Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 11 von 11.

  1. Foreign language education in multilingual classrooms
    Beteiligt: Bonnet, Andreas (HerausgeberIn); Siemund, Peter (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    Verlagsinfo: This volume challenges traditional approaches to foreign language education and proposes to redefine them in our age of international migration and globalization. Foreign language classrooms are no longer populated by monolingual... mehr

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Verlagsinfo: This volume challenges traditional approaches to foreign language education and proposes to redefine them in our age of international migration and globalization. Foreign language classrooms are no longer populated by monolingual students, but increasingly by multilingual students with highly diverse language backgrounds. This necessitates a new understanding of foreign language learning and teaching. The volume brings together an international group of researchers of high caliber who specialize in third language acquisition, teaching English as an additional language, and multilingual education. In addition to topical overview articles on the multilingual policies pursued in Europe, Africa, North America, and Asia, as well as several contributions dealing with theoretical issues regarding multilingualism and plurilingualism, the volume also offers cutting edge case studies from multilingual acquisition research and foreign language classroom practice. Throughout the volume, multilingualism is interpreted as a valuable resource that can facilitate language education provided it is harnessed in appropriate conditions.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bonnet, Andreas (HerausgeberIn); Siemund, Peter (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027263858
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 862
    Schriftenreihe: Hamburg studies on linguistic diversity ; volume 7
    Schlagworte: Fremdsprachenlernen; Mehrsprachigkeit; Sprachunterricht;
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 423 Seiten), Illustrationen, Diagramme
  2. Globalisierung -Migration - Fremdsprachenunterricht
    Dokumentation zum 24. Kongress für Fremdsprachendidaktik der Deutschen Gesellschaft für Fremdsprachenforschung (DGFF) Hamburg, 28. September - 1. Oktober 2011
    Beteiligt: Bär, Marcus (Herausgeber); Bonnet, Andreas (Herausgeber); Decke-Cornill, Helene (Herausgeber); Grünewald, Andreas (Herausgeber); Hu, Adelheid (Herausgeber)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Schneider Hohengehren, Baltmannsweiler

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bär, Marcus (Herausgeber); Bonnet, Andreas (Herausgeber); Decke-Cornill, Helene (Herausgeber); Grünewald, Andreas (Herausgeber); Hu, Adelheid (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783986494377; 3986494375
    Weitere Identifier:
    9783986494377
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Beiträge zur Fremdsprachenforschung ; 12
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; Fremdsprachenforschung; Globalisierung; Migration; (VLB-WN)1561: Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft/Allgemeine und Vergleichende Sprachwissenschaft
    Umfang: 450 Seiten, 21 cm x 14.8 cm, 639 g
  3. Foreign language education in multilingual classrooms
    Beteiligt: Bonnet, Andreas (HerausgeberIn); Siemund, Peter (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    Verlagsinfo: This volume challenges traditional approaches to foreign language education and proposes to redefine them in our age of international migration and globalization. Foreign language classrooms are no longer populated by monolingual... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    keine Fernleihe

     

    Verlagsinfo: This volume challenges traditional approaches to foreign language education and proposes to redefine them in our age of international migration and globalization. Foreign language classrooms are no longer populated by monolingual students, but increasingly by multilingual students with highly diverse language backgrounds. This necessitates a new understanding of foreign language learning and teaching. The volume brings together an international group of researchers of high caliber who specialize in third language acquisition, teaching English as an additional language, and multilingual education. In addition to topical overview articles on the multilingual policies pursued in Europe, Africa, North America, and Asia, as well as several contributions dealing with theoretical issues regarding multilingualism and plurilingualism, the volume also offers cutting edge case studies from multilingual acquisition research and foreign language classroom practice. Throughout the volume, multilingualism is interpreted as a valuable resource that can facilitate language education provided it is harnessed in appropriate conditions.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bonnet, Andreas (HerausgeberIn); Siemund, Peter (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027263858
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 862
    Schriftenreihe: Hamburg studies on linguistic diversity ; volume 7
    Schlagworte: Language and languages--Study and teaching.; Multilingual education.
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 423 Seiten), Illustrationen, Diagramme
  4. Foreign language education in multilingual classrooms
    Beteiligt: Bonnet, Andreas (Hrsg.); Siemund, Peter (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam ; Philadelphia

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bonnet, Andreas (Hrsg.); Siemund, Peter (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9789027201010
    RVK Klassifikation: ES 862
    Schriftenreihe: Hamburg studies on linguistic diversity (HSLD) ; volume 7
    Schlagworte: Fremdsprachenlernen; Mehrsprachigkeit; Sprachunterricht
    Umfang: viii, 423 Seiten, Diagramme
  5. Foreign language education in multilingual classrooms
    Beteiligt: Bonnet, Andreas (Hrsg.); Siemund, Peter (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam ; Philadelphia

    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bonnet, Andreas (Hrsg.); Siemund, Peter (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027263858
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 862
    Schriftenreihe: Hamburg studies on linguistic diversity ; volume 7
    Schlagworte: Mehrsprachigkeit; Fremdsprachenlernen; Sprachunterricht
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 423 Seiten), Diagramme
  6. Foreign language education in multilingual classrooms
    Beteiligt: Bonnet, Andreas (Hrsg.); Siemund, Peter (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam / Philadelphia

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bonnet, Andreas (Hrsg.); Siemund, Peter (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027201010; 9789027263858
    RVK Klassifikation: ES 862 ; HD 153 ; HD 172 ; ER 930
    Schriftenreihe: Hamburg studies on linguistic diversity ; volume 7
    Schlagworte: Fremdsprachenlernen; Mehrsprachigkeit; Sprachunterricht;
    Umfang: viii, 423 Seiten, Illustrationen
  7. Kooperatives Lernen im Englischunterricht
    empirische Studien zur (Un-)Möglichkeit fremdsprachlicher Bildung in der Prüfungsschule
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Narr Francke Attempto, Tübingen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783823384274; 3823384279
    Weitere Identifier:
    9783823384274
    Schriftenreihe: Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik
    Schlagworte: Englischunterricht; Schuljahr 5-7; Kooperatives Lernen; Bildungsstandard
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; (VLB-WN)2560: Taschenbuch / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft; (BISAC Subject Heading)LIT012000; (BISAC Subject Heading)LAN009000; Dokumentarische Methode; Kooperatives Lernen; Unterrichtsforschung; Professionsforschung; Englischunterricht
    Umfang: 467 Seiten, Illustrationen, 22 cm, 702 g
  8. Foreign language education in multilingual classrooms
    Beteiligt: Bonnet, Andreas (Hrsg.); Siemund, Peter (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam ; Philadelphia

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Bonnet, Andreas (Hrsg.); Siemund, Peter (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9789027201010
    RVK Klassifikation: ES 862
    Schriftenreihe: Hamburg studies on linguistic diversity (HSLD) ; volume 7
    Schlagworte: Fremdsprachenlernen; Mehrsprachigkeit; Sprachunterricht
    Umfang: viii, 423 Seiten, Diagramme
  9. Foreign language education in multilingual classrooms
    Beteiligt: Bonnet, Andreas (Hrsg.); Siemund, Peter (Hrsg.)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam ; Philadelphia

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bonnet, Andreas (Hrsg.); Siemund, Peter (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027263858
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ES 862
    Schriftenreihe: Hamburg studies on linguistic diversity ; volume 7
    Schlagworte: Mehrsprachigkeit; Fremdsprachenlernen; Sprachunterricht
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 423 Seiten), Diagramme
  10. Foreign language education in multilingual classrooms
    Beteiligt: Bonnet, Andreas (HerausgeberIn); Siemund, Peter (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    Intro -- Foreign Language Education in Multilingual Classrooms -- Editprial page -- Title page -- Copyright page -- Acknowledgment of grants -- Table of contents -- Introduction: Multilingualism and foreign language education: A synthesis of... mehr

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Heidelberg
    E-Book Central
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe

     

    Intro -- Foreign Language Education in Multilingual Classrooms -- Editprial page -- Title page -- Copyright page -- Acknowledgment of grants -- Table of contents -- Introduction: Multilingualism and foreign language education: A synthesis of linguistic and educational findings -- 1. Introduction -- 2. Multilingualism and globalization -- 3. Learning languages on multilingual substrate -- 4. Multilingualism as an educational phenomenon -- 4.1 The learners' perspective -- 4.2 The institutional perspective -- 4.3 The goal perspective: FL education is more than FL learning -- 4.4 The methodological perspective: Ways to introduce multi- and plurilingualism in the FL classroom -- 4.4 The methodological perspective: Ways to introduce multi- and plurilingualism in the FL classroom -- 5. Language awareness and metalinguistic awareness -- 6. Perspectives: Where to go from here? -- Acknowledgements -- References -- Part I. Policy perspectives: Concepts of multilingual education -- Language education in and for a multilingual Europe -- 1. Introduction -- 2. Language policy in Europe - changes over time -- 3. Two approaches to policy making - the 'fluid' and the 'static' -- 4. 'Modern' and 'classical' (foreign) language teaching aims -- 5. Language education policy and migration - analysing ideologies -- 6. Language education policy, globalization and internationalization -- 7. Next steps - multilingualism and citizenship -- References -- Multilingualism and education in sub-Saharan Africa: Policies, practices and implications -- 1. Introduction -- 2. Historical and sociopolitical context -- 2.1 Language policies in the colonial era -- 2.2 Language policies in the post-colonial era -- 2.3 Language policies in the current global era -- 3. Bi- and multilingual education in post-colonial Africa -- 4. Discussion -- References Language policy, language study, and heritage language education in the U.S -- 1. Introduction -- 2. Tensions and contradictions in U.S. language education policy -- 3. The instruction and assessment of Spanish as a heritage language -- 4. Indigenous heritage language education -- 5. Chinese heritage language education -- 6. Conclusion -- References -- Globalization, national identity, and multiculturalism and multilingualism: Language policy and practice in education in Asian countries -- 1. Introduction -- 2. Theoretical framework -- 2.1 Language-planning orientations -- 2.2 Typology of beliefs and ideologies in policy models for ethnic and linguistic diversity -- 2.2 Typology of beliefs and ideologies in policy models for ethnic and linguistic diversity -- 2.3 Multiculturalism versus linguicism -- 3. Singapore -- 4. Japan -- 5. Korea (Republic of Korea) -- 6. India -- 7. China -- 8. Discussion -- 8.1 Promotion of national unity: Minority languages and dialects as "problems" -- 8.1 Promotion of national unity: Minority languages and dialects as "problems" -- 8.2 Resisting linguicism: Language as a right -- 8.3 Postcolonialism and neoliberalism: Language as a resource for globalization -- 8.3 Postcolonialism and neoliberalism: Language as a resource for globalization -- References -- Part II. Theoretical perspectives: From multilingualism to plurilingualism -- L3, the tertiary language -- 1. Introduction -- 2. The multilingual context -- 3. The language repertoire and situations of language use -- 4. Defining L3 as a tertiary language -- 5. L3 and the background languages -- 6. Summary and conclusion -- References -- Plurilingual identities: On the way to an integrative view on language education? -- 1. Introduction -- 2. Basic assumptions and concepts -- 2.1 Identity and language (learning) -- 2.2 Narrative identities 2.3 Identity, language learning, and intercultural understanding -- 2.4 Socio-cultural theory, identity and language learning -- 3. Plurilingualism, language repertoires, translanguaging -- 4. Integrative language education - Pedagogical approaches and empirical insights -- 4. Integrative language education - Pedagogical approaches and empirical insights -- 4.1 Pedagogical and curricular approaches -- 4.2 Empirical insights: Identities, perceptions, practices -- 5. Conclusion -- References -- Models of multilingual competence -- 1. Introductory considerations: Why L2-based models are inadequate and why we need models based on plurilingualism -- 1. Introductory considerations: Why L2-based models are inadequate and why we need models based on plurilingualism -- 2. On the role and function of different languages in models based on plurilingualism and in models for learning multiple languages -- 2. On the role and function of different languages in models based on plurilingualism and in models for learning multiple languages -- 3. On two models that are often referenced in research -- 3.1 Psycholinguistics: The Dynamic Model of Multilingualism (DMM) -- 3.2 Foreign language teaching methodology: The Plurilingual Didactic Monitor Model (PDMM) -- 4. On a relatively recently developed sociolinguistic model: Dominant Language Constellation -- 5. On refining a model: Factor Model 2.0 becomes Factor Model 2.1 -- 6. Concluding remarks -- References -- The multilingual turn in foreign language education: Facts and fallacies -- 1. Introduction -- 2. The multilingual turn in linguistic education: Turning or spinning around? Some considerations -- 3. Revisiting multilingual turns in language education -- 3.1 Pluralistic approaches to languages and cultures -- 3.2 L3/Ln learning -- 4. The multilingual turn between tensions -- 4.1 English vs. multilingualism? 4.2 Monoglossic and heteroglossic perspectives -- 5. Conclusion -- References -- Linguistic landscaping -- 1. Introduction: Multilingualism in the public sphere -- 2. Linguistic landscapes: The evolution of a field -- 3. Opening up perspectives: Linguistic landscaping today -- 4. Linguistic landscapes, education and the multilingual classroom -- 4.1 Pedagogical LLs applied: Children as social actors -- 4.2 Pedagogical LLs applied: The EFL classroom -- 5. Outlook -- References -- Identity and investment in multilingual classrooms -- 1. Introduction -- 2. Theoretical influences on contemporary identity research -- 3. Identity, investment, and imagined communities: A vignette -- 4. An expanded model of investment -- 5. Language learners across global sites -- 5.1 Adolescent English language learners in Uganda -- 5.2 Adolescent and adult English language learners in Iran -- 6. Identity, investment, and multilingual classroom practice -- 7. Conclusion -- References -- Part III. Empirical perspectives: Multilingualism in the foreign language classroom -- The acquisition of English as an L3 from a sociocultural point of view: The perspective of multilingual learners -- 1. Introduction -- 2. Multilingualism and language learning: English as a third language -- 2.1 The psycholinguistic perspective of multilingualism -- 2.2 The sociocultural perspective: Multilingualism and identity -- 3. The role of foreign language education -- 4. The project -- 4.1 Research design -- 4.2 Case studies -- 5. Conclusions -- References -- Affordances of multilingual learning situations: Possibilities and constraints for foreign language classrooms -- 1. Introduction -- 2. Project LIKE -- 2.1 Research setting and design -- 2.2 Measures and sample -- 2.3 Research focus of LIKE - Research focus of this paper -- 3. Case analysis 3.1 Case 1: Visacha Rat (non-comprehension and microswitches) -- 3.2 Case 2: Pericote (different languages, different uses) -- 3.3 Case 3: Pectinator (avoiding the challenge) -- 4. Discussion -- References -- Appendix -- Transcription signs -- L1 effects in the early L3 acquisition of vocabulary and grammar -- 1. Introduction -- 2. Cross-linguistic interactions in multilingual acquisition -- 2.1 The multilingual lexicon -- 2.2 Grammatical transfer in child and adult L3 learners -- 3. Research question and hypotheses -- 4. The present study -- 4.1 Participants -- 4.2 Materials and methods -- 4.3 Control variables -- 4.4 Procedure -- 4.5 Analysis -- 4.6 Results -- 5. Discussion -- References -- "One day a father and his son going fishing on the Lake": A study on the use of the progressive aspect of monolingual and bilingual learners of English -- 1. Introduction -- 2. Tense and aspect: Progressive -- 3. First, second, and third language -- 4. Specificity of learners of English -- 5. Methodology of the study -- 6. Descriptive analysis -- 7. Statistical analysis -- 8. Discussion -- 9. Consequences for language instruction -- 10. Concluding remarks -- Acknowledgment -- References -- English as a lingua franca at the multilingual university: A comparison of monolingually and multilingually raised students and instructors -- 1. Introduction -- 2. Research to date -- 3. Hypotheses -- 4. Methods -- 4.1 Procedure -- 4.2 Participants -- 4.3 Instruments -- 4.4 Statistical analysis -- 5. Results -- 5.1 Mother tongues -- 5.2 Self-assessment of language competencies and skills -- 5.3 Instructors' teaching-related English skills -- 6. Discussion -- References -- Appendix 1. Self-Assessments - students: Monolingually raised (1MT) vs. multilingually raised ( > MT) Appendix 2. Self-Assessments - instructors: Monolingually raised (1MT) vs. multilingually raised ( > MT)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bonnet, Andreas (HerausgeberIn); Siemund, Peter (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027263858
    RVK Klassifikation: ES 862 ; HD 153 ; HD 172 ; ER 930
    Schriftenreihe: Hamburg studies on linguistic diversity ; Volume 7
    Hamburg Studies on Linguistic Diversity Ser. ; v.7
    Schlagworte: Language and languages; Multilingual education; Language and languages-Study and teaching; Language and languages ; Study and teaching; Multilingual education; Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (VIII, 423 Seiten), Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  11. Foreign language education in multilingual classrooms
    Beteiligt: Bonnet, Andreas (HerausgeberIn); Siemund, Peter (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    "This volume challenges traditional approaches to foreign language education and proposes to redefine them in our age of international migration and globalization. Foreign language classrooms are no longer populated by monolingual students, but... mehr

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    Tn-698
    keine Fernleihe
    DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Freiburg, Romanisches Seminar, Bibliothek
    Frei 23: S 5 FORE/1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ES 862 112
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    I s 15/1174
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    FaD 6620.065
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2019 A 0416
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    ES 862 BON
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Romanistik, Bibliothek
    D 2 BON 1(7)
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Brechtbau-Bibliothek
    b-bry bestellt 2019/03
    keine Fernleihe

     

    "This volume challenges traditional approaches to foreign language education and proposes to redefine them in our age of international migration and globalization. Foreign language classrooms are no longer populated by monolingual students, but increasingly by multilingual students with highly diverse language backgrounds. This necessitates a new understanding of foreign language learning and teaching. The volume brings together an international group of researchers of high caliber who specialize in third language acquisition, teaching English as an additional language, and multilingual education. In addition to topical overview articles on the multilingual policies pursued in Europe, Africa, North America, and Asia, as well as several contributions dealing with theoretical issues regarding multilingualism and plurilingualism, the volume also offers cutting edge case studies from multilingual acquisition research and foreign language classroom practice. Throughout the volume, multilingualism is interpreted as a valuable resource that can facilitate language education provided it is harnessed in appropriate conditions"--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bonnet, Andreas (HerausgeberIn); Siemund, Peter (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027201010
    RVK Klassifikation: ES 862 ; HD 153 ; HD 172 ; ER 930
    Schriftenreihe: Hamburg studies on linguistic diversity ; Volume 7
    Schlagworte: Language and languages; Multilingual education
    Umfang: VIII, 423 Seiten, Illustrationen, Diagramme