Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 26 bis 50 von 124.

  1. Lasting impressions
    the legacies of impressionism in contemporary culture
    Autor*in: Matz, Jesse
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Columbia University Press, New York

    Introduction -- First and lasting: histories for the Tache -- The impressionist advertisement -- Photogénie from Renoir to Gance to Renoir -- The "image of Africa" from Conrad to Achebe to Adichie -- Impressionist fraud: Klein, Saito, Frey --... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction -- First and lasting: histories for the Tache -- The impressionist advertisement -- Photogénie from Renoir to Gance to Renoir -- The "image of Africa" from Conrad to Achebe to Adichie -- Impressionist fraud: Klein, Saito, Frey -- Contemporary impressions and kitsch aesthetics: Doig/Kinkade -- The pseudo-impressionist novel: Sebald, Cunningham, Tóibøn -- Thinking medium: the rhetoric of popular cognition -- Conclusion

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Staatsbibliothek zu Berlin
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780231164061
    Schriftenreihe: Literature now
    Schlagworte: Impressionism in literature; Art and literature; Impressionism (Art)
    Umfang: IX, 336 Seiten, 8 ungezählte Seiten Bilder, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  2. Impressionistische Erzählverfahren im Spiegel der Übersetzung
    zu deutschen Übersetzungen von Prosawerken Jens Peter Jacobsens zwischen 1877 und 1912
    Erschienen: 1997
    Verlag:  Vandenhoeck & Ruprecht, Göttingen

    Bibliothek des Collegium Polonicum in Słubice
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Medientyp: Dissertation
    Format: Online
    ISBN: 352520566X
    Weitere Identifier:
    Übergeordneter Titel:
    RVK Klassifikation: GX 2363 ; GX 2361
    Schriftenreihe: Palaestra ; 300
    Schlagworte: Proza; Vertalingen; Prosa; Übersetzung; Deutsch; Impressionismus; Prosa; Übersetzung; Deutsch; Danish language; Impressionism in literature
    Weitere Schlagworte: Jacobsen, Jens Peter; Jacobsen, Jens Peter
    Umfang: 194 S.
    Bemerkung(en):

    Zsfassung in engl. Sprache

    Zugl.: Göttingen, Univ., Diss., 1996

  3. Hardy, Conrad and the Senses
    Autor*in: Epstein, Hugh
    Erschienen: [2022]; ©2019
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Explores ‘scenic realism’ in the major novels of Thomas Hardy and Joseph ConradOffers the first book-length study of connections between these two major authors bringing new approaches to bear on often-taught worksProvides an understanding of... mehr

    Zugang:
    Verlag (lizenzpflichtig)
    Hochschule für Gesundheit, Hochschulbibliothek
    Initiative E-Books.NRW
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    eBook de Gruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    Explores ‘scenic realism’ in the major novels of Thomas Hardy and Joseph ConradOffers the first book-length study of connections between these two major authors bringing new approaches to bear on often-taught worksProvides an understanding of impressionist styles of writing that is drawn from contemporary empirical scienceTells a progressive chronological story of both authors’ use of the senses in their fictionArgues for a distinctive place for Hardy and Conrad in late-Victorian fiction which challenges the narrative of a modernist rupture with Victorian realismSupported by wide reading in nineteenth-century science and letters, and comprehensive knowledge of twentieth century criticism of the two novelistsThis book reads the highly descriptive impressionist writings of Hardy and Conrad together in the light of a shared attention to sight and sound. With a focus on nature and the environment, Hugh Epstein analyses thirteen of these powerful works in the historical company of contemporary discussions in Victorian science. He takes them beyond their ‘Victorian’ and ‘Modernist’ labels to show how vivid and urgent these novels are for the modern reader

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781474449885
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Impressionism in literature; Nature in literature; Senses and sensation in literature; Literary Studies; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh
    Umfang: 1 Online-Ressource (312 p.)
  4. Impressionist subjects
    gender, interiority, and modernist fiction in England
    Autor*in: Katz, Tamar
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Univ. of Illinois Press, Urbana [u.a.]

