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  1. Girl talk
    adolescent magazines and their readers
    Autor*in: Currie, Dawn H.
    Erschienen: 1999
    Verlag:  Univ. Toronto Press, Toronto

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0802044158; 0802082173
    RVK Klassifikation: ES 150
    Schlagworte: Array; Women's periodicals, American; Array; Sex role in mass media
    Umfang: X, 362 S.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [337] - 353

  2. Hunting girls
    sexual violence from "The hunger games" to campus rape
    Autor*in: Oliver, Kelly
    Erschienen: 2016; © 2016
    Verlag:  Columbia University Press, New York

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    HU 1732 O48
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut zur Erforschung multireligiöser und multiethnischer Gesellschaften, Bibliothek
    PH 8820 Oliv 2016
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2017 A 7270
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    pae 271.100 31
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780231178365
    RVK Klassifikation: AP 59783 ; HU 1732 ; MS 2880 ; PH 8820
    Schlagworte: Mass media and sex; Sex crimes; Young women; Young women; Sex in mass media; Sex role in mass media; Mass media and women
    Umfang: VIII, 203 Seiten, Illustrationen, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite 173-193 (Seite 173 ungezählt)

    Mit Register

  3. Medien, Öffentlichkeit und Geschlecht in Bewegung
    Forschungsperspektiven der kommunikations- und medienwissenschaftlichen Geschlechterforschung
    Beteiligt: Maier, Tanja (HerausgeberIn); Thiele, Martina (HerausgeberIn); Linke, Christine (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2012]; © 2012
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 854144
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2923-9784
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a puz 003/320
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    AP 13800 M217
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut zur Erforschung multireligiöser und multiethnischer Gesellschaften, Bibliothek
    LB 44000 Maie 2012
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2016 A 7297
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    K MK 360-148
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2012/8223
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    N 510/0365
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    8/11541
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 14000 M217
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    8/11541x2
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    PD 110 139
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    FGF 800 : 009
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    KMW:BL:4000:Maie::2012
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    14-16892
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    14-16892 a
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    SW 9430-1294
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    soz 629 DB 9053
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    NZN 6178-734 6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    AP 13800 M217
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    255 799
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    ARA 375
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    MK Gc 002
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Maier, Tanja (HerausgeberIn); Thiele, Martina (HerausgeberIn); Linke, Christine (HerausgeberIn)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3837619176; 9783837619171
    RVK Klassifikation: LB 44000 ; AP 13800 ; AP 12300
    Schriftenreihe: Critical media studies ; 8
    Schlagworte: Mass media and sex; Mass media and public opinion; Sex differences in mass media; Sex role in mass media; Mass media; Communication
    Umfang: 213 Seiten, Illustrationen, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  4. The Routledge companion to media and gender
    Beteiligt: Carter, Cynthia (HerausgeberIn); Steiner, Linda (HerausgeberIn); McLaughlin, Lisa (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Routledge, Taylor & Francis Group, London

    "The Routledge Companion to Media and Gender offers a comprehensive examination of media and gender studies, charting its histories, investigating ongoing controversies, and assessing future trends.The 59 chapters in this volume, written by leading... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    VKK-G17/1.167
    keine Fernleihe

     

    "The Routledge Companion to Media and Gender offers a comprehensive examination of media and gender studies, charting its histories, investigating ongoing controversies, and assessing future trends.The 59 chapters in this volume, written by leading researchers from around the world, provide scholars and students with an engaging and authoritative survey of current thinking in media and gender research.The Companion includes the following features: With each chapter addressing a distinct, concrete set of issues, the volume includes research from around the world to engage readers in a broad array of global and transnational issues and intersectional perspectives.Authors address a series of important questions that have consequences for current and future thinking in the field, including postfeminism, sexual violence, masculinity, media industries, queer identities, video games, digital policy, media activism, sexualization, docusoaps, teen drama, cosmetic surgery, media Islamophobia, sport, telenovelas, news audiences, pornography, and social and mobile media.A range of academic disciplines inform exploration of key issues around production and policymaking, representation, audience engagement, and the place of gender in media studies.The Routledge Companion to Media and Gender is an essential guide to the central ideas, concepts and debates currently shaping media and gender research"--

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Carter, Cynthia (HerausgeberIn); Steiner, Linda (HerausgeberIn); McLaughlin, Lisa (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138849129
    RVK Klassifikation: LC 13000 ; AP 14000 ; EC 1876
    Auflage/Ausgabe: First published in paperback
    Schlagworte: Sex role in mass media; Mass media and culture; Geschlechterrolle; Massenmedien; Aufsatzsammlung
    Umfang: xviii, 670 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  5. The Routledge companion to media and gender
    Beteiligt: Carter, Cynthia (HerausgeberIn); Steiner, Linda (HerausgeberIn); McLaughlin, Lisa (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Routledge, London , New York

    "The Routledge Companion to Media and Gender offers a comprehensive examination of media and gender studies, charting its histories, investigating ongoing controversies, and assessing future trends.The 59 chapters in this volume, written by leading... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a soz 684.90 mb/313
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    MS 7965 A1 C323
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    LS: Soz 809/7
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Max-Planck-Institut zur Erforschung multireligiöser und multiethnischer Gesellschaften, Bibliothek
    LC 13000 Cart 2014
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    AP 14000 C323
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    2844-9533
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    PD 110 144
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    2014 E 48
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    KW 710-187
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 AP 14000 C323 R869
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    AP 14000 C323 R8
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    4 2014-37
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    HE 650.201
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    QMB 008
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The Routledge Companion to Media and Gender offers a comprehensive examination of media and gender studies, charting its histories, investigating ongoing controversies, and assessing future trends.The 59 chapters in this volume, written by leading researchers from around the world, provide scholars and students with an engaging and authoritative survey of current thinking in media and gender research.The Companion includes the following features: With each chapter addressing a distinct, concrete set of issues, the volume includes research from around the world to engage readers in a broad array of global and transnational issues and intersectional perspectives.Authors address a series of important questions that have consequences for current and future thinking in the field, including postfeminism, sexual violence, masculinity, media industries, queer identities, video games, digital policy, media activism, sexualization, docusoaps, teen drama, cosmetic surgery, media Islamophobia, sport, telenovelas, news audiences, pornography, and social and mobile media.A range of academic disciplines inform exploration of key issues around production and policymaking, representation, audience engagement, and the place of gender in media studies.The Routledge Companion to Media and Gender is an essential guide to the central ideas, concepts and debates currently shaping media and gender research"--

