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Serious game design and development
technologies for training and learning -
Serious games
mechanisms and effects -
Gamification in education and business
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Game-based Learning in der Schule
Hamlet als Computerspiel – der Einsatz der computerbasierten Spielform des Adventures im literaturbezogenen Englischunterricht -
Gamification in education and business
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Spielend lernen
didaktisches Design digitaler Lernspiele zwischen Spielmotivation und Cognitive Load -
The gamification of learning and instruction fieldbook
ideas into practice -
Digital games and learning
research and theory -
Digital-experimentelle Lernkulturen und Innovationen
Texte und Aufsätze -
The shift from teaching to learning
individual, collective and organizational learning through gaming simulation -
Serious games, exergames, exerlearning
zur Transmedialisierung und Gamification des Wissenstransfers -
Pervasive gaming als ein neuer Weg zur Beeinflussung von Denken und Handeln
eine Anwendung im Lernkontex -
Pervasive gaming als ein neuer Weg zur Beeinflussung von Denken und Handeln
eine Anwendung im Lernkontex -
Learning by playing
game based education system design and development, 4th International Conference on E-Learning and Games, Edutainment 2009, Banff, Canada, August 9 - 11, 2009 ; proceedings -
Serious games
mechanisms and effects -
Edutainment technologies
educational games and virtual reality/augmented reality applications, 6th International Conference on E-Learning and Games, Edutainment 2011, Taipei, Taiwan, September 7 - 9, 2011 ; proceedings -
Learning by playing
game based education system design and development, 4th International Conference on E-Learning and Games, Edutainment 2009, Banff, Canada, August 9 - 11, 2009 ; proceedings -
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educational games and virtual reality/augmented reality applications, 6th International Conference on E-Learning and Games, Edutainment 2011, Taipei, Taiwan, September 7 - 9, 2011 ; proceedings -
Spielen und Erleben mit digitalen Medien
pädagogische Konzepte und praktische Anleitungen ; mit 6 Tabellen und Online-Zusatzmaterial -
Serious games development and applications
second international conference, SGDA 2011, Lisbon, Portugal, September 19-20, 2011 ; proceedings -
Trends and applications of serious gaming and social media
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Medieninnovationen: Internet, Serious Games, TV
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Digitale Lernwelt - Serious Games
Einsatz in der beruflichen Weiterbildung -
Pervasive gaming als ein neuer Weg zur Beeinflussung von Denken und Handeln
eine Anwendung im Lernkontex -
Kultur und Informatik: Serious Games