    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2001/1243
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HM 1331 K19
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    52/6573
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  5. What Was Literary Impressionism?
    Autor*in: Fried, Michael
    Erschienen: 2018
    Verlag:  Harvard University Press, Cambridge, MA

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780674984974
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Impressionism in literature; English literature; English literature; Visual perception in literature
    Umfang: 1 Online-Ressource, 16 halftones
    Bemerkung(en):

    De Gruyter - University Press Pilot Project. eBook available to select US libraries only

    Frontmatter -- -- Contents -- -- Introduction: The Upturned Page -- -- ONE. Almayer’s Face -- -- TWO. Invisible Writing -- -- THREE. Ford’s Impressionism -- -- FOUR. Some Impressionist (and Non-Impressionist) Faces -- -- FIVE. “A Blankness to Run At and Dash Your Head Against” -- -- SIX. Maps, Charts, and Mist -- -- SEVEN. The Writing of Revolution -- -- EIGHT. Versions of Regression -- -- NINE. How Literary Impressionism Ended -- -- Coda: Four Modernists -- -- Notes -- -- Acknowledgments -- -- Index

  6. What was literary impressionism?
    Autor*in: Fried, Michael
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  The Belknap Press of Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts ; London, England

    The most famous statement associated with the idea of literary impressionism is Joseph Conrad's from the Preface to The Nigger of the "Narcissus" (1897): "My task, which I am trying to achieve is, by the power of the written word, to make you hear,... mehr

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The most famous statement associated with the idea of literary impressionism is Joseph Conrad's from the Preface to The Nigger of the "Narcissus" (1897): "My task, which I am trying to achieve is, by the power of the written word, to make you hear, to make to feel - it is, before all, to make you see! That - and no more: and it is everything!" What exactly Conrad meant by "make you see" has, of course always been a question, but all commentators have been agreed that it chiefly concerned with making the reader visualize the scenes narrated by the writer. This book argues that what is distinctive about English-language literary impressionism - a movement or tendency the author locates chronologically between 1890 and 1914 - is not only the desire to make the reader see but also, crucially, what it is the reader is to be made to see. The authors treated in this study include Stephen Crane, Joseph Conrad (four of whose novels are analyzed in detail), Frank Norris, W. H. Hudson, Ford Madox Ford, H. G. Wells, Jack London, Rudyard Kipling, Erskine Childers, R. B. Cunninghame Graham, Edgar Rice Burroughs, and Robert Louis Stevenson....

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780674980792
    RVK Klassifikation: HM 1331
    Schlagworte: Impressionism in literature; Visual perception in literature; English literature; English literature; American literature; American literature; Modernism (Literature); Kurzgeschichte; Roman; Impressionismus; Englisch
    Umfang: 400 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  7. Literary impressionism
    vision and memory in Dorothy Richardson, Ford Madox Ford, H.D., and May Sinclair
    Autor*in: Bowler, Rebecca
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Bloomsbury Academic, New York

    "Explores how literary impressionists such as H.D., Dorothy Richardson, Ford Madox Ford and May Sinclair responded to new developments in visual arts and the sciences of memory and perception."-- mehr

    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Explores how literary impressionists such as H.D., Dorothy Richardson, Ford Madox Ford and May Sinclair responded to new developments in visual arts and the sciences of memory and perception."--

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HM 1131 ; HM 1139
    Schlagworte: English literature / 20th century / History and criticism; Impressionism in literature; Visual perception in literature; Memory in literature; Modernism (Literature); American literature / 20th century / History and criticism; Impressionismus
    Weitere Schlagworte: Richardson, Dorothy M. / (Dorothy Miller) / 1873-1957 / Criticism and interpretation; Ford, Ford Madox / 1873-1939 / Criticism and interpretation; H. D. / (Hilda Doolittle) / 1886-1961 / Criticism and interpretation; Sinclair, May / Criticism and interpretation; Sinclair, May (1863-1946); H. D. (1886-1961); Ford, Ford Madox (1873-1939); Richardson, Dorothy Miller (1873-1957)
    Umfang: 1 Online-Ressource (vi, 247 Seiten)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Machine generated contents note: -- 1. Literary Impressionism: Subjective and Objective Visions in Dorothy Richardson and Ford Madox Ford -- i. 'The Thing Perceived and Herself Perceiving': The Double Impression -- ii. Representing the Unrepresentable I: Ford Madox Ford's Parade's End -- iii. Representing the Unrepresentable II: Dorothy Richardson's 'Golden Light' -- 2. Visual Metaphors: Dorothy Richardson and H.D. -- i. Paintings, Photographs and Sculptural Form in Dorothy Richardson and H.D. -- ii. Weaving Cinematic Form: H.D. and Dorothy Richardson -- 3. Coming to Writing: Dorothy Richardson and May Sinclair -- 4. Memory and Vision -- Bibliography -- Index

