Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 21 von 21.

  1. Chinese surplus
    biopolitical aesthetics and the medically commodified body
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RPTU in Kaiserslautern
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Koblenz
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822372042
    Schriftenreihe: Perverse modernities
    Schlagworte: Biopolitik; Kunst; Ästhetik; Körper <Motiv>; Medizin <Motiv>
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 246 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Der Titel ist Teil des Projekts Knowledge Unlatched

  2. The Membranes
    A Novel
    Autor*in: Chi, Ta-wei
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Columbia University Press, New York, NY

    Frontmatter -- CONTENTS -- The Membranes -- Promiscuous Literacy: Taipei Punk and the Queer Future of The Membranes -- Acknowledgments -- MODERN CHINESE LITERATURE FROM TAIWAN It is the late twenty-first century, and Momo is the most celebrated... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- CONTENTS -- The Membranes -- Promiscuous Literacy: Taipei Punk and the Queer Future of The Membranes -- Acknowledgments -- MODERN CHINESE LITERATURE FROM TAIWAN It is the late twenty-first century, and Momo is the most celebrated dermal care technician in all of T City. Humanity has migrated to domes at the bottom of the sea to escape devastating climate change. The world is dominated by powerful media conglomerates and runs on exploited cyborg labor. Momo prefers to keep to herself, and anyway she’s too busy for other relationships: her clients include some of the city’s best-known media personalities. But after meeting her estranged mother, she begins to explore her true identity, a journey that leads to questioning the bounds of gender, memory, self, and reality.First published in Taiwan in 1995, The Membranes is a classic of queer speculative fiction in Chinese. Chi Ta-wei weaves dystopian tropes—heirloom animals, radiation-proof combat drones, sinister surveillance technologies—into a sensitive portrait of one young woman’s quest for self-understanding. Predicting everything from fitness tracking to social media saturation, this visionary and sublime novel stands out for its queer and trans themes. The Membranes reveals the diversity and originality of contemporary speculative fiction in Chinese, exploring gender and sexuality, technological domination, and regimes of capital, all while applying an unflinching self-reflexivity to the reader’s own role. Ari Larissa Heinrich’s translation brings Chi’s hybrid punk sensibility to all readers interested in books that test the limits of where speculative fiction can go

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Heinrich, Ari Larissa (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780231551441
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Modern Chinese Literature from Taiwan
    Schlagworte: Aestheticians; Gender identity; Identity (Philosophical concept); Mothers and daughters; LITERARY CRITICISM / General
    Umfang: 1 Online-Ressource (1 online resource)
  3. The membranes
    a novel
    Autor*in: Ji, Dawei
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Columbia University Press, New York

    "It is the late twenty-first century, and Momo is the most celebrated dermal care technician in all of T City. Humanity has migrated to domes at the bottom of the sea to escape devastating climate change. The world is dominated by powerful media... mehr

    Centre for Asian and Transcultural Studies (CATS), Abteilung Ostasien
    PL2842.D39 M613 2021
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "It is the late twenty-first century, and Momo is the most celebrated dermal care technician in all of T City. Humanity has migrated to domes at the bottom of the sea to escape devastating climate change. The world is dominated by powerful media conglomerates and runs on exploited cyborg labor. Momo prefers to keep to herself, and anyway she's too busy for other relationships: her clients include some of the city's best-known media personalities. But after meeting her estranged mother, she begins to explore her true identity, a journey that leads to questioning the bounds of gender, memory, self, and reality. First published in Taiwan in 1995, The Membranes is a classic of queer speculative fiction in Chinese. Chi Ta-wei weaves dystopian tropes-heirloom animals, radiation-proof combat drones, sinister surveillance technologies-into a sensitive portrait of one young woman's quest for self-understanding. Predicting everything from fitness tracking to social media saturation, this visionary and sublime novel stands out for its queer and trans themes. The Membranes reveals the diversity and originality of contemporary speculative fiction in Chinese, exploring gender and sexuality, technological domination, and regimes of capital, all while applying an unflinching self-reflexivity to the reader's own role. Ari Larissa Heinrich's translation brings Chi's hybrid punk sensibility to all readers interested in books that test the limits of where speculative fiction can go"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Heinrich, Ari Larissa (ÜbersetzerIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780231195713; 9780231195706
    Schriftenreihe: Modern Chinese literature from Taiwan
    Schlagworte: Aestheticians; Mothers and daughters; Identity (Philosophical concept); Gender identity
    Umfang: 158 Seiten
  4. Chinese surplus
    biopolitical aesthetics and the medically commodified body
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Duke University Press, Durham ; London

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Ansbach
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Bibliothek, Schloßbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesbibliothek Coburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Hochschule Weihenstephan-Triesdorf, Zentralbibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschulbibliothek Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Museum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Landesamt für Digitalisierung, Breitband und Vermessung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Universität München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Neu-Ulm, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität der Bundeswehr München, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Deutsches Forum für Kunstgeschichte, Bibliothek
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Ost- und Südosteuropaforschung, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Bibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheca Hertziana - Max-Planck-Institut für Kunstgeschichte
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780822370413; 9780822370536
    RVK Klassifikation: CC 6900
    Schriftenreihe: Perverse modernities
    Schlagworte: Human body (Philosophy); Human body; Aesthetics; Aesthetics, Modern; Medicine in art; Human figure in art; Biopolitics; Kunst; Ästhetik; Medizin <Motiv>; Biopolitik; Körper <Motiv>
    Umfang: xi, 246 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  5. Last words from Montmartre
    Erschienen: 2014
    Verlag:  New York Review Books, New York

