Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 15 von 15.

  1. Guiding the Eye
    Visual Literacy in Art Museums
    Beteiligt: Vermeersch, Lode (HerausgeberIn); Wagner, Ernst (HerausgeberIn); Wenrich, Rainer (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Waxmann, Münster

    This book addresses the link between visual literacy – people’s ability to interpret and skillfully use images – and art museums. Art museums invite you to look at objects in different ways. They stimulate your visual curiosity, give you visual... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book addresses the link between visual literacy – people’s ability to interpret and skillfully use images – and art museums. Art museums invite you to look at objects in different ways. They stimulate your visual curiosity, give you visual satisfaction, and allow the visual to merge with other sensory experiences. All of this makes art museums potentially the ideal learning environments for acquiring visual literacy skills. But how should an art museum stimulate visual literacy in practice? How can it actually become such an ideal learning place? How can it spark visitors’ visual literacy and increase their knowledge about it? In this book a wide range of authors from different parts of the world offer their answers. As researchers, curators and educators they provide crucial theoretical insights and reflect on real-life examples.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  2. To make and to experience meaning
    how time travels are perceiving amongst participants
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Archaeopress Archaeology, Oxford

    Englisch - Ammert, Niklas: Introduction -- Learning in terms of meaning-making --Meaning and narratives -- Analytical concepts --The participants' encounter with the past --Sameness over time - traditional narrative -- A message from the past -... mehr

     

    Englisch - Ammert, Niklas: Introduction -- Learning in terms of meaning-making --Meaning and narratives -- Analytical concepts --The participants' encounter with the past --Sameness over time - traditional narrative -- A message from the past - exemplary narrative -- It is a better life today - critical narrative -- The time they are a-changing - genetic narrative -- Conclusion -- References

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einem Sammelband
    Format: Druck
    Übergeordneter Titel: Enthalten in: <<The>> archaeology of time travel / edited by Bodil Petersson, Cornelius Holtorf; Oxford, 2017; Seite 113-128
    Schlagworte: Array
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 127-128

  3. Home-literacy practices and academic language skills of migrant pupils
    Autor*in: Ilić, Vesna

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Aufsatz aus einer Zeitschrift
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    In: Tertium comparationis 18 (2012) 2, S. 190-208
    Enthalten in: Tertium comparationis; Münster ; New York ; München ; Berlin : Waxmann, 1995-; 18, Heft 2 (2012), 190-208
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
  4. Interdisciplinary interaction between music education and history: shaping the musical preferences in classical music of the 20th century
    Medpredmetno povezovanje glasbene umetnosti in zgodovine: oblikovanje glasbenih preferenc klasične glasbe 20. stoletja
    Erschienen: 2022
    Verlag:  University of Ljubljana, Ljubljana

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: CEPS Journal 12 (2022) 2, S. 197-216

  5. English language education to pupils with general intellectual giftedness
    Autor*in: Reid, Eva
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  Peter Lang, Berlin

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783631802113; 3631802110
    Weitere Identifier:
    9783631802113
    RVK Klassifikation: HD 172
    DDC Klassifikation: Englisch, Altenglisch (420); Bildung und Erziehung (370)
    Schlagworte: Englischunterricht; Schüler; Hochbegabung;
    Weitere Schlagworte: Language teaching & learning (other than ELT); Challenges; Current; Education; English; Foreign language acquisition; General; Giftedness; Giftedness and talent; Intellectual; Language; Principles; Pupils; Reid; Teaching English; Teaching techniques; Hardcover, Softcover / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft/Englische Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: 174 Seiten, Illustrationen, 22 cm
    Bemerkung(en):

    Enthält Literaturverzeichnis auf Seite [159]-174

  6. Migration, Identität, Sprache und Bildungserfolg
    Beteiligt: Allemann-Ghionda, Cristina (Herausgeber)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Beltz, Weinheim

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Allemann-Ghionda, Cristina (Herausgeber)
    Sprache: Deutsch; Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783407411563
    Schriftenreihe: Zeitschrift für Pädagogik : [...], Beiheft ; 55
    Schlagworte: Migrationshintergrund; Soziale Herkunft; Bildungsgang; Sprachförderung; Akkulturation
    Weitere Schlagworte: Array; (BISAC Subject Heading)SOC000000; (Produktrabattgruppe)95KEINRAB: 95 kein Rabatt; (Verlag)4: Beltz
    Umfang: 186 S., graph. Darst., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Beitr. teilw. dt., teilw. engl. - Literaturangaben