  8. Hardy, Conrad and the senses
    Autor*in: Epstein, Hugh
    Erschienen: [2020]; © 2020
    Verlag:  Edinburgh University Press, Edinburgh

    Introduction -- The physiology of sensation and literary style -- Facing nature -- The visible world -- An audible world -- Identity and margin -- Minding the senses mehr

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction -- The physiology of sensation and literary style -- Facing nature -- The visible world -- An audible world -- Identity and margin -- Minding the senses

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781474449861; 1474449867
    RVK Klassifikation: HL 2985 ; HM 2335
    Schlagworte: Impressionismus; Literatur
    Weitere Schlagworte: Conrad, Joseph (1857-1924); Hardy, Thomas (1840-1928); Hardy, Thomas / 1840-1928 / Criticism and interpretation; Conrad, Joseph / 1857-1924 / Criticism and interpretation; Impressionism in literature; Conrad, Joseph; Hardy, Thomas; Impressionism in literature; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: vi, 304 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages [273]-292) and index

  9. Henry James and the art of impressions
    Autor*in: Scholar, John
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Oxford University Press, Oxford

    Henry James criticized the impressionism which was revolutionizing French painting and French fiction, and satirized the British aesthetic movement, which championed impressionist criticism. Yet time and again he used the word 'impression' to... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Henry James criticized the impressionism which was revolutionizing French painting and French fiction, and satirized the British aesthetic movement, which championed impressionist criticism. Yet time and again he used the word 'impression' to represent the most intense moments of consciousness of his characters, as well as the work of the literary artist. Henry James and the Art of Impressions argues that the literary art of the impression, as James practised it, places his work within the wider cultural history of impressionism, and means that his work stands outside that history and challenges its very terms. 0'Henry James and the Art of Impressions' offers an unprecedentedly detailed cultural and intellectual history of the impression. It draws on philosophy, psychology, literature, critical theory, and the visual arts to study James's early art criticism, literary criticism, travel writing, prefaces, and the three great novels of his major phase,The Ambassadors,The Wings of the Dove, and The Golden Bowl. It argues that coherent philosophical meanings of the Jamesian impression emerge when they are comprehended as a family of related ideas about perception, imagination, and aesthetics - bound together by James's attempt to reconcile the novel's value as a mimetic form with its value as a transformative creative activity. 0'Henry James and the Art of Impressions' traces the development of the impression across a range of disciplines to show the cultural and intellectual debts James's use of the word owes them. It offers a more philosophical account of James to complement the more historicist work of recent decades

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 9780198853510
    Auflage/Ausgabe: First edition
    Schriftenreihe: Oxford English monographs
    Schlagworte: Impressionismus
    Weitere Schlagworte: James, Henry (1843-1916); James, Henry / 1843-1916 / Criticism and interpretation; Impressionism in literature; James, Henry / 1843-1916; Impressionism in literature; Criticism, interpretation, etc
    Umfang: viii, 301 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Dissertation, University of Oxford,

  10. Impressionnisme et littérature
    Erschienen: 2012
    Verlag:  Presses Univ. de Rouen et du Havre, Mont-Saint-Aignan

    Ouvrage publié dans le cadre de la première édition du Festival normandie impressionniste en 2012.00Symptôme d|une crise profonde de la représentation et du sujet, dans les deux sens du terme, l|impressionnisme en peinture obligea les autres arts, et... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Ouvrage publié dans le cadre de la première édition du Festival normandie impressionniste en 2012.00Symptôme d|une crise profonde de la représentation et du sujet, dans les deux sens du terme, l|impressionnisme en peinture obligea les autres arts, et en particulier la littérature, à se positionner par rapport à lui. Une telle dynamique s|opère alors que peinture et littérature s|autonomisent pour mieux se rapprocher par métaphore. Cette redisposition s|accomplit de manière privilégiée dans le territoire normand, à comprendre comme construction culturelle. Les communications ici rassemblées se proposent de situer dans ce contexte ou dans cet espace les convergences, voire les homologies, ainsi que les sociabilités, qui rendirent possible et définirent un moment capital de notre modernité

