Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 6 von 6.

  1. Lycurgan Athens and the making of classical tragedy
    Autor*in: Hanink, Johanna
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    JYB10022
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universität Bonn, Institut für Klassische und Romanische Philologie, Abteilung für Griechische und Lateinische Philologie, Bibliothek
    C 14/619 10/20
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    42A8754
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Institut für Altertumskunde, Abteilung Klassische Philologie, Alte Geschichte, Bibliothek
    404/Jb1350
    keine Fernleihe
    Bibliotheken im Fürstenberghaus 1
    VI 518/272
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781107062023
    Schriftenreihe: Cambridge classical studies
    Schlagworte: Greek drama (Tragedy); Tragedy; Literature and society; Kanon; Literatur
    Weitere Schlagworte: Lycurgus (approximately 390 B.C.-approximately 324 B.C.); Aeschylus (v525-v456); Euripides (ca. 485/480 v. Chr.-406 v.Chr.); Sophocles (ca. 497/496 v. Chr.-406 v. Chr.)
    Umfang: XIII, 280 S.
  2. Lycurgan Athens and the making of classical tragedy
    Autor*in: Hanink, Johanna
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    "Through a series of interdisciplinary studies this book argues that the Athenians themselves invented the notion of 'classical' tragedy just a few generations after the city's defeat in the Peloponnesian War. In the third quarter of the fourth... mehr

    Zugang:
    Aggregator (lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Freiburg
    keine Fernleihe

     

    "Through a series of interdisciplinary studies this book argues that the Athenians themselves invented the notion of 'classical' tragedy just a few generations after the city's defeat in the Peloponnesian War. In the third quarter of the fourth century BC, and specifically during the 'Lycurgan Era' (338-322 BC), a number of measures were taken in Athens to affirm to the Greek world that the achievement of tragedy was owed to the unique character of the city. By means of rhetoric, architecture, inscriptions, statues, archives and even legislation, the 'classical' tragedians (Aeschylus, Sophocles and Euripides) and their plays came to be presented as both the products and vital embodiments of an idealised Athenian past. This study marks the first account of Athens' invention of its own theatrical heritage and sheds new light upon the interaction between the city's literary and political history"-- Introduction: through the Lycurgan looking glass -- Part I. Classical tragedy and the Lycurgan programme. 1. Civic poetry in Lycurgus' Against Leocrates ; 2. Scripts and statues, or a law of Lycurgus' own ; 3. Site of change, site of memory: the 'Lycurgan' Theatre of Dionysus -- Part II. Reading the theatrical heritage. 4. Courtroom drama: Aeschines and Demosthenes ; 5. Classical tragedy and its comic lovers ; 6. Aristotle and the theatre of Athens -- Epilogue: classical tragedy in the age of Macedon.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 1316004724; 131600922X; 1107449588; 9781316009222; 9781107449589; 9781316004722
    Schriftenreihe: [Cambridge classical studies]
    Schlagworte: Greek drama (Tragedy); Tragedy; Literature and society; Literature and society; Tragedy; Drama; Griechisch; Rezeption; Greek drama (Tragedy); HISTORY ; Ancient ; General; DRAMA ; Ancient, Classical & Medieval; Civilization; Criticism, interpretation, etc; History
    Weitere Schlagworte: Lycurgus (approximately 390 B.C.-approximately 324 B.C); Lycurgus
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 280 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Lycurgan Athens and the making of classical tragedy
    Autor*in: Hanink, Johanna
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107062023
    Schriftenreihe: Cambridge classical studies
    Schlagworte: Greek drama (Tragedy); Tragedy; Literature and society
    Weitere Schlagworte: Lycurgus (approximately 390 B.C.-approximately 324 B.C)
    Umfang: XIII, 280 S.
  4. Lycurgan Athens and the making of classical tragedy
    Autor*in: Hanink, Johanna
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Through a series of interdisciplinary studies this book argues that the Athenians themselves invented the notion of 'classical' tragedy just a few generations after the city's defeat in the Peloponnesian War. In the third quarter of the fourth... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Through a series of interdisciplinary studies this book argues that the Athenians themselves invented the notion of 'classical' tragedy just a few generations after the city's defeat in the Peloponnesian War. In the third quarter of the fourth century BC, and specifically during the 'Lycurgan Era' (338–322 BC), a number of measures were taken in Athens to affirm to the Greek world that the achievement of tragedy was owed to the unique character of the city. By means of rhetoric, architecture, inscriptions, statues, archives and even legislation, the 'classical' tragedians (Aeschylus, Sophocles and Euripides) and their plays came to be presented as both the products and vital embodiments of an idealised Athenian past. This study marks the first account of Athens' invention of its own theatrical heritage and sheds new light upon the interaction between the city's literary and political history Introduction: through the Lycurgan looking glass -- 1. Civic poetry in Lycurgus' Against Leocrates -- 2. Scripts and statues, or a law of Lycurgus' own -- Site of change, site of memory: the 'Lycurgan' Theatre of Dionysus -- 4. Courtroom drama: Aeschines and Demosthenes -- 5. Classical tragedy and its comic lovers -- 6. Aristotle and the theatre of Athens -- Epilogue: classical tragedy in the age of Macedon

