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  1. Talk with the Bots : Gesprächsroboter und Social Bots im Diskurs
    Contributor: Hug, Theo (Publisher); Pallaver, Günther (Publisher)
    Published: 2018
    Publisher:  innsbruck university press, Innsbruck

    More and more often, software communicates with and for us. Bots often take over complex tasks unnoticed, and virtual assistants process spoken language. Technological developments now allow us to integrate the services of digital, often voice-based... more

     

    More and more often, software communicates with and for us. Bots often take over complex tasks unnoticed, and virtual assistants process spoken language. Technological developments now allow us to integrate the services of digital, often voice-based assistance systems into our everyday lives. Particularly in the field of political propaganda and public relations, social bots have for some time been gaining dubious notoriety. Used as an instrument for opinion making, they automatically spread messages in so-called "social" networks. This interdisciplinary volume addresses this issue and seeks answers to questions such as the following: How can we distinguish interaction with artificial intelligences from that with humans? To what extent is this important? What does this development mean for everyday life and for the field of communication? What is the significance of the widespread use of bots as a new interface between humans and machines?; Immer öfter kommuniziert Software mit und für uns. Bots übernehmen oft unbemerkt komplexe Aufgaben und virtuelle Assistenzen verarbeiten die gesprochene ­Sprache. Die Technologieentwicklung gestattet uns mittlerweile, die Dienste von digitalen, oftmals sprachbasierten Assistenzsystemen in unseren Alltag zu integrieren. Besonders im Bereich der politischen Propaganda und Public Relations sind Social Bots seit einiger Zeit zu zweifelhafter Berühmtheit gelangt. Eingesetzt als Instrument zur Meinungsmache verbreiten sie automatisiert Nachrichten in sogenannten „sozialen“ Netzwerken. Der interdisziplinär ausgerichtete Band befasst sich mit dieser Thematik und sucht nach Antworten auf Fragen wie die folgenden: Wie können wir die Interaktion mit künstlichen Intelligenzen von jener mit Menschen unterscheiden? Inwieweit ist das wichtig? Was bedeutet diese Entwicklung für das Alltagsleben und für den Bereich der Kommunikation? Welche Bedeutung hat der verbreitete Einsatz von Bots als neue Schnittstelle zwischen Mensch und Maschine?

     

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    Source: OAPEN
    Contributor: Hug, Theo (Publisher); Pallaver, Günther (Publisher)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    Subjects: Media studies; Human-computer interaction
    Other subjects: Media studies; Digital technologies; AI; Medienwissenschaft; digitale Technologien; KI
    Scope: 1 electronic resource (116 p.)
  2. Augmentierte und virtuelle Wirklichkeiten
    Contributor: Beinsteiner, Andreas (Publisher); Blasch, Lisa (Publisher); Hug, Theo (Publisher); Missomelius, Petra (Publisher); Rizzolli, Michaela (Publisher)
    Published: 2020
    Publisher:  innsbruck university press, Innsbruck

    Models and applications of augmented and virtual realities are booming: They come across as apps on smartphones, as avatars and assistive technologies, in the form of virtual communities, soundscapes, organizations, operating rooms, games and... more

     

    Models and applications of augmented and virtual realities are booming: They come across as apps on smartphones, as avatars and assistive technologies, in the form of virtual communities, soundscapes, organizations, operating rooms, games and products of all kinds. On the one hand, the paradox here is that in many spheres of life, the information and communication technology conditions of processes of medialization, mediatization and normalization are becoming so obscure that alternative options of development hardly seem conceivable. On the other hand, pragmatic motives of routine practices, medial convenience, or monetarizability cannot hide the fact of a widespread discomfort in media cultures of digitality. What significance can augmented and virtual realities have in educational contexts? This volume brings together theoretical considerations, normative rationales as well as specific concepts and examples of applications concerning AR/VR in education.; Augmentierte und virtuelle Wirklichkeiten haben Konjunktur: Sie begegnen uns als Apps auf Smartphones, als Avatare und assistive Technologien sowie in Form von virtuellen Gemeinschaften, Klangwelten, Organisationen, Operationsräumen, ­Spielen und Produkten aller Art. Die informations- und kommunikationstechnologischen Bedingungen von Prozessen der Medialisierung, Mediatisierung und Normalisierung treten dabei vielfach so sehr in den Hintergrund, dass alternative Entwicklungsoptionen kaum mehr denkbar scheinen. Gleichzeitig können die pragmatischen Motive des Routinehandelns, der medialen Bequemlichkeit oder der Monetarisierbarkeit über ein verbreitetes Unbehagen in den Medienkulturen der Digitalität nicht hinwegtäuschen. Welche Rolle können digitale Technologien der Erweiterung, Anreicherung und ­Virtualisierung vor diesem Hintergrund in Lern- und Bildungskontexten spielen? Der vorliegende Band versammelt Beiträge zu theoretischen Grundlagen, normativen Zielsetzungen und praktischen Anwendungsbeispielen von AR/VR in der Bildung.

     

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    Source: OAPEN
    Contributor: Beinsteiner, Andreas (Publisher); Blasch, Lisa (Publisher); Hug, Theo (Publisher); Missomelius, Petra (Publisher); Rizzolli, Michaela (Publisher)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    Subjects: Media studies; Digital lifestyle
    Other subjects: Media studies; Digital technologies; Medienwissenschaft; digitale Technologien
    Scope: 1 electronic resource (242 p.)
  3. Jugendliche Mediennutzung und die Zukunft des Qualitätsjournalismus
    Contributor: Gallner-Holzmann, Katharina (Publisher); Hug, Theo (Publisher); Pallaver, Günther (Publisher)
    Published: 2020
    Publisher:  innsbruck university press, Innsbruck

    Young people find news and information of all kinds on the Internet. There, established media companies compete with bloggers, YouTubers, entertainers on the streaming platform twitch or Netflix productions that deal with political issues and news.... more

     

    Young people find news and information of all kinds on the Internet. There, established media companies compete with bloggers, YouTubers, entertainers on the streaming platform twitch or Netflix productions that deal with political issues and news. This anthology reproduces the lectures of the Media Day of the same name and the lecture series with exercise character in the winter semester 2019/20. The central contents were the media use habits of adolescents, new formats for young media users, the demands that adolescents make on media and implications for different educational contexts.; Jugendliche finden Nachrichten und Informationen aller Art im Internet. Dort konkurrieren etablierte Medienunternehmen mit Blogger*innen, YouTuber*innen, Unterhaltungskünstler*innen auf der Streaming-Plattform Twitch oder Angeboten auf Netflix, die sich mit politischen und tagesaktuellen Themen beschäftigen. Dieser Sammelband bildet die Vorträge des gleichnamigen Medientages und der Ringvorlesung mit Übungscharakter im Wintersemester 2019/20 ab. Zentrale Inhalte waren dabei die Mediennutzungsgewohnheiten Jugendlicher, neue Formate für junge Mediennutzer*innen, Anforderungen, die Jugendliche an Medien stellen, sowie Implikationen für unterschiedliche Bildungskontexte.

     

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    Source: OAPEN
    Contributor: Gallner-Holzmann, Katharina (Publisher); Hug, Theo (Publisher); Pallaver, Günther (Publisher)
    Language: German
    Media type: Ebook
    Format: Online
    Other identifier:
    Subjects: Media studies; Digital lifestyle
    Other subjects: Media studies; Digital technologies; Medienwissenschaft; digitale Technologien
    Scope: 1 electronic resource (130 p.)