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9782877755580
    Schlagworte: Impressionism / Impressionism (Art) in literature; Impressionism in literature; Impressionism (Art) / Congresses; Art and literature / 19th century / Congresses; Impressionismus; Literatur; Kunst
    Umfang: 234 S., Ill., 27 cm
    Bemerkung(en):

    Textes issus d'un colloque qui s'est tenu à Rouen du 9 au 11 juin 2010, dans le cadre du festival "Normandie impressionniste", organisé par le laboratoire CEREDI (Centre d'Étude et de Recherche "Éditer-Interpréter")

  11. Henry James, impressionism, and the public
    Autor*in: Hannah, Daniel
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Ashgate, Farnham [u.a.]

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781409429531; 9781472401335
    RVK Klassifikation: HT 5855
    Schlagworte: Geschichte; Gesellschaft; Ästhetik; Impressionism in literature; Authorship; Authorship; Impressionismus
    Weitere Schlagworte: James, Henry (1843-1916); James, Henry (1843-1916); James, Henry (1843-1916)
    Umfang: XIII, 215 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  12. L' impressionnisme littéraire
    Erschienen: 2013
    Verlag:  Presses Univ. de Vincennes, Saint-Denis

    Depuis les années cinquante, il n’ y a pas eu d'’ouvrage publié en France qui soit consacré à la seule question de l’'impressionnisme littéraire. Ce livre se veut le pionnier d’'un champ d’'études encore aujourd’'hui relativement inexploré, tandis... mehr

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Depuis les années cinquante, il n’ y a pas eu d'’ouvrage publié en France qui soit consacré à la seule question de l’'impressionnisme littéraire. Ce livre se veut le pionnier d’'un champ d’'études encore aujourd’'hui relativement inexploré, tandis que les publications transatlantiques autour de la question de literary impressionism sont assez nombreuses depuis le début du XXIe siècle. L’'approche choisie est volontairement éclectique et phénoménologique : l’'époque impressionniste est au cœur de l’'analyse. Ainsi les échanges artistiques entre peintres et écrivains constituent-ils une manière de saisir ce qui, au point de contact entre texte et image, permit la naissance de l’idée même d’impressionnisme littéraire. Du côté de la peinture, Manet et Degas ont la part belle, tandis que tous les genres littéraires de l’'époque sont considérés, par le biais d’'auteurs aussi différents que Zola, Mallarmé, les Goncourt, Verlaine, Bourget, Huysmans, Rimbaud et Daudet.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Französisch
    Medientyp: Dissertation
    ISBN: 9782842923655
    RVK Klassifikation: IG 3480
    Schriftenreihe: Culture et société
    Schlagworte: Impressionism in literature; Impressionism (Art) / France; French literature / History and criticism; Art and literature / France / History / 19th century; Geschichte; Impressionismus; Malerei; Literatur; Französisch
    Umfang: 349 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Bibliogr. p. 321 - 341. - Index

    Texte remanié de : Thesis Ph. D : Durham (N.C.), Duke University : 2008

  13. Conrad and impressionism
    Autor*in: Peters, John G.
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    In this 2001 book, John Peters investigates the impact of Impressionism on Conrad and links this to his literary techniques as well as his philosophical and political views. Impressionism, Peters argues, enabled Conrad to encompass both surface and... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In this 2001 book, John Peters investigates the impact of Impressionism on Conrad and links this to his literary techniques as well as his philosophical and political views. Impressionism, Peters argues, enabled Conrad to encompass both surface and depth not only in visually perceived phenomena but also in his narratives and objects of consciousness, be they physical objects, human subjects, events or ideas. Though traditionally thought of as a sceptical writer, Peters claims that through Impressionism Conrad developed a coherent and mostly traditional view of ethical and political principles, a claim he supports through reference to a broad range of Conrad's texts. Conrad and Impressionism investigates the sources and implications of Conrad's impressionism in order to argue for a consistent link between his literary technique, philosophical presuppositions and socio-political views. The same core ideas concerning the nature of human experience run throughout his works

