Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 126 bis 150 von 183210.

  1. Authority-based arguments in professional interactions : a discursive perspective
    Erschienen: 2015
    Verlag:  CoRReA Collectif Romand de Recherche sur l’Argumentation

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Rhetorik, Sammlungen von Literatur (808)
    Lizenz:

    Licence according to publishing contract

  2. Förderung der Schreibkompetenz im Unterricht DaZ
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Käser Druck

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Rhetorik, Sammlungen von Literatur (808)
    Schlagworte: Schreiben; DaZ
    Lizenz:

    Licence according to publishing contract

  3. What makes students in vocational education and training schools better writers? : results from an intervention study
    Erschienen: 2015
    Verlag:  European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI)

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Rhetorik, Sammlungen von Literatur (808)
    Schlagworte: Writing; Text quality; Intervention study; VET
    Lizenz:

    Licence according to publishing contract

  4. Wissenschaftliche Autorschaft in prognostischen Texten
    Autor*in: Steiner, Felix
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Velbrück

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Rhetorik, Sammlungen von Literatur (808)
    Schlagworte: Prognose; Auftragswissenschaft; Autorschaft
    Lizenz:

    Licence according to publishing contract

  5. Thesis writer : supporting writing processes in real time using a web-based digital learning platform

    Thesis Writer is a newly created online learning environment, supporting students in mastering the various organizational, cognitive, social and linguistic demands of thesis writing. Users of Thesis Writer are offered tutorials and organizational... mehr

     

    Thesis Writer is a newly created online learning environment, supporting students in mastering the various organizational, cognitive, social and linguistic demands of thesis writing. Users of Thesis Writer are offered tutorials and organizational aids to anticipate, prepare, plan and write their theses. Conceptually, Thesis Writer has been designed in such a way to initiate self-governed and self-organized learning processes, coupled with peer and tutored feedback, if required. Discipline-specific support can be provided when Thesis Writer is integrated into a particular degree program. New tools have been created to support the formulation process by integrating large discipline-specific corpora from which users can derive linguistic support through an integrated IMS Corpus Work Bench. The demonstration will offer insights into the construction principles and will allow participants to try out the functionality of the main tools. So far, Thesis Writer has been tested by a limited number of individuals, but preparations for use within study programs are now under way. Languages available on Thesis Writer are English and German, but others may subsequently be added. It is hoped that Thesis Writer will help optimize one of the most demanding learning processes by guiding students through the challenging task of creating their first extended scientific or scholarly paper.

     

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Rhetorik, Sammlungen von Literatur (808)
    Schlagworte: Digital learning
    Lizenz:

    Licence according to publishing contract

  6. Public Storytelling
    Autor*in: Perrin, Daniel
    Erschienen: 2015

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Rhetorik, Sammlungen von Literatur (808)
    Lizenz:

    Licence according to publishing contract

  7. Vom Schreiben davor und danach : Textproduktions-Praxis empirisch erforscht
    Autor*in: Perrin, Daniel
    Erschienen: 2015

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Rhetorik, Sammlungen von Literatur (808)
    Lizenz:

    Licence according to publishing contract

  8. Vom fokussierten Schreiben zum Writing-by-the-Way
    Erschienen: 2015

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Rhetorik, Sammlungen von Literatur (808)
    Lizenz:

    Licence according to publishing contract

  9. Thesis writer : a system for supporting academic writing
    Erschienen: 2015
    Verlag:  ACM

    Learning to write in academic contexts is a challenging task faced by many students, and no less challenging is the instruction and tutoring of student writers. The most demanding paper students have to write is their thesis, which is equally an... mehr

     

    Learning to write in academic contexts is a challenging task faced by many students, and no less challenging is the instruction and tutoring of student writers. The most demanding paper students have to write is their thesis, which is equally an important part of their learning program as it is for graduation requirements. This new online support system aids thesis writing through a variety of tools and tutorials, guiding students through the writing process from initial idea to completed thesis. Based on an extended version of the well-established IMRD (Introduction, Methods, Results, Discussion) scheme, a flexible structure is provided which fits most academic and scholarly papers. Students are provided with numerous short tutorials which instruct them in choosing a topic and developing a manageable concept for their dissertation project. New tools have been created to facilitate the formulation process by integrating large discipline-specific corpora from which users can derive linguistic support through an integrated open source corpus analysis tool. The system also supports collaborative processes between writers, peers, tutors, and supervisors. The initial version will aid thesis writing in defined degree programs and facilitate communication within these disciplinary communities.

