Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 28.

  1. Teaching Social Justice Through Shakespeare
    Why Renaissance Literature Matters Now
    Erschienen: [2022]; ©2019
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    New ideas for teaching contemporary social justice through Shakespeare and Renaissance literatureDescribes innovative and portable teaching methods informed by recent scholarship in early modern literature, cultural studies, and critical... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    New ideas for teaching contemporary social justice through Shakespeare and Renaissance literatureDescribes innovative and portable teaching methods informed by recent scholarship in early modern literature, cultural studies, and critical pedagogyOffers strategies for effective teaching and advocacy amidst the growing cultural and economic complexities of higher educationDemonstrates the relevance of historical literary study to contemporary cultural conversations, especially those about social justiceHistoricizes the malicious whitening" of Shakespeare and European culture, recognizing instead multiple, multicultural, accessible ShakespearesPresents Shakespeare’s plays as a common corpus of great value to democratic conversations in widely divergent contextsGives educators language for promoting the virtue of humanistic inquiry and when higher education is on the defensiveThis book is for teachers who want to heighten the intellectual impact of their courses by using their classrooms as a creative space for social formation and action. Its twenty-one chapters provide diverse perspectives on Shakespeare and early modern literature that engage innovation, collaboration, and forward-looking practices. They model ways of mobilizing justice with early modern texts and claim the intellectual benefits of integrating social justice into courses. The book reconceives the relationship between students and Renaissance literature in ways that enable them – and us – to move from classroom discussions to real-life applications."

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Boster, Tania (MitwirkendeR); Boyd, Ashley (MitwirkendeR); Butler, Todd (MitwirkendeR); De Barros, Eric L. (MitwirkendeR); Demeter, Jason M. (MitwirkendeR); Desai, Adhaar Noor (MitwirkendeR); Eklund, Hillary (MitwirkendeR); Espinosa, Ruben (MitwirkendeR); Gatta, Carla Della (MitwirkendeR); Hall, Kim F. (MitwirkendeR); Harrison, Matthew (MitwirkendeR); Hobgood, Allison P. (MitwirkendeR); Holmes, Rachel E. (MitwirkendeR); Hyman, Wendy Beth (MitwirkendeR); Jones, Emily Griffiths (MitwirkendeR); Kemp, Sawyer (MitwirkendeR); Laroche, Rebecca (MitwirkendeR); Mendoza, Kirsten N. (MitwirkendeR); Mentz, Steve (MitwirkendeR); Metzger, Mary Janell (MitwirkendeR); Munroe, Jennifer (MitwirkendeR); Osborne, Jeffrey (MitwirkendeR); Sarkar, Debapriya (MitwirkendeR); Thompson, Ayanna (MitwirkendeR); Yeo, Jayme M. (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474455602
    Schlagworte: English literature; Social justice in literature; Literary Studies; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh
    Umfang: 1 Online-Ressource (288 p.)
  2. Teaching social justice through Shakespeare
    why Renaissance literature matters now
    Beteiligt: Eklund, Hillary (HerausgeberIn); Hyman, Wendy Beth (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Introduction: making meaning and doing justice with early modern texts -- I. Defamiliarizing Shakespeare -- Topical Shakespeare and the urgency of ambiguity -- Shakespeare in transition: pedagogies of transgender justice and performance --... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Freiburg, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe

     

    Introduction: making meaning and doing justice with early modern texts -- I. Defamiliarizing Shakespeare -- Topical Shakespeare and the urgency of ambiguity -- Shakespeare in transition: pedagogies of transgender justice and performance -- Shakespeare in Japan: disability and a pedagogy of disorientation -- Global performance and local reception: teaching Hamlet and more in Singapore -- II. Decolonizing Shakespeare -- African-American Shakespeares: loving blackness as political resistance -- Chicano Shakespeare: the bard, the border, and the peripheries of performance -- "Intelligently organized resistance": Shakespeare in the diasporic politics of John E. Bruce -- III. Ethical queries and practices -- Sexual violence, trigger warnings, and the early modern classroom -- Rural Shakespeare and the tragedy of education -- Shakespearean tragedy, ethics, and social justice -- Teaching environmental justice and early modern texts: collaboration and connected classrooms -- Failing with Shakespeare: political pedagogy in Trump's America IV. Revitalizing the archive and remixing traditional approaches -- Teaching serial with Shakespeare: using rhetoric to resist -- Adjunct pleasure: Shakespeare's sonnets and the writing on the walls -- Confronting bias and identifying facts: teaching resistance through Shakespeare -- Literary justice: the participatory ethics of early modern possible worlds -- V. Shakespeare, service, and community -- Shakespeare, service learning, and the embattled humanities -- Teaching Shakespeare inside out: creating a dialogue between traditional and incarcerated students -- "'Shakespeare' on his lips": dreaming of the Shakespeare Center for Radical Thought and Transformative Action -- From pansophia to public humanities: connecting past and present through community-based learning -- Cultivating critical content knowledge: early modern literature, pre-service teachers, and new methodologies for social justice -- An afterword about self/communal care -- Bibliography -- Index. Provides diverse perspectives on Shakespeare and early modern literature that engage innovation, collaboration, and forward-looking practices

