Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

  1. A quantitative theory of the HIV epidemic
    education, risky sex and asymmetric learning
    Erschienen: 04 January 2024
    Verlag:  Centre for Economic Policy Research, London

    We explore learning about HIV infection odds from risky sex as a new mechanism explaining the Sub-Saharan Africa HIV epidemic. Our novel empirical evidence reveals a U-shaped relationship between education and being HIV positive across epidemic... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    We explore learning about HIV infection odds from risky sex as a new mechanism explaining the Sub-Saharan Africa HIV epidemic. Our novel empirical evidence reveals a U-shaped relationship between education and being HIV positive across epidemic stages, which prompts the idea of asymmetric learning: more educated individuals potentially learn faster and update their (latent) beliefs about infection odds more accurately than less educated individuals, inducing earlier sexual behavioral change among the more educated. Our nonstationary model incorporates three HIV epidemic stages, chronologically: a myopic stage where agents are unaware of how risky sex causes infections, a learning stage where agents update beliefs on infection odds, and an ARV stage reflecting treatment introduction. Anchored in the micro evidence---explaining the HIV-education gradient---we find that our learning mechanism is powerful: a 5-year earlier learning reduces new AIDS deaths by almost 45%, and a 10-year earlier learning results in a 60% drop.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Array ; DP18733
    Schlagworte: Quantitative; Macroeconomics; Equilibrium; HIV; Epidemic; Stages; Risky Sex; Asymmetric Learning
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 52 Seiten)
  2. Energy and climate policy in a DSGE model of the United Kingdom
    Erschienen: 8 March 2024
    Verlag:  National Institute of Economic and Social Research, London

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 538
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: NIESR discussion paper ; no. 553 (March 2024)
    Schlagworte: Climate Change; Dynamic Stochastic General Equilibrium; Carbon Tax; Climate policy; Energy; Energy policy; Renewable energy; Macroeconomics; UK economy
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 39 Seiten), Illustrationen
  3. Global economic impacts of physical climate risks on agriculture and energy
    Erschienen: [2024]
    Verlag:  CEPAR, ARC Centre of Excellence in Population Ageing Research, [Kensington, NSW]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    Keine Rechte
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Working paper / CEPAR, ARC Centre of Excellence in Population Ageing Research ; 2024, 07
    Schlagworte: Climate Change; Extreme Events; Physical Climate Risks; Macroeconomics; CGE; DSGE; Machine Learning
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 91 Seiten), Illustrationen
  4. A quantitative theory of the HIV epidemic
    education, risky sex and asymmetric learning
    Erschienen: [2024]
    Verlag:  New York University Abu Dhabi, Abu Dhabi, UAE

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 857
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Division of Social Science working paper series ; working paper # 0095 (January 2024)
    Schlagworte: Quantitative; Macroeconomics; Equilibrium; HIV; Epidemic; Stages; Risky Sex; Asymmetric Learning
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 59 Seiten), Illustrationen
  5. Prudential fiscal stimulus
    Erschienen: [2024]
    Verlag:  [Adam Smith Business School], [Glasgow]

    Zugang:
    Verlag (kostenfrei)
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    VS 536
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Auflage/Ausgabe: This version: February 2024
    Schriftenreihe: Working paper series / University of Glasgow, Adam Smith Business School ; paper no. 2024, 03 (February 2024)
    Schlagworte: Macroeconomics; Fiscal Stimulus; Incomplete Markets
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 97 Seiten), Illustrationen
  6. A quantitative theory of the HIV epidemic
    education, risky sex and asymmetric learning
    Erschienen: 04 January 2024
    Verlag:  Centre for Economic Policy Research, London

    We explore learning about HIV infection odds from risky sex as a new mechanism explaining the Sub-Saharan Africa HIV epidemic. Our novel empirical evidence reveals a U-shaped relationship between education and being HIV positive across epidemic... mehr

    Zugang:
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Verlag (Deutschlandweit zugänglich)
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    ZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Standort Kiel
    LZ 161
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe

     

    We explore learning about HIV infection odds from risky sex as a new mechanism explaining the Sub-Saharan Africa HIV epidemic. Our novel empirical evidence reveals a U-shaped relationship between education and being HIV positive across epidemic stages, which prompts the idea of asymmetric learning: more educated individuals potentially learn faster and update their (latent) beliefs about infection odds more accurately than less educated individuals, inducing earlier sexual behavioral change among the more educated. Our nonstationary model incorporates three HIV epidemic stages, chronologically: a myopic stage where agents are unaware of how risky sex causes infections, a learning stage where agents update beliefs on infection odds, and an ARV stage reflecting treatment introduction. Anchored in the micro evidence---explaining the HIV-education gradient---we find that our learning mechanism is powerful: a 5-year earlier learning reduces new AIDS deaths by almost 45%, and a 10-year earlier learning results in a 60% drop.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Schriftenreihe: Array ; DP18733
    Schlagworte: Quantitative; Macroeconomics; Equilibrium; HIV; Epidemic; Stages; Risky Sex; Asymmetric Learning
    Umfang: 1 Online-Ressource (circa 52 Seiten)