Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Zeige Ergebnisse 1 bis 2 von 2.

  1. Multilingualism in academic and educational constellations
    Beteiligt: Sudhoff, Stefan (Herausgeber); Thije, Jan D. ten (Herausgeber)
    Erschienen: 2024
    Verlag:  DIPF Leibniz Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt

    Abstract: The contributions of this book underpin the fact that multilingualism is a stimulus for the acquisition of more linguistic knowledge by individuals or groups of language users as well as an engine of scientific knowledge expansion as such.... mehr

     

    Abstract: The contributions of this book underpin the fact that multilingualism is a stimulus for the acquisition of more linguistic knowledge by individuals or groups of language users as well as an engine of scientific knowledge expansion as such. The book begins with the analysis of overarching socio-political developments and, through the introduction of new theoretical linguistic concepts and the educational practices of academic writing, concludes with the microanalysis of linguistic procedures. (DIPF/Orig.)

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (kostenfrei)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Sudhoff, Stefan (Herausgeber); Thije, Jan D. ten (Herausgeber)
    Sprache: Mehrere Sprachen
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Mehrsprachigkeit/Multilingualism ; 56
    Weitere Schlagworte: Array
    Umfang: Online-Ressource
    Bemerkung(en):

    Münster ; New York : Waxmann 2024, 421 S. - (Mehrsprachigkeit/Multilingualism; 56). ISBN 978-3-8309-9788-7; 978-3-8309-4788-2

    ISSN: 1433-0792

  2. Teaching Young Learners in Bilingual Settings
    A teacher cognition study in the context of CLIL at the Dortmund International Primary Schools (DIPS) network
    Autor*in: Berge, Paul
    Erschienen: 2024
    Verlag:  Narr Francke Attempto, Tübingen

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783381128013; 3381128019
    Weitere Identifier:
    9783381128013
    Auflage/Ausgabe: 1. Auflage
    Schriftenreihe: Giessener Beiträge zur Fremdsprachendidaktik
    Weitere Schlagworte: (Produktform)Paperback / softback; (Produktform (spezifisch))Paperback (DE); Content and Language Integrated Learning CLIL; Bilingual education; Teacher cognition research; Primary school; English as a foreign language; bilingualer Unterricht; (VLB-WN)2560: Taschenbuch / Sprachwissenschaft, Literaturwissenschaft
    Umfang: 247 Seiten, 24 cm x 17 cm, 453 g