    "An NYRB Classics Original Last Words from Montmartre is a novel in letters that narrates the gradual dissolution of a relationship between two lovers and, ultimately, the complete unraveling of the narrator. In a voice that veers between extremes,... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "An NYRB Classics Original Last Words from Montmartre is a novel in letters that narrates the gradual dissolution of a relationship between two lovers and, ultimately, the complete unraveling of the narrator. In a voice that veers between extremes, from self-deprecation to hubris, compulsive repetition to sublime reflection, reticence to vulnerability, it can be read as both the author's masterpiece and a labor of love, as well as her own suicide note. Last Words from Montmartre, written just as Internet culture was about to explode, is also a kind of farewell to letters. The opening note urges us to read the letters in any order. Each letter unfolds as a chapter, the narrator writing from Paris to her lover in Taipei and to family and friends in Taiwan and Tokyo. The book opens with the death of a beloved pet rabbit and closes with a portentous expression of the narrator's resolve to kill herself. In between we follow Qiu's protagonist into the streets of Montmartre; into descriptions of affairs with both men and women, French and Taiwanese; into rhapsodic musings on the works of Theodoros Angelopoulos and Andrei Tarkovsky; and into wrenching and clear-eyed outlines of what it means to exist not only between cultures but, to a certain extent, between and among genders. More Confessions of a Mask than Well of Loneliness, the novel marks Qiu as one of the finest experimentalist and modernist Chinese-language writers of our generation"..

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781590177259
    Schriftenreihe: New York Review Books Classics
    Schlagworte: Epistolary fiction; Love stories; Biographical fiction; FICTION / Biographical; FICTION / Lesbian; FICTION / Psychological; Lesbian authors; FICTION / Biographical; FICTION / Lesbian; FICTION / Psychological
    Weitere Schlagworte: Psychological fiction
    Umfang: 161 S., 21 cm
  6. Chinese surplus
    biopolitical aesthetics and the medically commodified body
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    Biopolitical aesthetics and the Chinese body as surplus -- Chinese whispers: Frankenstein, the sleeping lion, and the emergence of a biopolitical aesthetics -- Souvenirs of the organ trade: the diasporic body in contemporary Chinese literature and... mehr

     

    Biopolitical aesthetics and the Chinese body as surplus -- Chinese whispers: Frankenstein, the sleeping lion, and the emergence of a biopolitical aesthetics -- Souvenirs of the organ trade: the diasporic body in contemporary Chinese literature and art -- Organ economics: transplant, class, and witness from made in Hong Kong to the eye -- Still life: recovering (Chinese) ethnicity in the body worlds and beyond -- All rights preserved: intellectual property and the plastinated cadaver exhibits

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822372042; 0822372045
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: CC 6900
    Schriftenreihe: Perverse modernities
    Schlagworte: Human body (Philosophy) / China; Human body / China; Aesthetics / Political aspects / China; Aesthetics, Modern / 21st century; Medicine in art; Human figure in art; Biopolitics / China; Medizin <Motiv>; Körper <Motiv>; Kunst; Biopolitik; Ästhetik
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 246 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Description based on print version record

  7. Chinese surplus
    biopolitical aesthetics and the medically commodified body
    Erschienen: [2018]; ©2018
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    In CHINESE SURPLUS Ari Heinrich dissects the figure of the medically or artistically commodified body in Chinese culture and popular science. Providing a history of how bodies have been thought and seen to mirror the nation, Heinrich charts the... mehr

    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In CHINESE SURPLUS Ari Heinrich dissects the figure of the medically or artistically commodified body in Chinese culture and popular science. Providing a history of how bodies have been thought and seen to mirror the nation, Heinrich charts the trajectory from an imperial idea of the body as a machine with interchangeable parts to current representations in which the parts are worth more than the whole and may be harvested at will--what he calls a diasporic form of the body. In seeing the body this way Heinrich makes clear his case for a new method he calls biopolitical aesthetics, one that uses the tools of literary and visual culture analysis to restore agency to aesthetics in the production of meaning in life during contemporary biopolitical times

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1478091037; 9781478091035
    RVK Klassifikation: CC 6900
    Auflage/Ausgabe: [Open access version]
    Schriftenreihe: Perverse modernities
    Schlagworte: Biopolitique; Corps humain (Philosophie); Corps humain dans l'art; Corps humain; Esthétique; Médecine dans l'art; Aesthetics, Modern; Aesthetics; Biopolitics; Human body (Philosophy); Human body; Human figure in art; Medicine in art; PHILOSOPHY; Aesthetics, Modern; Aesthetics; Biopolitics; Human body (Philosophy); Human body; Human figure in art; Medicine in art; Medizin <Motiv>; Ästhetik; Biopolitik; Körper <Motiv>; Kunst
    Weitere Schlagworte: 2000-2099; China; Electronic books; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Biopolitical aesthetics and the Chinese body as surplus -- Chinese whispers: Frankenstein, the sleeping lion, and the emergence of a biopolitical aesthetics -- Souvenirs of the organ trade: the diasporic body in contemporary Chinese literature and art -- Organ economics: transplant, class, and witness from made in Hong Kong to the eye -- Still life: recovering (Chinese) ethnicity in the body worlds and beyond -- All rights preserved: intellectual property and the plastinated cadaver exhibits

  8. Last words from Montmartre
    Autor*in: Qiu, Miaojin
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  New York Review Books, New York

    "An NYRB Classics Original Last Words from Montmartre is a novel in letters that narrates the gradual dissolution of a relationship between two lovers and, ultimately, the complete unraveling of the narrator. In a voice that veers between extremes,... mehr

     

