on the tradition of Allgemeine Didaktik. The brainchild to use English as publication language pursues the idea to make the concept of didactics accessible for the English speaking world. The attempt is to mirror differences of provisions incurrent societal phenomena: new media, gender, and diversity which educational institutions are facing. It will reveal and demonstrate that this is a common issue which is to be addressed for satisfying the demands and necessities in today’s schooling out of the national educational perspectives given through the different educational systems. This anthology follows the idea to present approaches with their theoretical or empirical results. Thus, the reader will find a bunch of procedures, suggestions, and methods as well as critical questions shaped by the empirical and theoretical reflective work of the Norwegian, Austrian, US-American, and German authors, who contributed to the book.

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information