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Eklund, Hillary (HerausgeberIn); Hyman, Wendy Beth (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474455602; 9781474455619
    Schlagworte: English literature; Social justice in literature; English literature ; Early modern; Social justice in literature; Criticism, interpretation, etc
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William
    Umfang: 1 Online Ressource (289 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Literature and moral economy in the early modern Atlantic
    elegant sufficiencies
    Autor*in: Eklund, Hillary
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Ashgate, Farnham [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    angm620.e36
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781409462347; 140946234X
    Weitere Schlagworte: English literature Early modern, 1500-1700 History and criticism; Literature and society England History 17th century; Literature and society England History 16th century; American literature Colonial period, ca. 1600-1775 History and criticism
    Umfang: XX, 224 S., Ill., 234 x 156 mm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  4. Ground-work
    English Renaissance literature and soil science
    Beteiligt: Eklund, Hillary (Herausgeber)
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Duquesne University Press, Pittsburgh, Pennsylvania

    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 79251
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eklund, Hillary (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780820704999
    Schriftenreihe: Medieval & Renaissance literary studies
    Schlagworte: English literature; Nature in literature; Soil and civilization; Ecocriticism; Literature and science; Literature and science; Literatur; Bodenkunde; Boden <Motiv>; Englisch
    Umfang: viii, 296 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  5. Literature and moral economy in the early modern Atlantic
    elegant sufficiencies
    Autor*in: Eklund, Hillary
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  Ashgate, Farnham [u. a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 140946234X; 9781409462347
    Weitere Identifier:
    9781409462347
    RVK Klassifikation: HI 1161
    Schlagworte: English literature; Literature and society; Literature and society; American literature
    Umfang: XX, 222 S., Ill., 234 x 156 mm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis S. [197] - 211 und Index

    Erscheinungsjahr in Vorlageform:[2015]

  6. Teaching Social Justice Through Shakespeare
    Why Renaissance Literature Matters Now
    Erschienen: [2022]; ©2019
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    New ideas for teaching contemporary social justice through Shakespeare and Renaissance literatureDescribes innovative and portable teaching methods informed by recent scholarship in early modern literature, cultural studies, and critical... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book De Gruyter
    keine Fernleihe
    Orient-Institut Beirut
    Online
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Furtwangen University. Informatik, Technik, Wirtschaft, Medien. Campus Furtwangen, Bibliothek
    eBook DeGruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Gera-Eisenach, Bibliothek, Campus Gera
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book De Gruyter OA
    keine Fernleihe
    HAWK Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst Hildesheim/Holzminden/Göttingen, Bibliothek, Elektronische Ressourcen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook deGruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter open access
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    ebook deGruyter open access
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mannheim, Hochschulbibliothek
    eBook OA
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Book deGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    De Gruyter (Open Access)
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book OA
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gestaltung Schwäbisch Gmünd, Bibliothek
    eBook OA DeGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule der Medien, Bibliothek Standort Nobelstr.
    eBook DeGruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Universität Ulm, Kommunikations- und Informationszentrum, Bibliotheksservices
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Weingarten
    eBook DeGruyter OpenAccess
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    New ideas for teaching contemporary social justice through Shakespeare and Renaissance literatureDescribes innovative and portable teaching methods informed by recent scholarship in early modern literature, cultural studies, and critical pedagogyOffers strategies for effective teaching and advocacy amidst the growing cultural and economic complexities of higher educationDemonstrates the relevance of historical literary study to contemporary cultural conversations, especially those about social justiceHistoricizes the malicious whitening" of Shakespeare and European culture, recognizing instead multiple, multicultural, accessible ShakespearesPresents Shakespeare’s plays as a common corpus of great value to democratic conversations in widely divergent contextsGives educators language for promoting the virtue of humanistic inquiry and when higher education is on the defensiveThis book is for teachers who want to heighten the intellectual impact of their courses by using their classrooms as a creative space for social formation and action. Its twenty-one chapters provide diverse perspectives on Shakespeare and early modern literature that engage innovation, collaboration, and forward-looking practices. They model ways of mobilizing justice with early modern texts and claim the intellectual benefits of integrating social justice into courses. The book reconceives the relationship between students and Renaissance literature in ways that enable them – and us – to move from classroom discussions to real-life applications."

