Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 23 von 23.

  1. Shakespeare and The 99%
    Literary Studies, the Profession, and the Production of Inequity
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Springer International Publishing AG, Cham ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: O'Dair, Sharon
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030038830
    Umfang: 1 Online-Ressource (292 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  2. The Production of English Renaissance Culture
    Beteiligt: Miller, David Lee (Hrsg.); O'Dair, Sharon (Hrsg.); Weber, Harold (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]; © 1994
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, NY

    What is the relationship between the cultural artifacts of Renaissance England and the processes of production, exchange, and accumulation through which they were brought into being? Pursuing this question, a group of distinguished scholars from both... mehr

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    What is the relationship between the cultural artifacts of Renaissance England and the processes of production, exchange, and accumulation through which they were brought into being? Pursuing this question, a group of distinguished scholars from both sides of the Atlantic exemplifies a number of different approaches to the writing of cultural history

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Miller, David Lee (Hrsg.); O'Dair, Sharon (Hrsg.); Weber, Harold (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501744686
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: HISTORY / Renaissance; Renaissance; Geistesleben; Literatur; Kultur; Englisch
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 online resource (320 pages), 20 halftones, 1 drawing, 2 tables
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 26. Nov 2019)

  3. Shakespeare and the 99%
    literary studies, the profession, and the production of inequity
    Beteiligt: O'Dair, Sharon (HerausgeberIn); Francisco, Timothy (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham, Switzerland

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: O'Dair, Sharon (HerausgeberIn); Francisco, Timothy (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783030038823; 3030038823
    Schlagworte: Literature
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: xiii, 285 Seiten, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 261-278) and index

  4. Shakespeare and the 99%
    Literary Studies, the Profession, and the Production of Inequity
    Beteiligt: O'Dair, Sharon (Herausgeber); Francisco, Timothy (Herausgeber)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Imprint: Palgrave Macmillan

    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Rhein-Waal, Zweigbibliothek Kamp-Lintfort
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Rhein-Waal, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: O'Dair, Sharon (Herausgeber); Francisco, Timothy (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030038830
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Literature, Modern; Shakespeare, William, 1564-1616; Humanities-Digital libraries; Education, Higher
    Umfang: 1 Online-Ressource (XIII, 285 p. 1 illus)
  5. Class, critics, and Shakespeare
    bottom lines on the culture wars
    Autor*in: O'Dair, Sharon
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Univ. of Michigan Press, Ann Arbor, Mich.

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0472097547; 0472067540
    RVK Klassifikation: HI 3341
    Schlagworte: Literature and society; Social classes; Criticism; Culture; Literature and society; Social classes; Criticism
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William; Shakespeare, William; Shakespeare, William
    Umfang: VIII, 166 S
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 143 - 159) and index

  6. Shakespeare and the 99%
    Literary Studies, the Profession, and the Production of Inequity
    Beteiligt: O'Dair, Sharon (HerausgeberIn); Francisco, Timothy (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham

    Through the discursive political lenses of Occupy Wall Street and the 99%, this volume of essays examines the study of Shakespeare and of literature more generally in today’s climate of educational and professional uncertainty. Acknowledging the... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Hamm
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe

     