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781107449589
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: NH 6880
    Schriftenreihe: [Cambridge classical studies]
    Schlagworte: Tragedy; Literature and society; Greek drama (Tragedy); Lycurgus ; approximately 390 B.C.-approximately 324 B.C; Greek drama (Tragedy) ; History and criticism; Tragedy; Literature and society ; Greece ; Athens; Athens (Greece) ; History; Greece ; Civilization ; To 146 B.C
    Weitere Schlagworte: Lycurgus (approximately 390 B.C.-approximately 324 B.C)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 280 pages), digital, PDF file(s)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

  5. Lycurgan Athens and the making of classical tragedy
    Autor*in: Hanink, Johanna
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    "Through a series of interdisciplinary studies this book argues that the Athenians themselves invented the notion of 'classical' tragedy just a few generations after the city's defeat in the Peloponnesian War. In the third quarter of the fourth... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 914332
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Freiburg, Seminar für Griechische und Lateinische Philologie, Abteilung für Griechische Philologie und Abteilung für Lateinische Philologie der Antike und der Neuzeit, Bibliothek
    Frei 75: G Lyc 1380
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    Ha 341 e
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    E 3228
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 A 1559
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bt 8454
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bereich Klassisches Altertum
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    300 NH 6880 H239
    keine Fernleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Klassische Philologie, Bibliothek
    HANINK 46-5
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    55 A 7591
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Through a series of interdisciplinary studies this book argues that the Athenians themselves invented the notion of 'classical' tragedy just a few generations after the city's defeat in the Peloponnesian War. In the third quarter of the fourth century BC, and specifically during the 'Lycurgan Era' (338-322 BC), a number of measures were taken in Athens to affirm to the Greek world that the achievement of tragedy was owed to the unique character of the city. By means of rhetoric, architecture, inscriptions, statues, archives and even legislation, the 'classical' tragedians (Aeschylus, Sophocles and Euripides) and their plays came to be presented as both the products and vital embodiments of an idealised Athenian past. This study marks the first account of Athens' invention of its own theatrical heritage and sheds new light upon the interaction between the city's literary and political history"-- Epilogue: Classical tragedy in the Age of MacedonBibliography; Index The first account of how Athens invented the notion of 'classical' tragedy during the later fourth century BC

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107062023; 9781107697508
    RVK Klassifikation: NH 6880
    Schriftenreihe: Cambridge classical studies
    Schlagworte: Greek drama (Tragedy); Tragedy; Literature and society; Athens (Greece) -- History; Greece -- Civilization -- To 146 B.C; Greek drama (Tragedy) -- History and criticism; Literature and society -- Greece -- Athens; Lycurgus, approximately 390 B.C.-approximately 324 B.C; Tragedy
    Weitere Schlagworte: Lycurgus (approximately 390 B.C.-approximately 324 B.C)
    Umfang: XIII, 280 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 250 - 272

    Machine generated contents note: Introduction: through the Lycurgan looking glass; Part I. Classical Tragedy and the Lycurgan Programme: 1. Civic poetry in Lycurgus' Against Leocrates; 2. Scripts and statues, or a law of Lycurgus' own; 3. Site of change, site of memory: the 'Lycurgan' Theatre of Dionysus; Part II. Reading the Theatrical Heritage: 4. Courtroom drama: Aeschines and Demosthenes; 5. Classical tragedy and its comic lovers; 6. Aristotle and the theatre of Athens; Epilogue: classical tragedy in the age of Macedon.

  6. Lycurgan Athens and the making of classical tragedy
    Autor*in: Hanink, Johanna
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Through a series of interdisciplinary studies this book argues that the Athenians themselves invented the notion of 'classical' tragedy just a few generations after the city's defeat in the Peloponnesian War. In the third quarter of the fourth... mehr

    Fachinformationsverbund Internationale Beziehungen und Länderkunde
    E-Book CUP HSFK
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Peace Research Institute Frankfurt, Bibliothek
    E-Book CUP HSFK
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    Through a series of interdisciplinary studies this book argues that the Athenians themselves invented the notion of 'classical' tragedy just a few generations after the city's defeat in the Peloponnesian War. In the third quarter of the fourth century BC, and specifically during the 'Lycurgan Era' (338–322 BC), a number of measures were taken in Athens to affirm to the Greek world that the achievement of tragedy was owed to the unique character of the city. By means of rhetoric, architecture, inscriptions, statues, archives and even legislation, the 'classical' tragedians (Aeschylus, Sophocles and Euripides) and their plays came to be presented as both the products and vital embodiments of an idealised Athenian past. This study marks the first account of Athens' invention of its own theatrical heritage and sheds new light upon the interaction between the city's literary and political history Introduction: through the Lycurgan looking glass -- 1. Civic poetry in Lycurgus' Against Leocrates -- 2. Scripts and statues, or a law of Lycurgus' own -- Site of change, site of memory: the 'Lycurgan' Theatre of Dionysus -- 4. Courtroom drama: Aeschines and Demosthenes -- 5. Classical tragedy and its comic lovers -- 6. Aristotle and the theatre of Athens -- Epilogue: classical tragedy in the age of Macedon

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781107449589
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: NH 6880
    Schriftenreihe: [Cambridge classical studies]
    Schlagworte: Tragedy; Literature and society; Greek drama (Tragedy); Lycurgus ; approximately 390 B.C.-approximately 324 B.C; Greek drama (Tragedy) ; History and criticism; Tragedy; Literature and society ; Greece ; Athens; Athens (Greece) ; History; Greece ; Civilization ; To 146 B.C
    Weitere Schlagworte: Lycurgus (approximately 390 B.C.-approximately 324 B.C)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 280 pages), digital, PDF file(s)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)