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Boster, Tania (MitwirkendeR); Boyd, Ashley (MitwirkendeR); Butler, Todd (MitwirkendeR); De Barros, Eric L. (MitwirkendeR); Demeter, Jason M. (MitwirkendeR); Desai, Adhaar Noor (MitwirkendeR); Eklund, Hillary (MitwirkendeR); Espinosa, Ruben (MitwirkendeR); Gatta, Carla Della (MitwirkendeR); Hall, Kim F. (MitwirkendeR); Harrison, Matthew (MitwirkendeR); Hobgood, Allison P. (MitwirkendeR); Holmes, Rachel E. (MitwirkendeR); Hyman, Wendy Beth (MitwirkendeR); Jones, Emily Griffiths (MitwirkendeR); Kemp, Sawyer (MitwirkendeR); Laroche, Rebecca (MitwirkendeR); Mendoza, Kirsten N. (MitwirkendeR); Mentz, Steve (MitwirkendeR); Metzger, Mary Janell (MitwirkendeR); Munroe, Jennifer (MitwirkendeR); Osborne, Jeffrey (MitwirkendeR); Sarkar, Debapriya (MitwirkendeR); Thompson, Ayanna (MitwirkendeR); Yeo, Jayme M. (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474455602
    Schlagworte: English literature; Social justice in literature; Literary Studies; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh
    Umfang: 1 Online-Ressource (288 p.)
  7. Literature and moral economy in the early modern Atlantic
    elegant sufficiencies
    Autor*in: Eklund, Hillary
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Ashgate, Farnham

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781409462347
    RVK Klassifikation: HI 1161
    Schlagworte: Geschichte; English literature; Literature and society; Literature and society; American literature; Moral <Motiv>; Verbrauch <Motiv>; Englisch; Wirtschaft <Motiv>; Literatur
    Umfang: XX, 222 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Ground-work
    English Renaissance literature and soil science
    Beteiligt: Eklund, Hillary (Hrsg.)
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Duquesne University Press, Pittsburgh, Pennsylvania

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eklund, Hillary (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780820704999
    Schriftenreihe: Medieval & Renaissance literary studies
    Schlagworte: Geschichte; English literature; Nature in literature; Soil and civilization; Ecocriticism; Literature and science; Literature and science; Bodenkunde; Boden <Motiv>; Englisch; Literatur
    Umfang: viii, 296 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  9. Ground-Work
    English Renaissance Literature and Soil Science
    Beteiligt: Eklund, Hillary (Herausgeber)
    Erschienen: [2022]; ©2017
    Verlag:  Penn State University Press, University Park, PA

    How does soil, as an ecological element, shape culture? With the sixteenth-century shift in England from an agrarian economy to a trade economy, what changes do we see in representations of soil as reflected in the language and stories during that... mehr

    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Bielefeld, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Elektronische Ressourcen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek, Zweigbibliothek Bottrop
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschul- und Kreisbibliothek Bonn-Rhein-Sieg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    How does soil, as an ecological element, shape culture? With the sixteenth-century shift in England from an agrarian economy to a trade economy, what changes do we see in representations of soil as reflected in the language and stories during that time? This collection brings focused scholarly attention to conceptions of soil in the early modern period, both as a symbol and as a feature of the physical world, aiming to correct faulty assumptions that cloud our understanding of early modern ecological thought: that natural resources were then poorly understood and recklessly managed, and that cultural practices developed in an adversarial relationship with natural processes. Moreover, these essays elucidate the links between humans and the lands they inhabit, both then and now