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780511485244
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: HM 2335
    Schlagworte: Geschichte; Narration (Rhetoric) / History / 20th century; Impressionism in literature; Impressionismus
    Weitere Schlagworte: Conrad, Joseph / 1857-1924 / Technique; Conrad, Joseph (1857-1924)
    Umfang: 1 online resource (xiii, 206 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

    Introduction: objects of consciousness in Conrad's Impressionist world -- 1. Subject/object: science and the epistemological origins of literary Impressionism -- 2. Objects and events in the 'primitive eye': the epistemology of objectivity -- 3. Other-like-self and other-unlike-self: the epistemology of subjectivity -- 4. 'Sudden holes in time': the epistemology of temporality -- 5. Radical relativism, epistemological certainty, and ethical absolutes: Conrad's Impressionist response to solopsism and anarchy -- Epilogue

  14. Lasting impressions
    the legacies of impressionism in contemporary culture
    Autor*in: Matz, Jesse
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Columbia University Press, New York

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TH-AB - Technische Hochschule Aschaffenburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Coburg, Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Landshut, Hochschule für Angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780231543057
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 2440 ; LH 65814
    Schriftenreihe: Literature now
    Schlagworte: Art and literature; Impressionism (Art); Impressionism in literature; Rezeption; Impressionismus; Kunst; Literatur
    Umfang: 1 Online-Ressource (IX, 336, 8 ungezählte Seiten), Illustrationen
  15. Lasting impressions
    the legacies of impressionism in contemporary culture
    Autor*in: Matz, Jesse
    Erschienen: [2016]
    Verlag:  Columbia University Press, New York

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780231164061
    RVK Klassifikation: LH 65814
    Schriftenreihe: Literature now
    Schlagworte: Impressionism in literature; Art and literature; Impressionism (Art); Rezeption; Literatur; Kunst; Impressionismus
    Umfang: IX, 336 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  16. Literary impressionism and modernist aesthetics
    Autor*in: Matz, Jesse
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge, U.K.

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0511017839; 0521803527; 9780511017834; 9780521803526
    Schlagworte: LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh; À la recherche du temps perdu (Proust, Marcel); Aesthetics, Modern; English fiction; Impressionism in literature; Modernism (Literature); English fiction; Impressionism in literature; English fiction; Modernism (Literature); Modernism (Literature); Aesthetics, Modern; Totalität; Impressionismus; Englisch; Ästhetik; Literatur; Wahrnehmung; Moderne
    Weitere Schlagworte: Proust, Marcel / 1871-1922 / À la recherche du temps perdu; Proust, Marcel (1871-1922): À la recherche du temps perdu; Conrad, Joseph (1857-1924); Woolf, Virginia (1882-1941); James, Henry (1843-1916)
    Umfang: 1 Online-Ressource (ix, 278 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 250-274) and index

    Impressions of modernity -- Pater's homoerotic impression -- The woman of genius. "Call down Dolly" ; Proust in Eulalie's bedroom ; Conrad's distant laborer ; Ford's peasant cabman -- Woolf's phenomenological impression -- Three impressionist allegories

  17. Conrad and impressionism
    Autor*in: Peters, John G.
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden / Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek, Standort Weiden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0511018843; 051104688X; 051111902X; 0511485247; 0521791731; 9780511018848; 9780511046889; 9780511119026; 9780511485244; 9780521791731
    Schlagworte: Impressionnisme dans la littérature; Narration; LITERARY CRITICISM / European / English, Irish, Scottish, Welsh; Impressionism in literature; Narration (Rhetoric); Technique; Impressionisme; Romans; Engels; Englisch; Impressionism in literature; Narration (Rhetoric); Impressionismus
    Weitere Schlagworte: Conrad, Joseph / 1857-1924 / Criticism and interpretation; Conrad, Joseph / 1857-1924 / Technique; Conrad, Joseph / 1857-1924; Conrad, Joseph (1857-1924); Conrad, Joseph (1857-1924)
    Umfang: 1 Online-Ressource (xiii, 206 pages)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 189-201) and index

    Cover; Half-title; Title; Copyright; Dedication; Contents; Preface; Acknowledgments; Abbreviations; INTRODUCTION Objects of consciousness in Conrad's impressionist world; CHAPTER 1 Subject/object: science and the epistemological origins of literary impressionism; CHAPTER 2 Objects and events in the primitive eye'': the epistemology of objectivity; CHAPTER 3 Other-like-self and other-unlike-self: the epistemology of subjectivity; CHAPTER 4 Sudden holes'' in time: the epistemology of temporality

    John Peters investigates the impact of Impressionism on Conrad and links this to his literary techniques as well as his philosophical and political views. He investigates the sources and implications of Conrad's impressionism in order to argue for a consistent link between his literary technique, philosophical presuppositions and socio-political views

  18. A sense of shock
    the impact of Impressionism on modern British and Irish writing
    Autor*in: Parkes, Adam
    Erschienen: 2011
    Verlag:  Oxford Univ. Press, Oxord [u.a.]