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Carter, Cynthia (HerausgeberIn); Steiner, Linda (HerausgeberIn); McLaughlin, Lisa (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 113884912X; 9781138849129; 0415527694; 9780415527699
    RVK Klassifikation: LC 13000 ; EC 1876 ; AP 14000 ; AP 12750
    Schlagworte: Sex role in mass media; Mass media and culture; Geschlechterrolle; Massenmedien; Aufsatzsammlung
    Umfang: XVIII, 670 Seiten
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturangaben und Index

  6. Hunting girls
    sexual violence from the hunger games to campus rape
    Autor*in: Oliver, Kelly
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Columbia University Press, New York

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    HU 1732 O48
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    DFF - Deutsches Filminstitut & Filmmuseum, Bibliothek
    Film 448
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    DFF - Deutsches Filminstitut & Filmmuseum, Bibliothek
    Film 448
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Max-Planck-Institut zur Erforschung multireligiöser und multiethnischer Gesellschaften, Bibliothek
    PH 8820 Oliv 2016
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2017 A 7270
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Ld 4169
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    KB 20 A 9168
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780231178365
    Weitere Identifier:
    9780231178365
    RVK Klassifikation: AP 59783 ; HU 1732 ; MS 2880 ; PH 8820
    Schlagworte: Mass media and sex; Sex crimes; Young women; Young women; Sex in mass media; Sex role in mass media; Mass media and women
    Umfang: 203 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite 173-193 (Seite 173 ungezählt)

    Mit Register

  7. Love, Sex, Gender, and Superheroes
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Rutgers University Press, New Brunswick, NJ

    Impossibly muscular men and voluptuous women parade around in revealing, skintight outfits, and their romantic and sexual entanglements are a key part of the ongoing drama. Such is the state of superhero comics and movies, a genre that has become one... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Impossibly muscular men and voluptuous women parade around in revealing, skintight outfits, and their romantic and sexual entanglements are a key part of the ongoing drama. Such is the state of superhero comics and movies, a genre that has become one of our leading mythologies, conveying influential messages about gender, sexuality, and relationships. Love, Sex, Gender, and Superheroes examines a full range of superhero media, from comics to films to television to merchandising. With a keen eye for the genre’s complex and internally contradictory mythology, comics scholar Jeffrey A. Brown considers its mixed messages. Superhero comics may reinforce sex roles with their litany of phallic musclemen and slinky femme fatales, but they also blur gender binaries with their emphasis on transformation and body swaps. Similarly, while most heroes have heterosexual love interests, the genre prioritizes homosocial bonding, and it both celebrates and condemns gendered and sexualized violence. With examples spanning from the Golden Ages of DC and Marvel comics up to recent works like the TV series The Boys, this study provides a comprehensive look at how superhero media shapes our perceptions of love, sex, and gender

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781978825291
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Comic books, strips, etc; Love in mass media; Sex role in mass media; Superheroes in mass media; Comic books, strips, etc; LITERARY CRITICISM / General
    Umfang: 1 Online-Ressource (230 p), 40 color images, 1 table
  8. Gender and media
    representing, producing, consuming
    Erschienen: 2021
    Verlag:  Routledge, New York ; Taylor & Francis Group, London

    "This thoroughly revised second edition provides a critical overview of the contemporary debates and discussions surrounding gender and mediated communication. The book is divided into three parts: representing, producing, and consuming with each... mehr

    Zugang:
    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe

     

    "This thoroughly revised second edition provides a critical overview of the contemporary debates and discussions surrounding gender and mediated communication. The book is divided into three parts: representing, producing, and consuming with each section made up of three chapters. The first chapter of each section attempts to answer the most basic questions: 'Who is represented?', 'Who produces what?' and 'Who consumes what?'. The second chapter of each section draws attention to the complexity of the relationship between gender and media, concentrating on the 'why.' The third and final chapter of each section addresses the latest debates in the fields of media and gender, adding a vital layer of understanding of the topic at hand. This process is aided by text boxes, which provide some additional information on the most important concepts and topics and exercises, and help bridge the gap between theory and everyday life media practices. The second edition has been updated in the light of current developments with regard to gender, media technologies and globalisation, including recent theoretical insights and examples. This will be an ideal textbook for students studying gender and media, and for general courses on gender studies, sociology, cultural studies and women's studies"--...

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780429318474; 0429318472; 9781000463583; 1000463583; 9781000463538; 1000463532; 9781315694597; 131569459X
    RVK Klassifikation: MS 3010
    Auflage/Ausgabe: Second edition
    Schriftenreihe: Communication and society
    Schlagworte: Geschlechterforschung; Geschlecht; Medien; Macht; Identität; Medienkonsum; Sex role in mass media; Women in mass media; Men in mass media; SOCIAL SCIENCE / Media Studies
    Umfang: 1 Online-Ressource
  9. Circuits of visibility
    gender and transnational media cultures
    Beteiligt: Hegde, Radha Sarma (Hrsg.)
    Erschienen: [2011]
    Verlag:  New York University Press, New York ; London