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eklund, Hillary (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780271093529
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Medieval & Renaissance Literary Studies
    Weitere Schlagworte: Ecocriticism; English literature / Early modern, 1500-1700 / History and criticism; Literature and science / England / History / 16th century; Literature and science / England / History / 17th century; Nature in literature; Soil and civilization; LITERARY CRITICISM / Renaissance
    Umfang: 1 online resource (308 p.)
  10. Teaching social justice through Shakespeare
    why Renaissance literature matters now
    Beteiligt: Eklund, Hillary (Hrsg.); Hyman, Wendy Beth (Hrsg.)
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    New ideas for teaching contemporary social justice through Shakespeare and Renaissance literatureDescribes innovative and portable teaching methods informed by recent scholarship in early modern literature, cultural studies, and critical... mehr

     

    New ideas for teaching contemporary social justice through Shakespeare and Renaissance literatureDescribes innovative and portable teaching methods informed by recent scholarship in early modern literature, cultural studies, and critical pedagogyOffers strategies for effective teaching and advocacy amidst the growing cultural and economic complexities of higher educationDemonstrates the relevance of historical literary study to contemporary cultural conversations, especially those about social justiceHistoricizes the malicious whitening" of Shakespeare and European culture, recognizing instead multiple, multicultural, accessible ShakespearesPresents Shakespeare's plays as a common corpus of great value to democratic conversations in widely divergent contextsGives educators language for promoting the virtue of humanistic inquiry and when higher education is on the defensiveThis book is for teachers who want to heighten the intellectual impact of their courses by using their classrooms as a creative space for social formation and action. Its twenty-one chapters provide diverse perspectives on Shakespeare and early modern literature that engage innovation, collaboration, and forward-looking practices. They model ways of mobilizing justice with early modern texts and claim the intellectual benefits of integrating social justice into courses. The book reconceives the relationship between students and Renaissance literature in ways that enable them - and us - to move from classroom discussions to real-life applications."

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eklund, Hillary (Hrsg.); Hyman, Wendy Beth (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474455602
    Schlagworte: English literature; Social justice in literature; Literary Studies; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh
    Umfang: 1 Online-Ressource (xv, 271 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Literatur: Seite [239]-260

  11. Ground-work
    English Renaissance literature and soil science
    Beteiligt: Eklund, Hillary (Hrsg.)
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Duquesne University Press, Pittsburgh, Pennsylvania

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eklund, Hillary (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780820704999
    Schriftenreihe: Medieval & Renaissance literary studies
    Schlagworte: Geschichte; English literature; Nature in literature; Soil and civilization; Ecocriticism; Literature and science; Literature and science
    Umfang: viii, 296 Seiten
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturverzeichnis auf Seite 253-283

  12. Literature and moral economy in the early modern Atlantic
    elegant sufficiencies
    Autor*in: Eklund, Hillary
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Ashgate, Farnham [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781409462347; 140946234X
    Schlagworte: English literature Early modern, 1500-1700 History and criticism; Literature and society England History 17th century; Literature and society England History 16th century; American literature Colonial period, ca. 1600-1775 History and criticism
    Umfang: XX, 224 S., Ill, 234 x 156 mm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  13. Teaching social justice through Shakespeare
    why Renaissance literature matters now
    Beteiligt: Eklund, Hillary (HerausgeberIn); Hyman, Wendy Beth (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Introduction: making meaning and doing justice with early modern texts -- I. Defamiliarizing Shakespeare -- Topical Shakespeare and the urgency of ambiguity -- Shakespeare in transition: pedagogies of transgender justice and performance --... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction: making meaning and doing justice with early modern texts -- I. Defamiliarizing Shakespeare -- Topical Shakespeare and the urgency of ambiguity -- Shakespeare in transition: pedagogies of transgender justice and performance -- Shakespeare in Japan: disability and a pedagogy of disorientation -- Global performance and local reception: teaching Hamlet and more in Singapore -- II. Decolonizing Shakespeare -- African-American Shakespeares: loving blackness as political resistance -- Chicano Shakespeare: the bard, the border, and the peripheries of performance -- "Intelligently organized resistance": Shakespeare in the diasporic politics of John E. Bruce -- III. Ethical queries and practices -- Sexual violence, trigger warnings, and the early modern classroom -- Rural Shakespeare and the tragedy of education -- Shakespearean tragedy, ethics, and social justice -- Teaching environmental justice and early modern texts: collaboration and connected classrooms -- Failing with Shakespeare: political pedagogy in Trump's America IV. Revitalizing the archive and remixing traditional approaches -- Teaching serial with Shakespeare: using rhetoric to resist -- Adjunct pleasure: Shakespeare's sonnets and the writing on the walls -- Confronting bias and identifying facts: teaching resistance through Shakespeare -- Literary justice: the participatory ethics of early modern possible worlds -- V. Shakespeare, service, and community -- Shakespeare, service learning, and the embattled humanities -- Teaching Shakespeare inside out: creating a dialogue between traditional and incarcerated students -- "'Shakespeare' on his lips": dreaming of the Shakespeare Center for Radical Thought and Transformative Action -- From pansophia to public humanities: connecting past and present through community-based learning -- Cultivating critical content knowledge: early modern literature, pre-service teachers, and new methodologies for social justice -- An afterword about self/communal care -- Bibliography -- Index. Provides diverse perspectives on Shakespeare and early modern literature that engage innovation, collaboration, and forward-looking practices

