Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 60.

  1. Real Wars on Virtual Battlefields
    The Convergence of Programmable Media at the Military-Civilian Margin
    Autor*in: Werning, Stefan
    Erschienen: [2009]; © 2009
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Brandenburgische Technische Universität Cottbus - Senftenberg, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839412404
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Kultur- und Medientheorie
    Schlagworte: Computer war games; Computerspellen; Computerspiel; Digital computer simulation; Kriegsspiel; Medien; Militaire technologie; Militär; Simulatiespelen; Sociale aspecten; War and society; Gesellschaft; Medien; Kriegsspiel; Computerspiel; Militär
    Umfang: 1 online resource (412 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher’s Web site, viewed September 10 2015)

    :

  2. Warhammer Broschurkalender 2023
    Erschienen: 2022
    Verlag:  Heye in Athesia Kalenderverlag GmbH, Unterhaching ; Danilo

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783840195716; 3840195713
    Weitere Identifier:
    9783840195716
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Calendar; (Produktform (spezifisch))Poster calendar; (Produktform (spezifisch))Wall calendar; Miniatur; Kriegsspiel; Fantasy; ScienceFiction; Dystopie; Computerspiel; (VLB-WN)7182: Kalender / Belletristik/Comic, Cartoon, Humor, Satire/Manga, Manhwa
    Umfang: 14 Seiten, 30.5 cm x 30.5 cm, 228 g
  3. War/Play
    Video Games and the Militarization of Society
  4. War/play
    video games and the militarization of society
    Autor*in: Martino, John
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Lang, New York [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    mwio510.m386
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    KNZZ4531
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Paderborn
    KNZS6075
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781433120022; 9781433120015
    Schriftenreihe: Minding the media ; 11
    Schlagworte: Sozialisation; Militarismus; Jugend; Kriegsspiel; Computerspiel; Politische Bildung; Gesellschaft; Massenmedien
    Umfang: X, 191 S., Ill., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  5. Real wars on virtual battlefields
    the convergence of programmable media at the military civilian margin
    Autor*in: Werning, Stefan
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Transcript, Bielefeld

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    LZ300 W496
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2010/6131
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universität Bonn, Institut für Anglistik, Amerikanistik und Keltologie, Bibliothek
    AP 15963 W496
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    KLI1117
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    38A6376
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 19997
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Siegen
    21KLFK2198
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 9783837612400
    Weitere Identifier:
    9783837612400
    DDC Klassifikation: Datenverarbeitung; Informatik (004)
    Schriftenreihe: Cultural and media studies
    Schlagworte: Militär; Computerspiel; Medien; Kriegsspiel
    Umfang: 412 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Bonn, Univ., Diss., 2008

  6. Wargaming for leaders
    strategic decision making from the battlefield to the boardroom
    Erschienen: 2009
    Verlag:  McGraw-Hill Professional, New York, NY [u.a.]

    Fachhochschule Südwestfalen, Fachbibliothek Meschede
    77PZX8490
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    36A6822
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0071596887; 9780071596886
    Schlagworte: Management games; Strategic planning; Decision making; Leadership; War games
    Weitere Schlagworte: Strategisches Management; Entscheidungsfindung; Computerspiel; Kriegsspiel
    Umfang: viii, 275 p., maps
  7. Real wars on virtual battlefields
    the convergence of programmable media at the military-civilian margin
    Autor*in: Werning, Stefan
    Erschienen: [2009]; © 2009
    Verlag:  transcript, Bielefeld

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 9783839412404
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Cultural and media studies
    Kultur- und Medientheorie
    Schlagworte: Kriegsspiel; Militär; Medien; Computerspiel
    Umfang: 1 Online-Ressource (412 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Dissertation, Universität Bonn,

  8. Joystick soldiers
    the politics of play in military video games
    Beteiligt: Huntemann, Nina (Hrsg.)
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Routledge, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    LZ300 J8S6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Englisches Seminar der Universität, Bibliothek
    LIT GT 2010:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek für Erziehungswissenschaft und Kommunikationswissenschaft
    FK/AP 15963 H944
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Huntemann, Nina (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780415996594; 0415996597; 9780415996600; 0415996600
    Schlagworte: Computerspiel; Kriegsspiel
    Weitere Schlagworte: Video games.; Video games--Political aspects.; War games.
    Umfang: XVI, 308 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Mit Literaturverz. ("Gameography" S. 287 - 293) und Register (S. 298 - 308)

