Narrow Search
Last searches

Results for *

Displaying results 1 to 2 of 2.

  1. Affektpoetiken des New Hollywood
    Suspense, Paranoia und Melancholie
    Published: 2016
    Publisher:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    "How do spectators become emotionally involved in cinema? Starting from this question, the book suggests an original view about a critical period in United States film history. In a detailed analysis of individual films, an image emerges of a complex... more

    Universitätsbibliothek Regensburg
    Unlimited inter-library loan, copies and loan

     

    "How do spectators become emotionally involved in cinema? Starting from this question, the book suggests an original view about a critical period in United States film history. In a detailed analysis of individual films, an image emerges of a complex interplay between three affective modes - suspense, paranoia, and melancholy - which draw the spectators to reflect in unique ways about contradictions in their own feelings."--

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Content information
    Volltext (kostenfrei)
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 3110488736; 3110488760; 9783110488739; 9783110488760
    Other identifier:
    RVK Categories: AP 59783
    Series: Cinepoetics ; 2
    Subjects: Ästhetik; Film; Gefühl; Melancholie; Motion picture audiences; Motion pictures; Motion pictures; Paranoia; PERFORMING ARTS / Film & Video / History & Criticism; Rezeption; Spannung; Zuschauer; Motion picture audiences; Motion pictures; Motion pictures; Film; Spannung; Paranoia <Motiv>; Ästhetik; Gefühl; Rezeption; Zuschauer; Melancholie <Motiv>
    Other subjects: 1900-1999; United States; Electronic books; History
    Scope: 1 Online-Ressource
    Notes:

    1610

    Inhalt ; Danksagung ; 1 Die Aufspaltung des Zuschauers ; 1.1 Einleitung ; Eine Geschichte des Fühlens ; Ein Riss im Fühlen ; Der Schock der Freiheit ; 1.2 Filmische Expressivität ; Emotion in der Filmtheorie ; Filmische Bewegung und der Zuschauer ; Das Ganze und die Dauer

    2.1 Theoretische Herleitung Forschungsstand zum Suspense ; Das Paradox des Suspense ; Etymologie und erste Schlussfolgerungen ; Suspense und filmische Bewegung ; Suspendieren: Aufschieben ; 2.2 Analyse ; Carrie ; Die Prom Night-Sequenz ; Die Fahrt ; Rhythmus und Perspektive

    3.1 Ideengeschichtlicher Kontext und theoretische Herleitung Schwierigkeiten der Definition ; Paranoider Stil und intellektuelle Gefühle ; Paranoia und postklassisches Kino ; 3.2 Analyse ; The Parallax View ; Die Eingangssequenz ; Die Bodenlosigkeit der Geschichte

    Ausdruck und Erfahrung Filmische Bewegung und Emotion ; 1.3 Zur Affektpoetik des New Hollywood ; Der Begriff des New Hollywood ; Der inkohärente Text ; Das Neue am New Hollywood ; Schock und Freiheit: Modi von Affektivität ; 2 Suspense: Formen filmischen Denkens

    Krönung und Demütigung Aufschaukeln ; Die Zeit der Imagination ; Gesicht und Fratze ; 2.3 Schlussfolgerungen und historischer Ausblick ; Telekinese und Emotion: Schock und Suspense ; Suspense im New Hollywood: Subversion der Genres ; 3 Paranoia: Formen der Mediatisierung

  2. Affektpoetiken des New Hollywood
    Suspense, Paranoia und Melancholie
    Published: 2016
    Publisher:  De Gruyter, Berlin ; Boston

    "How do spectators become emotionally involved in cinema? Starting from this question, the book suggests an original view about a critical period in United States film history. In a detailed analysis of individual films, an image emerges of a complex... more

    Hochschule der Polizei des Landes Brandenburg, Hochschulbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan
    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
    Unlimited inter-library loan, copies and loan

     

    "How do spectators become emotionally involved in cinema? Starting from this question, the book suggests an original view about a critical period in United States film history. In a detailed analysis of individual films, an image emerges of a complex interplay between three affective modes - suspense, paranoia, and melancholy - which draw the spectators to reflect in unique ways about contradictions in their own feelings."--

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: English
    Media type: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 3110488736; 3110488760; 9783110488739; 9783110488760
    Other identifier:
    RVK Categories: AP 59783
    Series: Cinepoetics ; 2
    Subjects: Ästhetik; Film; Gefühl; Melancholie; Motion picture audiences; Motion pictures; Motion pictures; Paranoia; PERFORMING ARTS / Film & Video / History & Criticism; Rezeption; Spannung; Zuschauer; Motion picture audiences; Motion pictures; Motion pictures; Film; Spannung; Paranoia <Motiv>; Ästhetik; Gefühl; Rezeption; Zuschauer; Melancholie <Motiv>
    Other subjects: 1900-1999; United States; Electronic books; History
    Scope: 1 Online-Ressource
    Notes:

    1610

    Inhalt ; Danksagung ; 1 Die Aufspaltung des Zuschauers ; 1.1 Einleitung ; Eine Geschichte des Fühlens ; Ein Riss im Fühlen ; Der Schock der Freiheit ; 1.2 Filmische Expressivität ; Emotion in der Filmtheorie ; Filmische Bewegung und der Zuschauer ; Das Ganze und die Dauer

    2.1 Theoretische Herleitung Forschungsstand zum Suspense ; Das Paradox des Suspense ; Etymologie und erste Schlussfolgerungen ; Suspense und filmische Bewegung ; Suspendieren: Aufschieben ; 2.2 Analyse ; Carrie ; Die Prom Night-Sequenz ; Die Fahrt ; Rhythmus und Perspektive

    3.1 Ideengeschichtlicher Kontext und theoretische Herleitung Schwierigkeiten der Definition ; Paranoider Stil und intellektuelle Gefühle ; Paranoia und postklassisches Kino ; 3.2 Analyse ; The Parallax View ; Die Eingangssequenz ; Die Bodenlosigkeit der Geschichte

    Ausdruck und Erfahrung Filmische Bewegung und Emotion ; 1.3 Zur Affektpoetik des New Hollywood ; Der Begriff des New Hollywood ; Der inkohärente Text ; Das Neue am New Hollywood ; Schock und Freiheit: Modi von Affektivität ; 2 Suspense: Formen filmischen Denkens

    Krönung und Demütigung Aufschaukeln ; Die Zeit der Imagination ; Gesicht und Fratze ; 2.3 Schlussfolgerungen und historischer Ausblick ; Telekinese und Emotion: Schock und Suspense ; Suspense im New Hollywood: Subversion der Genres ; 3 Paranoia: Formen der Mediatisierung