     

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Rhetorik, Sammlungen von Literatur (808)
    Schlagworte: Technology enhanced learning; Thesis writing; Academic writing; Support
    Lizenz:

    Licence according to publishing contract

  10. Schreiben an der Universität Konstanz : Eine Befragung von Studierenden und Lehrenden
    Erschienen: 2015
    Verlag:  ZHAW Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften

    In a joint project of the Writing Centre of the University of Constance and the Language Competence Centre of the Zurich University of Applied Sciences, all students and faculty of the University of Constance were asked to participate in a survey... mehr

     

    In a joint project of the Writing Centre of the University of Constance and the Language Competence Centre of the Zurich University of Applied Sciences, all students and faculty of the University of Constance were asked to participate in a survey with the European Writing Questionnaire. The EWQ is a multilingual electronic tool to study academic writing practices with a special focus on contrastive analyses of writing cultures. The parallel item construction of the questionnaire allows comparing the data of students and faculty on similar issues. The report briefly outlines the situation of student writers at the University of Constance and then gives an account of the most interesting results of the undergraduate Bachelor degree programs as well as those of the study program Law which awards a Staatsexamen degree. Results show clear differences for many variables between the three disciplinary groups into which the university is divided (Sciences, Humanities, Politics/Law/Economy). Evaluations of students and faculty converge in many ways but show marked differences in the assessment of student language and writing skills. Student data show a high increase in the positive evaluations of their own writing skills during their studies (comparisons between 2nd and 6th semester). The genre descriptions which the faculty members were asked for (all of which are documented) show a clear preference for scientific over reflective and professional genres. Results of the study are discussed in terms of their implications for the writing centre work at the University of Constance. ; In einem Kooperationsprojekt des Schreibzentrums der Universität Konstanz und des Language Competence Centres der Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften wurde eine Befragung aller Lehrenden und Studierenden der Universität Konstanz durchgeführt. Ziel war es, Auskunft über Schreibpraktiken, Schreibkompetenzen und Einstellungen zum Schreiben zu erhalten. Eingesetzt wurde der European Writing Questionnaire, der zum Ziel hat, ...

     

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Rhetorik, Sammlungen von Literatur (808)
    Schlagworte: Schreibkultur; Schreibpraktiken; Genres; Schreibkompetenzen; Writing Competences; Writing Cultures; Writing Practices
  11. Michael Köhlmeiers Märchen- und Sagenwelten
    Autor*in: Merz, Justine
    Erschienen: 2015

    Im Rahmen dieser Abschlussarbeit werden Köhlmeiers Veröffentlichungen behandelt, die sich mit dem Thema "Märchen und Sagen" auf schriftliche und mündliche Weise beschäftigen. Das Ziel ist es, seine Leistung als Nach- bzw. Neu-Erzähler aufzuzeigen. mehr

     

    Im Rahmen dieser Abschlussarbeit werden Köhlmeiers Veröffentlichungen behandelt, die sich mit dem Thema "Märchen und Sagen" auf schriftliche und mündliche Weise beschäftigen. Das Ziel ist es, seine Leistung als Nach- bzw. Neu-Erzähler aufzuzeigen.

     

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Lizenz:

    publikationen.ub.uni-frankfurt.de/home/index/help ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  12. Existenz, Tod und Absurdität in der frühen Prosa von Thomas Bernhard
    Autor*in: Muhl, Manuel
    Erschienen: 2015

    In dieser Arbeit setze ich mich mit den Themen Existenz, Tod und Absurdität in Thomas Bernhards Romanen 'Frost' und 'Verstörung' auseinander. Da beide Texte viele inhaltliche und formale Ähnlichkeiten aufweisen, bieten sie sich als Gegenstand für... mehr

     

    In dieser Arbeit setze ich mich mit den Themen Existenz, Tod und Absurdität in Thomas Bernhards Romanen 'Frost' und 'Verstörung' auseinander. Da beide Texte viele inhaltliche und formale Ähnlichkeiten aufweisen, bieten sie sich als Gegenstand für eine einzelne Analyse an. 'Frost' wurde 1963 veröffentlicht, 'Verstörung' 1967. Es sind die ersten umfangreichen Prosawerke Bernhards. Zuvor erschienen hauptsächlich Gedichte und kürzere Prosatexte. Thomas Bernhard lässt sich literarhistorisch als kanonisierter1 Autor der Moderne charakterisieren.