  9. Wargames
    from gladiators to gigabytes
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bielefeld
    IE913 V217
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Bonn
    2015/826
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Universitätsbibliothek Duisburg-Essen
    KNZG1017
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Historisches Institut, Abteilung für Mittlere und Neuere Geschichte mit Abteilung für Nationalismusforschung, Bibliothek
    420/Fa202
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781107036956; 9781107684423
    Schlagworte: War games; Computer war games; Kriegsspiel; Computerspiel
    Umfang: X, 332 S.
  10. Playing war
    military video games after 9/11
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  New York University Press, New York ; London

    Universitäts- und Stadtbibliothek Köln, Hauptabteilung
    44A8297
    Ausleihe von Bänden möglich, keine Kopien
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781479848560; 9781479805228
    Schlagworte: Computer war games; Computer war games; Gesellschaft; Kriegführung; Alltag; Subjektivität; Kriegsspiel; Computerspiel; Virtualisierung
    Umfang: x, 273 Seiten, Illustrationen
  11. War games
    memory, militarism and the subject of play
    Beteiligt: Hammond, Phillip E. (Hrsg.); Pötzsch, Holger (Hrsg.)
    Erschienen: 2019
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York ; London ; Oxford ; New Delhi ; Sydney

    Cover -- Contents -- List of Figures -- Notes on Contributors -- Acknowledgements -- 1 Introduction: Studying War and Games Philip Hammond and Holger Pötzsch -- 2 Reality Check: Videogames as Propaganda for Inauthentic War Philip Hammond 17 -- 2... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Cover -- Contents -- List of Figures -- Notes on Contributors -- Acknowledgements -- 1 Introduction: Studying War and Games Philip Hammond and Holger Pötzsch -- 2 Reality Check: Videogames as Propaganda for Inauthentic War Philip Hammond 17 -- 2 Reality Check: Videogames as Propaganda for Inauthentic War Philip Hammond -- 3 Playing in the End Times: Wargames, Resilience and the Art of Failure Kevin McSorley -- 4 The Political Economy of Wargames: The Production of History and Memory in Military Video Games Emil Lundedal Hammar and Jamie Woodcock -- 5 Understanding War Game Experiences: Applying Multiple Player Perspectives to Game Analysis Kristine Jørgensen -- 6 Playing the Historical Fantastic: Zombies, Mecha-Nazis and Making Meaning about the Past through Metaphor Adam Chapman 91 -- 6 Playing the Historical Fantastic: Zombies, Mecha-Nazis and Making Meaning about the Past through Metaphor Adam Chapman -- 7 Machine(s) of Narrative Security: Mnemonic Hegemony and Polish Games about Violent Conflicts Piotr Sterczewski -- 8 National Memories and the First World War: The Many Sides of Battlefield 1 Chris Kempshall -- 9 Let's Play War: Cultural Memory, Celebrities and Appropriations of the Past Stephanie de Smale -- 10 The Wargame Legacy: How Wargames Shaped the Roleplaying Experience from Tabletop to Digital Games Dimitra Nikolaidou 179 -- 10 The Wargame Legacy: How Wargames Shaped the Roleplaying Experience from Tabletop to Digital Games Dimitra Nikolaidou -- 11 Critical War Game Development: Lessons Learned from Attentat 1942 Vít Šisler -- 12 Simulating War Dynamics: A Case Study of the Game-Based Learning Exercise Mission Z: One Last Chance Joakim Arnøy -- 13 Positioning Players as Political Subjects: Forms of Estrangement and the Presentation of War in This War of Mine and Spec Ops: The Line Holger Pötzsch

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hammond, Phillip E. (Hrsg.); Pötzsch, Holger (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781501351174; 9781501351167
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Schlagworte: Computerspiel; Militär; Kriegsspiel
    Weitere Schlagworte: Electronic books
    Umfang: 1 Online-Ressource (xi, 268 Seiten), Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Description based on publisher supplied metadata and other sources