    "An NYRB Classics Original Last Words from Montmartre is a novel in letters that narrates the gradual dissolution of a relationship between two lovers and, ultimately, the complete unraveling of the narrator. In a voice that veers between extremes, from self-deprecation to hubris, compulsive repetition to sublime reflection, reticence to vulnerability, it can be read as both the author's masterpiece and a labor of love, as well as her own suicide note. Last Words from Montmartre, written just as Internet culture was about to explode, is also a kind of farewell to letters. The opening note urges us to read the letters in any order. Each letter unfolds as a chapter, the narrator writing from Paris to her lover in Taipei and to family and friends in Taiwan and Tokyo. The book opens with the death of a beloved pet rabbit and closes with a portentous expression of the narrator's resolve to kill herself. In between we follow Qiu's protagonist into the streets of Montmartre; into descriptions of affairs with both men and women, French and Taiwanese; into rhapsodic musings on the works of Theodoros Angelopoulos and Andrei Tarkovsky; and into wrenching and clear-eyed outlines of what it means to exist not only between cultures but, to a certain extent, between and among genders. More Confessions of a Mask than Well of Loneliness, the novel marks Qiu as one of the finest experimentalist and modernist Chinese-language writers of our generation"..

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Heinrich, Ari Larissa
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781590177259
    Schriftenreihe: New York Review Books classics
    Schlagworte: Epistolary fiction; Love stories; Biographical fiction; FICTION / Biographical; FICTION / Lesbian; FICTION / Psychological; Lesbian authors; FICTION / Biographical; FICTION / Lesbian; FICTION / Psychological
    Weitere Schlagworte: Psychological fiction
    Umfang: 161 S., 21 cm
  9. Last words from Montmartre
    Autor*in: Qiu, Miaojin
    Erschienen: 2014
    Verlag:  New York Review Books, New York

    "An NYRB Classics Original Last Words from Montmartre is a novel in letters that narrates the gradual dissolution of a relationship between two lovers and, ultimately, the complete unraveling of the narrator. In a voice that veers between extremes,... mehr

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "An NYRB Classics Original Last Words from Montmartre is a novel in letters that narrates the gradual dissolution of a relationship between two lovers and, ultimately, the complete unraveling of the narrator. In a voice that veers between extremes, from self-deprecation to hubris, compulsive repetition to sublime reflection, reticence to vulnerability, it can be read as both the author's masterpiece and a labor of love, as well as her own suicide note. Last Words from Montmartre, written just as Internet culture was about to explode, is also a kind of farewell to letters. The opening note urges us to read the letters in any order. Each letter unfolds as a chapter, the narrator writing from Paris to her lover in Taipei and to family and friends in Taiwan and Tokyo. The book opens with the death of a beloved pet rabbit and closes with a portentous expression of the narrator's resolve to kill herself. In between we follow Qiu's protagonist into the streets of Montmartre; into descriptions of affairs with both men and women, French and Taiwanese; into rhapsodic musings on the works of Theodoros Angelopoulos and Andrei Tarkovsky; and into wrenching and clear-eyed outlines of what it means to exist not only between cultures but, to a certain extent, between and among genders. More Confessions of a Mask than Well of Loneliness, the novel marks Qiu as one of the finest experimentalist and modernist Chinese-language writers of our generation"

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Heinrich, Ari Larissa (Übersetzer)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781590177259
    Schriftenreihe: New York Review Books Classics
    Schlagworte: Epistolary fiction; Love stories; Biographical fiction; FICTION / Biographical; FICTION / Lesbian; FICTION / Psychological
    Umfang: 161 Seiten, 21 cm
  10. The Membranes
    A Novel
    Autor*in: Chi, Ta-wei
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Columbia University Press, New York, NY

    Frontmatter -- CONTENTS -- The Membranes -- Promiscuous Literacy: Taipei Punk and the Queer Future of The Membranes -- Acknowledgments -- MODERN CHINESE LITERATURE FROM TAIWAN It is the late twenty-first century, and Momo is the most celebrated... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Frontmatter -- CONTENTS -- The Membranes -- Promiscuous Literacy: Taipei Punk and the Queer Future of The Membranes -- Acknowledgments -- MODERN CHINESE LITERATURE FROM TAIWAN It is the late twenty-first century, and Momo is the most celebrated dermal care technician in all of T City. Humanity has migrated to domes at the bottom of the sea to escape devastating climate change. The world is dominated by powerful media conglomerates and runs on exploited cyborg labor. Momo prefers to keep to herself, and anyway she’s too busy for other relationships: her clients include some of the city’s best-known media personalities. But after meeting her estranged mother, she begins to explore her true identity, a journey that leads to questioning the bounds of gender, memory, self, and reality.First published in Taiwan in 1995, The Membranes is a classic of queer speculative fiction in Chinese. Chi Ta-wei weaves dystopian tropes—heirloom animals, radiation-proof combat drones, sinister surveillance technologies—into a sensitive portrait of one young woman’s quest for self-understanding. Predicting everything from fitness tracking to social media saturation, this visionary and sublime novel stands out for its queer and trans themes. The Membranes reveals the diversity and originality of contemporary speculative fiction in Chinese, exploring gender and sexuality, technological domination, and regimes of capital, all while applying an unflinching self-reflexivity to the reader’s own role. Ari Larissa Heinrich’s translation brings Chi’s hybrid punk sensibility to all readers interested in books that test the limits of where speculative fiction can go

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Heinrich, Ari Larissa (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780231551441
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Modern Chinese Literature from Taiwan
    Schlagworte: Aestheticians; Gender identity; Identity (Philosophical concept); Mothers and daughters; LITERARY CRITICISM / General
    Umfang: 1 Online-Ressource (1 online resource)
  11. Chinese surplus
    biopolitical aesthetics and the medically commodified body
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Duke University Press, Durham ; London

