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  1. Materialität – Digitalisierung – Bildung
    Contributor: Leineweber, Christian (Herausgeber); Waldmann, Maximilian (Herausgeber); Wunder, Maik (Herausgeber)
    Published: 2023
    Publisher:  DIPF Frankfurt am Main, NP-Ablieferer, Frankfurt

    Abstract: Der Sammelband ist durch die Frage geleitet, ob die digitale Sphäre eine Materialität vorweist. Antworten werden im Horizont des erziehungswissenschaftlichen Grundbegriffs der Bildung ausgelotet. Ausgehend von unterschiedlichen... more

     

    Abstract: Der Sammelband ist durch die Frage geleitet, ob die digitale Sphäre eine Materialität vorweist. Antworten werden im Horizont des erziehungswissenschaftlichen Grundbegriffs der Bildung ausgelotet. Ausgehend von unterschiedlichen theoretischen Zugängen umfasst der Band sowohl medienpädagogische und mediendidaktische Bezüge als auch Beiträge aus der Pädagogik der Kindheit, der historischen Pädagogik, der ästhetischen Bildung, der Inklusionspädagogik, der erziehungswissenschaftlichen Geschlechterforschung, der Schulpädagogik, der Erwachsenen- und Weiterbildung sowie der empirischen und theoretischen Bildungsforschung. Auf diese Weise werden vielfältige Begriffsbestimmungen von Bildung vorgeschlagen und kontextualisiert, die das Zusammenspiel von Materialität und Digitalisierung als Reflexionsraum ihres Denkens anerkennen. (DIPF/Orig.)

     

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    Volltext (kostenfrei)
    Source: Union catalogues
    Contributor: Leineweber, Christian (Herausgeber); Waldmann, Maximilian (Herausgeber); Wunder, Maik (Herausgeber)
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Corporations / Congresses:
    Materialität - Digitalisierung - Bildung (Tagung : 2021 : Hagen) (Verfasser)
    Subjects: Digitalisierung; Bildung; Neue Medien; Pädagogik; Medienpädagogik; Bildungstheorie; Ästhetische Erziehung
    Other subjects: Array
    Scope: Online-Ressource
    Notes:

    Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2023, 262 S.. ISBN 978-3-7815-5979-0; 978-3-7815-2539-9

  2. KI - Kunst - Bildung. Wie komplexe algorithmische Systeme das Verhältnis von Kunst, Ästhetik und Bildung verschieben
    Published: 2023
    Publisher:  DIPF Frankfurt am Main, NP-Ablieferer, Frankfurt

    Abstract: Der kulturell-künstlerische Bereich galt lange Zeit als exklusive Domäne der menschlichen Kreativität. Anpassungsfähige Algorithmen und sogenannte Künstliche Intelligenz (KI) tragen jedoch dazu bei, dass sich das Verhältnis von... more

     

    Abstract: Der kulturell-künstlerische Bereich galt lange Zeit als exklusive Domäne der menschlichen Kreativität. Anpassungsfähige Algorithmen und sogenannte Künstliche Intelligenz (KI) tragen jedoch dazu bei, dass sich das Verhältnis von künstlerischem Ausdruck und Kreativität verschiebt. Der Beitrag nimmt die Rationalisierung des kulturell-künstlerischen Feldes in den Blick und geht der Frage nach, inwiefern sich die Ästhetik algorithmischer Kunstwerke begrifflich erfassen lässt und welche Implikationen sich daraus für eine ästhetische Bildung ergeben. Für die Bearbeitung dieser Frage erfolgt nach einleitenden Worten (1) eine Klärung des Algorithmenbegriffs sowie eine Annäherung an vorherrschende Ansätze und Ausprägungen vermeintlicher KI (2), um diskutieren zu können, welche Position der Mensch in solcherlei kreativen, künstlerischen Szenarien einnimmt. Daran anknüpfend wird unter Bezugnahme zu Konzepten der sogenannten Informationsästhetik der Versuch unternommen, ...