  12. Playing war
    children and the paradoxes of modern militarism in Japan
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  University of California Press, Oakland, California

    "For over a century throughout Japan and beyond, children and concepts of childhood have been appropriated as tools for decidedly unchildlike purposes: to validate, moralize, humanize, and naturalize war, and to sentimentalize peace. Playing War... mehr

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "For over a century throughout Japan and beyond, children and concepts of childhood have been appropriated as tools for decidedly unchildlike purposes: to validate, moralize, humanize, and naturalize war, and to sentimentalize peace. Playing War argues that modern conceptions of war insist on and exploit a specific and static notion of the child: that the child, though the embodiment of vulnerability and innocence, nonetheless possesses an inherent will to war, and that this seemingly contradictory creature demonstrates what it means to be human. In examining the intersection of children/childhood with war/military, Sabine Frühstück identifies the insidious factors perpetuating this alliance, thus rethinking the very foundations of modern militarism. She also interrogates how essentialist notions of both childhood and war have been productively intertwined; how assumptions about childhood and war have converged; and how children and childhood have worked as symbolic constructions and powerful rhetorical tools, particularly in the decades between the nation and empire-building efforts of the late nineteenth and early twentieth centuries up to the uneven manifestations of globalization at the beginning of the twenty-first."--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780520295445; 9780520295452
    RVK Klassifikation: MS 1960 ; MS 8300
    Schlagworte: Geschichte; Militarismus; Pazifismus; Kriegsspiel; Kind <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Children and war / Japan; Children and war / Japan / History; Militarism / Japan / History / 20th century; War / History / 20th century; Children and war; Militarism; War; Japan; 1900-1999; History
    Umfang: xi, 276 pages, illustrations, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Playing War: Field games. Paper battles -- Picturing war: The moral authority of innocence. Queering war -- Epilogue: the rule of babies in pink

  13. Real Wars on Virtual Battlefields
    The Convergence of Programmable Media at the Military-Civilian Margin
    Autor*in: Werning, Stefan
    Erschienen: [2009]; © 2009
    Verlag:  transcript Verlag, Bielefeld

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783839412404
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Kultur- und Medientheorie
    Schlagworte: Computer war games; Computerspellen; Computerspiel; Digital computer simulation; Kriegsspiel; Medien; Militaire technologie; Militär; Simulatiespelen; Sociale aspecten; War and society; Gesellschaft; Medien; Kriegsspiel; Computerspiel; Militär
    Umfang: 1 online resource (412 pages), illustrations
    Bemerkung(en):

    Description based on online resource; title from PDF title page (publisher’s Web site, viewed September 10 2015)

    The book analyzes the multifarious exchange of algorithmic technologies and concepts between the military and the media industry from the early 1990s until now. Unlike most related scholarly work which focuses on digital games, it drafts a model of programmable media which is grounded in a close-reading of the key technologies, most notably the paradigm of object-oriented programming, and reconsiders technical disciplines from a humanities perspective. This model is then applied to analyze the effects of algorithmic logic on the military-civilian continuum, including economic practices, patterns of media usage and military decision-making

  14. Playing war
    military video games after 9/11
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  New York University Press, New York ; London

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781479848560; 9781479805228
    Schlagworte: Gesellschaft; Psychologie; Computer war games; Computer war games; Alltag; Computerspiel; Virtualisierung; Kriegsspiel; Gesellschaft; Subjektivität; Kriegführung
    Umfang: x, 273 Seiten, Illustrationen
  15. Gears of War
    retrospective : the first ten years
    Autor*in: Gies, Arthur
    Erschienen: July 2019
    Verlag:  UDON Entertainment, Richmond Hill, Ontario, Canada

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781772940985
    Schlagworte: Computerspiel; Kriegsspiel
    Weitere Schlagworte: Gears of War (Game); Computer war games
    Umfang: 254 Seiten
  16. War games
    memory, militarism and the subject of play
    Beteiligt: Hammond, Philip (Hrsg.); Pötzsch, Holger (Hrsg.)
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York ; London ; Oxford ; New Delhi ; Sydney