    Alice Salomon Hochschule Berlin, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Europa-Universität Viadrina, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hegde, Radha Sarma (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780814790601
    RVK Klassifikation: AP 14000 ; MS 2850
    Schriftenreihe: Critical cultural communication
    Schlagworte: Sex role in mass media; Sex role and globalization; Women in mass media; Feminism and mass media; Mass media and globalization; Mass media and culture; Geschlechterverhältnis; Massenmedien; Geschlechterforschung; Frau; Globalisierung
    Umfang: 1 Online-Ressource
  10. Medien, Öffentlichkeit und Geschlecht in Bewegung
    Forschungsperspektiven der kommunikations- und medienwissenschaftlichen Geschlechterforschung
    Beteiligt: Maier, Tanja (HerausgeberIn); Thiele, Martina (HerausgeberIn); Linke, Christine (HerausgeberIn)
    Erschienen: [2012]; © 2012
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Maier, Tanja (HerausgeberIn); Thiele, Martina (HerausgeberIn); Linke, Christine (HerausgeberIn)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3837619176; 9783837619171
    RVK Klassifikation: LB 44000 ; AP 13800 ; AP 12300
    Schriftenreihe: Critical media studies ; 8
    Schlagworte: Mass media and sex; Mass media and public opinion; Sex differences in mass media; Sex role in mass media; Mass media; Communication
    Umfang: 213 Seiten, Illustrationen, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  11. Circuits of visibility
    gender and transnational media cultures
    Beteiligt: Hegde, Radha Sarma (Hrsg.)
    Erschienen: 2011
    Verlag:  New York Univ. Press, New York [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Hegde, Radha Sarma (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780814737309; 9780814737316; 9780814790601
    RVK Klassifikation: AP 14000 ; MS 2850
    Schriftenreihe: Critical cultural communication
    Schlagworte: Sex role in mass media; Sex role and globalization; Women in mass media; Feminism and mass media; Mass media and globalization; Mass media and culture; Massenmedien; Globalisierung; Geschlechterverhältnis; Frau; Geschlechterforschung
    Umfang: VIII, 317 S., Ill.
  12. Gender & Pop Culture
    A Text-Reader
    Erschienen: 2014
    Verlag:  SensePublishers, Rotterdam

    Preliminary Material /Adrienne Trier-Bieniek and Patricia Leavy -- Introduction to Gender & Pop Culture /Patricia Leavy and Adrienne Trier-Bieniek -- Blurred Lines of a Different Kind: Sexism, Sex, Media and Kids /Scott Richardson -- Gender and... mehr

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Preliminary Material /Adrienne Trier-Bieniek and Patricia Leavy -- Introduction to Gender & Pop Culture /Patricia Leavy and Adrienne Trier-Bieniek -- Blurred Lines of a Different Kind: Sexism, Sex, Media and Kids /Scott Richardson -- Gender and Advertising /Patricia Arend -- From Lady Gaga to Consciousness Rap: The Impact of Music on Gender and Social Activism /Adrienne Trier-Bieniek and Amanda Pullum -- "As Seen on TV": Gender, Television, and Popular Culture /Jenn Brandt -- Popular Movies that Teach: How Movies Teach about Schools & Genders /Adam J. Greteman and Kevin J. Burke -- Gender, Sport and Popular Culture /Emily A. Roper and Katherine M. Polasek -- Gender and Technology: Women's Usage, Creation and Perspectives /Cindy Royal -- Using the Lessons Outside of the Classroom: In Other Words, Now What? /Adrienne Trier-Bieniek and Patricia Leavy -- Further Reading /Adrienne Trier-Bieniek and Patricia Leavy -- About the Contributors /Adrienne Trier-Bieniek and Patricia Leavy -- About the Editors /Adrienne Trier-Bieniek and Patricia Leavy. A Sense Publishers Best Seller! Gender & Pop Culture provides a foundation for the study of gender, pop culture and media. This comprehensive, interdisciplinary text provides text-book style introductory and concluding chapters written by the editors, seven original contributor chapters on key topics and written in a variety of writing styles, discussion questions, additional resources and more. Coverage includes: - Foundations for studying gender & pop culture (history, theory, methods, key concepts) - Contributor chapters on media and children, advertising, music, television, film, sports, and technology - Ideas for activism and putting this book to use beyond the classroom - Pedagogical Features - Suggestions for further readings on topics covered and international studies of gender and pop culture Gender & Pop Culture was designed with students in mind, to promote reflection and lively discussion. With features found in both textbooks and anthologies, this sleek book can serve as primary or supplemental reading in undergraduate courses across the disciplines that deal with gender, pop culture or media studies

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Leavy, Patricia (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789462095755
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: MS 3010
    Schriftenreihe: Teaching Gender
    Array
    Educational Research E-Books Online, Collection 2005-2017, ISBN: 9789004394001
    Schlagworte: Popular culture; Sex role in mass media; Education; Education
    Umfang: Online-Ressource (XII, 208 p, online resource)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

    Praise for Gender & Pop Culture; Adrienne's Dedication; Patricia's Dedication; Table of Contents; Acknowledgments; Adrienne's Personal Acknowledgements; Patricia's Personal Acknowledgements; Chapter 1: Introduction to Gender & Pop Culture; How can we understand gender?; How do we learn gender?; How does feminism relate to gender?; How do feminist researchers study gender?; What is popular culture?; What are the stories, images and ideas about gender that circulate in pop culture?; Who produces pop culture texts?; What representations of gender circulate in dominant pop culture?

    What about resistive or counter-dominant representations of gender?What is the relationship between gender and the consumption of pop culture texts?; Organization of the book; Pedagogical Resources; Questions for Class Discussion; Class Activity; Class Activity with Supplemental Reading; Problem-Based Learning Exercise; Additional Sources for Class Activities; References; Chapter 2: Blurred Lines of a Different Kind: Sexism, Sex, Media and Kids; A Brief Primer on Gender & Sexuality; Historical Context; Research; Sexual Risks/Sexual Responsibilities; Embodiment of Gender; Censorship

    A Contemporary ExampleWhat Does the Future Hold?; Bombardment; Big Business; Advice; Questions for Class Discussion; References; Chapter 3: Gender and Advertising; Introduction; Gender, Advertising, and Popular Culture; Historical Context; Advertising Constructs the Consumer; Ideal Women and Men of Advertising; Commodity "Feminism: "Advertising Co-opts the Women's Movement; Representations of Femininity and Masculinity; Structuring Gendered Images; Doing Gender; Advertising Responds to Its Critics; Conclusion; Questions for Class Discussion; References