     

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    Content information
    Volltext (kostenfrei)
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Subjects: Ästhetik; Kunst; Algorithmus; Künstliche Intelligenz; Kunsterziehung; Kreativität; Ästhetische Erziehung
    Other subjects: Array
    Scope: Online-Ressource
    Notes:

    In: Leineweber, Christian [Hrsg.]; Waldmann, Maximilian [Hrsg.]; Wunder, Maik [Hrsg.]: Materialität - Digitalisierung - Bildung. Bad Heilbrunn : Verlag Julius Klinkhardt 2023, S. 192-209. ISBN 978-3-7815-5979-0; 978-3-7815-2539-9

  3. Human and AI ensembles
    when can they work?
    Published: [2023]
    Publisher:  INSEAD, [Fontainebleau]

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    No inter-library loan
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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Edition: Revised version of 2021/48/STR
    Series: Array ; 2023, 42
    Subjects: Managerial Decision Making; Project Evaluation; Artificial Intelligence (AI); Algorithm; Organization Design; Ensembling
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 66 Seiten)
  4. Human-AI ensembles
    when can they work?
    Published: [2023]
    Publisher:  INSEAD, [Fontainebleau]

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    No inter-library loan
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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Edition: Revised version of 2023/42/STR
    Series: Array ; 2023, 54
    Subjects: Managerial Decision Making; Project Evaluation; Artificial Intelligence (AI); Algorithm; Organization Design; Ensembling
    Scope: 1 Online-Ressource (circa 66 Seiten)
  5. New Fluid Approximation, Inventory Placement and Discrete Choice Models for Revenue Management
    Author: Bai, Yicheng
    Published: 2023

    Revenue management is the study of models and algorithms that address inventory allocation and pricing decisions in the face of uncertainty and limited capacities. Out of many models studied in revenue management, fluid approximations have been an... more

    Access:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    No inter-library loan

     

    Revenue management is the study of models and algorithms that address inventory allocation and pricing decisions in the face of uncertainty and limited capacities. Out of many models studied in revenue management, fluid approximations have been an effective tool to deal with large-scale inventory allocation and pricing problems and develop efficient algorithms; while inventory placement, which determines how to place on-hand products into different fulfillment centers, is an important decision that has a significant impact on subsequent inventory allocation and pricing power; lastly, discrete choice models are widely used to model customer choice behaviour and capture the fact that customers substitute among the offered products, which ultimately help in making better inventory allocation and pricing decisions. In this dissertation, we investigate one new model in each of these areas and develop efficient algorithms with performance guarantees. These new models represent various approaches from different angles we take to aid in improving inventory allocation and pricing decisions.First, based on the fact that high-variance demand occurs in many applications but is not fully addressed by traditional revenue management models, we explore a new revenue management model that incorporates general mean and variance for the number of customer arrivals, with the goal of developing a policy to determine which product to make available to each arriving customer in order to maximize total expected revenue. We devise a fluid approximation corresponding to this model and use it to develop an asymptotically optimal policy.Second, we consider inventory placement, delivery promise and fulfillment decisions faced by an online retailer jointly. We study a two-stage model where in the first stage, we place a set of products with given numbers of units into different fulfillment centers with capacity constraints. Once we make the placement decisions, we enter the second stage where we face random demand for the products from different demand regions. In response to each demand, we pick a delivery promise to offer and choose a fulfillment center to use to serve the demand. The goal is to determine where to place the units in order to maximize the total expected profit from sales over a finite selling horizon. For this problem, we provide a general approximation framework, which leads us to a set of policies. The best policy provides 1/(4 + ϵ)-approximation for any ϵ > 0, and the policy can be computed in polynomial time for each fixed ϵ.Lastly, we study a natural variant of the multinomial logit model by incorporating rank cutoffs, which characterizes the number of products customers will focus on during the choice process. To be more specific, after associating random utilities with all the products and the no-purchase option, a customer with rank cutoff k would ignore all alternatives whose utilities are not within the k largest utilities and choose among the remaining alternatives. We show that the assortment optimization problem under this choice model is NP-hard and propose a polynomial-time approximation scheme. We also run numerical experiments to show that incorporating rank cutoffs can result in better predictions of customer choices and more profitable assortment recommendations.

     

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9798379711689
    Series: Dissertations Abstracts International
    Subjects: Computer science; Assortment optimization; Fluid approximation; Inventory placement; Revenue management; Algorithm
    Scope: 1 Online-Ressource (227 p.)
    Notes:

    Source: Dissertations Abstracts International, Volume: 84-12, Section: A. - Advisor: Topaloglu, Huseyin

    Dissertation (Ph.D.), Cornell University, 2023