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780822370413; 9780822370536
    RVK Klassifikation: CC 6900
    Schriftenreihe: Perverse modernities
    Schlagworte: Human body (Philosophy); Human body; Aesthetics; Aesthetics, Modern; Medicine in art; Human figure in art; Biopolitics; Kunst; Ästhetik; Medizin <Motiv>; Biopolitik; Körper <Motiv>
    Umfang: xi, 246 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  12. Queer Sinophone cultures
    Beteiligt: Chiang, Howard (Hrsg.); Heinrich, Ari Larissa (Hrsg.)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Routledge, London ; New York

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Chiang, Howard (Hrsg.); Heinrich, Ari Larissa (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    RVK Klassifikation: EG 9430 ; LB 44440 ; MS 2870
    Auflage/Ausgabe: First issued in paperback
    Schriftenreihe: Routledge contemporary China series ; 107
    Schlagworte: Chinese diaspora; Gays in literature; Gender identity / China; Chinese / Foreign countries / Ethnic identity; Gays in motion pictures; Mass media / Social aspects / China; Chinese diaspora in literature; Gays / China; Gesellschaft; Massenmedien; Homosexualität <Motiv>; Chinesen; Kultur
    Umfang: xix, 231 Seiten, Illustrationen
  13. The membranes
    a novel
    Autor*in: Ji, Dawei
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Columbia University Press, New York

    "It is the late twenty-first century, and Momo is the most celebrated dermal care technician in all of T City. Humanity has migrated to domes at the bottom of the sea to escape devastating climate change. The world is dominated by powerful media... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "It is the late twenty-first century, and Momo is the most celebrated dermal care technician in all of T City. Humanity has migrated to domes at the bottom of the sea to escape devastating climate change. The world is dominated by powerful media conglomerates and runs on exploited cyborg labor. Momo prefers to keep to herself, and anyway she's too busy for other relationships: her clients include some of the city's best-known media personalities. But after meeting her estranged mother, she begins to explore her true identity, a journey that leads to questioning the bounds of gender, memory, self, and reality. First published in Taiwan in 1995, The Membranes is a classic of queer speculative fiction in Chinese. Chi Ta-wei weaves dystopian tropes-heirloom animals, radiation-proof combat drones, sinister surveillance technologies-into a sensitive portrait of one young woman's quest for self-understanding. Predicting everything from fitness tracking to social media saturation, this visionary and sublime novel stands out for its queer and trans themes. The Membranes reveals the diversity and originality of contemporary speculative fiction in Chinese, exploring gender and sexuality, technological domination, and regimes of capital, all while applying an unflinching self-reflexivity to the reader's own role. Ari Larissa Heinrich's translation brings Chi's hybrid punk sensibility to all readers interested in books that test the limits of where speculative fiction can go"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Heinrich, Ari Larissa
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780231195713; 9780231195706
    RVK Klassifikation: EG 13999
    Schriftenreihe: Modern Chinese literature from Taiwan
    Weitere Schlagworte: Aestheticians / Fiction; Mothers and daughters / Fiction; Identity (Philosophical concept) / Fiction; Gender identity / Fiction
    Umfang: 158 Seiten
  14. Last words from Montmartre
    Autor*in: Qiu, Miaojin
    Erschienen: 2014
    Verlag:  New York Review Books, New York

    "An NYRB Classics Original Last Words from Montmartre is a novel in letters that narrates the gradual dissolution of a relationship between two lovers and, ultimately, the complete unraveling of the narrator. In a voice that veers between extremes,... mehr

    Haus der Kulturen der Welt, HKW.Bibliothek
    CE 100 Qiu 2014
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    "An NYRB Classics Original Last Words from Montmartre is a novel in letters that narrates the gradual dissolution of a relationship between two lovers and, ultimately, the complete unraveling of the narrator. In a voice that veers between extremes, from self-deprecation to hubris, compulsive repetition to sublime reflection, reticence to vulnerability, it can be read as both the author's masterpiece and a labor of love, as well as her own suicide note. Last Words from Montmartre, written just as Internet culture was about to explode, is also a kind of farewell to letters. The opening note urges us to read the letters in any order. Each letter unfolds as a chapter, the narrator writing from Paris to her lover in Taipei and to family and friends in Taiwan and Tokyo. The book opens with the death of a beloved pet rabbit and closes with a portentous expression of the narrator's resolve to kill herself. In between we follow Qiu's protagonist into the streets of Montmartre; into descriptions of affairs with both men and women, French and Taiwanese; into rhapsodic musings on the works of Theodoros Angelopoulos and Andrei Tarkovsky; and into wrenching and clear-eyed outlines of what it means to exist not only between cultures but, to a certain extent, between and among genders. More Confessions of a Mask than Well of Loneliness, the novel marks Qiu as one of the finest experimentalist and modernist Chinese-language writers of our generation"

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Heinrich, Ari Larissa (ÜbersetzerIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781590177259
    Schriftenreihe: New York Review Books Classics
    Schlagworte: Epistolary fiction; Love stories; Biographical fiction; FICTION / Biographical; FICTION / Lesbian; FICTION / Psychological
    Umfang: 161 Seiten, 21 cm
  15. The Membranes
    A Novel
    Erschienen: 2021; ©2021
    Verlag:  Columbia University Press, New York