    Through the discursive political lenses of Occupy Wall Street and the 99%, this volume of essays examines the study of Shakespeare and of literature more generally in today’s climate of educational and professional uncertainty. Acknowledging the problematic relationship of higher education to the production of inequity and hierarchy in our society, essays in this book examine the profession, our pedagogy, and our scholarship in an effort to direct Shakespeare studies, literary studies, and higher education itself toward greater equity for students and professors. Covering a range of topics from diverse positions and perspectives, these essays confront and question foundational assumptions about higher education, and hence society, including intellectual merit and institutional status. These essays comprise a timely conversation critical for understanding our profession in “post-Occupy” America Introduction: ‘Truth in Advertising’: Shakespeare and the 99%, Timothy Francisco and Sharon O’Dair -- Identification, Alienation, and “Hating the Renaissance”, Denise Albanese -- Shakespeare, Alienation, and the Working-Class Student, Doug Eskew -- ‘The Whip Hand’: Elite Class formation in Ascham’s The Schoolmaster, Shakespeare’s Love’s Labour’s Lost and the Present Academy, Daniel Bender -- “Instruct her what she has to do”: Education, Social Mobility, and Success, Mara I. Amster -- Literature and Cultural Capital in Early Modern and Contemporary Pedagogy, Elizabeth Hutcheon -- Creativity Studies and Shakespeare at the Urban Community College, Katharine Boutry -- Poverty and Privilege: Shakespeare in the Mountains, Rochelle Smith -- How the 1% Came to Rule the World: Shakespeare, Long-term Historical Narrative, and the Origins of Capitalism, Daniel Vitkus -- Hal’s Class Performance and Francis’ Service Learning: 1 Henry IV 2.4 as Parable of Contemporary Higher Education, Fayaz Kabani -- Place and Privilege in Shakespeare Scholarship and Pedagogy, Marisa R. Cull -- Who Did Kill Shakespeare?, Sharon O’Dair -- Afterword: Shakespeare, the Swing Voter, Craig Dionne

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: O'Dair, Sharon (HerausgeberIn); Francisco, Timothy (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030038830
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Array
    Schlagworte: Education, Higher; Shakespeare; Literature, Modern; Shakespeare, William, 1564-1616; Humanities-Digital libraries; Education, Higher; Literature, Modern; Shakespeare, William, 1564-1616; Humanities-Digital libraries; Higher education.
    Umfang: Online-Ressource (XIII, 285 p. 1 illus, online resource)
  7. The Production of English Renaissance Culture
    Beteiligt: Miller, David Lee (Hrsg.); O'Dair, Sharon (Hrsg.); Weber, Harold (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]; © 1994
    Verlag:  Cornell University Press, Ithaca, NY

    What is the relationship between the cultural artifacts of Renaissance England and the processes of production, exchange, and accumulation through which they were brought into being? Pursuing this question, a group of distinguished scholars from both... mehr

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    What is the relationship between the cultural artifacts of Renaissance England and the processes of production, exchange, and accumulation through which they were brought into being? Pursuing this question, a group of distinguished scholars from both sides of the Atlantic exemplifies a number of different approaches to the writing of cultural history

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Miller, David Lee (Hrsg.); O'Dair, Sharon (Hrsg.); Weber, Harold (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501744686
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: HISTORY / Renaissance; Renaissance; Geistesleben; Literatur; Kultur; Englisch
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 online resource (320 pages), 20 halftones, 1 drawing, 2 tables
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 26. Nov 2019)

  8. Shakespeare and the 99%
    literary studies, the profession, and the production of inequity
    Beteiligt: O'Dair, Sharon (Hrsg.); Francisco, Timothy (Hrsg.)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Palgrave Macmillan

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: O'Dair, Sharon (Hrsg.); Francisco, Timothy (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030038830
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HI 3385
    Schlagworte: Shakespeare; Digital Humanities; Higher Education; Literature, Modern; Shakespeare, William, 1564-1616; Humanities-Digital libraries; Education, Higher; Chancengleichheit; Bildung
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 285 Seiten)
  9. Class, critics, and Shakespeare
    bottom lines on the culture wars
    Autor*in: O'Dair, Sharon
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Univ. of Michigan Press, Ann Arbor

    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  10. Shakespeare and the 99%
    literary Studies, the profession, and the production of inequity
    Beteiligt: O'Dair, Sharon (Hrsg.); Francisco, Timothy (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]; © 2019
    Verlag:  Palgrave Macmillan, Cham ; Springer Nature Switzerland AG