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Cover (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Eklund, Hillary (HerausgeberIn); Hyman, Wendy Beth (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474455602; 9781474455619
    Schlagworte: English literature; Social justice in literature; English literature ; Early modern; Social justice in literature; Criticism, interpretation, etc
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William
    Umfang: 1 Online Ressource (289 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  14. Forum
    Autor*in: Eklund, Hillary
    Erschienen: 2011

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Online Contents Komparatistik
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Modern Language Association of America; Publications of the Modern Language Association of America; New York, NY : Modern Language Association of America, 1884-; Band 126, Heft 4 (2011), Seite 1140-1141

  15. Teaching social justice through Shakespeare
    why Renaissance literature matters now
    Beteiligt: Eklund, Hillary (HerausgeberIn); Hyman, Wendy Beth (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2021; ©2021
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Provides diverse perspectives on Shakespeare and early modern literature that engage innovation, collaboration, and forward-looking practices mehr

    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2021 A 1924
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HI 3330 E36 T253
    keine Fernleihe

     

    Provides diverse perspectives on Shakespeare and early modern literature that engage innovation, collaboration, and forward-looking practices

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eklund, Hillary (HerausgeberIn); Hyman, Wendy Beth (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781474455596; 9781474455589
    RVK Klassifikation: HI 3330
    Schlagworte: English literature; Social justice in literature; English literature ; Early modern; Social justice in literature; Criticism, interpretation, etc
    Weitere Schlagworte: Shakespeare, William (1564-1616); Shakespeare, William
    Umfang: xv, 271 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 239-260, Index Seite 261-271

    First published in hardback by Edinburgh University Press 2019

  16. Ground-Work
    English Renaissance Literature and Soil Science
    Beteiligt: Badcoe, Tamsin (MitwirkendeR); Botelho, Keith M (MitwirkendeR); Dolan, Frances E (MitwirkendeR); Eklund, Hillary (MitwirkendeR); Eklund, Hillary (HerausgeberIn); Goldstein, David B (MitwirkendeR); Johnson, Bonnie Lander (MitwirkendeR); Martin, Randall (MitwirkendeR); O’Dair, Sharon (MitwirkendeR); Reid, Lindsay Ann (MitwirkendeR); Wakeman, Rob (MitwirkendeR)
    Erschienen: [2022]
    Verlag:  Penn State University Press, University Park, PA

    Frontmatter -- Contents -- Acknowledgments -- Introduction: -- 1. Compost/Composition -- 2. Richard Carew and the Matters of the Littoral -- 3. Visions of Soil and Body Management: -- 4. Unsoiled Soil and “Fleshly Slime”: -- 5. Groping Golgotha: --... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- Contents -- Acknowledgments -- Introduction: -- 1. Compost/Composition -- 2. Richard Carew and the Matters of the Littoral -- 3. Visions of Soil and Body Management: -- 4. Unsoiled Soil and “Fleshly Slime”: -- 5. Groping Golgotha: -- 6. Winstanley and Postrevolutionary Soil -- 7. Fertility versus Firepower: -- 8. Wetlands Reclamation and the Fate of the Local in Seventeenth Century England -- 9. Manuring Eden: -- Afterword -- Notes -- Bibliography -- About the Contributors -- Index How does soil, as an ecological element, shape culture? With the sixteenth-century shift in England from an agrarian economy to a trade economy, what changes do we see in representations of soil as reflected in the language and stories during that time? This collection brings focused scholarly attention to conceptions of soil in the early modern period, both as a symbol and as a feature of the physical world, aiming to correct faulty assumptions that cloud our understanding of early modern ecological thought: that natural resources were then poorly understood and recklessly managed, and that cultural practices developed in an adversarial relationship with natural processes. Moreover, these essays elucidate the links between humans and the lands they inhabit, both then and now