    Chapter 4: From Lady Gaga to Consciousness Rap: The Impact of Music on Gender and Social ActivismFoundations of Gender and Music; Gender and Social Movements: A short history; Gender, Movements and Music; Case Studies; Ani DiFranco- Which Side Are You On?; Background; Which Side Are You On?; Lupe Fiasco- "Bitch Bad"; Background; Bitch Bad; Beyoncé -"Run the World (Girls)"; Background; Run the World (Girls); Conclusions; Questions for Class Discussion; References; Chapter 5: "As Seen on TV": Gender, Television, and Popular Culture; The "Golden Age of Television"; The 1970s: A Decade of Change

    Deregulation and Television of the 1980s and 1990s"As Seen on TV" - Gender and Television Today; Stay Tuned - The Future of Television Programming; Questions for Class Discussion; References; Chapter 6: Popular Movies that Teach: How Movies Teach about Schools & Genders; Introduction; Our purpose: Popular film, gender, and education; On theorizing and seeing film; The history of education through film: Lessons from the school body; To Sir, with Love; Grease; Hairspray; High School Musical; Gender: A brief (insufficient but interesting) tour of theory and history; Discourse; Masculinities

    The teacher-savior

  13. Gender, supernatural beings, and the liminality of death
    monstrous males/fatal females
    Beteiligt: Gibson, Rebecca (Hrsg.); VanderVeen, James M. (Hrsg.)
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  Lexington Books, Lanham ; Boulder ; New York ; London

    "Gender, Supernatural Beings, and the Liminality of Death: Monstrous Males/Fatal Females examines how gender changes and manifests in stories and film through several different types of beings. With sections on social death, the walking dead, and the... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Gender, Supernatural Beings, and the Liminality of Death: Monstrous Males/Fatal Females examines how gender changes and manifests in stories and film through several different types of beings. With sections on social death, the walking dead, and the undead, this is a multifaceted look at myth, legend, and popular culture creatures"--

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gibson, Rebecca (Hrsg.); VanderVeen, James M. (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781793641359
    Weitere Identifier:
    9781793641359
    RVK Klassifikation: LC 83000 ; LB 44000
    Schlagworte: Geschlechterrolle; Lebender Leichnam; Massenkultur; Ungeheuer
    Weitere Schlagworte: Sex role in mass media; Mosters in mass media; Death in mass media; Liminality in mass media
    Umfang: xvii, 217 Seiten
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  14. Gender and the superhero narrative
    Beteiligt: Goodrum, Michael (HerausgeberIn); Prescott, Tara (HerausgeberIn); Smith, Philip (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2018
    Verlag:  University Press of Mississippi, Jackson

    "The explosive popularity of San Diego's Comic-Con, Star Wars: The Force Awakens and Rogue One, and Netflix's Jessica Jones and Luke Cage all signal the tidal change in superhero narratives and mainstreaming of what were once considered niche... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "The explosive popularity of San Diego's Comic-Con, Star Wars: The Force Awakens and Rogue One, and Netflix's Jessica Jones and Luke Cage all signal the tidal change in superhero narratives and mainstreaming of what were once considered niche interests. Yet just as these areas have become more openly inclusive to an audience beyond heterosexual white men, there has also been an intense backlash, most famously in 2015's Gamergate controversy, when the tension between feminist bloggers, misogynistic gamers, and internet journalists came to a head. The place for gender in superhero narratives now represents a sort of battleground, with important changes in the industry at stake. These seismic shifts--both in the creation of superhero media and in their critical and reader reception--need reassessment not only of the role of women in comics, but also of how American society conceives of masculinity. Gender and the Superhero Narrative launches ten essays that explore the point where social justice meets the Justice League. Ranging from comics such as Ms. Marvel, Batwoman: Elegy, and Bitch Planet to video games, Netflix, and cosplay, this volume builds a platform for important voices in comics research, engaging with controversy and community to provide deeper insight and thus inspire change." -- Provided by publisher

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Goodrum, Michael (HerausgeberIn); Prescott, Tara (HerausgeberIn); Smith, Philip (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781496818805; 9781496821102
    RVK Klassifikation: AP 88890
    Schlagworte: Women superheroes; Sex role in mass media; Women in mass media
    Umfang: XII, 292 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    Mel Gibson: "Yeah, I Think There Is Still Hope" : Youth, Ethnicity, Faith, Feminism, and Fandom in Ms. Marvel

    Maite Urcaregui "I Was Never the Hero That You Wanted Me to Be" : Feminism and Resistance to Militarism in Marvel's Jessica Jones: Intersectional Feminism in Bitch Planet : Moving Comics, Fandom, and Activism beyond the Page

    Christina Knopf: The Queen of Burlesque : The Subtle (as a Hammer) Satire of Bomb Queen

    Lisa Perdigao: "Curiouser and Curiouser" : Revisiting "The Woman Question" in Batwoman: Elegy

    Christopher McGunnigle: Rule 63: Genderswapping in Female Superhero Cosplay

    Dorian L. Alexander -- From Princess to Protagonist: Redesigning the Video Game Superhero: Faces of Abjectivity : The Uncanny Mystique and Transsexuality

  15. Gender in film and the media
    East-West dialogues
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main u.a.

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
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    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbund der Öffentlichen Bibliotheken Berlins - VÖBB
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3631362145
    RVK Klassifikation: AP 46700 ; MS 7850
    Schlagworte: Films; Massamedia; Sekserol; Sekseverschillen; Film; Geschlechtsunterschied; Medien; Sex role in mass media; Sex role in motion pictures; Film; Geschlechterverhältnis <Motiv>
    Umfang: 205 S., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  16. The Routledge companion to media and gender
    Beteiligt: Carter, Cynthia (Hrsg.); Steiner, Linda (Hrsg.); McLaughlin, Lisa (Hrsg.)
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Routledge, London ; New York