    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Hammond, Philip (Hrsg.); Pötzsch, Holger (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781501351150
    RVK Klassifikation: AP 15963
    Schlagworte: Computerspiel; Kriegsspiel; Militär
    Umfang: xi, 265 Seiten, Illustrationen
  17. War/Play
    Video Games and the Militarization of Society
    Autor*in: Martino, John
    Erschienen: 2013; © 2015
    Verlag:  Peter Lang Inc., International Academic Publishers, New York

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781453914779
    Weitere Identifier:
    9781453914779
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; DW 4400
    Auflage/Ausgabe: 1st, New ed
    Schlagworte: Gesellschaft; Jugend; Kriegsspiel; Sozialisation; Massenmedien; Politische Bildung; Militarismus; Computerspiel
    Umfang: 1 Online-Ressource (201 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Online resource; title from title screen (viewed June 27, 2019)

    The impact that First Person Shooter video games have had on the evolution of youth culture over a decade or more has been the focus of attention from political leaders; medical and legal specialists; and the mass media. Much of the discussion concerning these games has focused on the issues of the violence that is depicted in the games and on the perceived psychological and social costs for individuals and society. What is not widely canvassed in the public debate generated by violent video games is the role that military-themed games play in the wider process of militarization. The significance of this genre of gaming for the creation of a militarized variant of youth culture warrants closer interrogation. War/Play critically examines the role that militarized video games such as Call of Duty play in the lives of young people and the impact these games have had on the evolution of youth culture and the broader society. The book examines and critiques the manner in which the habits and social interactions of young people, particularly boys and young men, have been reconfigured through a form of pedagogy embedded within this genre

    «War/Play is a brilliant analysis not just of how militarization is increasingly embedded in every aspect of society, but how it is pedagogically deployed through video games that parade as entertainment. For John Martino, video games play a crucial role in shaping subjectivity, desire, values, and modes of identification. Violent videos parading as military entertainment promote pedagogical practices which reach far beyond developing a dangerous and ethically problematic insensitivity to violence. More importantly, they shape individuals as the subject of violence itself. This is a crucial book for understanding video games and popular culture as a form of public pedagogy that is in every way as important pedagogically as the schools and the more established modes of education.» (Henry Giroux, McMaster University Professor for Scholarship in the Public Interest; Distinguished Visiting Professor at Ryerson University) «John Martino's War/Play brings home the importance of critically analyzing digital artifacts as political because of their potential to be used as 'perception weaponry' - i.e., propaganda tools that, in this case, work toward normalizing the military and military values in society. His focus on first person shooter military-themed video games exposes how crucial it is to understand militarization as a far- and deep-reaching process intimately tied to the Age of the 'Information Empire' and its connection to and impact on our everyday lives. » (Susan T Jackson, Associate Senior Researcher with the SIPRI Arms and Military Expenditure Programme)

  18. Wargames
    from gladiators to gigabytes
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781107036956; 9781107684423
    Schlagworte: Geschichte; War games; Computer war games; Computerspiel; Kriegsspiel
    Umfang: X, 332 S.
  19. WarGames - Kriegsspiele
    Erschienen: 2009
    Verlag:  Metro-Goldwyn-Mayer, [Frankfurt/Main]

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Badham, John; Broderick, Matthew; Coleman, Dabney; Wood, John; Sheedy, Alexandra; Lasker, Lawrence
    Sprache: Deutsch; Englisch; Französisch; Italienisch; Spanisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Weitere Identifier:
    4045167004429
    RVK Klassifikation: AP 59483
    Schriftenreihe: 90 Jahre United Artists ; 122
    Schlagworte: Computerspiel; Kriegsspiel
    Umfang: 1 DVD-Video, Ländercode 2, ca. 108 Min., farb., 4:3 letterbox, 1.85:1, Dolby digital mono und 5.1 stereo, 12 cm in Behältnis
    Bemerkung(en):

    Orig.: USA 1983

    Enth. außerdem Sonderausstattung: Audiokommentar von John Badham, Lawrence Lasker und WalterF. Parkes. Original Kinotrailer