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Badcoe, Tamsin (MitwirkendeR); Botelho, Keith M (MitwirkendeR); Dolan, Frances E (MitwirkendeR); Eklund, Hillary (MitwirkendeR); Eklund, Hillary (HerausgeberIn); Goldstein, David B (MitwirkendeR); Johnson, Bonnie Lander (MitwirkendeR); Martin, Randall (MitwirkendeR); O’Dair, Sharon (MitwirkendeR); Reid, Lindsay Ann (MitwirkendeR); Wakeman, Rob (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780271093529
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Medieval & Renaissance Literary Studies
    Schlagworte: Ecocriticism; English literature; Literature and science; Literature and science; Nature in literature; Soil and civilization; LITERARY CRITICISM / Renaissance
    Umfang: 1 Online-Ressource (308 p)
  17. Literature and moral economy in the early modern Atlantic
    elegant sufficiencies
    Autor*in: Eklund, Hillary
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Routledge, London

    Württembergische Landesbibliothek
    69/22842
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780367882365
    Weitere Identifier:
    9780367882365
    RVK Klassifikation: HI 1161
    Auflage/Ausgabe: First issued in paperback
    Schlagworte: English literature; Literature and society; Literature and society; American literature
    Umfang: xx, 222 Seiten, Illustrationen, Karten
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis S. [197] - 211 und Index

    Copyrightjahr in Vorlageform: [2015]

  18. Ground-Work
    English Renaissance Literature and Soil Science
    Autor*in: Eklund, Hillary
    Erschienen: 2017; ©2017
    Verlag:  Penn State University Press, University Park

    Intro -- COVER Front -- Copyright Page -- Table of Contents -- Acknowledgments -- Introduction -- Chapter 1: Compost/Composition -- Chapter 2: Richard Carew and the Matters of the Littoral -- Chapter 3: Visions of Soil and Body Management The Almanac... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Intro -- COVER Front -- Copyright Page -- Table of Contents -- Acknowledgments -- Introduction -- Chapter 1: Compost/Composition -- Chapter 2: Richard Carew and the Matters of the Littoral -- Chapter 3: Visions of Soil and Body Management The Almanac in Richard II -- Chapter 4: Unsoiled Soil and"Fleshly Slime" Representations of Reproduction in Spenser's Legend of Chastity -- Chapter 5: Groping Golgotha: Soil Improvement in the Towneley and Chester Shepherds' Plays -- Chapter 6: Winstanley and Postrevolutionary Soil -- Chapter 7: Fertility versus Firepower Shakespeare's Contested Soil Ecologies -- Chapter 8: Wetlands Reclamation and the Fate of the Local in Seventeenth Century England -- Chapter 9: Manuring Eden Biological Conversions in Paradise Lost -- Notes -- Notes to Introduction -- Bibliography -- Index.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780271093536
    Schriftenreihe: Medieval & Renaissance Literary Studies
    Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 online resource (305 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  19. Ground-Work
    English Renaissance Literature and Soil Science
    Beteiligt: Badcoe, Tamsin (Mitwirkender); Botelho, Keith M. (Mitwirkender); Dolan, Frances E. (Mitwirkender); Eklund, Hillary (Mitwirkender); Goldstein, David B. (Mitwirkender); Johnson, Bonnie Lander (Mitwirkender); Martin, Randall (Mitwirkender); O'Dair, Sharon (Mitwirkender); Reid, Lindsay Ann (Mitwirkender); Wakeman, Rob (Mitwirkender)
    Erschienen: [2017]; ©2017
    Verlag:  Penn State University Press, University Park, PA ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    How does soil, as an ecological element, shape culture? With the sixteenth-century shift in England from an agrarian economy to a trade economy, what changes do we see in representations of soil as reflected in the language and stories during that... mehr

    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    How does soil, as an ecological element, shape culture? With the sixteenth-century shift in England from an agrarian economy to a trade economy, what changes do we see in representations of soil as reflected in the language and stories during that time? This collection brings focused scholarly attention to conceptions of soil in the early modern period, both as a symbol and as a feature of the physical world, aiming to correct faulty assumptions that cloud our understanding of early modern ecological thought: that natural resources were then poorly understood and recklessly managed, and that cultural practices developed in an adversarial relationship with natural processes. Moreover, these essays elucidate the links between humans and the lands they inhabit, both then and now.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Badcoe, Tamsin (Mitwirkender); Botelho, Keith M. (Mitwirkender); Dolan, Frances E. (Mitwirkender); Eklund, Hillary (Mitwirkender); Goldstein, David B. (Mitwirkender); Johnson, Bonnie Lander (Mitwirkender); Martin, Randall (Mitwirkender); O'Dair, Sharon (Mitwirkender); Reid, Lindsay Ann (Mitwirkender); Wakeman, Rob (Mitwirkender)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780271093529
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Medieval & Renaissance Literary Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource (308 p.)
  20. Ground-Work
    English Renaissance Literature and Soil Science
    Autor*in: Eklund, Hillary
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Pennsylvania State University Press, University Park, PA ; ProQuest, Ann Arbor, Michigan

    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780271093536
    Auflage/Ausgabe: 1st ed.
    Schriftenreihe: Medieval and Renaissance Literary Studies
    Schlagworte: English literature-Early modern, 1500-1700-History and criticism; Nature in literature; Soil and civilization
    Umfang: 1 Online-Ressource (293 pages)
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  21. Ground-work
    English Renaissance literature and soil science
    Beteiligt: Eklund, Hillary (Herausgeber)
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Duquesne University Press, Pittsburgh, Pennsylvania

    Universitätsbibliothek Kassel, Standort Holländischer Platz
    25 Ges KF 6328
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eklund, Hillary (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0820704997; 9780820704999
    Schriftenreihe: Medieval & Renaissance literary studies
    Umfang: viii, 296 Seiten, 24 cm.
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 253-283

  22. Ground-work
    English Renaissance literature and soil science
    Beteiligt: Eklund, Hillary (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Duquesne University Press, Pittsburgh, Pennsylvania

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Eklund, Hillary (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780820704999
    Schriftenreihe: Medieval & Renaissance literary studies
    Schlagworte: English literature; Nature in literature; Soil and civilization; Ecocriticism; Literature and science; Literature and science
    Umfang: viii, 296 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  23. Teaching Social Justice Through Shakespeare
    Why Renaissance Literature Matters Now
    Erschienen: [2019]; ©2019
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh ; Walter de Gruyter GmbH, Berlin