    Through the discursive political lenses of Occupy Wall Street and the 99%, this volume of essays examines the study of Shakespeare and of literature more generally in today’s climate of educational and professional uncertainty. Acknowledging the... mehr

     

    Through the discursive political lenses of Occupy Wall Street and the 99%, this volume of essays examines the study of Shakespeare and of literature more generally in today’s climate of educational and professional uncertainty. Acknowledging the problematic relationship of higher education to the production of inequity and hierarchy in our society, essays in this book examine the profession, our pedagogy, and our scholarship in an effort to direct Shakespeare studies, literary studies, and higher education itself toward greater equity for students and professors. Covering a range of topics from diverse positions and perspectives, these essays confront and question foundational assumptions about higher education, and hence society, including intellectual merit and institutional status. These essays comprise a timely conversation critical for understanding our profession in “post-Occupy” America

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: O'Dair, Sharon (Hrsg.); Francisco, Timothy (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030038830
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Literature, Modern; Shakespeare, William, 1564-1616; Humanities—Digital libraries; Higher education; Shakespeare; Digital Humanities; Higher Education
    Umfang: 1 Online-Ressource (XIII, 285 Seiten), 1 Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturverzeichnis auf Seite 261-278

    Introduction: ‘Truth in Advertising’: Shakespeare and the 99%, Timothy Francisco and Sharon O’Dair -- Identification, Alienation, and “Hating the Renaissance”, Denise Albanese -- Shakespeare, Alienation, and the Working-Class Student, Doug Eskew -- ‘The Whip Hand’: Elite Class formation in Ascham’s The Schoolmaster, Shakespeare’s Love’s Labour’s Lost and the Present Academy, Daniel Bender -- “Instruct her what she has to do”: Education, Social Mobility, and Success, Mara I. Amster -- Literature and Cultural Capital in Early Modern and Contemporary Pedagogy, Elizabeth Hutcheon -- Creativity Studies and Shakespeare at the Urban Community College, Katharine Boutry -- Poverty and Privilege: Shakespeare in the Mountains, Rochelle Smith -- How the 1% Came to Rule the World: Shakespeare, Long-term Historical Narrative, and the Origins of Capitalism, Daniel Vitkus -- Hal’s Class Performance and Francis’ Service Learning: 1 Henry IV 2.4 as Parable of Contemporary Higher Education, Fayaz Kabani -- Place and Privilege in Shakespeare Scholarship and Pedagogy, Marisa R. Cull -- Who Did Kill Shakespeare?, Sharon O’Dair -- Afterword: Shakespeare, the Swing Voter, Craig Dionne

  11. Class, critics and Shakespeare
    bottom lines on the culture wars
    Autor*in: O'Dair, Sharon
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Univ. of Michigan Press, Ann Arbor, Mich.

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0472097547; 0472067540
    RVK Klassifikation: HI 3341
    Auflage/Ausgabe: 1. [print.]
    Schlagworte: Literature and society; Social classes; Criticism
    Umfang: VIII, 166 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 143 - 159

  12. Water love
    Autor*in: O'Dair, Sharon

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    ISSN: 2040-5979
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    In:: Postmedieval; Basingstoke : Palgrave Macmillan, 2010-; 4, Heft 1 (14.3.2013), 55-67, 3.2013; Online-Ressource
    Weitere Schlagworte: (lcsh)Literature.; (lcsh)Europe--History—476-1492.; (lcsh)Literature, Medieval.; (lcsh)Humanities--Digital libraries.; Literature.; Literature, general.; Medieval Literature.; Digital Humanities.; History of Medieval Europe.
    Umfang: Online-Ressource, online resource.
  13. Shakespeare and the 99%
    literary studies, the profession, and the production of inequity
    Beteiligt: O'Dair, Sharon (Hrsg.); Francisco, Timothy (Hrsg.)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham ; Palgrave Macmillan