  20. Wargames
    From Gladiators to Gigabytes
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781107036956; 9781139579872
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Computerspiel; Kriegsspiel
    Umfang: 1 Online-Ressource (341 p.)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 24 Nov 2014)

  21. Playing war
    children and the paradoxes of modern militarism in Japan
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  University of California Press, Oakland, California

    "For over a century throughout Japan and beyond, children and concepts of childhood have been appropriated as tools for decidedly unchildlike purposes: to validate, moralize, humanize, and naturalize war, and to sentimentalize peace. Playing War... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "For over a century throughout Japan and beyond, children and concepts of childhood have been appropriated as tools for decidedly unchildlike purposes: to validate, moralize, humanize, and naturalize war, and to sentimentalize peace. Playing War argues that modern conceptions of war insist on and exploit a specific and static notion of the child: that the child, though the embodiment of vulnerability and innocence, nonetheless possesses an inherent will to war, and that this seemingly contradictory creature demonstrates what it means to be human. In examining the intersection of children/childhood with war/military, Sabine Frühstück identifies the insidious factors perpetuating this alliance, thus rethinking the very foundations of modern militarism. She also interrogates how essentialist notions of both childhood and war have been productively intertwined; how assumptions about childhood and war have converged; and how children and childhood have worked as symbolic constructions and powerful rhetorical tools, particularly in the decades between the nation and empire-building efforts of the late nineteenth and early twentieth centuries up to the uneven manifestations of globalization at the beginning of the twenty-first."--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780520295445; 9780520295452
    RVK Klassifikation: MS 1960 ; MS 8300
    Schlagworte: Geschichte; Militarismus; Pazifismus; Kriegsspiel; Kind <Motiv>
    Weitere Schlagworte: Children and war / Japan; Children and war / Japan / History; Militarism / Japan / History / 20th century; War / History / 20th century; Children and war; Militarism; War; Japan; 1900-1999; History
    Umfang: xi, 276 pages, illustrations, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Playing War: Field games. Paper battles -- Picturing war: The moral authority of innocence. Queering war -- Epilogue: the rule of babies in pink

  22. Joystick soldiers
    the politics of play in military video games
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780415996594; 9780415996600; 9780203884461
    RVK Klassifikation: MS 2350
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: Politik; Video games; Video games; War games; Kriegsspiel; Computerspiel
    Umfang: XVI, 308 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  23. Simulating war
    studying conflict through simulation games
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Bloomsbury, London [u.a.]

    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    RVK Klassifikation: NK 7000
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: War games; Simulation; Computerspiel; Kriegsspiel; Krieg
    Umfang: XXIII, 363, [16] S., Ill.
  24. Wargames - Kriegsspiele
    Erschienen: [2006]; © 2006
    Verlag:  MGM Home Entertainment, Frankfurt/Main

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Badham, John; Fraker, William A.; Lasker, Lawrence; Parkes, Walter F.; Broderick, Matthew; Coleman, Dabney; Wood, John; Sheedy, Alexandra
    Sprache: Deutsch; Englisch; Französisch; Italienisch; Spanisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Weitere Identifier:
    4045167004429
    RVK Klassifikation: AP 51400
    Schlagworte: Computer war games.; Computer war games; Feature films.; Kriegsspiel; Computerspiel
    Umfang: 1 DVD-Video (ca. 108 Min.), 12 cm
    Bemerkung(en):

    Original: USA, 1983

    Specials: Original Kino-Trailer, Audio Kommentar des Regisseurs, 8-seitiges Booklet mit Hintergrundinformationen

  25. War play
    video games and the militarization of society
    Autor*in: Martino, John
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Peter Lang, New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781433120022; 9781433120015; 9781453914779
    RVK Klassifikation: AP 15963 ; DW 4400
    Schriftenreihe: Minding the media ; 11
    Schlagworte: Massenmedien; Militarismus; Politische Bildung; Kriegsspiel; Gesellschaft; Sozialisation; Jugend; Computerspiel
    Umfang: X, 191 S., Ill., graph. Darst.