    Intro -- Table of Contents -- The Membranes -- Promiscuous Literacy: Taipei Punk and the Queer Future of The Membranes, by Ari Larissa Heinrich -- Acknowledgments. "It is the late twenty-first century, and Momo is the most celebrated dermal care... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Intro -- Table of Contents -- The Membranes -- Promiscuous Literacy: Taipei Punk and the Queer Future of The Membranes, by Ari Larissa Heinrich -- Acknowledgments. "It is the late twenty-first century, and Momo is the most celebrated dermal care technician in all of T City. Humanity has migrated to domes at the bottom of the sea to escape devastating climate change. The world is dominated by powerful media conglomerates and runs on exploited cyborg labor. Momo prefers to keep to herself, and anyway she's too busy for other relationships: her clients include some of the city's best-known media personalities. But after meeting her estranged mother, she begins to explore her true identity, a journey that leads to questioning the bounds of gender, memory, self, and reality. First published in Taiwan in 1995, The Membranes is a classic of queer speculative fiction in Chinese. Chi Ta-wei weaves dystopian tropes-heirloom animals, radiation-proof combat drones, sinister surveillance technologies-into a sensitive portrait of one young woman's quest for self-understanding. Predicting everything from fitness tracking to social media saturation, this visionary and sublime novel stands out for its queer and trans themes. The Membranes reveals the diversity and originality of contemporary speculative fiction in Chinese, exploring gender and sexuality, technological domination, and regimes of capital, all while applying an unflinching self-reflexivity to the reader's own role. Ari Larissa Heinrich's translation brings Chi's hybrid punk sensibility to all readers interested in books that test the limits of where speculative fiction can go"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Chi, Ta-wei (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780231551441
    Schriftenreihe: Modern Chinese Literature from Taiwan
    Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 online resource (169 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  16. Queer sinophone cultures
    Beteiligt: Chiang, Howard (HerausgeberIn); Heinrich, Ari Larissa (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London

    Part I. Introduction -- part II. New chronotopes -- part III. The remake -- part IV. Queering kinship -- part V. Tsai Ming-liang -- part VI. A volatile alliance -- part VII. Afterword. "The Sinophone framework emphasises the diversity of... mehr

    Zugang:
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe

     

    Part I. Introduction -- part II. New chronotopes -- part III. The remake -- part IV. Queering kinship -- part V. Tsai Ming-liang -- part VI. A volatile alliance -- part VII. Afterword. "The Sinophone framework emphasises the diversity of Chinese-speaking communities and cultures, and seeks to move beyond a binary model of China and the West. Indeed, this strikingly resembles attempts within the queer studies movement to challenge the dimorphisms of sex and gender. Bringing together two areas of study that tend to be marginalised within their home disciplines Queer Sinophone Cultures innovatively advances both Sinophone studies and queer studies. It not only examines film and literature from Mainland China but expands its scope to encompass the underrepresented 'Sinophone' world at large (in this case Taiwan, Hong Kong, Malaysia, Singapore, and beyond). Further, where queer studies in the U.S., Europe, and Australia often ignore non-Western cultural phenomena, this book focuses squarely on Sinophone queerness, providing fresh critical analyses of a range of topics from works by the famous director Tsai Ming-Liang to the history of same-sex soft-core pornography made by the renowned Shaw Brothers Studios."--Publisher's website

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Chiang, Howard (HerausgeberIn); Heinrich, Ari Larissa (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780203590928
    Schriftenreihe: Routledge contemporary China series ; 107
    Schlagworte: Chinese diaspora; Gays in literature; Gender identity; Chinese; Gays in motion pictures; Mass media; Chinese diaspora in literature; Gays; Chinese diaspora; Chinese diaspora in literature; Gays; Gays in literature; Gays in motion pictures; Gender identity; Mass media ; Social aspects
    Umfang: 1 Online-Ressource (xix, 231 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  17. Last Words from Montmartre
    Autor*in: Miaojin, Qiu
    Erschienen: 2014; ©2014
    Verlag:  New York Review Books, New York

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Heinrich, Ari Larissa (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781590177389
    Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 online resource (109 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  18. The Membranes
    A Novel
    Autor*in: Chi, Ta-wei
    Erschienen: [2021]; ©2021
    Verlag:  Columbia University Press, New York, NY ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    It is the late twenty-first century, and Momo is the most celebrated dermal care technician in all of T City. Humanity has migrated to domes at the bottom of the sea to escape devastating climate change. The world is dominated by powerful media... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    It is the late twenty-first century, and Momo is the most celebrated dermal care technician in all of T City. Humanity has migrated to domes at the bottom of the sea to escape devastating climate change. The world is dominated by powerful media conglomerates and runs on exploited cyborg labor. Momo prefers to keep to herself, and anyway she’s too busy for other relationships: her clients include some of the city’s best-known media personalities. But after meeting her estranged mother, she begins to explore her true identity, a journey that leads to questioning the bounds of gender, memory, self, and reality.First published in Taiwan in 1995, The Membranes is a classic of queer speculative fiction in Chinese. Chi Ta-wei weaves dystopian tropes—heirloom animals, radiation-proof combat drones, sinister surveillance technologies—into a sensitive portrait of one young woman’s quest for self-understanding. Predicting everything from fitness tracking to social media saturation, this visionary and sublime novel stands out for its queer and trans themes. The Membranes reveals the diversity and originality of contemporary speculative fiction in Chinese, exploring gender and sexuality, technological domination, and regimes of capital, all while applying an unflinching self-reflexivity to the reader’s own role. Ari Larissa Heinrich’s translation brings Chi’s hybrid punk sensibility to all readers interested in books that test the limits of where speculative fiction can go.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Heinrich, Ari Larissa
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780231551441
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Modern Chinese Literature from Taiwan
    Schlagworte: Aestheticians; Gender identity; Identity (Philosophical concept); Mothers and daughters; LITERARY CRITICISM / General
    Umfang: 1 Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher's Web site, viewed 24. Aug 2021)