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF, Universitätsbibliothek
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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin; Philologische Bibliothek, FU Berlin
    Beteiligt: Carter, Cynthia (Hrsg.); Steiner, Linda (Hrsg.); McLaughlin, Lisa (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780203066911
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 14000 ; EC 1876
    Schlagworte: SOCIAL SCIENCE / Media Studies; Sex role in mass media; Mass media and culture; SOCIAL SCIENCE / Media Studies; Geschlechterrolle; Massenmedien
    Umfang: 1 Online-Ressource (xviii, 670 Seiten)
  17. Gender commodity
    marketing feminist identities and the promise of security
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York

    "Gender has become a commodity. Today's economy trades in symbols and narratives as much as in objects. As such, gender can be bought and sold, produced as an object, and demands constant work. What makes the commodity object seem alien, mysterious,... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Gender has become a commodity. Today's economy trades in symbols and narratives as much as in objects. As such, gender can be bought and sold, produced as an object, and demands constant work. What makes the commodity object seem alien, mysterious, and even threatening, Marx tells us, is that the worker's social relations - his subjectivity - are taken away from him and stamped into the object which then appears to have a life of its own, disassociated and threatening. Gender Commodity argues that gender is a social relation made into such an alienated object. In today's situation of radical insecurity, people are reaching out and identifying with objects - including symbolic ones - that promise quite falsely that they grant stability, duration, and fulfillment, and gender has been made into one of those. Gender Commodity is an interdisciplinary study that brings literary studies into dialogue with the surrounding mediascape around issues of gender, culture, and economy. It also asks how the symbolic production of gender commodity at home informs an imagination of gender policy as it reaches out globally. As it criticizes gender-affirmative feminism for participating in the culture of the commodity, Gender Commodity also looks to feminism to imagine gender otherwise."

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501388057; 9781501388040; 9781501388033
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Weiblichkeit; Massenmedien; Feminismus; Literatur; Geschlechterrolle <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Feminism; Women / Identity; Sex role; Feminist theory; Sex role in literature; Sex role in mass media; Sex role in mass media; Women / Identity
    Umfang: 1 Online-Ressource (191 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Breaking the Waves -- Uses and Abuses of "Choice" Feminism -- Gender Commodity in an Age of Financial Ruin and Environmental Disaster -- Trans-Commodity -- Conclusion

  18. Gender and austerity in popular culture
    femininity, masculinity & recession in film & television
    Beteiligt: Davies, Helen (HerausgeberIn); O'Callaghan, Claire (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 EC 1876 D255
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    soz 629 DK 9409
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Davies, Helen (HerausgeberIn); O'Callaghan, Claire (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781350258969; 1350258962; 9781784536640
    RVK Klassifikation: EC 1876
    Schriftenreihe: Library of gender and popular culture
    Schlagworte: Sex role in mass media; Poor in mass media; Sex role in mass media
    Umfang: xv, 215 Seiten
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

    This paperback edition published by Bloomsbury Academic 2022, First published in Great Britain by I. B. Tauris 2017

  19. Toys and Tools in Pink
    Cultural Narratives of Gender, Science, and Technology
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Ohio State University Press, Columbus

    Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) programs work collaboratively to connect education and research at the institutional, national, and global levels. But what role do women play in STEM? In this very timely book, Carol... mehr

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Leibniz-Zentrum Moderner Orient, Bibliothek, Geisteswissenschaftliche Zentren Berlin e.V.
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Freiburg, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    Science, Technology, Engineering, and Mathematics (STEM) programs work collaboratively to connect education and research at the institutional, national, and global levels. But what role do women play in STEM? In this very timely book, Carol Colatrella responds to the under-representation of women in STEM by considering how gender inflects literary and media representations. In her analysis of fictional and cinematic texts that reference STEM, she investigates cultural tensions concerning sex roles—tensions that continue to be influential in today’s world. Toys and Tools in Pink analyzes female character types that recur in fictional narratives in print, on television, and in the cinema: female criminals and detectives, mothers who practice medicine, and “babe scientists,” among others. It also investigates how narrative settings and plots both subsume and influence cultural stereotypes of gender in prescribing salient professional and personal codes of conduct in the STEM fields. Literary and historical case studies in Toys and Tools in Pink examine issues of women’s abilities in, access to, and management of science and technology. These issues appear in debates among university faculty, politicians, and public policy analysts concerned about women’s participation in STEM fields. Current analyses of diverse fictions and films demonstrate a continuing interest in women’s place in science and technology and also create new, evolving understandings of femininity and masculinity that revise earlier stereotypes.

     

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  20. Gender & Pop Culture
    A Text-Reader
    Erschienen: 2014
    Verlag:  SensePublishers, Rotterdam

    Preliminary Material /Adrienne Trier-Bieniek and Patricia Leavy -- Introduction to Gender & Pop Culture /Patricia Leavy and Adrienne Trier-Bieniek -- Blurred Lines of a Different Kind: Sexism, Sex, Media and Kids /Scott Richardson -- Gender and... mehr

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Max-Planck-Institut für ethnologische Forschung, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheksservice-Zentrum Baden-Württemberg (BSZ)
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen, Bibliothek Nürtingen
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    Preliminary Material /Adrienne Trier-Bieniek and Patricia Leavy -- Introduction to Gender & Pop Culture /Patricia Leavy and Adrienne Trier-Bieniek -- Blurred Lines of a Different Kind: Sexism, Sex, Media and Kids /Scott Richardson -- Gender and Advertising /Patricia Arend -- From Lady Gaga to Consciousness Rap: The Impact of Music on Gender and Social Activism /Adrienne Trier-Bieniek and Amanda Pullum -- "As Seen on TV": Gender, Television, and Popular Culture /Jenn Brandt -- Popular Movies that Teach: How Movies Teach about Schools & Genders /Adam J. Greteman and Kevin J. Burke -- Gender, Sport and Popular Culture /Emily A. Roper and Katherine M. Polasek -- Gender and Technology: Women's Usage, Creation and Perspectives /Cindy Royal -- Using the Lessons Outside of the Classroom: In Other Words, Now What? /Adrienne Trier-Bieniek and Patricia Leavy -- Further Reading /Adrienne Trier-Bieniek and Patricia Leavy -- About the Contributors /Adrienne Trier-Bieniek and Patricia Leavy -- About the Editors /Adrienne Trier-Bieniek and Patricia Leavy. A Sense Publishers Best Seller! Gender & Pop Culture provides a foundation for the study of gender, pop culture and media. This comprehensive, interdisciplinary text provides text-book style introductory and concluding chapters written by the editors, seven original contributor chapters on key topics and written in a variety of writing styles, discussion questions, additional resources and more. Coverage includes: - Foundations for studying gender & pop culture (history, theory, methods, key concepts) - Contributor chapters on media and children, advertising, music, television, film, sports, and technology - Ideas for activism and putting this book to use beyond the classroom - Pedagogical Features - Suggestions for further readings on topics covered and international studies of gender and pop culture Gender & Pop Culture was designed with students in mind, to promote reflection and lively discussion. With features found in both textbooks and anthologies, this sleek book can serve as primary or supplemental reading in undergraduate courses across the disciplines that deal with gender, pop culture or media studies

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Leavy, Patricia (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789462095755
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: MS 3010
    Schriftenreihe: Teaching Gender
    Array
    Educational Research E-Books Online, Collection 2005-2017, ISBN: 9789004394001
    Schlagworte: Popular culture; Sex role in mass media; Education; Education
    Umfang: Online-Ressource (XII, 208 p, online resource)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references

    Praise for Gender & Pop Culture; Adrienne's Dedication; Patricia's Dedication; Table of Contents; Acknowledgments; Adrienne's Personal Acknowledgements; Patricia's Personal Acknowledgements; Chapter 1: Introduction to Gender & Pop Culture; How can we understand gender?; How do we learn gender?; How does feminism relate to gender?; How do feminist researchers study gender?; What is popular culture?; What are the stories, images and ideas about gender that circulate in pop culture?; Who produces pop culture texts?; What representations of gender circulate in dominant pop culture?

    What about resistive or counter-dominant representations of gender?What is the relationship between gender and the consumption of pop culture texts?; Organization of the book; Pedagogical Resources; Questions for Class Discussion; Class Activity; Class Activity with Supplemental Reading; Problem-Based Learning Exercise; Additional Sources for Class Activities; References; Chapter 2: Blurred Lines of a Different Kind: Sexism, Sex, Media and Kids; A Brief Primer on Gender & Sexuality; Historical Context; Research; Sexual Risks/Sexual Responsibilities; Embodiment of Gender; Censorship

    A Contemporary ExampleWhat Does the Future Hold?; Bombardment; Big Business; Advice; Questions for Class Discussion; References; Chapter 3: Gender and Advertising; Introduction; Gender, Advertising, and Popular Culture; Historical Context; Advertising Constructs the Consumer; Ideal Women and Men of Advertising; Commodity "Feminism: "Advertising Co-opts the Women's Movement; Representations of Femininity and Masculinity; Structuring Gendered Images; Doing Gender; Advertising Responds to Its Critics; Conclusion; Questions for Class Discussion; References

    Chapter 4: From Lady Gaga to Consciousness Rap: The Impact of Music on Gender and Social ActivismFoundations of Gender and Music; Gender and Social Movements: A short history; Gender, Movements and Music; Case Studies; Ani DiFranco- Which Side Are You On?; Background; Which Side Are You On?; Lupe Fiasco- "Bitch Bad"; Background; Bitch Bad; Beyoncé -"Run the World (Girls)"; Background; Run the World (Girls); Conclusions; Questions for Class Discussion; References; Chapter 5: "As Seen on TV": Gender, Television, and Popular Culture; The "Golden Age of Television"; The 1970s: A Decade of Change

    Deregulation and Television of the 1980s and 1990s"As Seen on TV" - Gender and Television Today; Stay Tuned - The Future of Television Programming; Questions for Class Discussion; References; Chapter 6: Popular Movies that Teach: How Movies Teach about Schools & Genders; Introduction; Our purpose: Popular film, gender, and education; On theorizing and seeing film; The history of education through film: Lessons from the school body; To Sir, with Love; Grease; Hairspray; High School Musical; Gender: A brief (insufficient but interesting) tour of theory and history; Discourse; Masculinities

    The teacher-savior

  21. The handbook of gender, sex, and media
    Beteiligt: Ross, Karen (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Wiley-Blackwell, Chichester, West Sussex

    "The Handbook of Gender, Sex and Media offers original insights into the complex set of relations which exist between gender, sex, sexualities and the media, and in doing so, showcases new research at the forefront of media and communication practice... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    eBook Wiley
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    Kaufauswahl nach Wiley EBS 2023
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book Wiley
    keine Fernleihe

     

    "The Handbook of Gender, Sex and Media offers original insights into the complex set of relations which exist between gender, sex, sexualities and the media, and in doing so, showcases new research at the forefront of media and communication practice and theory"--Provided by publisher

     

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      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Ross, Karen (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781118114254
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: MS 3010 ; AP 12750 ; AP 14000 ; MS 2850
    Schriftenreihe: Handbooks in communication and media
    Wiley online library
    Schlagworte: Gays in mass media; Gays in mass media; Sex role in mass media; Sex in mass media; Women in mass media; Men in mass media; Women in mass media; Men in mass media; Sex role in mass media; Sex in mass media; Gay people in mass media; Aufsatzsammlung; Geschlechterforschung; Sexualität; Aufsatzsammlung; Massenmedien; Massenmedien; Frau; Geschlechterrolle; Homosexualität; Männlichkeit; Manfred Mann; Frau; Gays in mass media; Men in mass media; Sex role in mass media; Women in mass media; Sex in mass media; Mann; Seksualiteit; Sekseverschillen; Homoseksualiteit; Feminisme; Mediagebruik; Handboeken (vorm); Femmes dans les médias; Hommes dans les médias; Sexualité dans les médias; Sexualité - Dans les médias; Femmes - Dans les médias; Hommes - Dans les médias; Rôle selon le sexe - Dans les médias; Homosexuels - Dans les médias; Rôle selon le sexe dans les médias; Personnes homosexuelles dans les médias
    Weitere Schlagworte: Sex role in mass media; Sex in mass media; Women in mass media; Men in mass media; Gays in mass media
    Umfang: 1 Online-Ressource (xxvii, 576 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Print version record