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: O'Dair, Sharon (Hrsg.); Francisco, Timothy (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030038830
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HI 3385
    Schlagworte: Shakespeare; Digital Humanities; Higher Education; Literature, Modern; Shakespeare, William, 1564-1616; Humanities-Digital libraries; Education, Higher; Chancengleichheit; Bildung
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 285 Seiten)
  14. Economics and Culture: Production, Consumption, and Value - Beyond Necessity: The Consumption Of Class, the Production of Status, and the Persistence of Inequality
    Autor*in: O'Dair, Sharon
    Erschienen: 2000

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: New literary history; Charlottesville, Va. : Univ., 1969-; Band 31, Heft 2 (2000), Seite 337-354

  15. The Production of English Renaissance Culture
    Erschienen: 1997

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Beteiligt: O'Dair, Sharon; Weber, Harold; Bushnell, Rebecca W
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Modern philology; Chicago, Ill. : Univ. of Chicago Press, 1903-; Band 94, Heft 3 (1997), Seite 372-375

  16. Teaching Othello in the Schoolhouse Door: History, Hollywood, Heroes
    Autor*in: O'Dair, Sharon
    Erschienen: 2000

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: The Massachusetts review; Amherst, Mass., 1959-; Band 41, Heft 2 (2000), Seite 215-236

  17. The Production of English Renaissance Culture
    Erschienen: 1996

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Beteiligt: O'Dair, Sharon; Weber, Harold
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Seventeenth century news; College Station, Tex. : Univ., 1942-2006; Band 54, Heft 3-4 (1996), Seite 56

  18. Reviews - Class, Critics, and Shakespeare: Bottom Lines on the Culture Wars
    Autor*in: O'Dair, Sharon
    Erschienen: 2002

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Beteiligt: Lyons, Bridget Gellert
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Renaissance quarterly; New York, NY : Cambridge University Press, 1967-; Band 55, Heft 3 (2002), Seite 1109

  19. Laboring in Anonymity
    Autor*in: O'Dair, Sharon
    Erschienen: 2008

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Symplokē; Bloomington, Ind. : Symplokē, 1993-; Band 16, Heft 1 (2008), Seite 7-20

  20. Shakespeare and The 99%
    Literary Studies, the Profession, and the Production of Inequity
    Autor*in: O'Dair, Sharon
    Erschienen: 2019; ©2019
    Verlag:  Palgrave Macmillan US, Cham