     

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Lizenz:

    publikationen.ub.uni-frankfurt.de/home/index/help ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  13. An den Grenzen der Sprachlichkeit - die Traumata des Ersten Weltkrieges und ihre literarische Verarbeitung bei Eliot, Dorgelès und Hofmannsthal
  14. Angst, Spannung und die Frage nach der Schuld : Psychothriller für Jugendliche und junge Erwachsene
    Autor*in: Stolze, Selina
    Erschienen: 2015

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Literatur und Rhetorik (800)
    Lizenz:

    publikationen.ub.uni-frankfurt.de/home/index/help ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  15. Manifest Mars : how science fiction literature echoes american history, illustrated at the example of Kim Stanley Robinson's Mars Trilogy
    Erschienen: 2015

    This master thesis will consider the question how far American history influenced, and is mirrored in, (American) science fiction literature. The main work of reference for this endeavor will be the award-winning Mars Trilogy by the aforementioned,... mehr

     

    This master thesis will consider the question how far American history influenced, and is mirrored in, (American) science fiction literature. The main work of reference for this endeavor will be the award-winning Mars Trilogy by the aforementioned, renowned science fiction author Kim Stanley Robinson. Chapter one will deal specifically with the topic of how certain events of American history – especially the War of Independence, its origins and its aftermath – are more or less mirrored in the Mars novels, often with only minor changes (and adapted into a sci-fi setting, of course). The historic concepts of ‘the Frontier’ and ‘Manifest Destiny’ will find some minor mention here. The second chapter of this paper will be exclusively about one of the early main characters of the trilogy, one with a lasting influence even though he dies early. The leading thesis will be that this ‘all-American hero’ is, more or less, a fusion of two major figures of early American history, specifically Captain John Smith and legendary ‘frontiersman’ Daniel Boone. The name of this character alone – John Boone – should serve easily as an indicator for the truth of this thesis. The final chapter of this thesis then leaves the Mars Trilogy behind in order to look at the whole wide field of science fiction literature. Selected works will serve to illustrate the pervasive presence of American history in this genre. The concept of the ‘frontier’ will be of considerable importance to this endeavor, and will feature significantly in this section. Concluding the paper will be a short overview of the paper’s major points and a few final thoughts will then round out this thesis and mark its end. ; Die vorliegende Arbeit geht der Frage nach inwieweit die amerikanische Geschichte Einfluss auf die (amerikanische) Science Fiction Literatur hat und sich auch darin wiederspiegelt. Das Hauptwerk, welches für dieses Unterfangen zu Rate gezogen wurde, ist die preisgekrönte Mars Trilogie des renommierten Science Fiction Autors Kim Stanley Robinson. ...

     

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Amerikanische Literatur in in Englisch (810)
    Lizenz:

    publikationen.ub.uni-frankfurt.de/home/index/help ; info:eu-repo/semantics/openAccess

  16. Anmerkungen zur Rezeption der Römischen Satiriker in Deutschland um 1500
    Erschienen: 2015

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Italische Literaturen; Lateinische Literatur (870)
    Schlagworte: article
    Lizenz:

    kostenfrei

  17. Die Geschichte einer Mutter : Ein Mädchenspiel nach Andersens Märchen
    Erschienen: 2015

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Lizenz:

    kostenfrei

  18. "Whose Science? Whose Fiction?" Uncanny Echoes of Belonging in Samosata
    Erschienen: 2015

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Amerikanische Literatur in in Englisch (810)
    Schlagworte: introduction; science fiction; editorial; technology; political
    Lizenz:

    kostenfrei

  19. That’s not writing
    Erschienen: 2015

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Englische, altenglische Literaturen (820)
    Schlagworte: anapher; ex negativo; gedicht; konzeptliteratur; literatur
    Lizenz:

    kostenfrei

  20. Die Nandus in Törpt
    Erschienen: 2015

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schlagworte: achtzeiler; gedicht
    Lizenz:

    kostenfrei

  21. Fehe
    Erschienen: 2015

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schlagworte: gedicht; tier
    Lizenz:

    kostenfrei

  22. GOLD, GLANZ, HEITERKEIT
    Erschienen: 2015

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Literaturen germanischer Sprachen; Deutsche Literatur (830)
    Schlagworte: gedicht; vater; vierzeiler
    Lizenz:

    kostenfrei

  23. Americanisation and the Discourse of Guilt in Germany, 1945-1955
  24. Speakers and Narrators
    Autor*in: Eckardt, Regine
    Erschienen: 2015

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Literatur und Rhetorik (800)
    Lizenz:

    kostenfrei

  25. Pynchon Nods: Proust in Gravity’s Rainbow
    Autor*in: Ketzan, Erik
    Erschienen: 2015

    Export in Literaturverwaltung
    Quelle: BASE Fachausschnitt AVL
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Unbestimmt
    Format: Online
    DDC Klassifikation: Literaturen romanischer Sprachen; Französische Literatur (840)
    Lizenz:

    kostenfrei