    Carolyn Byerly: IntroductionMediated women. The geography of women and media scholarship

    Claudia Bucciferro: Chilean women in changing times: media images and social understandings

    Elza Ibrosheva and Maria Stover: The girls of Parliament: a historical analysis of the press coverage of female politicians in Bulgaria

    Erin Meyers: Gossip blogs and "baby bumps": the new visual spectacle of female celebrity in gossip media

    Ilana Eleá: Fanfiction and webnovelas: the digital reading and writing of Brazilian adolescent girls

    Limor Shifman and Dafna Lemish: Virtually blonde: blonde jokes in the global age and post-feminist discourse

    Jeffery P. Dennis: Rugged masculinity and other fables. Men, masculinitie and the cave man

    Stuart Price: Rhetorical masculinity: authoritative utterance and the male protagonist

    Guido Ipsen: Conan the blueprint: the construction of masculine prototypes in genre films

    Sarah Godfrey and Hannah Hamad: Save the cheerleader, save the males: resurgent protective paternalism in popular film and television after 9/11

    Lynne Hibberd: Fucking Vito: masculinity and sexuality in The Sopranos

    Claire Harrison: Studio5ive.com: selling cosmetics to men and reconstructing masculine identity

    Katherine Sender: Queering the pitch. No hard feelings: reflexivity and queer affect in the new media landscape

    Julie Scanlon: The L word: producing identities through irony

    Rebecca Kern: Andro-phobia?: when gender queer is too queer for L-word audiences

    Alexander Dhoest and Nele Simons: Questioning queer audiences: exploring diversity in lesbian and gay men's media uses and readings

    Katharina Lindner: "In touch" with the female body: cinema, sport and lesbian representability

    Martin Fradley: Why doesn't your compass work?: Pirates of the Caribbean, fantasy blockbusters and contemporary queer theory

    Susan Berridge: Raised voices: homophobic abuse as a catalyst for coming out in US teen television drama series

    Matthew Heinz: Transmen on the web: inscribing multiple discourses

    Johannes Sjöberg: Transgendered saints and harlots: reproduction of popular Brazilian transgender stereotypes through performance on stage, screen and in everyday life

    Cynthia Carter: Women, men and gender. Sex/gender and the media: from sex roles to social construction and beyond

    Barbara Mitra and Jenny Lewin-Jones: Colin won't drink out of a pink cup

    Sue Abel: Postfeminism meets hegemonic masculinities: young people read the "knowing wink" in advertising

    Corinna Chong, Heather Molyneaux and Hélène Fournier: Communication as commodification: video technology and the gendered gaze

    Koen Leurs and Sandra Ponzanesi: Dutch-Moroccan girls performing their selves in instant messaging spaces

    Feona Attwood: All about sex. Sex and the media

    Jane Arthurs: Deliciously consumable: the uses and abuses of irony in "sex-trafficking" campaign films

    Laura Harvey and Rosalind Gill: The sex inspectors: self-help, makeover and mediated sex

    Begonya Enguix and Elisenda Ardévol: Enacting bodies: online dating and new media practices

    Panayiota Tsatsou: Gender and sexuality in the Internet era

    John Mercer.: Gay for pay: the Internet and the economics of homosexual desire

  22. Medien, Öffentlichkeit und Geschlecht in Bewegung
    Forschungsperspektiven der kommunikations- und medienwissenschaftlichen Geschlechterforschung
    Beteiligt: Maier, Tanja (HerausgeberIn); Thiele, Martina (HerausgeberIn); Linke, Christine (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2012
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Biographical note: Tanja Maier (Dr. phil.) ist wissenschaftliche Mitarbeiterin auf einer Post-Doc-Stelle am Institut für Kommunikationswissenschaft und Medienkultur der Leuphana Universität Lüneburg. Ihre Forschungsschwerpunkte sind Visuelle Kultur,... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
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    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
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    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
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    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
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    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
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    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
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    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
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    Universitätsbibliothek Leipzig
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
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    eBook de Gruyter
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    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
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    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
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    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
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    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
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    Biographical note: Tanja Maier (Dr. phil.) ist wissenschaftliche Mitarbeiterin auf einer Post-Doc-Stelle am Institut für Kommunikationswissenschaft und Medienkultur der Leuphana Universität Lüneburg. Ihre Forschungsschwerpunkte sind Visuelle Kultur, Bilder des Religiösen in der Medienkultur, Cultural Studies sowie Gender Media Studies. Martina Thiele (Dr. pol.) ist Assistenz-Professorin am Fachbereich Kommunikationswissenschaft der Universität Salzburg. Ihre Forschungsschwerpunkte sind Kommunikationsgeschichte und -theorien, Mediensystemvergleich sowie Vorurteils- und Stereotypenforschung. Christine Linke (Dr. phil.) ist Gastprofessorin für Kommunikationssoziologie an der Universität der Künste Berlin. Von 2010-2011 war sie wissenschaftliche Mitarbeiterin im Projekt »Migrantinnen in audiovisuellen Medien« der Arbeitsstelle Journalistik am Institut für Publizistik- und Kommunikationswissenschaft der Freien Universität Berlin. Ihre Forschungsschwerpunkte sind Medienalltag und soziale Beziehungen, Migration, Geschlecht und Medien sowie Digitale Medien und mobile Kommunikation. Eine nach wie vor aktuelle Frage der Kommunikations- und Medienwissenschaft lautet: Welche Relevanz hat Geschlechterwissen für die Konzeption von Öffentlichkeiten sowie für das Verständnis von Medien und deren Gebrauch? Insbesondere die permanenten Wandlungsprozesse in den Bereichen von Medien, Öffentlichkeit und Geschlecht fordern diese Diskussion stets von Neuem heraus. Ziel dieses Bandes ist es, die vielfältigen Verschränkungen von Medien, Öffentlichkeit und Geschlecht aufzugreifen und sie theoretisch und methodisch zu erfassen. Die Beiträge leisten eine kritische Reflexion der theoretischen und empirischen Leistungen der Gender Media Studies unter Bedingungen des aktuellen Gesellschafts- und Medienwandels. Review text: »Der Band [bietet] anregende Einblicke in aktuelle Forschungsperspektiven zu Geschlecht und Medien.« Gitti Geiger, Stichwort (Newsletter), 35 (2013) Besprochen in: GMK-Newsletter, 2 (2013)