  7. Hegemonic femininities in the classroom
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Verlag Barbara Budrich, Opladen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: Langer, Antje [Hrsg.]; Mahs, Claudia [Hrsg.]; Rendtorff, Barbara [Hrsg.]: Weiblichkeit - Ansätze zur Theoretisierung. Opladen; Berlin; Toronto : Verlag Barbara Budrich 2018, S. 85-102. - (Jahrbuch Frauen- und Geschlechterforschung in der Erziehungswissenschaft; 14). - ISBN 978-3-8474-2194-8 ; 978-3-8474-1220-5

  8. English language education to pupils with general intellectual giftedness
  9. Diversity and inclusion in science education. Why? A literature review
    Erschienen: 2024
    Verlag:  DIPF Leibniz Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt

    Abstract: In the last twenty years, there has been a consensus around the world that effective science education is vital to economic success in the emerging knowledge age. It is also suggested that knowledge of science and scientific ways of... mehr

     

    Abstract: In the last twenty years, there has been a consensus around the world that effective science education is vital to economic success in the emerging knowledge age. It is also suggested that knowledge of science and scientific ways of thinking is essential to participation in democratic decisionmaking. Students may recognise differences and advocate diversity, but assimilating those ideas requires the creation of conditions in which students can think deeply about situations that require tolerance. Schools in many countries and regions of the world are places shaped by cultural diversity. One may observe that in many schools there are social developments like migration and demographic and value change, consequently increasing the diversity of students. The issue of diversity in science education is therefore tackled according to many aspects, e.g., culture, language, scientific literacy and gender. The aim of the present literature review is to align the ERASMUS+ project Diversity ...

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: CEPS Journal 14 (2024) 1, S. 13-31

    ISSN: 2232-2647

    ISSN: 1855-9719

    (DE-600)2714526-8

  10. Cross-curricular analysis of picture books in the fifth grade of primary school: a case study
    Medpredmetna obravnava slikanice v petem razreduosnovne sole (studija primera)
    Autor*in: Batic, Janja
    Erschienen: 2020
    Verlag:  University of Ljubljana, Ljubljana

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: CEPS Journal 10 (2020) 4, S. 165-185

  11. Do students' language backgrounds explain achievement differences in the Luxembourgish education system?
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Sage, London

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: Ethnicities 19 (2019) 6, S. 1202-1228

  12. Dimensional comparison effects on (gendered) educational choices
    Autor*in: Jansen, Malte
    Erschienen: 2020
    Verlag:  American Psychological Association, Washington, DC

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: Journal of educational psychology 113 (2020) 2, S. 330-350

  13. Opportunity makes the cheater: high school students and academic dishonesty
    Priloznost dela goljufa: srednjesolci in akademske necednosti
    Autor*in: Sorgo, Andrej
    Erschienen: 2015
    Verlag:  University of Ljubljana, Ljubljana

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: CEPS Journal 5 (2015) 4, S. 67-87

  14. Hidden privatization of public education in Cambodia: Equity implications of private tutoring
    Die heimliche Privatisierung öffentlicher Bildung in Kambodscha: Gerechtigkeitsspezifische Auswirkungen von Nachhilfeunterricht
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Waxmann, Münster

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    In: Journal for educational research online 6 (2014) 1, S. 94-116

  15. Guiding the Eye
    Visual Literacy in Art Museums
    Beteiligt: Vermeersch, Lode (HerausgeberIn); Wagner, Ernst (HerausgeberIn); Wenrich, Rainer (HerausgeberIn)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Waxmann, Münster

    This book addresses the link between visual literacy – people’s ability to interpret and skillfully use images – and art museums. Art museums invite you to look at objects in different ways. They stimulate your visual curiosity, give you visual... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Badische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Karlsruhe (PH)
    eBook UTB scholars
    keine Fernleihe
    Hochschule für Technik, Wirtschaft und Kultur Leipzig, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Westsächsische Hochschule Zwickau, Bibliothek
    E-Book UTB-scholars EBS
    keine Fernleihe

     

    This book addresses the link between visual literacy – people’s ability to interpret and skillfully use images – and art museums. Art museums invite you to look at objects in different ways. They stimulate your visual curiosity, give you visual satisfaction, and allow the visual to merge with other sensory experiences. All of this makes art museums potentially the ideal learning environments for acquiring visual literacy skills. But how should an art museum stimulate visual literacy in practice? How can it actually become such an ideal learning place? How can it spark visitors’ visual literacy and increase their knowledge about it? In this book a wide range of authors from different parts of the world offer their answers. As researchers, curators and educators they provide crucial theoretical insights and reflect on real-life examples.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format