  19. Embodied modernities
    corporeality, representation, and Chinese cultures
    Erschienen: 2006
    Verlag:  University of Hawaiʻi Press, Honolulu ; EBSCO Industries, Inc., Birmingham, AL, USA

    Facilitating dialogue between fields as diverse as the history of science, literary studies, diaspora studies, cultural anthropology, and contemporary Chinese film and cultural studies, this work addresses contemporary Chinese embodiments as they are... mehr

    Bibliothek der Hochschule Mainz, Untergeschoss
    keine Fernleihe

     

    Facilitating dialogue between fields as diverse as the history of science, literary studies, diaspora studies, cultural anthropology, and contemporary Chinese film and cultural studies, this work addresses contemporary Chinese embodiments as they are represented textually and as part of everyday life practices.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Martin, Fran; Heinrich, Ari Larissa
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781435665859; 1435665856; 9780824862329; 0824862325
    Schlagworte: Moderne; Leiblichkeit; Geschlechterstereotyp; Geschlechtsunterschied; Leiblichkeit <Motiv>; Geschlechterrolle; Transsexualität
    Umfang: 1 Online-Ressource (vi, 290 pages), Illustrations
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 253-275) and index

    Includes filmography: pages 277-278

  20. A New Literary History of Modern China
    Beteiligt: Admussen, Nick (Mitwirkender); Ain-Ling, Wong (Mitwirkender); Allen, Joseph R. (Mitwirkender); Anyi, Wang (Mitwirkender); Bachner, Andrea (Mitwirkender); Bender, Mark (Mitwirkender); Berry, Michael (Mitwirkender); Braester, Yomi (Mitwirkender); Capehart, Clint (Mitwirkender); Chan, Kwok Kou Leonard (Mitwirkender); Chang, Kang-I Sun (Mitwirkender); Chang, Sung-Sheng Yvonne (Mitwirkender); Cheah, Pheng (Mitwirkender); Chen, Guangchen (Mitwirkender); Chen, Jianhua (Mitwirkender); Chen, Jingling (Mitwirkender); Chen, Lingchei Letty (Mitwirkender); Chen, Xiaomei (Mitwirkender); Cheng, Eileen J. (Mitwirkender); Chou, Katherine Hui-Ling (Mitwirkender); Chow, Eileen Cheng-Yin (Mitwirkender); Chow, Rey (Mitwirkender); Chun, Tarryn Li-Min (Mitwirkender); Conceison, Claire (Mitwirkender); Crespi, John A. (Mitwirkender); Crevel, Maghiel van (Mitwirkender); Daruvala, Susan (Mitwirkender); Davies, Gloria (Mitwirkender); Davis, Darrell William (Mitwirkender); Denton, Kirk A. (Mitwirkender); Dooling, Amy (Mitwirkender); Dung, Kai-Cheung (Mitwirkender); Egan, Susan Chan (Mitwirkender); Elman, Benjamin A. (Mitwirkender); Fiss, Géraldine (Mitwirkender); Fong, Grace S. (Mitwirkender); Forges, Alexander Des (Mitwirkender); Gentz, Natascha (Mitwirkender); Groppe, Alison M. (Mitwirkender); Hamm, John Christopher (Mitwirkender); Hanan, Patrick Dewes (Mitwirkender); Harris, Kristine (Mitwirkender); Hartley, Lauran R. (Mitwirkender); Hashimoto, Satoru (Mitwirkender); He, Man (Mitwirkender); Heinrich, Ari Larissa (Mitwirkender); Hill, Michael Gibbs (Mitwirkender); Hing, Chong Fah (Mitwirkender); Hockx, Michel (Mitwirkender); Hon, Tze-Ki (Mitwirkender); Hsiao-Yen, Peng (Mitwirkender); Hsin, Chu T'ien (Mitwirkender); Hua, Yu (Mitwirkender); Huang, Alexa (Mitwirkender); Huang, Hsinya (Mitwirkender); Hui, Wang (Mitwirkender); Huters, Theodore (Mitwirkender); Idema, Wilt L. (Mitwirkender); Inwood, Heather (Mitwirkender); Ishii, Tsuyoshi (Mitwirkender); Jiang, David (Mitwirkender); Jiang, Hui (Mitwirkender); Jianmei, Liu (Mitwirkender); Jin, Ha (Mitwirkender); Jin, Huan (Mitwirkender); Jones, Andrew F. (Mitwirkender); Juan, Li (Mitwirkender); Kan, Har Ye (Mitwirkender); Keulemans, Paize (Mitwirkender); King, Richard (Mitwirkender); Kinkley, Jeffrey C. (Mitwirkender); Kleeman, Faye Yuan (Mitwirkender); Klein, Lucas (Mitwirkender); Kwan, Uganda Sze Pui (Mitwirkender); Lai, John T. P. (Mitwirkender); Laughlin, Charles A. (Mitwirkender); Lee, Casey (Mitwirkender); Lee, Haiyan (Mitwirkender); Lee, Leo Ou-Fan (Mitwirkender); Lei, Ying (Mitwirkender); Li, Jie (Mitwirkender); Li, Sher-Shiueh (Mitwirkender); Li, Wai-Yee (Mitwirkender); Liao, Ping-Hui (Mitwirkender); Lin, Pei-Yin (Mitwirkender); Link, Perry (Mitwirkender); Liqun, Qian (Mitwirkender); Liu, Petrus (Mitwirkender); Lupke, Christopher (Mitwirkender); Malmqvist, N. Göran D. (Mitwirkender); McDougall, Bonnie S. (Mitwirkender); Owen, Stephen (Mitwirkender); Pingyuan, Chen (Mitwirkender); Qian, Ying (Mitwirkender); Rodekohr, Andy (Mitwirkender); Rojas, Carlos (Mitwirkender); Ruru, Li (Mitwirkender); Schonebaum, Andrew (Mitwirkender); Shen, Shuang (Mitwirkender); Shernuk, Kyhle (Mitwirkender); Shernuk, Kyle (Mitwirkender); Shu, Yunzhong (Mitwirkender); Sihe, Chen (Mitwirkender); Skerratt, Brian (Mitwirkender); Smith, Norman (Mitwirkender); So, Richard Jean (Mitwirkender); Song, Mingwei (Mitwirkender); Song, Weijie (Mitwirkender); Suher, Dylan (Mitwirkender); Tan, E. K. (Mitwirkender); Tang, Xiaobing (Mitwirkender); Teng, Emma J. (Mitwirkender); Teo, Stephen (Mitwirkender); Thornber, Karen L. (Mitwirkender); Tian, Xiaofei (Mitwirkender); Tong, Q. S. (Mitwirkender); Tsai, Chien-Hsin (Mitwirkender); Tsu, Jing (Mitwirkender); Volland, Nicolai (Mitwirkender); Wagner, Rudolf G. (Mitwirkender); Wang, Ao (Mitwirkender); Wang, Ban (Mitwirkender); Wang, Chih-ming (Mitwirkender); Wang, David Der-Wei (Mitwirkender); Wang, David Der-wei (Mitwirkender); Wang, Pu (Mitwirkender); Wang, Xiaojue (Mitwirkender); Weinstein, John B. (Mitwirkender); Widmer, Ellen (Mitwirkender); Woesler, Martin (Mitwirkender); Wong, Lawrence Wang-Chi (Mitwirkender); Wong, Mary Shuk-Han (Mitwirkender); Wu, Shengqing (Mitwirkender); Xiaohong, Xia (Mitwirkender); Xu, Lanjun (Mitwirkender); Yan, Mo (Mitwirkender); Yan, Wei (Mitwirkender); Yao, Steven (Mitwirkender); Yeh, Catherine Vance (Mitwirkender); Yeh, Emilie Yueh-Yu (Mitwirkender); Yeh, Michelle (Mitwirkender); Ying, Hu (Mitwirkender); Yip, Wai-lim (Mitwirkender); Young, Helen Praeger (Mitwirkender); Zhang, Yingjin (Mitwirkender)
    Erschienen: [2017]; ©2017
    Verlag:  Harvard University Press, Cambridge, MA ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    Literature, from the Chinese perspective, makes manifest the cosmic patterns that shape and complete the world-a process of "worlding" that is much more than mere representation. In that spirit, A New Literary History of Modern China looks beyond... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Literature, from the Chinese perspective, makes manifest the cosmic patterns that shape and complete the world-a process of "worlding" that is much more than mere representation. In that spirit, A New Literary History of Modern China looks beyond state-sanctioned works and official narratives to reveal China as it has seldom been seen before, through a rich spectrum of writings covering Chinese literature from the late-seventeenth century to the present. Featuring over 140 Chinese and non-Chinese contributors from throughout the world, this landmark volume explores unconventional forms as well as traditional genres-pop song lyrics and presidential speeches, political treatises and prison-house jottings, to name just a few. Major figures such as Lu Xun, Shen Congwen, Eileen Chang, and Mo Yan appear in a new light, while lesser-known works illuminate turning points in recent history with unexpected clarity and force. Many essays emphasize Chinese authors' influence on foreign writers as well as China's receptivity to outside literary influences. Contemporary works that engage with ethnic minorities and environmental issues take their place in the critical discussion, alongside writers who embraced Chinese traditions and others who resisted. Writers' assessments of the popularity of translated foreign-language classics and avant-garde subjects refute the notion of China as an insular and inward-looking culture. A vibrant collection of contrasting voices and points of view, A New Literary History of Modern China is essential reading for anyone seeking a deeper understanding of China's literary and cultural legacy.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Admussen, Nick (Mitwirkender); Ain-Ling, Wong (Mitwirkender); Allen, Joseph R. (Mitwirkender); Anyi, Wang (Mitwirkender); Bachner, Andrea (Mitwirkender); Bender, Mark (Mitwirkender); Berry, Michael (Mitwirkender); Braester, Yomi (Mitwirkender); Capehart, Clint (Mitwirkender); Chan, Kwok Kou Leonard (Mitwirkender); Chang, Kang-I Sun (Mitwirkender); Chang, Sung-Sheng Yvonne (Mitwirkender); Cheah, Pheng (Mitwirkender); Chen, Guangchen (Mitwirkender); Chen, Jianhua (Mitwirkender); Chen, Jingling (Mitwirkender); Chen, Lingchei Letty (Mitwirkender); Chen, Xiaomei (Mitwirkender); Cheng, Eileen J. (Mitwirkender); Chou, Katherine Hui-Ling (Mitwirkender); Chow, Eileen Cheng-Yin (Mitwirkender); Chow, Rey (Mitwirkender); Chun, Tarryn Li-Min (Mitwirkender); Conceison, Claire (Mitwirkender); Crespi, John A. (Mitwirkender); Crevel, Maghiel van (Mitwirkender); Daruvala, Susan (Mitwirkender); Davies, Gloria (Mitwirkender); Davis, Darrell