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Maier, Tanja (HerausgeberIn); Thiele, Martina (HerausgeberIn); Linke, Christine (HerausgeberIn)
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839419175
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Critical Media Studies ; 8
    Schlagworte: Mass media and sex; Sex role in mass media; Sex differences in mass media; Communication; Mass media and public opinion; Mass media; SOCIAL SCIENCE / Gender Studies
    Umfang: Online-Ressource (216 S.)
  23. Gender and austerity in popular culture
    femininity, masculinity & recession in film & television
    Beteiligt: Davies, Helen (HerausgeberIn); O'Callaghan, Claire (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2017
    Verlag:  I.B. Tauris, London

    "From the gritty landscapes of The Hunger Games and The Walking Dead, to the portrayal of the twenty-first-century precariat in Girls, this book explores how transatlantic visual culture has represented and reconstructed ideas of gender in times of... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "From the gritty landscapes of The Hunger Games and The Walking Dead, to the portrayal of the twenty-first-century precariat in Girls, this book explores how transatlantic visual culture has represented and reconstructed ideas of gender in times of financial crisis. Drawing on social, cultural and feminist theory, these writers explore how men and women experience austerity differently and illuminate the problematic ways in which economic policy can shape how gender is presented in popular culture. Written from the perspective that the popular is indeed political, this book considers film, literature and television's ideological attitudes towards race, sex and disability. It also takes into account how mass culture has responded to austerity in the past and the present, whilst examining the impact that feminism will have in the future." -- Publisher's description Introduction: boom and bust? gender and austerity in popular culture / Helen Davies and Claire O'Callaghan -- A big-neo Victorian society? gender, austerity and conservative family values in The Mill / Helen Davies -- THe Downturn at Downton : money and masculinity in Downton Abbey / Claire O'Callaghan -- Wartime housewives and vintage women : A.S. Byatt's Ragnarok : THe End of the Gods and reframing popular nostalgia / Leanne Bibby -- 'Thatcher's Bloody Britain!' : unemployment and gender in neoliberal Britain in The Young Ones and Men Behaving Badly / Lauren Piko and Evan Smith -- From homebuyer advisor to angel of the hearth : the development of Kirstie Allsopp as the female face of channel 4 'Squeezed Middle' austerity programming / Diane Charlesworth -- The Walking Dead and gendering zombie austerity / Zach Finch -- Embodying austerity : food and physicality in The Hunger Games / Erin Wyble Newcomb -- 'I Want What Everyone Wants' : cruel optimism in HBO's Girls / Ruth Charnock -- Baring the recession : sexual sensationalism and gender (a)politics in contemporary culture / Stephanie Genz

     

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    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Beteiligt: Davies, Helen (HerausgeberIn); O'Callaghan, Claire (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781784536640; 1784536644
    RVK Klassifikation: AP 46700
    Schriftenreihe: Library of gender and popular culture ; 13
    Schlagworte: Sex role in mass media; Sex role
    Umfang: xv, 215 Seiten, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  24. Imagining gender, nation and consumerism in magazines of the 1920s
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Anthem Press, London

    Universität Mainz, Bereichsbibliothek Translations-, Sprach- und Kulturwissenschaft
    20037058
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1785273477; 9781785273476
    RVK Klassifikation: EC 1876
    Schriftenreihe: Anthem studies in book history, publishing and print culture
    Weitere Schlagworte: Ladies' home journal; Canadian home journal; Sex role in mass media / History / 20th century; American periodicals / History / 20th century; Canadian periodicals / History / 20th century; Women's periodicals / History / 20th century; Consumption (Economics) / United States / History / 20th century; Consumption (Economics) / Canada / History / 20th century; American periodicals; Canadian periodicals; Consumption (Economics); Sex role in mass media; Women's periodicals; Canada; United States; 1900-1999; History
    Umfang: xii, 246 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite [227]-237

  25. Imagining gender, nation and consumerism in magazines of the 1920s
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Anthem Press, London ; Cambridge University Press, Cambridge, UK

    Offering the first comparative study of 1920s' US and Canadian print cultures, <I>Imagining Gender, Nation and Consumerism in Magazines of the 1920s</I> comparatively examines the highly influential 'Ladies Home Journal' (1883-2014) and the... mehr

    Zugang:
    TU Darmstadt, Universitäts- und Landesbibliothek - Stadtmitte
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    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
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    Universitätsbibliothek Gießen
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    Offering the first comparative study of 1920s' US and Canadian print cultures, Imagining Gender, Nation and Consumerism in Magazines of the 1920s comparatively examines the highly influential 'Ladies Home Journal' (1883-2014) and the often-overlooked 'Canadian Home Journal' (1905-1958). Firmly grounded in the latest advances in periodical studies, the book provides a timely contribution to the field in its presentation of a transferrable transnational approach to the study of magazines. While Canadian magazines have often been viewed, unflatteringly and inaccurately, as merely derivative of their American counterparts, Rachel Alexander asserts the value of an even-handed consideration of both. Such an approach acknowledges the complexity of these magazines as collaborative texts, cultural artefacts and commercial products, revealing that while these magazines shared certain commonalities, they functioned in differing - at times unexpected - ways. During the 1920s, both magazines were changing rapidly in response to technological modernity, altering gender economies and the burgeoning of consumer culture.

    Imagining Gender, Nation, and Consumerism in Magazines of the 1920s explores the influences, tensions and interests that informed the magazines' construction of their audience of middle-class women as readers, consumers and citizens.

     

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    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781785273483
    RVK Klassifikation: EC 1876
    Schlagworte: American periodicals; Canadian periodicals; Women's periodicals; Sex role in mass media; Consumption (Economics); Consumption (Economics)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xii, 246 pages)