Narrow Search
Last searches

Results for *

Displaying results 1 to 5 of 5.

  1. Schreiben an der Universität Konstanz : Eine Befragung von Studierenden und Lehrenden
    Published: 2015
    Publisher:  ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften

    In a joint project of the Writing Centre of the University of Constance and the Language Competence Centre of the Zurich University of Applied Sciences, all students and faculty of the University of Constance were asked to participate in a survey... more

     

    In a joint project of the Writing Centre of the University of Constance and the Language Competence Centre of the Zurich University of Applied Sciences, all students and faculty of the University of Constance were asked to participate in a survey with the European Writing Questionnaire. The EWQ is a multilingual electronic tool to study academic writing practices with a special focus on contrastive analyses of writing cultures. The parallel item construction of the questionnaire allows comparing the data of students and faculty on similar issues. The report briefly outlines the situation of student writers at the University of Constance and then gives an account of the most interesting results of the undergraduate Bachelor degree programs as well as those of the study program Law which awards a Staatsexamen degree. Results show clear differences for many variables between the three disciplinary groups into which the university is divided (Sciences, Humanities, Politics/Law/Economy). Evaluations of students and faculty converge in many ways but show marked differences in the assessment of student language and writing skills. Student data show a high increase in the positive evaluations of their own writing skills during their studies (comparisons between 2nd and 6th semester). The genre descriptions which the faculty members were asked for (all of which are documented) show a clear preference for scientific over reflective and professional genres. Results of the study are discussed in terms of their implications for the writing centre work at the University of Constance. ; In einem Kooperationsprojekt des Schreibzentrums der Universität Konstanz und des Language Competence Centres der Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften wurde eine Befragung aller Lehrenden und Studierenden der Universität Konstanz durchgeführt. Ziel war es, Auskunft über Schreibpraktiken, Schreibkompetenzen und Einstellungen zum Schreiben zu erhalten. Eingesetzt wurde der European Writing Questionnaire, der zum Ziel hat, ...

     

    Export to reference management software
    Source: BASE Selection for Comparative Literature
    Language: German
    Media type: Undefined
    Format: Online
    DDC Categories: 808
    Subjects: Schreibkultur; Schreibpraktiken; Genres; Schreibkompetenzen; Writing Competences; Writing Cultures; Writing Practices
  2. Wissenschaftliches Schreiben lernen – integriert im Fach
    Published: 2016
    Publisher:  Bibliothek der Universität Konstanz, Konstanz

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Parent title: In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung (ZFHE) ; 11 (2016), 2. - S. 45-61. - eISSN 2219-6994
    Subjects: Unterrichtsfach; Schreibenlernen; Textproduktion; Student
    Other subjects: Wissenschaftliches Schreiben, Schreibkompetenz, Schreibdidaktik
    Scope: Online-Ressource
  3. Schreib-t-raum
    Contributor: Meyer, Heike (Mitwirkender)
    Published: 2011-
    Publisher:  Heike Meyer, Konstanz

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Meyer, Heike (Mitwirkender)
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Scope: Online-Ressource
    Notes:

    Gesehen am 29.07.13

  4. Schreib-t-raum
    Contributor: Meyer, Heike (MitwirkendeR)
    Published: 2011-
    Publisher:  Heike Meyer, Konstanz

    "Entdeckungen, Vignetten, Schreibtipps, Buchtipps, Wortspielereien, Empfehlungen, Sachtexte, Gedichte, Tagebuchartiges - privates und berufliches soll hier Platz finden." Dieses Autoren-Weblog kann kommentiert und über Feeds abonniert werden more

    Access:
    Verlag (kostenfrei)
    Deutsche Nationalbibliothek
    Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    No inter-library loan
    Deutsches Literaturarchiv Marbach, Bibliothek
    Stand 2014 -
    No inter-library loan

     

    "Entdeckungen, Vignetten, Schreibtipps, Buchtipps, Wortspielereien, Empfehlungen, Sachtexte, Gedichte, Tagebuchartiges - privates und berufliches soll hier Platz finden." Dieses Autoren-Weblog kann kommentiert und über Feeds abonniert werden

     

    Export to reference management software   RIS file
      BibTeX file
    Source: Union catalogues
    Contributor: Meyer, Heike (MitwirkendeR)
    Language: German
    Media type: Book
    Format: Online
    Other identifier:
    Scope: Online-Ressource
    Notes:

    Gesehen am 29.07.13

  5. Wissenschaftliches Schreiben lernen – integriert im Fach
    Published: 2016

    Export to reference management software
    Source: BASE Selection for Comparative Literature
    Language: German
    Media type: Undefined
    Format: Online
    DDC Categories: 800
    Subjects: Wissenschaftliches Schreiben; Schreibkompetenz; Schreibdidaktik
    Rights:

    kostenfrei