    New ideas for teaching contemporary social justice through Shakespeare and Renaissance literatureDescribes innovative and portable teaching methods informed by recent scholarship in early modern literature, cultural studies, and critical... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Bibliothek der Hochschule Darmstadt, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Frankfurt University of Applied Sciences
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    keine Fernleihe
    Hochschul- und Landesbibliothek Fulda, Standort Heinrich-von-Bibra-Platz
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Mittelhessen, Hochschulbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Gießen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kassel, Landesbibliothek und Murhardsche Bibliothek der Stadt Kassel
    keine Fernleihe
    Universität Mainz, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    New ideas for teaching contemporary social justice through Shakespeare and Renaissance literatureDescribes innovative and portable teaching methods informed by recent scholarship in early modern literature, cultural studies, and critical pedagogyOffers strategies for effective teaching and advocacy amidst the growing cultural and economic complexities of higher educationDemonstrates the relevance of historical literary study to contemporary cultural conversations, especially those about social justiceHistoricizes the malicious whitening" of Shakespeare and European culture, recognizing instead multiple, multicultural, accessible ShakespearesPresents Shakespeare's plays as a common corpus of great value to democratic conversations in widely divergent contextsGives educators language for promoting the virtue of humanistic inquiry and when higher education is on the defensiveThis book is for teachers who want to heighten the intellectual impact of their courses by using their classrooms as a creative space for social formation and action. Its twenty-one chapters provide diverse perspectives on Shakespeare and early modern literature that engage innovation, collaboration, and forward-looking practices. They model ways of mobilizing justice with early modern texts and claim the intellectual benefits of integrating social justice into courses. The book reconceives the relationship between students and Renaissance literature in ways that enable them - and us - to move from classroom discussions to real-life applications."...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Boster, Tania (Mitwirkender); Boyd, Ashley (Mitwirkender); Butler, Todd (Mitwirkender); De Barros, Eric L. (Mitwirkender); Demeter, Jason M. (Mitwirkender); Desai, Adhaar Noor (Mitwirkender); Espinosa, Ruben (Mitwirkender); Gatta, Carla Della (Mitwirkender); Hall, Kim F. (Mitwirkender); Harrison, Matthew (Mitwirkender); Hobgood, Allison P. (Mitwirkender); Holmes, Rachel E. (Mitwirkender); Jones, Emily Griffiths (Mitwirkender); Kemp, Sawyer (Mitwirkender); Laroche, Rebecca (Mitwirkender); Mendoza, Kirsten N. (Mitwirkender); Mentz, Steve (Mitwirkender); Metzger, Mary Janell (Mitwirkender); Munroe, Jennifer (Mitwirkender); Osborne, Jeffrey (Mitwirkender); Sarkar, Debapriya (Mitwirkender); Thompson, Ayanna (Mitwirkender); Yeo, Jayme M. (Mitwirkender)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474455602
    Umfang: 1 Online-Ressource (288 p.)
  24. Ground-Work
    English Renaissance Literature and Soil Science
    Beteiligt: Eklund, Hillary (Herausgeber)
    Erschienen: [2022]; ©2017
    Verlag:  Penn State University Press, University Park, PA

    How does soil, as an ecological element, shape culture? With the sixteenth-century shift in England from an agrarian economy to a trade economy, what changes do we see in representations of soil as reflected in the language and stories during that... mehr

    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Aachen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der RWTH Aachen
    keine Fernleihe
    Hochschule Bielefeld – University of Applied Sciences and Arts, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Bielefeld
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Rheinland-Westfalen-Lippe, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Bochum, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Georg Agricola, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Dortmund, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Dortmund
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek der Hochschule Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    keine Fernleihe
    Westfälische Hochschule Gelsenkirchen Bocholt Recklinghausen, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Hagen, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Fernuniversität
    keine Fernleihe
    Katholische Hochschule Nordrhein-Westfalen (katho), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Kunsthochschule für Medien, Bibliothek / Mediathek
    keine Fernleihe
    Rheinische Hochschule Köln gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Köln, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    keine Fernleihe
    Zentralbibliothek der Sportwissenschaften der Deutschen Sporthochschule Köln
    keine Fernleihe
    Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Service Kommunikation Information Medien
    keine Fernleihe
    Hochschule Niederrhein, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Ruhr West, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    FH Münster, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Trier
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Wuppertal
    keine Fernleihe

     

    How does soil, as an ecological element, shape culture? With the sixteenth-century shift in England from an agrarian economy to a trade economy, what changes do we see in representations of soil as reflected in the language and stories during that time? This collection brings focused scholarly attention to conceptions of soil in the early modern period, both as a symbol and as a feature of the physical world, aiming to correct faulty assumptions that cloud our understanding of early modern ecological thought: that natural resources were then poorly understood and recklessly managed, and that cultural practices developed in an adversarial relationship with natural processes. Moreover, these essays elucidate the links between humans and the lands they inhabit, both then and now

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eklund, Hillary (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780271093529
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Medieval & Renaissance Literary Studies
    Schlagworte: Ecocriticism; English literature / Early modern, 1500-1700 / History and criticism; Literature and science / England / History / 16th century; Literature and science / England / History / 17th century; Nature in literature; Soil and civilization; LITERARY CRITICISM / Renaissance
    Umfang: 1 online resource (308 p.)
  25. Ground-work
    English Renaissance literature and soil science
    Beteiligt: Eklund, Hillary (Herausgeber)
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Duquesne University Press, Pittsburgh, Pennsylvania

    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Eklund, Hillary (Herausgeber)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780820704999
    Schriftenreihe: Medieval & Renaissance literary studies
    Schlagworte: English literature; Nature in literature; Soil and civilization; Ecocriticism; Literature and science; Literature and science
    Umfang: viii, 296 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index