    Intro -- Acknowledgements -- Contents -- Notes on Contributors -- Introduction: 'Truth in Advertising'-Shakespeare and the 99 Percent -- Identification, Alienation, and 'Hating the Renaissance' -- I -- II -- III -- IV -- V -- Shakespeare, Alienation,... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Intro -- Acknowledgements -- Contents -- Notes on Contributors -- Introduction: 'Truth in Advertising'-Shakespeare and the 99 Percent -- Identification, Alienation, and 'Hating the Renaissance' -- I -- II -- III -- IV -- V -- Shakespeare, Alienation, and the Working-Class Student -- The Whip Hand: Elite Class Formation in Ascham's The Schoolmaster, Shakespeare's Love's Labour's Lost, and the Present Academy -- Class Lines: Do Not Cross -- Castigating Commoners: Royal Precedents to The Schoolmaster -- Love's Labour's Lost: Fear of a Plebeian Sphere -- The Future of Criticism: Creating a Counterpublic in the Literature Class -- 'Instruct Her What She Has to Do': Education, Social Mobility, and Success -- Literature and Cultural Capital in Early Modern and Contemporary Pedagogy -- Creativity Studies and Shakespeare at the Urban Community College -- Performance -- The Bar: A Word About Expectations -- Universal Experience, the Great Equalizer -- Creativity, Maturity, and the Making of Meaning -- Teaching Shakespeare Through Creativity Studies: King Lear -- Shakespeare and Student Tattoos -- Poverty and Privilege: Shakespeare in the Mountains -- How the One Percent Came to Rule the World: Shakespeare, Long-Term Historical Narrative, and the Origins of Capitalism -- Theory, Historiography, and the Rejection of Long-Term Historical Narratives -- Shakespeare and the Emergence of Capitalism -- Teaching Shakespeare in the Undergraduate Classroom: Connecting Early Modernity to Postmodernity -- Hal's Class Performance and Francis's Service Learning: 1 Henry IV 2.4 as Parable of Contemporary Higher Education -- The State of Contemporary Higher Education -- The Old Vision -- Privilege -- The New Traditional Student -- Conclusion -- Place and Privilege in Shakespeare Scholarship and Pedagogy -- Who Did Kill Shakespeare?.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Francisco, Timothy (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030038830
    Schlagworte: Shakespeare, William,-1564-1616-Criticism and interpretation; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (292 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  21. Ground-Work
    English Renaissance Literature and Soil Science
    Beteiligt: Badcoe, Tamsin (Mitwirkender); Botelho, Keith M. (Mitwirkender); Dolan, Frances E. (Mitwirkender); Eklund, Hillary (Mitwirkender); Goldstein, David B. (Mitwirkender); Johnson, Bonnie Lander (Mitwirkender); Martin, Randall (Mitwirkender); O'Dair, Sharon (Mitwirkender); Reid, Lindsay Ann (Mitwirkender); Wakeman, Rob (Mitwirkender)
    Erschienen: [2017]; ©2017
    Verlag:  Penn State University Press, University Park, PA ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    How does soil, as an ecological element, shape culture? With the sixteenth-century shift in England from an agrarian economy to a trade economy, what changes do we see in representations of soil as reflected in the language and stories during that... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    How does soil, as an ecological element, shape culture? With the sixteenth-century shift in England from an agrarian economy to a trade economy, what changes do we see in representations of soil as reflected in the language and stories during that time? This collection brings focused scholarly attention to conceptions of soil in the early modern period, both as a symbol and as a feature of the physical world, aiming to correct faulty assumptions that cloud our understanding of early modern ecological thought: that natural resources were then poorly understood and recklessly managed, and that cultural practices developed in an adversarial relationship with natural processes. Moreover, these essays elucidate the links between humans and the lands they inhabit, both then and now.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Badcoe, Tamsin (Mitwirkender); Botelho, Keith M. (Mitwirkender); Dolan, Frances E. (Mitwirkender); Eklund, Hillary (Mitwirkender); Goldstein, David B. (Mitwirkender); Johnson, Bonnie Lander (Mitwirkender); Martin, Randall (Mitwirkender); O'Dair, Sharon (Mitwirkender); Reid, Lindsay Ann (Mitwirkender); Wakeman, Rob (Mitwirkender)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780271093529
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Medieval & Renaissance Literary Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (308 p.)
  22. Shakespeare and the 99%
    Literary Studies, the Profession, and the Production of Inequity
    Beteiligt: O'Dair, Sharon (Herausgeber); Francisco, Timothy (Herausgeber)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Springer International Publishing, Cham

    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    Rheinische Hochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: O'Dair, Sharon (Herausgeber); Francisco, Timothy (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783030038830
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Literature, Modern; Shakespeare, William, 1564-1616; Humanities-Digital libraries; Education, Higher
    Umfang: 1 Online-Ressource (XIII, 285 p. 1 illus)
  23. Class, critics, and Shakespeare
    bottom lines on the culture wars
    Autor*in: O'Dair, Sharon
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Univ. of Michigan Press, Ann Arbor, Mich.

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 438468
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2001/4573
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2001 A 8795
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sh 779
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0472097547; 0472067540
    RVK Klassifikation: HI 3341
    Schlagworte: Literature and society; Social classes; Criticism; Culture; Literature and society; Social classes; Criticism
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William; Shakespeare, William; Shakespeare, William
    Umfang: VIII, 166 S
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 143 - 159) and index