William (Mitwirkender); Denton, Kirk A. (Mitwirkender); Dooling, Amy (Mitwirkender); Dung, Kai-Cheung (Mitwirkender); Egan, Susan Chan (Mitwirkender); Elman, Benjamin A. (Mitwirkender); Fiss, Géraldine (Mitwirkender); Fong, Grace S. (Mitwirkender); Forges, Alexander Des (Mitwirkender); Gentz, Natascha (Mitwirkender); Groppe, Alison M. (Mitwirkender); Hamm, John Christopher (Mitwirkender); Hanan, Patrick Dewes (Mitwirkender); Harris, Kristine (Mitwirkender); Hartley, Lauran R. (Mitwirkender); Hashimoto, Satoru (Mitwirkender); He, Man (Mitwirkender); Heinrich, Ari Larissa (Mitwirkender); Hill, Michael Gibbs (Mitwirkender); Hing, Chong Fah (Mitwirkender); Hockx, Michel (Mitwirkender); Hon, Tze-Ki (Mitwirkender); Hsiao-Yen, Peng (Mitwirkender); Hsin, Chu T'ien (Mitwirkender); Hua, Yu (Mitwirkender); Huang, Alexa (Mitwirkender); Huang, Hsinya (Mitwirkender); Hui, Wang (Mitwirkender); Huters, Theodore (Mitwirkender); Idema, Wilt L. (Mitwirkender); Inwood, Heather (Mitwirkender); Ishii, Tsuyoshi (Mitwirkender); Jiang, David (Mitwirkender); Jiang, Hui (Mitwirkender); Jianmei, Liu (Mitwirkender); Jin, Ha (Mitwirkender); Jin, Huan (Mitwirkender); Jones, Andrew F. (Mitwirkender); Juan, Li (Mitwirkender); Kan, Har Ye (Mitwirkender); Keulemans, Paize (Mitwirkender); King, Richard (Mitwirkender); Kinkley, Jeffrey C. (Mitwirkender); Kleeman, Faye Yuan (Mitwirkender); Klein, Lucas (Mitwirkender); Kwan, Uganda Sze Pui (Mitwirkender); Lai, John T. P. (Mitwirkender); Laughlin, Charles A. (Mitwirkender); Lee, Casey (Mitwirkender); Lee, Haiyan (Mitwirkender); Lee, Leo Ou-Fan (Mitwirkender); Lei, Ying (Mitwirkender); Li, Jie (Mitwirkender); Li, Sher-Shiueh (Mitwirkender); Li, Wai-Yee (Mitwirkender); Liao, Ping-Hui (Mitwirkender); Lin, Pei-Yin (Mitwirkender); Link, Perry (Mitwirkender); Liqun, Qian (Mitwirkender); Liu, Petrus (Mitwirkender); Lupke, Christopher (Mitwirkender); Malmqvist, N. Göran D. (Mitwirkender); McDougall, Bonnie S. (Mitwirkender); Owen, Stephen (Mitwirkender); Pingyuan, Chen (Mitwirkender); Qian, Ying (Mitwirkender); Rodekohr, Andy (Mitwirkender); Rojas, Carlos (Mitwirkender); Ruru, Li (Mitwirkender); Schonebaum, Andrew (Mitwirkender); Shen, Shuang (Mitwirkender); Shernuk, Kyhle (Mitwirkender); Shernuk, Kyle (Mitwirkender); Shu, Yunzhong (Mitwirkender); Sihe, Chen (Mitwirkender); Skerratt, Brian (Mitwirkender); Smith, Norman (Mitwirkender); So, Richard Jean (Mitwirkender); Song, Mingwei (Mitwirkender); Song, Weijie (Mitwirkender); Suher, Dylan (Mitwirkender); Tan, E. K. (Mitwirkender); Tang, Xiaobing (Mitwirkender); Teng, Emma J. (Mitwirkender); Teo, Stephen (Mitwirkender); Thornber, Karen L. (Mitwirkender); Tian, Xiaofei (Mitwirkender); Tong, Q. S. (Mitwirkender); Tsai, Chien-Hsin (Mitwirkender); Tsu, Jing (Mitwirkender); Volland, Nicolai (Mitwirkender); Wagner, Rudolf G. (Mitwirkender); Wang, Ao (Mitwirkender); Wang, Ban (Mitwirkender); Wang, Chih-ming (Mitwirkender); Wang, David Der-Wei (Mitwirkender); Wang, David Der-wei (Mitwirkender); Wang, Pu (Mitwirkender); Wang, Xiaojue (Mitwirkender); Weinstein, John B. (Mitwirkender); Widmer, Ellen (Mitwirkender); Woesler, Martin (Mitwirkender); Wong, Lawrence Wang-Chi (Mitwirkender); Wong, Mary Shuk-Han (Mitwirkender); Wu, Shengqing (Mitwirkender); Xiaohong, Xia (Mitwirkender); Xu, Lanjun (Mitwirkender); Yan, Mo (Mitwirkender); Yan, Wei (Mitwirkender); Yao, Steven (Mitwirkender); Yeh, Catherine Vance (Mitwirkender); Yeh, Emilie Yueh-Yu (Mitwirkender); Yeh, Michelle (Mitwirkender); Ying, Hu (Mitwirkender); Yip, Wai-lim (Mitwirkender); Young, Helen Praeger (Mitwirkender); Zhang, Yingjin (Mitwirkender)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780674978898
    Weitere Identifier:
    Auflage/Ausgabe: Pilot project. eBook available to selected US libraries only
    Umfang: 1 Online-Ressource (1032 p.), 21 halftones, 1 map
  21. Chinese surplus
    biopolitical aesthetics and the medically commodified body
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Duke University Press, Durham

    Zugang:
    Resolving-System (kostenfrei)
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Koblenz
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780822372042
    Weitere Identifier:
    hdl: 20.500.12657/30254
    Schriftenreihe: Perverse modernities
    Schlagworte: China; Kunst; Körper <Motiv>; Medizin <Motiv>; Biopolitik; Ästhetik
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 246 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Der Titel ist Teil des Projekts Knowledge Unlatched