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780195383812
    RVK Klassifikation: HG 433 ; HM 1131
    Schlagworte: Geschichte; English literature; English literature; Art and literature; Art and literature; Impressionism in literature; Visualization in literature; Imagery (Psychology) in literature; Impressionism; Modernism (Literature); Impressionismus; Malerei; Literatur; Rezeption; Englisch
    Umfang: XVIII, 284 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  19. Conrad and impressionism
    Autor*in: Peters, John G.
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0521791731
    Schlagworte: Impressionism in literature; Narration (Rhetoric); Impressionismus
    Weitere Schlagworte: Conrad, Joseph (1857-1924); Conrad, Joseph (1857-1924)
    Umfang: xiii, 206 p
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 189-201) and index

  20. Literary impressionism and modernist aesthetics
    Autor*in: Matz, Jesse
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge, U.K.

    Kunsthistorisches Institut in Florenz, Max-Planck-Institut, Bibliothek
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  21. Crises
    Mallarmé via Manet ; (De "The Impressionists and Edouard Manet" à "Crise de vers")
    Autor*in: Durand, Pascal
    Erschienen: (1998)
    Verlag:  Peeters [u.a.], Leuven

    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  22. Literary impressionism and modernist aesthetics
    Autor*in: Matz, Jesse
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    "Jesse Matz examines the writing of such modernists as Henry James, Joseph Conrad and Virginia Woolf, who used the word "impression" to describe what they wanted their fiction to present. Matz redefines literary Impressionism, focusing on the way... mehr

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Jesse Matz examines the writing of such modernists as Henry James, Joseph Conrad and Virginia Woolf, who used the word "impression" to describe what they wanted their fiction to present. Matz redefines literary Impressionism, focusing on the way that impressions destroy standard perceptual distinctions between thinking and sensing, believing and suspecting. He argues that these writers favored not immediate subjective sense, but rather a mode that would mediate perceptual distinctions. Just as impressions fall somewhere between thought and sense, Impressionist fiction occupies the middle ground between opposite ways of engaging with the world. Reconceiving Impressionist fiction in these terms, this wide-ranging study addresses the problems of perception and representation that occupied the great Modernist writers."--BOOK JACKET.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  23. Impressionist subjects
    gender, interiority, and modernist fiction in England
    Autor*in: Katz, Tamar
    Erschienen: 2000
    Verlag:  Univ. of Illinois Press, Urbana [u.a.]

  24. Literary impressionism in Jean Rhys, Ford Madox Ford, Joseph Conrad, and Charlotte Brontë
    Autor*in: Bender, Todd K.
    Erschienen: 1997
    Verlag:  Garland Publ., New York [u.a.]

    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 0815319436
    RVK Klassifikation: HM 1131
    Schriftenreihe: The origins of modernism ; 9
    Garland reference library of the humanities ; 1887
    Schlagworte: Geschichte; Art and literature; Authorship; English fiction; Fiction; Impressionism in literature; Modernism (Literature); Positivism in literature; Impressionismus
    Weitere Schlagworte: Rhys, Jean <1894-1979> - Technique; Conrad, Joseph <1857-1924>; Ford, Ford Madox <1873-1939>; Rhys, Jean; Conrad, Joseph (1857-1924); Rhys, Jean (1890-1979); Brontë, Charlotte (1816-1855); Ford, Ford Madox (1873-1939)
    Umfang: XIV, 166 S., Ill.
  25. Erlebte Rede und impressionistischer Stil
    europäische Erzählprosa im Vergleich mit ihren deutschen Übersetzungen
    Erschienen: 1995
    Verlag:  Wallstein-Verl., Göttingen

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bayreuth
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Würzburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt