Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 5 von 5.

  1. Texting parents about early child development
    behavioral changes and unintended social effects
    Erschienen: December 2020
    Verlag:  World Bank Group, Poverty and Equity Global Practice & Development Impact Evaluation Group, [Washington, DC, USA]

    Parenting interventions have the potential to improve early childhood development. Text messages are considered a promising channel to deliver parenting information at large scale. This paper tests whether sending text messages about parenting... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    eBook
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    World Bank Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Hochschule Emden/Leer, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Deutsche Akademie der Naturforscher Leopoldina, Bibliothek
    ebook (Nationallizenz)
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Wirtschaftsforschung Halle, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Leibniz-Fachhochschule Hannover, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Nationallizenz
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    WIR 2016
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 160
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook WorldBank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook worldbank
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    eBook World Bank
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook World Bank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Offenburg, University of Applied Sciences, Bibliothek Campus Offenburg
    E-Book Worldbank
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    e-Book World Bank E-Library Archive
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book WorldBank
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Hochschule Albstadt-Sigmaringen, Bibliothek Sigmaringen
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    World Bank eLibrary
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Parenting interventions have the potential to improve early childhood development. Text messages are considered a promising channel to deliver parenting information at large scale. This paper tests whether sending text messages about parenting practices impacts early childhood development. Households in rural Nicaragua were randomly assigned to receive messages about nutrition, health, stimulation, or the home environment. The intervention led to significant changes in self-reported parenting practices. However, it did not translate into improvements in children's cognitive development. When local opinion leaders were randomly exposed to the same text message intervention, parental investments declined and children's outcomes deteriorated. Since interactions between parents and leaders about child development also decreased, the negative effects may have resulted from a crowding-out of some local leaders

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 9492
    World Bank E-Library Archive
    Schlagworte: Early Childhood Development; Parenting; Text Messages; Behavioral Change; Field Experiment
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 76 Seiten), Illustrationen
  2. Texting parents about early child development
    behavioral changes and unintended social effects
    Erschienen: December 2020
    Verlag:  World Bank Group, Poverty and Equity Global Practice & Development Impact Evaluation Group, [Washington, DC, USA]

    Parenting interventions have the potential to improve early childhood development. Text messages are considered a promising channel to deliver parenting information at large scale. This paper tests whether sending text messages about parenting... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Parenting interventions have the potential to improve early childhood development. Text messages are considered a promising channel to deliver parenting information at large scale. This paper tests whether sending text messages about parenting practices impacts early childhood development. Households in rural Nicaragua were randomly assigned to receive messages about nutrition, health, stimulation, or the home environment. The intervention led to significant changes in self-reported parenting practices. However, it did not translate into improvements in children's cognitive development. When local opinion leaders were randomly exposed to the same text message intervention, parental investments declined and children's outcomes deteriorated. Since interactions between parents and leaders about child development also decreased, the negative effects may have resulted from a crowding-out of some local leaders

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Policy research working paper ; 9492
    World Bank E-Library Archive
    Schlagworte: Early Childhood Development; Parenting; Text Messages; Behavioral Change; Field Experiment
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 76 Seiten), Illustrationen
  3. Second-generation immigrants and native attitudes toward immigrants in Europe
    Erschienen: June 2022
    Verlag:  IZA - Institute of Labor Economics, Bonn, Germany

    This paper investigates the role played by immigrants and their children in shaping native attitudes toward immigrants in the European Union. By exploiting the 2017 Special Eurobarometer on immigrant integration, we show that countries with a... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    Resolving-System (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    DS 4
    keine Fernleihe

     

    This paper investigates the role played by immigrants and their children in shaping native attitudes toward immigrants in the European Union. By exploiting the 2017 Special Eurobarometer on immigrant integration, we show that countries with a relatively high share of immigrants are more likely to believe that immigrants are a burden on the welfare system and worsen crime. In contrast, native opinions on the impact of immigration on culture and the labor market are unrelated to the presence of immigrants. We also find that the effects of second-generation immigrants on pro-immigrant attitudes toward security and fiscal concerns are positive (as opposed to first-generation immigrants). Finally, we find no impact of the immigrant share on the attitudes of natives supporting far-left or left political parties, while it is the most negative among respondents affiliated with far-right parties.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    hdl: 10419/263609
    Schriftenreihe: Discussion paper series / IZA ; no. 15393
    Schlagworte: immigration; second-generation immigrants; attitudes toward immigrants; public opinion
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 49 Seiten), Illustrationen
  4. Second-generation immigrants and native attitudes toward immigrants in Europe
    Erschienen: 24.06.22
    Verlag:  CEPII, Paris

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VSP 1686
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: CEPII working paper ; no. 2022, 03 (June 2022)
    Schlagworte: Immigration; Second-generation Immigrants; Attitudes toward Immigrants; Public Opinion
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 54 Seiten)
  5. Facts, alternative facts, and fact checking in times of post-truth politics
    Erschienen: 13 August 2017
    Verlag:  Centre for Economic Policy Research, London

    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    W 32 (12220)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    Schriftenreihe: Array ; DP 12220
    Schlagworte: Meinung; Populismus; Manipulation; Mediale Berichterstattung; Journalismus; Wirkungsanalyse; Wahlverhalten; Experiment; Präsidentschaftswahl; Frankreich
    Umfang: 70 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Erscheint auch als Online-Ausgabe