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  1. Wage Divergence and Unemployment: The Impact of Insider Power and Training Costs
  2. Incentives to grow: multimarket firms and predation
    Published: 2000

    Abstract: "Network industries with low sunk costs have been popular examples for the theory of contestable markets and spatial competition models. We argue that, due to the multimarket nature of operations, theories of predation are more relevant to... more

     

    Abstract: "Network industries with low sunk costs have been popular examples for the theory of contestable markets and spatial competition models. We argue that, due to the multimarket nature of operations, theories of predation are more relevant to explain strategic behaviour. Building on well established reputation models our contribution is threefold. First, we use a more realistic sequencing of the game and strengthen the entry deterrence result. Second, we show that rational multimarket firms may use (the threat of) predatory entry to expand. Third, we allow strategic interaction of two multimarket firms and find that multimarket firms do not attack each other." (author's abstract)

     

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    oai:gesis.izsoz.de:document/11626
    DDC Categories: 330
    Series: Discussion Papers / Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung, Forschungsschwerpunkt Marktprozeß und Unternehmensentwicklung, Abteilung Wettbewerbsfähigkeit und industrieller Wandel ; Bd. 00-19
    Subjects: Latente Konkurrenz; Verdrängungswettbewerb; Mehrproduktbetrieb; Mehrproduktfertigung; Prestige; Spieltheorie; Markteintrittsstrategie; Unternehmenswachstum; Glaubwürdigkeit; Theorie
    Other subjects: (stw)Potenzieller Wettbewerb; (stw)Verdrängungswettbewerb; (stw)Mehrproduktfertigung; (stw)Reputation; (stw)Spieltheorie; (stw)Markteintritt; (stw)Unternehmenswachstum; (stw)Glaubwürdigkeit; (stw)Theorie; (thesoz)multinationales Unternehmen; (thesoz)Netzwerk; (thesoz)Verdrängung; (thesoz)Strategie; (thesoz)Markterschließung; (thesoz)Wettbewerb; Arbeitspapier; Graue Literatur; Buch; Online-Publikation
    Scope: Online-Ressource, 37 S.
    Notes:

    Veröffentlichungsversion

  3. Wage divergence and unemployment
    the impact of insider power and training costs
  4. Incentives to grow
    multimarket firms and predation
    Published: 2000
    Publisher:  WZB, Forschungsschwerpunkt Marktprozeß und Unternehmensentwicklung, Berlin

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    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Book
    Format: Print
    DDC Categories: 330; 380; 650; 670
    Series: Discussion papers / Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung ; 2000,19
    Subjects: Latente Konkurrenz; Verdrängungswettbewerb; Mehrproduktbetrieb; Mehrproduktfertigung; Prestige; Spieltheorie; Markteintrittsstrategie; Unternehmenswachstum; Glaubwürdigkeit; Theorie
    Other subjects: (stw)Potenzieller Wettbewerb; (stw)Verdrängungswettbewerb; (stw)Mehrproduktfertigung; (stw)Reputation; (stw)Spieltheorie; (stw)Markteintritt; (stw)Unternehmenswachstum; (stw)Glaubwürdigkeit; (stw)Theorie; Arbeitspapier; Graue Literatur; Buch; Online-Publikation
    Scope: 37 S., graph. Darst., 30 cm
    Notes:

    Literaturverz. S. 35 - 37